Dreamweaver 4 dla każdego - Helion
Tytuł oryginału: Teach Yourself Macromedia Dreamweaver 4 in 24 Hours
Tłumaczenie: Grzegorz Pałys
ISBN: 83-7197-456-6
stron: 440, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-08-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Dreamweaver to prosty w użyciu edytor kodu HTML, doskonały program służący do szybkiego tworzenia formularzy, ramek, tabel i innych obiektów HTML. Nie potrafisz pisać skryptów? Żaden problem! W Dreamweaverze znajdziesz behawiory, gotowe skrypty, które można jednym kliknięciem dodać do określonego obiektu.
Książka składa się z 24 rozdziałów, prezentujących proste instrukcje, wyjaśniające szczegóły pracy w Dreamweaverze. Każdy rozdział wykorzystuje wcześniej poznane wiadomości. Opanowanie materiału zawartego w jednym rozdziale zajmie Ci około godziny. Po lekturze książki będziesz umiał efektywnie pracować w Dreamweaverze 4.
Dzięki tej książce nauczysz się:
- wykorzystywać Dreamweavera do tworzenia podstawowych stron WWW, zawierających tekst i grafikę;
- tworzyć i stosować szablony;
- tworzyć mapy obrazków;
- projektować tabele i wykorzystywać je do tworzenia stron WWW;
- tworzyć ramki i zestawy ramek;
- tworzyć interaktywne strony za pomocą dynamicznego HTML-a;
- zachowywać zgodność strony z różnymi przeglądarkami;
- wstawiać do stron WWW skrypty i akcje Dreamweavera;
- tworzyć formularze z przyciskami opcji, polami wyboru i listami rozwijanymi;
- dostosowywać Dreamweavera do swoich potrzeb.
Osoby które kupowały "Dreamweaver 4 dla każdego", wybierały także:
- Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5. VR w HTML 5 na każdym urządzeniu z Internetem! Wydanie II 24,90 zł, (12,45 zł -50%)
- Adobe Dreamweaver CC/CC PL. Oficjalny podręcznik 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Dreamweaver CC: The Missing Manual. Covers 2014 release. 2nd Edition 176,92 zł, (152,15 zł -14%)
- Dreamweaver CS6: The Missing Manual 216,45 zł, (186,15 zł -14%)
- Dreamweaver CS5: The Missing Manual 147,27 zł, (126,65 zł -14%)
Spis treści
Dreamweaver 4 dla każdego -- spis treści
O Autorce (15)
Wstęp (17)
- Co to jest Dreamweaver? (17)
- Dla kogo jest Dreamweaver? (17)
- Dla kogo jest ta książka? (18)
- Jak korzystać z książki? (18)
Część I Rozpoczęcie pracy w programie Dreamweaver 4 (19)
Rozdział 1. Interfejs Dreamweavera (21)
- Zapoznaj się z Dreamweaverem 4 (21)
- Instalacja programu (22)
- Wymagania sprzętowe i programowe (22)
- Pobierz wersję demonstracyjną (23)
- Proces instalacji (23)
- Obszar roboczy Dreamweavera (23)
- Okno dokumentu (24)
- Panele i inspektory (27)
- Menu programu (35)
- Menu kontekstowe (38)
- Niewidzialne obiekty (39)
- Uzyskiwanie pomocy (39)
- Nowe możliwości Dreamweavera 4 (41)
- Podsumowanie (43)
- Pytania i odpowiedzi (43)
- Sprawdź się! (44)
- Quiz (44)
- Odpowiedzi (44)
- Ćwiczenia (44)
Rozdział 2. Tworzenie prostej strony WWW z tekstem (45)
- Tworzenie nowej strony i określanie jej właściwości (45)
- Wprowadzanie i wyrównywanie tekstu (46)
