Data Science. Programowanie, analiza i wizualizacja danych z wykorzystaniem j臋zyka R - Helion
Autor: Michael Freeman, Joel Ross
Tytu艂 orygina艂u: Programming Skills for Data Science: Start Writing Code to Wrangle, Analyze, and Visualize Data with R
ISBN: 978-83-283-5782-2
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2019-09-01
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 41,40 z艂 (poprzednio: 69,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 40% (-27,60 z艂)
Tytu艂 orygina艂u: Programming Skills for Data Science: Start Writing Code to Wrangle, Analyze, and Visualize Data with R
ISBN: 978-83-283-5782-2
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2019-09-01
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 41,40 z艂 (poprzednio: 69,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 40% (-27,60 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Data Science. Programowanie, analiza i wizualizacja danych z wykorzystaniem j臋zyka R", wybiera艂y tak偶e:
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie bezpiecze艅stwem sieci. Cz臋艣膰 3 665,00 z艂, (39,90 z艂 -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Administrowanie urz膮dzeniami Cisco. Cz臋艣膰 2 665,00 z艂, (39,90 z艂 -94%)
- Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji. Cz臋艣膰 1 665,00 z艂, (39,90 z艂 -94%)
- Impact of P2P and Free Distribution on Book Sales 427,14 z艂, (29,90 z艂 -93%)
- Cisco CCNP Enterprise 350-401 ENCOR. Kurs video. Programowanie i automatyzacja sieci 443,33 z艂, (39,90 z艂 -91%)
Spis tre艣ci
Data Science. Programowanie, analiza i wizualizacja danych z wykorzystaniem j臋zyka R -- spis tre艣ci
- Przedmowa
- Wprowadzenie
- G艂贸wny temat ksi膮偶ki
- Dla kogo przeznaczona jest ta ksi膮偶ka?
- Struktura ksi膮偶ki
- Cz臋艣膰 I. Wprowadzenie
- Cz臋艣膰 II. Zarz膮dzanie projektami
- Cz臋艣膰 III. Podstawowe umiej臋tno艣ci z zakresu j臋zyka R
- Cz臋艣膰 IV. Przekszta艂canie danych
- Cz臋艣膰 V. Wizualizacja danych
- Cz臋艣膰 VI. Tworzenie i udost臋pnianie aplikacji
- Konwencje stosowane w ksi膮偶ce
- Jak czyta膰 t臋 ksi膮偶k臋?
- Powi膮zany kod
- Podzi臋kowania
- O autorach
- I. Wprowadzenie
- 1. Przygotowywanie komputera
- Pisanie kodu
- Zarz膮dzanie kodem
- Wykonywanie kodu
- 1.1. Przygotowywanie narz臋dzi u偶ywanych w wierszu polece艅
- 1.1.1. Wiersz polece艅 w systemie macOS
- 1.1.2. Wiersz polece艅 w systemie Windows
- 1.1.3. Wiersz polece艅 w systemie Linux
- 1.2. Instalowanie systemu git
- 1.3. Tworzenie konta w serwisie GitHub
- 1.4. Wybieranie edytora tekstu
- 1.4.1. Atom
- 1.4.2. Visual Studio Code
- 1.4.3. Sublime Text
- 1.5. Pobieranie j臋zyka R
- 1.6. Pobieranie 艣rodowiska RStudio
- 2. U偶ywanie wiersza polece艅
- 2.1. Uruchamianie wiersza polece艅
- 2.2. Poruszanie si臋 w systemie plik贸w
- 2.2.1. Przechodzenie do innego katalogu
- 2.2.2. Wy艣wietlanie listy plik贸w
- 2.2.3. 艢cie偶ki
- 2.3. Zarz膮dzanie plikami
- 2.3.1. Uczenie si臋 nowych instrukcji
- 2.3.2. Symbole wieloznaczne
- 2.4. Radzenie sobie z b艂臋dami
- 2.5. Przekierowywanie danych wyj艣ciowych
- 2.6. Polecenia zwi膮zane z sieci膮
- II. Zarz膮dzanie projektami
- 3. Kontrola wersji z u偶yciem systemu git i serwisu GitHub
- 3.1. Czym jest git?
