Dreamweaver MX. Ćwiczenia - Helion
ISBN: 83-7361-201-7
stron: 124, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-07-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 15,00 zł
Dreamweaver MX firmy Macromedia jest potężnym narzędziem wspomagającym proces tworzenia rozbudowanych serwisów internetowych. Należy do klasy tzw. edytorów graficznych: oznacza to, że tworzenie i edycja strony WWW przebiega w nim podobnie do edycji dokumentu w edytorze tekstu lub programie graficznym. Nie znaczy to oczywiście, że Dreamweaver daje Ci możliwość tworzenia rozbudowanych stron WWW bez znajomości języka HTML, na pewno jednak zwalnia Cię od pamiętania wszystkich, często bardzo skomplikowanych, atrybutów znaczników HTML. Ponadto zawarta w Dreamweaverze biblioteka gotowych wycinków kodu HTML -- wraz z rozszerzającymi ich możliwości fragmentami skryptów JavaScript -- upraszcza zastosowanie ciekawych, dynamicznych efektów na Twojej stronie.
Dzięki książce "Dreamweawer MX. Ćwiczenia" poznasz krok po kroku ogromne możliwości tej aplikacji, która z pewnością potrafi w dużym stopniu przyspieszyć pracę każdego twórcy witryn WWW.
Książka opisuje:
- Instalację i uruchomienie Dreamweavera
- Podstawy tworzenia stron WWW
- Formatowanie tekstu na stronach
- Łączenie stron odnośnikami
- Tworzenie tabel
- Umieszczanie grafiki na stronach WWW
- Pracę z całymi serwisami internetowymi
- Sposoby ułatwiania sobie tworzenia dużych witryn internetowych
Osoby które kupowały "Dreamweaver MX. Ćwiczenia", wybierały także:
- Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5. VR w HTML 5 na każdym urządzeniu z Internetem! Wydanie II 24,90 zł, (12,45 zł -50%)
- Adobe Dreamweaver CC/CC PL. Oficjalny podręcznik 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Dreamweaver CC: The Missing Manual. Covers 2014 release. 2nd Edition 176,92 zł, (152,15 zł -14%)
- Dreamweaver CS6: The Missing Manual 216,45 zł, (186,15 zł -14%)
- Dreamweaver CS5: The Missing Manual 147,27 zł, (126,65 zł -14%)
Spis treści
Dreamweaver MX. Ćwiczenia -- spis treści
Rozdział 1. Zaczynamy (5)
- 1.1. Czym jest Dreamweaver MX? (5)
- 1.2. Instalacja programu Dreamweaver MX (6)
- 1.3. Uruchomienie programu Dreamweaver MX (9)
- 1.4. Pierwsze uruchomienie programu (10)
Rozdział 2. Prosta strona WWW (13)
- 2.1. Tworzenie nowej, pustej strony WWW (13)
- 2.2. Zmiana sposobu prezentowania strony (14)
- 2.3. Wybór predefiniowanego rozmiaru okna edycyjnego (15)
- 2.4. Szacowanie objętości kodu strony oraz czasu pobierania strony z Sieci (16)
- 2.5. Korzystanie z przymiaru (17)
- 2.6. Podstawowe atrybuty strony WWW (18)
- 2.7. Zapisywanie dokumentu na dysku twardym (20)
- 2.8. Deklarowanie układu strony (21)
- 2.9. Zmiana koloru tła komórki układu strony (24)
- 2.10. Wyświetlanie zawartości strony w przeglądarce internetowej (24)
- 2.11. Zamykanie okna edycyjnego dokumentu (25)
Rozdział 3. Tekst i jego atrybuty (27)
