reklama - zainteresowany?

Dreamweaver 4 dla każdego - Helion

Dreamweaver 4 dla każdego
Autor: Betsy Bruce
Tytuł oryginału: Teach Yourself Macromedia Dreamweaver 4 in 24 Hours
Tłumaczenie: Grzegorz Pałys
ISBN: 83-7197-456-6
stron: 440, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-08-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Dreamweaver 4 dla każdego

Tagi: Dreamweaver

Dreamweaver to prosty w użyciu edytor kodu HTML, doskonały program służący do szybkiego tworzenia formularzy, ramek, tabel i innych obiektów HTML. Nie potrafisz pisać skryptów? Żaden problem! W Dreamweaverze znajdziesz behawiory, gotowe skrypty, które można jednym kliknięciem dodać do określonego obiektu.

Książka składa się z 24 rozdziałów, prezentujących proste instrukcje, wyjaśniające szczegóły pracy w Dreamweaverze. Każdy rozdział wykorzystuje wcześniej poznane wiadomości. Opanowanie materiału zawartego w jednym rozdziale zajmie Ci około godziny. Po lekturze książki będziesz umiał efektywnie pracować w Dreamweaverze 4.

Dzięki tej książce nauczysz się:

  • wykorzystywać Dreamweavera do tworzenia podstawowych stron WWW, zawierających tekst i grafikę;
  • tworzyć i stosować szablony;
  • tworzyć mapy obrazków;
  • projektować tabele i wykorzystywać je do tworzenia stron WWW;
  • tworzyć ramki i zestawy ramek;
  • tworzyć interaktywne strony za pomocą dynamicznego HTML-a;
  • zachowywać zgodność strony z różnymi przeglądarkami;
  • wstawiać do stron WWW skrypty i akcje Dreamweavera;
  • tworzyć formularze z przyciskami opcji, polami wyboru i listami rozwijanymi;
  • dostosowywać Dreamweavera do swoich potrzeb.

Dodaj do koszyka Dreamweaver 4 dla każdego

 

Osoby które kupowały "Dreamweaver 4 dla każdego", wybierały także:

  • Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5. VR w HTML 5 na każdym urządzeniu z Internetem! Wydanie II
  • Adobe Dreamweaver CC/CC PL. Oficjalny podręcznik
  • Dreamweaver CC: The Missing Manual. Covers 2014 release. 2nd Edition
  • Dreamweaver CS6: The Missing Manual
  • Dreamweaver CS5: The Missing Manual

Dodaj do koszyka Dreamweaver 4 dla każdego

Spis treści

Dreamweaver 4 dla każdego -- spis treści

O Autorce (15)

Wstęp (17)

  • Co to jest Dreamweaver? (17)
  • Dla kogo jest Dreamweaver? (17)
  • Dla kogo jest ta książka? (18)
  • Jak korzystać z książki? (18)

Część I Rozpoczęcie pracy w programie Dreamweaver 4 (19)

Rozdział 1. Interfejs Dreamweavera (21)

  • Zapoznaj się z Dreamweaverem 4 (21)
  • Instalacja programu (22)
    • Wymagania sprzętowe i programowe (22)
    • Pobierz wersję demonstracyjną (23)
    • Proces instalacji (23)
  • Obszar roboczy Dreamweavera (23)
    • Okno dokumentu (24)
    • Panele i inspektory (27)
    • Menu programu (35)
    • Menu kontekstowe (38)
    • Niewidzialne obiekty (39)
  • Uzyskiwanie pomocy (39)
  • Nowe możliwości Dreamweavera 4 (41)
  • Podsumowanie (43)
  • Pytania i odpowiedzi (43)
  • Sprawdź się! (44)
    • Quiz (44)
    • Odpowiedzi (44)
    • Ćwiczenia (44)

Rozdział 2. Tworzenie prostej strony WWW z tekstem (45)

  • Tworzenie nowej strony i określanie jej właściwości (45)
    • Wprowadzanie i wyrównywanie tekstu (46)
    • Dodanie tytułu dokumentu (46)
    • Ustawianie domyślnego koloru tekstu i marginesów strony (48)
    • Wklejanie tekstu z pliku (50)
    • Wstawianie separatorów (54)
    • Zapisanie pracy i podgląd w przeglądarce (55)
  • Podsumowanie (57)
  • Pytania i odpowiedzi (57)
  • Sprawdź się! (58)
    • Quiz (58)
    • Odpowiedzi (58)
    • Ćwiczenia (58)

