reklama - zainteresowany?

Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty - Helion

Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty
Autor: John Ray
Tytuł oryginału: TY Dreamweaver UltraDev 4 in 21 days
Tłumaczenie: Szymon Drejewicz, Iwo Nowosielski, Jan Ostrowski, Tomasz Wrona
ISBN: 83-7197-431-0
stron: 656, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-02-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 75,00 zł

Dodaj do koszyka Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty

Tagi: Dreamweaver

Firma Macromedia jeszcze raz wywiązała się z zadania stworzenia środowiska do projektowania aplikacji sieciowych, które łączą siłę dynamicznych witryn z istniejącym interfejsem Dreamweavera. Program Dreamweaver UltraDev jest jedynym w swoim rodzaju środowiskiem projektowania wykorzystującym najnowsze pomysły i metody.

UltraDev udostępnia nie jedną, ale trzy różne technologie serwera (JSP, CFML, ASP), z możliwością rozszerzenia środowiska pracy o nowe technologie poprzez pluginy. Ponadto firma Macromedia stworzyła wersje programu dla Windows i dla Macintosha, umożliwiając użytkownikom komputerów Macintosh -- zmuszonych wcześniej do pisania kodu na komputerach Windows -- powrót do znajomych pulpitów.

Pakiet UltraDev może tworzyć witryny internetowe w pełni sterowane przez bazy danych poprzez interfejs "wskaż i kliknij" (point and click). W odróżnieniu od innych pakietów, oferuje on projektantowi możliwość podglądu danych w czasie rzeczywistym wewnątrz interfejsu UltraDeva. Program UltraDev czyni życie znacznie łatwiejszym, umożliwiając osobie projektującej mechanizmy aplikacji pracę tylko z bazą danych, podczas kiedy projektanci pracują nad układem strony. Skończyły się czasy ustawicznego przesyłania plików.

Po przeczytaniu tej książki będziesz umiał wykorzystać wszystkie możliwości programu UltraDev. Niezależnie od tego, czy kiedykolwiek pracowałeś z Dreamweaverem lub edytorem HTML, już wkrótce będziesz tworzył swoje własne witryny internetowe sterowane przez bazy danych. Jedynym warunkiem zrozumienia wiadomości zawartych w tej książce jest podstawowa znajomość HTML-a i dostęp do komputera pracującego pod kontrolą Windows lub MacOS.

Pierwsza część książki dotyczy możliwości programu UltraDev w zakresie edycji kodu HTML i przybliża podstawy witryn sterowanych przez bazy danych. Poznasz narzędzia służące do zarządzania i edycji HTML-a i staniesz się profesjonalistą środowiska pracy WYSIWYG. Po zapoznaniu się z funkcjami interfejsu zaczyna się prawdziwa zabawa. Poznasz podstawy projektu bazy danych i różnych technologii serwerów dostępnych w programie UltraDev.

W części drugiej przedstawiona zostanie potęga programu UltraDev. Po nawiązaniu połączenia z bazą danych zaczniesz zamieszczać dane dynamiczne w swoich aplikacjach sieciowych. Odkryjesz narzędzia wizualizacji danych i wbudowane behawiory serwera. Nauczysz się także kilku podstawowych technik, które są powszechnie używane w projektowaniu aplikacji sieciowych.

W trzeciej części nauczysz się budować prawdziwe aplikacje. Ostatnie rozdziały są poświęcone tworzeniu realistycznych projektów. Możesz rozbudować te aplikacje i natychmiast je uruchomić. Poznasz także kilka sztuczek dotyczących usuwania błędów w ukończonych aplikacjach, na wypadek gdyby coś nie funkcjonowało zgodnie z planem.

Po zakończeniu lektury książki będziesz umiał szybko i z łatwością tworzyć różnorodne aplikacje sieciowe w trzech różnych technologiach serwerów. Staniesz się jednym z władców świata dynamicznych aplikacji.