- Dodanie tytułu dokumentu (46)
- Ustawianie domyślnego koloru tekstu i marginesów strony (48)
- Wklejanie tekstu z pliku (50)
- Wstawianie separatorów (54)
- Zapisanie pracy i podgląd w przeglądarce (55)
- Podsumowanie (57)
- Pytania i odpowiedzi (57)
- Sprawdź się! (58)
- Quiz (58)
- Odpowiedzi (58)
- Ćwiczenia (58)
Rozdział 3. Planowanie i tworzenie projektu z wykorzystaniem okna Site (59)
- Definiowanie nowej witryny WWW (60)
- Definiowanie witryny lokalnej (60)
- Tworzenie witryny na serwerze (64)
- Ustawianie dostępu do serwera poprzez LAN (65)
- Ustawianie dostępu do serwera poprzez FTP (66)
- Ustawienia opcji Source/Version Control Application (68)
- Importowanie istniejącej witryny WWW (68)
- Podsumowanie (69)
- Sprawdź się! (70)
- Quiz (70)
- Odpowiedzi (70)
- Ćwiczenia (70)
Rozdział 4. Tworzenie łączy: hiperłączy, adresów URL, odnośników i łączy do poczty elektronicznej (73)
- Względne i absolutne ścieżki (74)
- Połączenia wewnątrz witryny WWW (78)
- Organizowanie dużych stron za pomocą odnośników (79)
- Zastosowanie ikony Point-to-File (81)
- Tworzenie łącza do poczty e-mail (82)
- Podsumowanie (83)
- Pytania i odpowiedzi (83)
- Sprawdź się! (83)
- Quiz (83)
- Odpowiedzi (84)
- Ćwiczenia (84)
Część II Umieszczanie grafiki i elementów multimedialnych na stronach WWW (85)
Rozdział 5. Wyświetlanie obrazków na stronie i tworzenie map obrazków (87)
- Umieszczanie obrazków na stronie (87)
- Oblewanie obrazków tekstem (90)
- Dodanie tekstu zastępczego, który użytkownicy mogą czytać przed załadowaniem obrazka (92)
- Tworzenie obrazków z łączami (92)
- Formaty obrazków: GIF, JPEG i PNG (93)
- Dołączanie obrazka tła (95)
- Tworzenie obrazków reagujących na zdarzenia myszy (95)
- Tworzenie pasków nawigacyjnych z obiektami reagującymi na zdarzenia myszy i łączami (96)
- Zastosowanie kalki w procesie projektowania stron WWW (98)
- Tworzenie łączy z wykorzystaniem mapy obrazków (99)
- Tworzenie mapy obrazka (100)
- Tworzenie prostokątnych obszarów aktywnych (101)
- Tworzenie okrągłych obszarów aktywnych (102)
- Tworzenie wielokątnych obszarów aktywnych (103)
- Wyrównywanie obszarów aktywnych (104)
- Określenie okna docelowego dla łącza (105)
- Podsumowanie (105)
- Pytania i odpowiedzi (106)
- Sprawdź się! (106)
- Quiz (106)
- Odpowiedzi (107)
- Ćwiczenia (107)
Rozdział 6. Tworzenie obrazków w programie Fireworks (109)
- Poznajemy program Fireworks (109)
- Paleta narzędziowa Fireworks (111)
- Panele Fireworks (111)
- Tworzenie obrazka (114)
- Tworzenie kształtów (115)
- Dodawanie efektów (117)
- Tworzenie tekstu (118)
- Optymalizacja obrazków na potrzeby Internetu (120)
- Dzielenie obrazków na fragmenty (121)
- Umieszczanie plików HTML utworzonych w Fireworks w Dreamweaverze (123)
- Podsumowanie (124)
- Pytania i odpowiedzi (124)
- Sprawdź się! (124)
- Quiz (124)
- Odpowiedzi (125)
- Ćwiczenia (125)
Rozdział 7. Umieszczanie na stronie plików multimedialnych (127)
- Umieszczanie na stronie WWW plików dźwiękowych (128)