Rozdział 3. Planowanie i tworzenie projektu z wykorzystaniem okna Site (59)

  • Definiowanie nowej witryny WWW (60)
    • Definiowanie witryny lokalnej (60)
    • Tworzenie witryny na serwerze (64)
    • Ustawianie dostępu do serwera poprzez LAN (65)
    • Ustawianie dostępu do serwera poprzez FTP (66)
    • Ustawienia opcji Source/Version Control Application (68)
  • Importowanie istniejącej witryny WWW (68)
  • Podsumowanie (69)
  • Sprawdź się! (70)
    • Quiz (70)
    • Odpowiedzi (70)
    • Ćwiczenia (70)

Rozdział 4. Tworzenie łączy: hiperłączy, adresów URL, odnośników i łączy do poczty elektronicznej (73)

  • Względne i absolutne ścieżki (74)
  • Połączenia wewnątrz witryny WWW (78)
  • Organizowanie dużych stron za pomocą odnośników (79)
  • Zastosowanie ikony Point-to-File (81)
  • Tworzenie łącza do poczty e-mail (82)
  • Podsumowanie (83)
  • Pytania i odpowiedzi (83)
  • Sprawdź się! (83)
    • Quiz (83)
    • Odpowiedzi (84)
    • Ćwiczenia (84)

Część II Umieszczanie grafiki i elementów multimedialnych na stronach WWW (85)

Rozdział 5. Wyświetlanie obrazków na stronie i tworzenie map obrazków (87)

  • Umieszczanie obrazków na stronie (87)
    • Oblewanie obrazków tekstem (90)
    • Dodanie tekstu zastępczego, który użytkownicy mogą czytać przed załadowaniem obrazka (92)
    • Tworzenie obrazków z łączami (92)
  • Formaty obrazków: GIF, JPEG i PNG (93)
  • Dołączanie obrazka tła (95)
  • Tworzenie obrazków reagujących na zdarzenia myszy (95)
  • Tworzenie pasków nawigacyjnych z obiektami reagującymi na zdarzenia myszy i łączami (96)
  • Zastosowanie kalki w procesie projektowania stron WWW (98)
  • Tworzenie łączy z wykorzystaniem mapy obrazków (99)
  • Tworzenie mapy obrazka (100)
    • Tworzenie prostokątnych obszarów aktywnych (101)
    • Tworzenie okrągłych obszarów aktywnych (102)
    • Tworzenie wielokątnych obszarów aktywnych (103)
  • Wyrównywanie obszarów aktywnych (104)
  • Określenie okna docelowego dla łącza (105)
  • Podsumowanie (105)
  • Pytania i odpowiedzi (106)
  • Sprawdź się! (106)
    • Quiz (106)
    • Odpowiedzi (107)
  • Ćwiczenia (107)

Rozdział 6. Tworzenie obrazków w programie Fireworks (109)

  • Poznajemy program Fireworks (109)
    • Paleta narzędziowa Fireworks (111)
    • Panele Fireworks (111)
  • Tworzenie obrazka (114)
    • Tworzenie kształtów (115)
    • Dodawanie efektów (117)
    • Tworzenie tekstu (118)
    • Optymalizacja obrazków na potrzeby Internetu (120)
  • Dzielenie obrazków na fragmenty (121)
  • Umieszczanie plików HTML utworzonych w Fireworks w Dreamweaverze (123)
  • Podsumowanie (124)
  • Pytania i odpowiedzi (124)
  • Sprawdź się! (124)
    • Quiz (124)
    • Odpowiedzi (125)
    • Ćwiczenia (125)

Rozdział 7. Umieszczanie na stronie plików multimedialnych (127)