Dodaj do koszyka Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty

 

Osoby które kupowały "Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty", wybierały także:

  • Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5. VR w HTML 5 na każdym urządzeniu z Internetem! Wydanie II
  • Adobe Dreamweaver CC/CC PL. Oficjalny podręcznik
  • Dreamweaver CC: The Missing Manual. Covers 2014 release. 2nd Edition
  • Dreamweaver CS6: The Missing Manual
  • Dreamweaver CS5: The Missing Manual

Dodaj do koszyka Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty

Spis treści

Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty -- spis treści

Informacja o Autorze (15)

Wprowadzenie do programu Macromedia Dreamweaver UltraDev (17)

Część I Podstawowe wiadomości o programie UltraDev i tworzeniu dynamicznych witryn (21)

Rozdział 1. Interfejs programu UltraDev (23)

  • Interfejs programu UltraDev (23)
  • Struktura menu (24)
  • Okno dokumentu (26)
    • Edycja obiektów (27)
    • Rozmiar strony (27)
    • Wielkość strony a czas pobierania (28)
    • Konfigurowanie okna dokumentu (28)
  • Palety narzędziowe (30)
    • Obiekty HTML (30)
    • Paleta Properties (Properties Palette) (40)
    • Pozostałe okna i palety (41)
  • Bezpośredni dostęp do kodu HTML (44)
    • Zaznaczanie elementów w różnych widokach (45)
    • Opcje wyświetlania kodu (45)
    • Sprawdzanie informacji o znacznikach HTML (46)
    • Przeszukiwanie dokumentów (46)
    • Uruchamianie zewnętrznego edytora HTML (49)
  • Dostosowywanie ustawień programu UltraDev (50)
  • Podsumowanie (52)
  • Pytania i odpowiedzi (52)

Rozdział 2. Praca z podstawowymi narzędziami programu UltraDev (53)

  • Tworzenie pierwszej witryny (53)
    • Definiowanie witryny (54)
  • Uwagi o projektowaniu (56)
    • Do kogo kierujesz witrynę? (56)
    • Projektuj z myślą o różnych platformach (56)
    • Nie rób bałaganu! (57)
  • Podstawowe elementy strony (57)
    • Tworzenie łączy (58)
    • Elementy nagłówka strony - sekcja <HEAD> (59)
    • Podstawowe atrybuty strony (60)
    • Podgląd projektu strony (61)
    • Sprawdzanie pisowni (62)
  • Tabele (62)
    • Wstawianie tabeli (63)
    • Układ tekstów i grafiki (66)
    • Tryb "Table Layout" (70)
  • Paski i przyciski nawigacyjne (71)
    • Lista łączy (72)
    • Aktywne obrazki i mapy aktywnych obszarów (72)
    • Rollovery (74)
    • Paski nawigacji (76)
  • Warstwy (78)
    • Precyzyjne pozycjonowanie elementów z wykorzystaniem warstw (78)
    • Przekształcanie warstw w tabelę i odwrotnie (81)
  • Ramki (82)
    • Układ ramek (83)
    • Paleta Frames (84)
    • Znacznik <NOFRAMES> (84)
    • Skomplikowane układy ramek (85)
    • Ramki - argumenty za i przeciw (85)
  • Formularze (86)
  • Testowanie kodu HTML (86)
  • Raporty (87)
  • Podsumowanie (88)
  • Pytania i odpowiedzi (88)

Rozdział 3. Planowanie oraz zarządzanie witryną WWW (89)