- Zmiana rozmiaru kontrolek dźwięku (131)
- Zapętlanie dźwięku (133)
- Umożliwienie ściągnięcia rozszerzenia (134)
- Dwa typy rozszerzeń (134)
- Umieszczanie na stronie filmów Flash (135)
- Zastosowanie znaczników <object> i <embed> (136)
- Podgląd filmu w oknie dokumentu Dreamweavera (136)
- Tworzenie tekstu Flash (137)
- Tworzenie przycisków Flash (139)
- Dodawanie łącza do pliku PDF (140)
- Umieszczanie apletów Javy (141)
- Podsumowanie (142)
- Pytania i odpowiedzi (143)
- Sprawdź się! (143)
- Quiz (143)
- Odpowiedzi (143)
- Ćwiczenia (144)
Część III Układ strony w Dreamweaverze oraz dynamiczny HTML (145)
Rozdział 8. Wyświetlanie danych w tabelach (147)
- Tworzenie tabeli przeznaczonej na dane (147)
- Umieszczanie tabeli na stronie (148)
- Zaznaczanie elementów tabeli (148)
- Tworzenie wiersza nagłówkowego tabeli (151)
- Umieszczanie i sortowanie danych (151)
- Dodawanie i usuwanie wierszy i kolumn (153)
- Zmiana szerokości kolumny i wysokości wiersza (153)
- Skalowanie tabeli i zmiana kolorów obramowania (154)
- Ustawianie odległości pomiędzy komórkami i pomiędzy zawartością a krawędziami komórek (154)
- Zastosowanie predefiniowanych stylów formatowania tabel Dreamweavera (155)
- Importowanie danych tabelarycznych (156)
- Eksportowanie danych z tabeli (158)
- Podsumowanie (158)
- Pytania i odpowiedzi (159)
- Sprawdź się! (159)
- Quiz (159)
- Odpowiedzi (160)
- Ćwiczenia (160)
Rozdział 9. Projektowanie stron z wykorzystaniem tabel (161)
- Widok Layout (162)
- Tworzenie tabel i komórek projektu (162)
- Automatyczne dopasowywanie zawartości do strony WWW (164)
- Edycja tabeli w widoku Standard (166)
- Łączenie i dzielenie komórek tabeli (166)
- Wyrównywanie zawartości komórek tabeli (167)
- Zagnieżdżanie tabel (168)
- Dodawanie kolorów do tabeli (170)
- Przekształcanie tabel w warstwy (172)
- Podsumowanie (173)
- Pytania i odpowiedzi (173)
- Sprawdź się! (174)
- Quiz (174)
- Odpowiedzi (174)
- Ćwiczenia (174)
Rozdział 10. Zastosowanie dynamicznego HTML-a i warstw (175)
- Czym DHTML różni się od HTML-a? (175)
- Tworzenie warstwy (176)
- Pozycjonowanie warstw (179)
- Dodawanie koloru i obrazka tła (181)
- Kolejność warstw w stosie (181)
- Wyrównywanie warstw i zastosowanie siatki (182)
- Zmiana widzialności warstwy (183)
- Przepełnianie i kadrowanie warstw (184)
- Zagnieżdżone warstwy (187)
- Znaczniki warstw (188)
- Wykorzystanie warstw do projektowania tabel (189)
- Podsumowanie (190)
- Pytania i odpowiedzi (190)
- Sprawdź się! (190)
- Quiz (190)
- Odpowiedzi (191)
- Ćwiczenia (191)
Rozdział 11. Formatowanie stron WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów i stylów HTML (193)
- Tworzenie i stosowanie własnych stylów (194)
- Ustawienia stylów (196)
- Redefiniowanie znacznika "Nagłówka 1" - <h1> (200)
- Rozmieszczanie warstw za pomocą stylów (202)
- Tworzenia hiperłącza reagującego na zdarzenia myszy (203)
- Tworzenie zewnętrznego arkusza stylów (204)
- Modyfikowanie arkuszy stylów (205)
- Wyświetlanie zawartości nagłówka (207)