- 3.1.1. Podstawowe zagadnienia zwi膮zane z systemem git
- 3.1.2. Czym jest GitHub?
- 3.2. Konfigurowanie narz臋dzi i tworzenie projektu
- 3.2.1. Tworzenie repozytorium
- 3.2.2. Sprawdzanie stanu
- 3.3. 艢ledzenie zmian w projekcie
- 3.3.1. Dodawanie plik贸w
- 3.3.2. Zatwierdzanie
- 3.3.2.1. Etykieta dotycz膮ca informacji na temat rewizji
- 3.3.3. Proces u偶ywania systemu git
- 3.4. Zapisywanie projekt贸w w witrynie GitHub
- 3.4.1. Forki i klonowanie
- 3.4.2. Wysy艂anie i pobieranie
- 3.5. Dost臋p do historii projektu
- 3.5.1. Historia rewizji
- 3.5.2. Powr贸t do starszych wersji
- 3.6. Ignorowanie plik贸w w projekcie
- 3.1. Czym jest git?
- 4. Tworzenie dokumentacji za pomoc膮 j臋zyka Markdown
- 4.1. Pisanie kodu w j臋zyku Markdown
- 4.1.1. Formatowanie tekstu
- 4.1.2. Bloki tekstu
- 4.1.3. Hiper艂膮cza
- 4.1.4. Rysunki
- 4.1.5. Tabele
- 4.2. Wy艣wietlanie dokument贸w w j臋zyku Markdown
- 4.1. Pisanie kodu w j臋zyku Markdown
- III. Podstawowe umiej臋tno艣ci z zakresu j臋zyka R
- 5. Wprowadzenie do j臋zyka R
- 5.1. Programowanie z u偶yciem j臋zyka R
- 5.2. Uruchamianie kodu w j臋zyku R
- 5.2.1. U偶ywanie 艣rodowiska RStudio
- 5.2.2. U偶ywanie j臋zyka R w wierszu polece艅
- 5.3. Dodawanie komentarzy
- 5.4. Definiowanie zmiennych
- 5.4.1. Podstawowe typy danych
- 5.5. Szukanie pomocy
- 5.5.1. Nauka uczenia si臋 j臋zyka R
- 6. Funkcje
- 6.1. Czym jest funkcja?
- 6.1.1. Sk艂adnia funkcji w j臋zyku R
- 6.2. Wbudowane funkcje j臋zyka R
- 6.2.1. Argumenty nazwane
- 6.3. Wczytywanie funkcji
- 6.4. Pisanie funkcji
- 6.4.1. Debugowanie funkcji
- 6.5. Instrukcje warunkowe
- 6.1. Czym jest funkcja?
- 7. Wektory
- 7.1. Czym jest wektor?
- 7.1.1. Tworzenie wektor贸w
- 7.2. Operacje wektorowe
- 7.2.1. Ponowne u偶ywanie element贸w
- 7.2.2. Prawie wszystko jest wektorem
- 7.2.3. Funkcje wektorowe
- 7.3. Indeksy w wektorach
- 7.3.1. Listy indeks贸w
- 7.4. Filtrowanie wektor贸w
- 7.5. Modyfikowanie wektor贸w
- 7.1. Czym jest wektor?
- 8. Listy
- 8.1. Czym jest lista?
- 8.2. Tworzenie list
- 8.3. Dost臋p do element贸w listy
- 8.4. Modyfikowanie list
- 8.4.1. Pojedyncze i podw贸jne nawiasy kwadratowe
- 8.5. Stosowanie funkcji do list za pomoc膮 wywo艂ania lapply()
- IV> Przekszta艂canie danych
- 9. Jak zrozumie膰 dane?
- 9.1. Proces generowania danych
- 9.2. Wyszukiwanie danych
- 9.3. Rodzaje danych
- 9.3.1. Skale pomiarowe
- 9.3.2. Struktury danych
- 9.4. Interpretowanie danych
- 9.4.1. Zdobywanie wiedzy w danej dziedzinie
- 9.4.2. Jak zrozumie膰 schematy danych?