  • Umieszczanie na stronie WWW plików dźwiękowych (128)
    • Zmiana rozmiaru kontrolek dźwięku (131)
    • Zapętlanie dźwięku (133)
  • Umożliwienie ściągnięcia rozszerzenia (134)
    • Dwa typy rozszerzeń (134)
  • Umieszczanie na stronie filmów Flash (135)
    • Zastosowanie znaczników <object> i <embed> (136)
    • Podgląd filmu w oknie dokumentu Dreamweavera (136)
    • Tworzenie tekstu Flash (137)
    • Tworzenie przycisków Flash (139)
  • Dodawanie łącza do pliku PDF (140)
  • Umieszczanie apletów Javy (141)
  • Podsumowanie (142)
  • Pytania i odpowiedzi (143)
  • Sprawdź się! (143)
    • Quiz (143)
    • Odpowiedzi (143)
    • Ćwiczenia (144)

Część III Układ strony w Dreamweaverze oraz dynamiczny HTML (145)

Rozdział 8. Wyświetlanie danych w tabelach (147)

  • Tworzenie tabeli przeznaczonej na dane (147)
    • Umieszczanie tabeli na stronie (148)
    • Zaznaczanie elementów tabeli (148)
    • Tworzenie wiersza nagłówkowego tabeli (151)
  • Umieszczanie i sortowanie danych (151)
    • Dodawanie i usuwanie wierszy i kolumn (153)
    • Zmiana szerokości kolumny i wysokości wiersza (153)
    • Skalowanie tabeli i zmiana kolorów obramowania (154)
    • Ustawianie odległości pomiędzy komórkami i pomiędzy zawartością a krawędziami komórek (154)
    • Zastosowanie predefiniowanych stylów formatowania tabel Dreamweavera (155)
  • Importowanie danych tabelarycznych (156)
  • Eksportowanie danych z tabeli (158)
  • Podsumowanie (158)
  • Pytania i odpowiedzi (159)
  • Sprawdź się! (159)
    • Quiz (159)
    • Odpowiedzi (160)
    • Ćwiczenia (160)

Rozdział 9. Projektowanie stron z wykorzystaniem tabel (161)

  • Widok Layout (162)
    • Tworzenie tabel i komórek projektu (162)
    • Automatyczne dopasowywanie zawartości do strony WWW (164)
  • Edycja tabeli w widoku Standard (166)
    • Łączenie i dzielenie komórek tabeli (166)
    • Wyrównywanie zawartości komórek tabeli (167)
    • Zagnieżdżanie tabel (168)
  • Dodawanie kolorów do tabeli (170)
  • Przekształcanie tabel w warstwy (172)
  • Podsumowanie (173)
  • Pytania i odpowiedzi (173)
  • Sprawdź się! (174)
    • Quiz (174)
    • Odpowiedzi (174)
    • Ćwiczenia (174)

Rozdział 10. Zastosowanie dynamicznego HTML-a i warstw (175)

  • Czym DHTML różni się od HTML-a? (175)
  • Tworzenie warstwy (176)
    • Pozycjonowanie warstw (179)
    • Dodawanie koloru i obrazka tła (181)
    • Kolejność warstw w stosie (181)
    • Wyrównywanie warstw i zastosowanie siatki (182)
    • Zmiana widzialności warstwy (183)
    • Przepełnianie i kadrowanie warstw (184)
  • Zagnieżdżone warstwy (187)
  • Znaczniki warstw (188)
  • Wykorzystanie warstw do projektowania tabel (189)
  • Podsumowanie (190)
  • Pytania i odpowiedzi (190)
  • Sprawdź się! (190)
    • Quiz (190)
    • Odpowiedzi (191)
    • Ćwiczenia (191)

Rozdział 11. Formatowanie stron WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów i stylów HTML (193)

  • Tworzenie i stosowanie własnych stylów (194)
  • Ustawienia stylów (196)
  • Redefiniowanie znacznika "Nagłówka 1" - <h1> (200)
  • Rozmieszczanie warstw za pomocą stylów (202)
  • Tworzenia hiperłącza reagującego na zdarzenia myszy (203)
  • Tworzenie zewnętrznego arkusza stylów (204)
    • Modyfikowanie arkuszy stylów (205)
    • Wyświetlanie zawartości nagłówka (207)
  • Przekształcanie stylów na znaczniki <font> języka HTML (208)
  • Zapisywanie znaczników HTML w postaci stylów HTML (208)
  • Podsumowanie (209)
  • Pytania i odpowiedzi (209)
  • Sprawdź się! (210)
    • Quiz (210)
    • Odpowiedzi (210)
  • Ćwiczenia (210)