- Przekształcanie stylów na znaczniki <font> języka HTML (208)
- Zapisywanie znaczników HTML w postaci stylów HTML (208)
- Podsumowanie (209)
- Pytania i odpowiedzi (209)
- Sprawdź się! (210)
- Quiz (210)
- Odpowiedzi (210)
- Ćwiczenia (210)
Rozdział 12. Tworzenie ramek i układów ramek (211)
- Tworzenie układów ramek (212)
- Wyświetlanie krawędzi ramek (212)
- Dzielenie strony na ramki (213)
- Nadawanie nazw ramkom (213)
- Panel Frames (215)
- Zagnieżdżone ramki (216)
- Wstawianie do ramek istniejących stron WWW (217)
- Przewijanie i skalowanie ramek (218)
- Ustawianie obramowania (219)
- Nadawanie tytułu stronie, na której zostały zastosowane ramki (221)
- Tworzenie elementów zastępczych dla ramek (222)
- Tworzenie ramek z wykorzystaniem panelu Objects (223)
- Definiowanie połączenia do docelowej ramki (223)
- Wykorzystanie behawiora Go To URL do ładowania ramek (225)
- Podsumowanie (226)
- Pytania i odpowiedzi (226)
- Sprawdź się! (226)
- Quiz (226)
- Odpowiedzi (227)
- Ćwiczenia (227)
Część IV Tworzenie interaktywnych stron WWW z wykorzystaniem behawiorów i ścieżek czasowych (229)
Rozdział 13. Tworzenie skryptów za pomocą behawiorów (231)
- Co to jest behawior Dreamweavera? (231)
- Wyświetlanie i ukrywanie warstw (235)
- Wybór behawiora (235)
- Wybór akcji uruchamiających behawior (237)
- Otwarcie nowego okna przeglądarki (239)
- Komunikaty (241)
- Umieszczanie wiadomości w pasku stanu przeglądarki (242)
- Podsumowanie (244)
- Pytania i odpowiedzi (244)
- Sprawdź się! (244)
- Quiz (244)
- Odpowiedzi (245)
- Ćwiczenia (245)
Rozdział 14. Dołączanie zaawansowanych behawiorów - Drag Layers (247)
- Wykorzystanie selektora znaczników do wyboru znacznika <body> (248)
- Ograniczenie ruchu warstwy (249)
- Przechwytywanie położenia celu przeciągania (250)
- Zaawansowane atrybuty behawiora Drag Layer (251)
- Wybieranie zdarzenia dla znacznika <body> (254)
- Podsumowanie (254)
- Pytania i odpowiedzi (254)
- Sprawdź się! (255)
- Quiz (255)
- Odpowiedzi (255)
- Ćwiczenia (255)
Rozdział 15. Animacje na ścieżkach czasowych (257)
- Tworzenie animacji (257)
- Zastosowanie panelu Timeline (258)
- Nagrywanie prostych animacji (259)
- Automatyczne odtwarzanie i zapętlanie animacji (262)
- Edycja behawiora w kanale B (263)
- Dodawanie warstw do ścieżki czasowej (264)
- Dodawanie klatek kluczowych (267)
- Modyfikowanie właściwości warstwy za pomocą ścieżki czasowej (268)
- Umieszczanie behawiorów w kanale Behaviors (269)
- Zastosowanie wielu ścieżek czasowych na stronie WWW (270)
- Podsumowanie (271)
- Pytania i odpowiedzi (271)
- Sprawdź się! (271)
- Quiz (271)
- Odpowiedzi (271)
- Ćwiczenia (272)
Część V Zbieranie danych od użytkownika za pomocą formularzy (273)
Rozdział 16. Tworzenie formularzy i wykorzystanie ich do zbierania danych (275)
- Tworzenie formularza (276)
- Dodawanie pól tekstowych (278)
- Stosowanie atrybutów pól tekstowych (280)
- Dodawanie etykiet (282)
- Dodawanie przycisków opcji i pól wyboru (283)
- Dodawanie list i menu (285)