- 9.5. Odpowiadanie na pytania na podstawie danych
- 10. Ramki danych
- 10.1. Czym jest ramka danych?
- 10.2. Praca z ramkami danych
- 10.2.1. Tworzenie ramek danych
- 10.2.2. Opisywanie struktury ramek danych
- 10.2.3. Dost臋p do ramek danych
- 10.3. Praca z danymi CSV
- 10.3.1. Katalog roboczy
- 10.3.2. Zmienne w postaci faktor贸w
- 11. Operowanie danymi za pomoc膮 pakietu dplyr
- 11.1. Gramatyka operowania danymi
- 11.2. Podstawowe funkcje pakietu dplyr
- 11.2.1. Pobieranie (funkcja select())
- 11.2.2. Filtrowanie (funkcja filter())
- 11.2.3. Dodawanie kolumn (funkcja mutate())
- 11.2.4. Sortowanie danych (funkcja arrange())
- 11.2.5. Tworzenie podsumowa艅 (funkcja summarize())
- 11.3. Wykonywanie operacji sekwencyjnych
- 11.3.1. Operator potoku
- 11.4. Analizowanie ramek danych z wykorzystaniem grupowania
- 11.5. Z艂膮czanie ramek danych
- 11.6. Pakiet dplyr w praktyce analizowanie danych na temat lot贸w
- 12. Porz膮dkowanie danych za pomoc膮 pakietu tidyr
- 12.1. Czym jest porz膮dkowanie danych?
- 12.2. Od kolumn do wierszy gather()
- 12.3. Z wierszy na kolumny spread()
- 12.4. Pakiet tidyr w praktyce eksplorowanie statystyk na temat edukacji
- 13. Dost臋p do bazy danych
- 13.1. Przegl膮d relacyjnych baz danych
- 13.1.1. Czym jest relacyjna baza danych?
- 13.1.2. Tworzenie relacyjnej bazy danych
- 13.2. Wst臋p do j臋zyka SQL
- 13.3. Dost臋p do bazy danych w j臋zyku R
- 13.1. Przegl膮d relacyjnych baz danych
- 14. U偶ywanie internetowych interfejs贸w API
- 14.1. Czym jest internetowy interfejs API?
- 14.2. 呕膮dania REST
- 14.2.1. Identyfikatory URI
- 14.2.1.1. Parametry zapyta艅
- 14.2.1.2. Tokeny dost臋pu i klucze API
- 14.2.2. Operacje (czasowniki) z protoko艂u HTTP
- 14.2.1. Identyfikatory URI
- 14.3. Dost臋p do internetowych interfejs贸w API w R
- 14.4. Przetwarzanie danych w formacie JSON
- 14.4.1. Przetwarzanie danych w formacie JSON
- 14.4.2. Sp艂aszczanie danych
- 14.5. Interfejsy API w praktyce znajdowanie kuba艅skiego jedzenia w Seattle
- V. Wizualizacje danych
- 15. Projektowanie wizualizacji danych
- 15.1. Cel wizualizacji
- 15.2.Wybieranie uk艂adu graficznego
- 15.2.1. Wizualizowanie jednej zmiennej
- 15.2.1.1. Reprezentacje proporcjonalne
- 15.2.2. Wizualizowanie wielu zmiennych
- 15.2.3. Wizualizowanie danych hierarchicznych
- 15.2.1. Wizualizowanie jednej zmiennej
- 15.3. Wybieranie skutecznego kodowania graficznego
- 15.3.1. Skuteczne kolory
- 15.3.2. Wykorzystanie atrybut贸w przeduwagowych
- 15.4. Ekspresywne prezentacje danych
- 15.5. Zwi臋kszanie estetyki
- 16. Tworzenie wizualizacji za pomoc膮 pakietu ggplot2
- 16.1. Gramatyka grafiki
- 16.2. Tworzenie podstawowych wykres贸w za pomoc膮 ggplot2