Rozdział 12. Tworzenie ramek i układów ramek (211)

  • Tworzenie układów ramek (212)
    • Wyświetlanie krawędzi ramek (212)
    • Dzielenie strony na ramki (213)
    • Nadawanie nazw ramkom (213)
    • Panel Frames (215)
    • Zagnieżdżone ramki (216)
    • Wstawianie do ramek istniejących stron WWW (217)
    • Przewijanie i skalowanie ramek (218)
    • Ustawianie obramowania (219)
    • Nadawanie tytułu stronie, na której zostały zastosowane ramki (221)
    • Tworzenie elementów zastępczych dla ramek (222)
  • Tworzenie ramek z wykorzystaniem panelu Objects (223)
  • Definiowanie połączenia do docelowej ramki (223)
    • Wykorzystanie behawiora Go To URL do ładowania ramek (225)
  • Podsumowanie (226)
  • Pytania i odpowiedzi (226)
  • Sprawdź się! (226)
    • Quiz (226)
    • Odpowiedzi (227)
  • Ćwiczenia (227)

Część IV Tworzenie interaktywnych stron WWW z wykorzystaniem behawiorów i ścieżek czasowych (229)

Rozdział 13. Tworzenie skryptów za pomocą behawiorów (231)

  • Co to jest behawior Dreamweavera? (231)
  • Wyświetlanie i ukrywanie warstw (235)
    • Wybór behawiora (235)
    • Wybór akcji uruchamiających behawior (237)
  • Otwarcie nowego okna przeglądarki (239)
  • Komunikaty (241)
  • Umieszczanie wiadomości w pasku stanu przeglądarki (242)
  • Podsumowanie (244)
  • Pytania i odpowiedzi (244)
  • Sprawdź się! (244)
    • Quiz (244)
    • Odpowiedzi (245)
    • Ćwiczenia (245)

Rozdział 14. Dołączanie zaawansowanych behawiorów - Drag Layers (247)

  • Wykorzystanie selektora znaczników do wyboru znacznika <body> (248)
  • Ograniczenie ruchu warstwy (249)
  • Przechwytywanie położenia celu przeciągania (250)
  • Zaawansowane atrybuty behawiora Drag Layer (251)
  • Wybieranie zdarzenia dla znacznika <body> (254)
  • Podsumowanie (254)
  • Pytania i odpowiedzi (254)
  • Sprawdź się! (255)
    • Quiz (255)
    • Odpowiedzi (255)
    • Ćwiczenia (255)

Rozdział 15. Animacje na ścieżkach czasowych (257)

  • Tworzenie animacji (257)
    • Zastosowanie panelu Timeline (258)
    • Nagrywanie prostych animacji (259)
    • Automatyczne odtwarzanie i zapętlanie animacji (262)
    • Edycja behawiora w kanale B (263)
    • Dodawanie warstw do ścieżki czasowej (264)
    • Dodawanie klatek kluczowych (267)
  • Modyfikowanie właściwości warstwy za pomocą ścieżki czasowej (268)
  • Umieszczanie behawiorów w kanale Behaviors (269)
  • Zastosowanie wielu ścieżek czasowych na stronie WWW (270)
  • Podsumowanie (271)
  • Pytania i odpowiedzi (271)
  • Sprawdź się! (271)
    • Quiz (271)
    • Odpowiedzi (271)
    • Ćwiczenia (272)

Część V Zbieranie danych od użytkownika za pomocą formularzy (273)

Rozdział 16. Tworzenie formularzy i wykorzystanie ich do zbierania danych (275)

  • Tworzenie formularza (276)
    • Dodawanie pól tekstowych (278)
    • Stosowanie atrybutów pól tekstowych (280)
    • Dodawanie etykiet (282)
  • Dodawanie przycisków opcji i pól wyboru (283)
  • Dodawanie list i menu (285)
  • Dodawanie przycisków zwykłych i graficznych (288)
    • Dodawanie przycisków Submit i Reset (289)
    • Tworzenie ilustrowanych przycisków dostarczających (290)
    • Dodawanie przycisku Generic (290)
  • Tworzenie menu nawigacyjnych (290)
  • Podsumowanie (293)
  • Pytania i odpowiedzi (293)
  • Sprawdź się! (293)
    • Quiz (293)
    • Odpowiedzi (294)
    • Ćwiczenia (294)