  • Planowanie witryny (89)
    • Mapa witryny (90)
    • Konwencje nazewnicze (91)
  • Mapa witryny a UltraDev (93)
    • Zastosowanie mapy witryny w pracy nad istniejącymi witrynami WWW (93)
    • Zastosowanie mapy witryny do tworzenia nowych stron WWW (96)
  • Wprowadzanie istniejącej witryny WWW do środowiska UltraDev (98)
    • Sposoby uzyskiwania dostępu do danych (98)
    • Sposoby realizacji dostępu do maszyny zdalnej (99)
    • Korzystanie z połączenia (104)
  • Zarządzanie witryną (106)
    • Weryfikacja łączy (106)
  • Rozproszone środowisko edycyjne (108)
    • Konfiguracja systemu Check In/Out (108)
    • Użytkowanie systemu Check In/Out (109)
    • Notatki projektu (110)
  • Podsumowanie (111)
  • Pytania i odpowiedzi (112)

Rozdział 4. Dynamiczne witryny WWW - behawiory (113)

  • Czym jest DHTML? (113)
    • Kaskadowe arkusze stylów (114)
    • JavaScript (114)
    • Problemy związane z DHTML-em (114)
    • DHTML - stosować czy nie? (115)
  • Podstawowe wiadomości o behawiorach (116)
    • Paleta Behaviors (116)
    • Tworzenie behawiorów (117)
    • Wykorzystanie behawiorów do tworzenia podpowiedzi wyświetlanych na pasku statusu przeglądarki (121)
    • Wykorzystanie behawiorów do tworzenia podpowiedzi wyświetlanych bezpośrednio na stronie WWW (123)
    • Wykorzystanie behawiorów do otwierania nowego okna przeglądarki (126)
    • Technika "przeciągnij i upuść" na stronach WWW? (128)
  • Tworzenie animacji za pomocą narzędzia Timelines (133)
    • Paleta Timelines (133)
    • Klatki kluczowe animacji (135)
    • Ścieżki ruchu (136)
    • Inne polecenia palety Timelines (138)
  • Flash? Ależ nic prostszego! (138)
    • Przyciski Flash (139)
    • Tekst Flash (140)
  • Inne techniki "ożywiania" tworzonych w UltraDev dokumentów WWW (141)
  • Narzędzie programisty JavaScript (142)
  • Podsumowanie (144)
  • Pytania i odpowiedzi (145)

Rozdział 5. Zwiększanie wydajności pracy z programem UltraDev (147)

  • Wielokrotne wykorzystanie kodu (147)
    • Formatowanie hurtowe, czyli kaskadowe arkusze stylów (148)
    • Wspólne elementy witryny (150)
    • Szablony (151)
  • Style HTML (151)
  • Kaskadowe arkusze stylów (153)
    • Praca z kaskadowymi arkuszami stylów (154)
  • Biblioteki (161)
    • Tworzenie elementów biblioteki z wykorzystaniem istniejącego kodu HTML (162)
    • Paleta Assets - widok Library (162)
    • Tworzenie elementów biblioteki od podstaw (163)
  • Szablony (164)
    • Tworzenie szablonów z wykorzystaniem istniejących stron HTML (165)
    • Paleta Assets - widok Templates (166)
    • Tworzenie szablonów od podstaw (167)
    • Korzystanie z szablonów (167)
  • Paleta Assets (168)
    • Listy Site i Favorites (169)
  • Rozszerzanie możliwości środowiska UltraDev (169)
    • Rejestrowanie poleceń (169)
    • Rejestrowanie poleceń do użytku tymczasowego (170)
    • Pakiety rozszerzeń programu UltraDev (171)
  • Podsumowanie (172)
  • Pytania i odpowiedzi (172)

Rozdział 6. Podstawy dynamicznych aplikacji WWW oraz projektowania baz danych (175)

  • Dynamiczne witryny WWW (175)
    • CGI (176)
    • Języki osadzane w HTML-u (177)
  • Działanie dynamicznych witryn WWW (178)
    • Przekazywanie zmiennych (178)
    • Cookies (181)
  • Tworzenie dynamicznych witryn WWW (183)
    • Typowe rodzaje witryn WWW realizowanych jako witryny dynamiczne (183)
    • Projektowanie dynamicznych witryn WWW (184)
  • Projektowanie baz danych (185)
    • Słownictwo związane z modelowaniem struktur baz danych (186)
    • Normalizacja w praktyce (188)
    • Od modelu danych do bazy danych (194)
  • Podsumowanie (198)
  • Pytania i odpowiedzi (199)

