Efekty graficzne w asemblerze - Helion
ISBN: 83-86718-13-7
stron: 152, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-04-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,00 zł
Celem książki jest zaznajomienie Czytelników ze sposobami programowania różnych efektów graficznych przy pomocy asemblera.
Pierwsze rozdziały książki w skrócie omawiają składnię i rozkazy asemblera, przygotowując Czytelnika do analizy programów zamieszczonych w dalszej częsci książki.
Kolejne rozdziały przedstawiają przykłady programów oraz ich dokładne opisy. Znajdują się tu programy wykonujące najprostsze operacje na obrazie i palecie, jak również programy wykorzystujące grafikę wektorową.
Ostatnie dwa rozdziały zawierają spis wszystkich funkcji przerwań 10h oraz 21h. Zawierają one wiele procedur przydatnych do pisania włanych programów.
Efekty graficzne:
- ustawianie palety
- fading
- rotacja palety
- shade bobs
- gwiazdy
- scroll
- grafika wektorowa (vector, line, filled vectors, cieniowanie i tekstury)
- tunel
- landscape
Osoby które kupowały "Efekty graficzne w asemblerze", wybierały także:
- Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX 77,00 zł, (38,50 zł -50%)
- Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX 77,00 zł, (46,20 zł -40%)
- Asembler. Podręcznik programisty 119,00 zł, (77,35 zł -35%)
- Asembler. Programowanie 44,89 zł, (33,67 zł -25%)
- Asembler dla procesorów ARM. Podręcznik programisty 59,00 zł, (44,25 zł -25%)
Spis treści
Efekty graficzne w asemblerze -- spis treści
- Wstęp
- Podstawy programowania
- Podstawy asemblera
- Podstawy budowy karty VGA
- Tryby graficzne
- Organizacja pamięci ekranu
- Tryby zapisu
- Rejestry sterownika VGA
- Spis wszystkich rejestrów
Rejestry zewnętrzne. Rejestry układu graficznego. Rejestry przetwornika DAC. Rejestry układu sterowania wyświetlaczem. - Niestandardowe tryby graficzne
- Funkcje BIOS-u
- Efekty graficzne
- Ustawianie palety
- Wyświetlanie rysunków
- Fading
- Rotacja palety
- Operacje na obrazie
- Shade bobs
- Gwiazdy
- Scroll
- Grafika wektorowa
Vector dots. Line vectors. Filled vectors. Inne typy wektorów. Cieniowanie Gourauda. Tekstury. - Tunel
- Landscape
- Dodatki
- Przerwanie 10h
- Przerwanie 21h
- Jak połączyć wszystko w jedną całość?
- Literatura