Rozdział 17. Wysyłanie i przetwarzanie danych z formularzy (295)

  • Zatwierdzanie danych formularza za pomocą behawiora Validate Form (296)
  • Odbieranie danych z formularza (298)
    • Umieszczanie ukrytych pól tekstowych (301)
  • Bezpieczeństwo danych w formularzach (303)
  • Przesyłanie plików z formularza (304)
    • Przygotowanie strony do współpracy z ASP, JSP, PHP i CFML (305)
  • Podsumowanie (308)
  • Pytania i odpowiedzi (309)
  • Sprawdź się! (309)
    • Quiz (309)
    • Odpowiedzi (309)
    • Ćwiczenia (310)

Część VI Usprawnianie pracy i współpraca z innymi użytkownikami (311)

Rozdział 18. Zarządzanie projektami (313)

  • Przenoszenie witryny na serwer (313)
    • Zarządzanie witrynami WWW w Dreamweaverze (315)
    • Przesyłanie bieżącego pliku z okna dokumentu (318)
  • Edycja całej witryny (319)
    • Synchronizacja plików znajdujących się w lokalnej i zdalnej witrynie (319)
    • Tworzenie mapy witryny (321)
    • Zarządzanie połączeniami (324)
    • Zastosowanie poleceń Find (Znajdź) i Replace (Zamień) (325)
  • Tworzenie dziennika projektu (326)
  • Tworzenie raportów (328)
  • Podsumowanie (329)
  • Pytania i odpowiedzi (330)
  • Sprawdź się! (330)
    • Quiz (330)
    • Odpowiedzi (331)
    • Ćwiczenia (331)

Rozdział 19. Zarządzanie zasobami z wykorzystaniem panelu Asset (333)

  • Co to są zasoby? (333)
  • Zarządzanie zasobami w panelu Asset (334)
    • Lista zasobów wykorzystywanych w witrynie (334)
    • Podgląd zasobów (335)
    • Obrazki (336)
    • Kolory (336)
    • Łącza (337)
    • Filmy (337)
    • Skrypty (337)
  • Umieszczanie zasobów na stronach WWW (338)
  • Tworzenie ulubionych zasobów (340)
  • Tworzenie nowych zasobów w panelu Asset (341)
  • Kopiowanie zasobów pomiędzy witrynami (342)
  • Podsumowanie (343)
  • Pytania i odpowiedzi (343)
  • Sprawdź się! (343)
    • Quiz (344)
    • Odpowiedzi (344)
    • Ćwiczenia (344)

Rozdział 20. Biblioteka (345)

  • Tworzenie elementów w bibliotece (345)
    • Zastosowanie kategorii Library panelu Asset (346)
    • Tworzenie elementów biblioteki z istniejących obiektów (347)
    • Tworzenie nowych elementów biblioteki (348)
    • Umieszczanie elementów z biblioteki na stronach WWW (350)
  • Modyfikowanie elementów w bibliotece (352)
    • Aktualizowanie stron zawierających elementy z biblioteki (352)
  • Zastosowanie behawiorów i stylów z elementami biblioteki (353)
  • Podsumowanie (354)
  • Pytania i odpowiedzi (354)
  • Sprawdź się! (355)
    • Quiz (355)
    • Odpowiedzi (355)
    • Ćwiczenia (355)

Rozdział 21. Tworzenie i stosowanie szablonów (357)

  • Tworzenie szablonów (357)
    • Zastosowanie kategorii Template panelu Asset (358)
    • Tworzenie szablonów z istniejących stron WWW (359)
  • Tworzenie szablonu od zera (360)
    • Przekształcanie istniejących obszarów szablonu w obszary edytowalne (362)
    • Tworzenie nowego edytowalnego obszaru (363)
  • Przypisywanie szablonów do stron WWW (364)
  • Modyfikowanie szablonów (365)
    • Aktualizacja stron opartych na szablonach (365)
  • Zastosowanie w szablonach behawiorów, stylów i ścieżek czasowych (366)
  • Podsumowanie (368)
  • Pytania i odpowiedzi (368)
  • Sprawdź się! (368)
    • Quiz (369)
    • Odpowiedzi (369)
    • Ćwiczenia (369)