Rozdział 7. Podstawy języków skryptowych wykorzystywanych w UltraDev (201)

  • Platformy skryptowe obsługiwane przez UltraDev (201)
    • Active Server Pages (202)
    • Java Server Pages (203)
    • ColdFusion (205)
  • Platforma systemowa dla serwera WWW (206)
    • Technologia przyjazna dla użytkownika (207)
    • Liczba i rodzaj oferowanych usług (207)
    • Stabilność (208)
    • Współczynnik wydajność - koszt (208)
    • Pomoc techniczna (209)
    • Podejmujemy ostateczną decyzję... (209)
  • Języki skryptowe obsługiwane przez UltraDev (210)
    • Elementy podstawowe (210)
    • Zmienne (211)
    • Pętle i instrukcje warunkowe (214)
    • Charakterystyczne elementy aplikacji WWW (216)
  • Podsumowanie (218)
  • Pytania i odpowiedzi (218)

Część II Ożywianie witryn internetowych (219)

Rozdział 8. Konfiguracja systemów Mac OS i MS Windows jako otoczeń baz danych (221)

  • Połączenia z bazami danych (221)
    • Konfiguracja połączeń z bazami danych (222)
  • ODBC w MacOS? Naturalnie - połączenie JDBC-ODBC (231)
    • Konfiguracja klienta RmiJdbc w systemie MacOS (232)
    • Konfiguracja serwera RmiJdbc w systemie Windows NT (233)
  • Instalacja i uruchamianie serwera MySQL (236)
    • Instalacja i uruchamianie serwera MySQL w systemach MS Windows (237)
    • Instalacja i uruchamianie serwera MySQL w systemach z rodziny Unix (238)
    • Testowanie funkcjonowania serwera MySQL (239)
    • Konfiguracja źródeł danych ODBC dla baz danych MySQL (240)
  • Konfiguracja źródeł danych ODBC dla baz danych Microsoft Access (242)
  • Podsumowanie (243)
  • Pytania i odpowiedzi (244)

Rozdział 9. Podstawowe narzędzia programu UltraDev służące do tworzenia dynamicznych witryn WWW (245)

  • Bazy danych w sieci WWW (245)
    • Połączenia (246)
    • Behawiory wykonywane po stronie serwera (247)
    • Podstawowe behawiory po stronie serwera (249)
    • Różnice w funkcjonowaniu tradycyjnych baz danych i baz pracujących w sieci (255)
    • Dodatkowe behawiory wykonywane po stronie serwera (256)
  • Data Bindings (260)
    • Dane pozyskiwane dynamicznie (260)
    • Powiązania danych z elementami dokumentów (261)
  • Uwierzytelnianie użytkowników (263)
    • Log In User (264)
    • Restrict Acces To Page (265)
    • Log Out User (266)
    • Check New Username (267)
  • Tworzenie i modyfikowanie behawiorów serwera (267)
  • Podsumowanie (270)
  • Pytania i odpowiedzi (270)

Rozdział 10. Tworzenie stron generowanych na podstawie bazy danych (271)

  • Strony generowane na podstawie bazy danych (271)
  • Prosta tabela (272)
    • Tworzenie procesów drugoplanowych (272)
    • Tworzenie aplikacji UltraDev (273)
  • Dodawanie grafiki do zestawu rekordów (280)
    • Procesy drugoplanowe bazy danych umożliwiające wykorzystanie grafiki (281)
    • Dodawanie dynamicznego obrazka do projektu (282)
  • Upiększanie strony (284)
  • Dynamiczne atrybuty i złożone strony (285)
    • Rozbudowane procesy drugoplanowe bazy danych (286)
  • Dodatkowe funkcje stron dynamicznych (290)
    • Sortowanie (290)
  • Podsumowanie (291)
  • Pytania i odpowiedzi (292)