- Dodawanie przycisków zwykłych i graficznych (288)
- Dodawanie przycisków Submit i Reset (289)
- Tworzenie ilustrowanych przycisków dostarczających (290)
- Dodawanie przycisku Generic (290)
- Tworzenie menu nawigacyjnych (290)
- Podsumowanie (293)
- Pytania i odpowiedzi (293)
- Sprawdź się! (293)
- Quiz (293)
- Odpowiedzi (294)
- Ćwiczenia (294)
Rozdział 17. Wysyłanie i przetwarzanie danych z formularzy (295)
- Zatwierdzanie danych formularza za pomocą behawiora Validate Form (296)
- Odbieranie danych z formularza (298)
- Umieszczanie ukrytych pól tekstowych (301)
- Bezpieczeństwo danych w formularzach (303)
- Przesyłanie plików z formularza (304)
- Przygotowanie strony do współpracy z ASP, JSP, PHP i CFML (305)
- Podsumowanie (308)
- Pytania i odpowiedzi (309)
- Sprawdź się! (309)
- Quiz (309)
- Odpowiedzi (309)
- Ćwiczenia (310)
Część VI Usprawnianie pracy i współpraca z innymi użytkownikami (311)
Rozdział 18. Zarządzanie projektami (313)
- Przenoszenie witryny na serwer (313)
- Zarządzanie witrynami WWW w Dreamweaverze (315)
- Przesyłanie bieżącego pliku z okna dokumentu (318)
- Edycja całej witryny (319)
- Synchronizacja plików znajdujących się w lokalnej i zdalnej witrynie (319)
- Tworzenie mapy witryny (321)
- Zarządzanie połączeniami (324)
- Zastosowanie poleceń Find (Znajdź) i Replace (Zamień) (325)
- Tworzenie dziennika projektu (326)
- Tworzenie raportów (328)
- Podsumowanie (329)
- Pytania i odpowiedzi (330)
- Sprawdź się! (330)
- Quiz (330)
- Odpowiedzi (331)
- Ćwiczenia (331)
Rozdział 19. Zarządzanie zasobami z wykorzystaniem panelu Asset (333)
- Co to są zasoby? (333)
- Zarządzanie zasobami w panelu Asset (334)
- Lista zasobów wykorzystywanych w witrynie (334)
- Podgląd zasobów (335)
- Obrazki (336)
- Kolory (336)
- Łącza (337)
- Filmy (337)
- Skrypty (337)
- Umieszczanie zasobów na stronach WWW (338)
- Tworzenie ulubionych zasobów (340)
- Tworzenie nowych zasobów w panelu Asset (341)
- Kopiowanie zasobów pomiędzy witrynami (342)
- Podsumowanie (343)
- Pytania i odpowiedzi (343)
- Sprawdź się! (343)
- Quiz (344)
- Odpowiedzi (344)
- Ćwiczenia (344)
Rozdział 20. Biblioteka (345)
- Tworzenie elementów w bibliotece (345)
- Zastosowanie kategorii Library panelu Asset (346)
- Tworzenie elementów biblioteki z istniejących obiektów (347)
- Tworzenie nowych elementów biblioteki (348)
- Umieszczanie elementów z biblioteki na stronach WWW (350)
- Modyfikowanie elementów w bibliotece (352)
- Aktualizowanie stron zawierających elementy z biblioteki (352)
- Zastosowanie behawiorów i stylów z elementami biblioteki (353)
- Podsumowanie (354)
- Pytania i odpowiedzi (354)
- Sprawdź się! (355)
- Quiz (355)
- Odpowiedzi (355)
- Ćwiczenia (355)
Rozdział 21. Tworzenie i stosowanie szablonów (357)
- Tworzenie szablonów (357)
- Zastosowanie kategorii Template panelu Asset (358)
- Tworzenie szablonów z istniejących stron WWW (359)
- Tworzenie szablonu od zera (360)
- Przekształcanie istniejących obszarów szablonu w obszary edytowalne (362)