- 3.1. Wprowadzanie tekstu (27)
- 3.2. Zamiana akapitu tekstu w nagłówek (28)
- 3.3. Wstawianie poziomej linii (29)
- 3.4. Zmiana wyglądu nagłówka (30)
- 3.5. Zmiana wyglądu tekstu (34)
- 3.6. Zapisywanie fragmentu tekstu pismem pogrubionym, podkreślonym lub kursywą (35)
- 3.7. Zmiana deklaracji stylu (36)
- 3.8. Przypisywanie stylu fragmentowi tekstu (37)
- 3.9. Definiowanie marginesów komórek układu strony (39)
- 3.10. Wstawianie znaków specjalnych (41)
- Podsumowanie (42)
Rozdział 4. Odnośniki (43)
- 4.1. Tworzenie odnośnika (43)
- 4.2. Tworzenie odnośnika pocztowego (45)
- 4.3. Definiowanie etykiety (46)
- 4.4. Tworzenie odnośnika prowadzącego do etykiety (47)
- 4.5. Zmiana wyglądu odnośników (48)
- Podsumowanie (49)
Rozdział 5. Tabele (51)
- 5.1. Tworzenie tabeli (51)
- 5.2. Wprowadzanie tekstu do komórki tabeli (53)
- 5.3. Zmiana szerokości kolumny tabeli (54)
- 5.4. Modyfikowanie układu tabeli (54)
- 5.5. Scalanie i dzielenie komórek tabeli (56)
- 5.6. Zmiana wyglądu zawartości komórek tabeli (58)
- 5.7. Zmiana koloru tła komórek (59)
- 5.8. Określanie położenia zawartości komórki w pionie (62)
- 5.9. Tworzenie tabeli na podstawie zewnętrznego zbioru danych (63)
- 5.10. Usuwanie tabeli (65)
- Podsumowanie (65)
Rozdział 6. Obrazy (67)
- 6.1. Format GIF (67)
- 6.2. Format JPEG (68)
- 6.3. Wstawianie obrazu na stronę WWW (69)
- 6.4. Opatrywanie obrazu komentarzem (70)
- 6.5. Zmiana rozmiaru obrazu (71)
- 6.6. Modyfikacja obramowania i marginesów obrazu (73)
- 6.7. Przekształcanie obrazu w odnośnik (74)
- 6.8. Zamieszczanie miniatur zdjęć (75)
- 6.9. Oblewanie obrazu tekstem (76)
- 6.10. Rezygnowanie z oblewania obrazu tekstem (78)
- 6.11. Dynamiczna zmiana obrazu (79)
- 6.12. Usuwanie obrazu (82)
- Podsumowanie (82)
Rozdział 7. Serwis WWW (83)
- 7.1. Tworzenie nowego serwisu WWW (84)
- 7.2. Zmiana właściwości istniejącego serwisu (88)
- 7.3. Tworzenie strony składowej serwisu internetowego (88)
- 7.4. Tworzenie odnośnika do innej strony serwisu (91)
- 7.5. Weryfikacja odnośników (92)
- 7.6. Automatyczna lokalizacja usterek (94)
- 7.7. Automatyczne usuwanie usterek (95)
- Podsumowanie (97)
Rozdział 8. Publikowanie serwisu (99)
- 8.1. Publikowanie serwisu (100)
- 8.2. Kasowanie pliku przechowywanego na serwerze FTP (101)
- 8.3. Umieszczanie pojedynczego pliku na serwerze FTP (102)
- 8.4. Synchronizowanie serwisu (103)
- 8.5. Aktualizowanie zawartości listy plików (106)
- 8.6. Rozłączanie połączenia z serwerem FTP (106)
- Podsumowanie (107)
Rozdział 9. Tematy zaawansowane (109)
- 9.1. Tworzenie szablonu strony (109)
- 9.2. Modyfikowanie szablonu (112)
- 9.3. Tworzenie nowej strony bazującej na szablonie (113)
- 9.4. Wprowadzanie treści na stronie utworzonej na bazie szablonu (115)
- 9.5. Wyświetlanie graficznej mapy serwisu (116)
- 9.6. Szukanie i zamiana tekstu na stronach serwisu (117)
- Podsumowanie (120)
Zakończenie (123)