Rozdział 11. Zapisywanie, edycja i uaktualnianie danych z poziomu aplikacji UltraDev (293)

  • Manipulacja danymi w sieci (293)
  • Tworzenie formularzy (294)
    • Tworzenie prostego formularza w języku HTML (295)
    • Pola tekstowe (297)
    • Przyciski Submit (Wyślij) (300)
  • Dodawanie akcji Insert (305)
  • Ekrany szczegółowe i usuwanie rekordów (307)
    • Ekrany szczegółowe (307)
    • Usuwanie rekordów (311)
    • Łączenie z ekranem szczegółowym (312)
  • Ekrany aktualizacji (314)
    • Tworzenie formularzy dynamicznych (316)
    • Tworzenie formularzy dynamicznych za pomocą behawiorów serwera (316)
    • Tworzenie elementów dynamicznego formularza za pomocą palety Properties (317)
  • Formularze i ekrany generowane automatycznie (319)
    • Obiekt Master-Detail (319)
    • Obiekt Record Insert Form (321)
    • Obiekt Record Update Form (322)
    • Tworzenie ostatniego połączenia (325)
  • Podsumowanie (326)
  • Pytania i odpowiedzi (326)

Rozdział 12. Pisanie zaawansowanych zapytań bazy danych (327)

  • Po co nam SQL? (327)
  • Obiekty baz danych (328)
  • Tworzenie baz danych i tabel (329)
    • Rodzaje danych (331)
  • Dodawanie i zmienianie danych (332)
    • Aktualizacja danych (333)
    • Usuwanie danych (335)
  • Zapytania tabel baz danych (336)
    • Sortowanie informacji (337)
    • Łączenie tabel (337)
    • Narzędzia sumowania (340)
  • Inne zaawansowane techniki (342)
    • Widoki (342)
    • Procedury składowane (343)
    • Zapytania w zapytaniu (343)
  • Zaawansowane zapytania a UltraDev (344)
  • Podsumowanie (345)
  • Pytania i odpowiedzi (346)

Rozdział 13. Składniki zaawansowane - katalogi, systemy wyszukiwania (347)

  • Katalog produktów (347)
    • Kategorie produktu (349)
    • Pozycje katalogu (349)
    • Pozycje pokrewne (350)
    • Kod SQL (351)
    • Zapytania SQL (352)
  • Projektowanie katalogu (356)
    • Formularz wyszukiwania (356)
    • Wyniki wyszukiwania (359)
  • Automatyzacja paska nawigacyjnego (367)
    • Status nawigacji (368)
    • Paski nawigacji (368)
  • Podsumowanie (369)
  • Pytania i odpowiedzi (369)

Rozdział 14. Składniki zaawansowane - logowanie się użytkownika (371)

  • Systemy logowania (371)
    • Uwierzytelnianie HTTP (371)
    • Rejestrowanie poprzez sieć (372)
  • SQL (373)
  • Proste logowanie (375)
    • Przetwarzanie informacji logowania (377)
  • Śledzenie przebiegu sesji (380)
    • Przekazywanie zmiennej (382)
    • Ciąg dalszy przekazywania zmiennej (385)
    • Przechodzenie do strony pokrewnej (386)
  • Czas na cookies (387)
    • Definiowanie zmiennej sesji (388)
    • Używanie zmiennych sesji (390)
    • Zmienne sesji w zapytaniach (390)
  • System uwierzytelniania oferowany przez program UltraDev (391)
  • Prawdziwe bezpieczeństwo witryn internetowych (391)
  • Podsumowanie (392)
  • Pytania i odpowiedzi (392)

Część III Tworzenie rozbudowanych aplikacji internetowych (395)