Rozdział 22. Zastosowanie plików SSI (371)

  • Co to jest SSI? (371)
  • Umieszczanie na stronie elementów SSI (373)
    • Przekształcanie komentarzy w pliki SSI (374)
    • Dołączanie plików (374)
    • Edycja plików SSI (377)
  • Umieszczanie na stronie daty ostatniej modyfikacji pliku (378)
  • Podsumowanie (378)
  • Pytania i odpowiedzi (379)
  • Sprawdź się! (379)
    • Quiz (379)
    • Odpowiedzi (379)
    • Ćwiczenia (380)

Część VII Wykorzystanie zewnętrznych edytorów i dostosowywanie Dreamweavera do własnych potrzeb (381)

Rozdział 23. HTML to zabawa! Przeglądanie i modyfikacja kodu HTML (383)

  • Wyświetlanie i edycja znaczników języka HTML w edytorze Quick Tag (384)
    • Zastosowanie trybu Insert HTML (385)
  • Zastosowanie trybu Edit Tag (387)
    • Zastosowanie trybu Wrap Tag (387)
  • Zastosowanie inspektora Code (388)
  • Ustawianie preferencji dotyczących wyświetlania kodu źródłowego (390)
    • Ustawianie preferencji kolorów kodu (390)
    • Ustawianie preferencji formatowania kodu (391)
    • Ustawianie preferencji przekształcania kodu (392)
  • Czyszczenie kodu HTML tworzonego w programie Microsoft Word (393)
  • Usuwanie błędów ze skryptów JavaScript (395)
  • Uruchamianie zewnętrznego edytora HTML (397)
  • Podsumowanie (399)
  • Pytania i odpowiedzi (399)
  • Sprawdź się! (399)
    • Quiz (399)
    • Odpowiedzi (400)
    • Ćwiczenia (400)

Rozdział 24. Dostosowanie Dreamweavera do własnych potrzeb (401)

  • Modyfikowanie panelu Objects i tworzenie własnych obiektów (402)
    • Modyfikowanie obiektów (405)
    • Tworzenie nowych obiektów (406)
  • Tworzenie poleceń menu (407)
    • Nagrywanie poleceń (408)
    • Zapisywanie poleceń z panelu History (409)
    • Modyfikowanie akcji behawiorów (411)
  • Zarządzanie rozszerzeniami (411)
  • Podsumowanie (412)
  • Pytania i odpowiedzi (412)
  • Sprawdź się! (413)
    • Quiz (413)
    • Odpowiedzi (413)
    • Ćwiczenia (413)

Dodatki (415)

Dodatek A CourseBuilder jako wspomaganie Dreamweavera (417)

  • Interakcje CourseBuildera (417)
    • Multiple choice (Opcje do wyboru) (419)
    • Drag-and-drop (Przeciągnij i upuść) (420)
    • Explore (Przeglądaj) (420)
    • Buttons (Przyciski) (421)
    • Text Entry (Pola tekstowe) (421)
    • Timers (Zegary) (421)
    • Sliders (Suwaki) (422)
    • Action Manager (Menedżer akcji) (422)

Dodatek B Zasoby internetowe (423)

  • Projektowanie w Dreamweaverze (423)
  • Ogólne projektowanie dla Internetu (424)
  • Dynamiczny HTML (DHTML) (424)
  • Rozszerzenia Dreamweavera (425)
  • Skrypty: CGI, JavaScript, ASP, PHP i CFML (425)
    • CGI (425)
    • JavaScript (425)
    • ASP (Active Server Pages) (425)
    • PHP (426)
    • CFML (Cold Fusion) (426)
  • Kompatybilność (426)
  • Pliki do pobrania (426)
  • Przeglądarki (426)
  • Organizacje (427)

Dodatek C Skróty klawiaturowe (429)

Skorowidz (433)

Dodaj do koszyka Dreamweaver 4 dla każdego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.