- Tworzenie nowego edytowalnego obszaru (363)
- Przypisywanie szablonów do stron WWW (364)
- Modyfikowanie szablonów (365)
- Aktualizacja stron opartych na szablonach (365)
- Zastosowanie w szablonach behawiorów, stylów i ścieżek czasowych (366)
- Podsumowanie (368)
- Pytania i odpowiedzi (368)
- Sprawdź się! (368)
- Quiz (369)
- Odpowiedzi (369)
- Ćwiczenia (369)
Rozdział 22. Zastosowanie plików SSI (371)
- Co to jest SSI? (371)
- Umieszczanie na stronie elementów SSI (373)
- Przekształcanie komentarzy w pliki SSI (374)
- Dołączanie plików (374)
- Edycja plików SSI (377)
- Umieszczanie na stronie daty ostatniej modyfikacji pliku (378)
- Podsumowanie (378)
- Pytania i odpowiedzi (379)
- Sprawdź się! (379)
- Quiz (379)
- Odpowiedzi (379)
- Ćwiczenia (380)
Część VII Wykorzystanie zewnętrznych edytorów i dostosowywanie Dreamweavera do własnych potrzeb (381)
Rozdział 23. HTML to zabawa! Przeglądanie i modyfikacja kodu HTML (383)
- Wyświetlanie i edycja znaczników języka HTML w edytorze Quick Tag (384)
- Zastosowanie trybu Insert HTML (385)
- Zastosowanie trybu Edit Tag (387)
- Zastosowanie trybu Wrap Tag (387)
- Zastosowanie inspektora Code (388)
- Ustawianie preferencji dotyczących wyświetlania kodu źródłowego (390)
- Ustawianie preferencji kolorów kodu (390)
- Ustawianie preferencji formatowania kodu (391)
- Ustawianie preferencji przekształcania kodu (392)
- Czyszczenie kodu HTML tworzonego w programie Microsoft Word (393)
- Usuwanie błędów ze skryptów JavaScript (395)
- Uruchamianie zewnętrznego edytora HTML (397)
- Podsumowanie (399)
- Pytania i odpowiedzi (399)
- Sprawdź się! (399)
- Quiz (399)
- Odpowiedzi (400)
- Ćwiczenia (400)
Rozdział 24. Dostosowanie Dreamweavera do własnych potrzeb (401)
- Modyfikowanie panelu Objects i tworzenie własnych obiektów (402)
- Modyfikowanie obiektów (405)
- Tworzenie nowych obiektów (406)
- Tworzenie poleceń menu (407)
- Nagrywanie poleceń (408)
- Zapisywanie poleceń z panelu History (409)
- Modyfikowanie akcji behawiorów (411)
- Zarządzanie rozszerzeniami (411)
- Podsumowanie (412)
- Pytania i odpowiedzi (412)
- Sprawdź się! (413)
- Quiz (413)
- Odpowiedzi (413)
- Ćwiczenia (413)
Dodatki (415)
Dodatek A CourseBuilder jako wspomaganie Dreamweavera (417)
- Interakcje CourseBuildera (417)
- Multiple choice (Opcje do wyboru) (419)
- Drag-and-drop (Przeciągnij i upuść) (420)
- Explore (Przeglądaj) (420)
- Buttons (Przyciski) (421)
- Text Entry (Pola tekstowe) (421)
- Timers (Zegary) (421)
- Sliders (Suwaki) (422)
- Action Manager (Menedżer akcji) (422)
Dodatek B Zasoby internetowe (423)
- Projektowanie w Dreamweaverze (423)
- Ogólne projektowanie dla Internetu (424)
- Dynamiczny HTML (DHTML) (424)
- Rozszerzenia Dreamweavera (425)
- Skrypty: CGI, JavaScript, ASP, PHP i CFML (425)
- CGI (425)
- JavaScript (425)
- ASP (Active Server Pages) (425)
- PHP (426)
- CFML (Cold Fusion) (426)
- Kompatybilność (426)
- Pliki do pobrania (426)
- Przeglądarki (426)
- Organizacje (427)
Dodatek C Skróty klawiaturowe (429)
Skorowidz (433)