Rozdział 15. Zaawansowane techniki - przekształcanie istniejących witryn internetowych w witryny dynamiczne (397)

  • Przejście od stron statycznych do dynamicznych (397)
  • Losowe wybieranie banerów (399)
    • Definicja tabeli (400)
    • Przykładowe dane (400)
    • Zapytanie SQL (401)
    • Implementacja (402)
  • Obrazki okresowe i czasowe (405)
    • Definicja tabeli (405)
    • Zapytanie SQL (406)
    • Wiele obrazków okresowych i czasowych (408)
  • Pozyskiwanie opinii od użytkowników (410)
    • Definicja tabeli (411)
    • Zapytanie SQL (411)
  • Tworzenie dokumentu HTML (413)
  • Podsumowanie (418)
  • Pytania i odpowiedzi (418)

Rozdział 16. Zaawansowane techniki - zbieranie danych i tworzenie raportów (419)

  • Wejście i wyjście - przegląd systemu zarządzania wiadomościami (419)
    • Definiowanie mapy serwisu (420)
    • Tworzenie kodu SQL (421)
  • Budowanie głównego widoku wiadomości (424)
    • Tworzenie listy wiadomości (425)
    • Sortowanie listy wiadomości (427)
    • Dodanie parametru do behawiora serwera Go To Related Page (429)
    • Przeszukiwanie wiadomości (430)
  • Czytanie wiadomości (431)
    • Tworzenie zestawów rekordów (433)
    • Tworzenie układu strony (434)
    • Usuwanie wiadomości (435)
    • Ulepszanie okna przeglądania wiadomości (436)
  • Projektowanie strony służącej do pisania nowej wiadomości (438)
    • Wstawianie ukrytych pól (439)
    • Zachowywanie wiadomości (440)
  • Podsumowanie (441)
  • Pytania i odpowiedzi (441)

Rozdział 17. Techniki zaawansowane - pozyskiwanie i wykorzystanie danych użytkownika (443)

  • Czy to wciąż ta sama witryna? (443)
    • Struktura konfigurowalnej witryny WWW (445)
  • Definiowanie tabel bazy danych (446)
    • Użytkownicy (447)
    • Preferencje (447)
    • Właściwości i opcje (448)
    • Poprawki w strukturze bazy danych (449)
    • Już bardziej praktycznie... (450)
    • Inicjalizacja właściwości i dostępnych dla nich opcji (451)
    • Domyślne preferencje (454)
  • System logowania i rejestracji (455)
    • Strony związane z rejestracją (456)
    • Strony związane z logowaniem (460)
  • Zawartość witryny (463)
  • Preferencje (469)
  • Podsumowanie (473)
  • Pytania i odpowiedzi (473)

Rozdział 18. Złożone systemy wyszukiwania (475)

  • Złożone metody wyszukiwania (475)
    • Ograniczanie rezultatów wyszukiwania (480)
    • Określanie wagi poszczególnych właściwości (483)
  • Autostopowicz (484)
  • Definiowanie tabel bazy danych (484)
    • Tabela tblUzytkownicy (485)
    • Tabela tblOpcje (486)
    • Wprowadzanie do bazy danych przykładowych informacji (487)
  • System logowania i rejestracji (489)
    • Rejestracja i ustalenie domyślnego profilu (489)
  • Logowanie (492)
  • Profil użytkownika (493)
  • Wyszukiwanie (495)
  • Ograniczenie dostępu do stron witryny (498)
  • Podsumowanie (500)
  • Pytania i odpowiedzi (500)

Rozdział 19. Techniki zaawansowane - testy i edukacja online (501)

  • System ankiet i testów (501)
    • Mapa witryny (501)
    • Tworzenie zapytań SQL (502)
  • Tworzenie strony rejestracji (507)
  • Tworzenie formularza quizu (510)
    • Pomijanie pytań (512)
    • Dynamiczne odpowiedzi (512)
    • Zapisywanie odpowiedzi (514)
    • Zliczanie poprawnych odpowiedzi (opcjonalne) (517)
    • Kończenie quizu (520)
    • Zabezpieczanie quizu (523)
  • Dostęp administracyjny (524)
    • Tworzenie ekranu wyników (525)
  • Posumowanie (527)
  • Pytania i odpowiedzi (527)

Rozdział 20. Techniki zaawansowane - rozwiązania e-commerce (529)

  • Zawiła prostota (529)
    • Zakupy bazujące na ID sesji (530)
    • Konta użytkowników (531)
    • Nasze rozwiązanie (531)
    • Mapa witryny e-commerce (532)
  • Definicje tabel (532)
    • Kategorie produktów (533)
    • Elementy katalogu (533)
    • Elementy pokrewne (534)
    • Informacja na temat użytkownika (534)
    • Informacje na temat koszyka (535)
  • System katalogu (538)
    • Formularz wyszukiwania (538)
    • Wyniki wyszukiwania (539)
    • Strony szczegółowe (540)
    • Elementy pokrewne (542)
    • Czyszczenie strony (542)
  • System uwierzytelniania użytkownika (543)
    • Strony zgłoszenia (544)
    • Strony logowania (545)
  • Koszyk (547)
  • System sprawdzania (549)
    • Widok koszyka (549)
    • Końcowe sprawdzanie (553)
    • Strona zamykająca (556)
  • Podsumowanie (557)
  • Pytania i odpowiedzi (557)

Rozdział 21. Testowanie i wdrażanie aplikacji dynamicznych (559)

  • Problemy występujące podczas kodowania (559)
  • Błędy dotyczące kodu HTML (560)
    • Formularze (560)
    • Warstwy (565)
  • Problemy związane z behawiorami serwera (568)
    • Pozostałości (569)
    • Zaawansowane zapytania (569)
    • Utrzymuj prostotę kodu (572)
  • Testowanie (573)
    • Sprawdzanie wartości NULL (574)
    • Zatwierdzanie wykorzystania powtarzających się danych (575)
    • Testowanie maksymalnych długości (575)
  • Dodatkowe zasoby informacji dotyczących rozwiązywania problemów (576)
  • Podsumowanie (577)
  • Pytania i odpowiedzi (577)

Dodatki (579)

Dodatek A Dostosowywanie środowiska UltraDev do własnych potrzeb (581)

  • Menu (581)
  • Okna dialogowe i okienka (582)

Dodatek B Krótki przewodnik po funkcjach MySQL (587)

  • Najczęściej wykorzystywane typy danych (587)
  • Operacje arytmetyczne (588)
  • Operacje logiczne (589)
  • Porównania liczbowe (589)
  • Funkcje porównywania łańcuchów (589)
  • Funkcje matematyczne (590)
  • Funkcje łańcuchowe (591)
    • Funkcje daty i czasu (593)
  • Funkcje sumowania używane z warunkiem GROUP BY (594)

Dodatek C Kody źródłowe aplikacji z książki (595)

  • Rozdział 15 - Księga gości (listagosci.asp) (595)
  • Rozdział 16 - Lista wiadomości (index.asp) (598)
  • Rozdział 16 - Czytanie wiadomości (wiadomosc.asp) (604)
  • Rozdział 17 - Strona rejestrowania się (logowanie2.asp) (608)
  • Rozdział 17 - Strona zawartości (zawartosc.asp) (610)
  • Rozdział 19 - Strona pytania quizu (quiz.asp) (615)
  • Rozdział 20 - Dodaj do koszyka (szczegoly.asp) (626)
  • Rozdział 20 - Usuwanie elementów z koszyka (sprawdzanie.asp) (635)
  • Rozdział 20 - Końcowe sprawdzanie (sprawdzanie2.asp) (639)

Skorowidz (647)

Dodaj do koszyka Dreamweaver UltraDev 4. Vademecum profesjonalisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.