- 16.2.1. Okre艣lanie obiekt贸w geometrycznych
- 16.2.2. Odwzorowania aspekt贸w estetycznych
- 16.3. Z艂o偶one uk艂ady i dostosowywanie opcji
- 16.3.1. Dostosowywanie pozycji
- 16.3.2. Zmienianie stylu za pomoc膮 skal
- 16.3.2.1. Skale kolor贸w
- 16.3.3. Uk艂ad wsp贸艂rz臋dnych
- 16.3.4. Fasety
- 16.3.5. Etykiety i uwagi
- 16.4. Tworzenie map
- 16.4.1. Kartogramy
- 16.4.2. Mapy punktowe
- 16.5. Pakiet ggplot2 w praktyce mapa eksmisji w San Francisco
- 17. Interaktywne wizualizacje w j臋zyku R
- 17.1. Pakiet plotly
- 17.2. Pakiet rbokeh
- 17.3. Pakiet leaflet
- 17.4. Interaktywne wizualizacje w praktyce analizowanie zmian w Seattle
- VI. Tworzenie i udost臋pnianie aplikacji
- 18. Tworzenie dynamicznych raport贸w za pomoc膮 platformy R Markdown
- 18.1. Konfigurowanie raportu
- 18.1.1. Tworzenie plik贸w .rmd
- 18.1.2. Kompilowanie dokument贸w
- 18.2. Integrowanie tekstu w formacie Markdown i kodu w j臋zyku R
- 18.2.1. Wykonywalne fragmenty kodu w j臋zyku R
- 18.2.2. Kod wewn膮trzwierszowy
- 18.3. Wy艣wietlanie danych i wizualizacji w raportach
- 18.3.1. Wy艣wietlanie 艂a艅cuch贸w znak贸w
- 18.3.2. Wy艣wietlanie list w formacie Markdown
- 18.3.3. Wy艣wietlanie tabel
- 18.3.4. Wy艣wietlanie wykres贸w
- 18.4. Udost臋pnianie raport贸w jako stron internetowych
- 18.5. Platforma R Markdown w praktyce raport na temat oczekiwanej d艂ugo艣ci 偶ycia
- 18.1. Konfigurowanie raportu
- 19. Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych za pomoc膮 platformy Shiny
- 19.1. Platforma Shiny
- 19.1.1. Podstawowe zagadnienia dotycz膮ce platformy Shiny
- 19.1.2. Struktura aplikacji
- 19.2. Projektowanie interfejs贸w u偶ytkownika
- 19.2.1. Tre艣ci statyczne
- 19.2.2. Dynamiczne dane wej艣ciowe
- 19.2.3. Dynamiczne dane wyj艣ciowe
- 19.2.4. Uk艂ady
- 19.3. Tworzenie serwer贸w aplikacji
- 19.4. Publikowanie aplikacji na platform臋 Shiny
- 19.5. Platforma Shiny w praktyce wizualizacja 艣miertelnych postrzele艅 przez policj臋
- 19.1. Platforma Shiny
- 20. Praca zespo艂owa
- 20.1. 艢ledzenie r贸偶nych wersji kodu za pomoc膮 ga艂臋zi
- 20.1.1. Praca z r贸偶nymi ga艂臋ziami
- 20.1.2. Scalanie ga艂臋zi
- 20.1.3. Scalanie a konflikty
- 20.1.4. Scalanie w serwisie GitHub
- 20.2. Prowadzenie projekt贸w z u偶yciem ga艂臋zi funkcji
- 20.3. Wsp贸艂praca w ramach scentralizowanego procesu pracy
- 20.3.1. Tworzenie centralnego repozytorium
- 20.3.2. U偶ywanie ga艂臋zi funkcji w scentralizowanym procesie pracy
- 20.4. Wsp贸艂praca w procesie pracy z u偶yciem fork贸w
- 20.1. 艢ledzenie r贸偶nych wersji kodu za pomoc膮 ga艂臋zi
- 21. Dalsza nauka
- 21.1. Uczenie statystyczne
- 21.1.1. Ocena zale偶no艣ci
- 21.1.2. Prognozowanie
- 21.2. Inne j臋zyki programowania
- 21.3. Odpowiedzialno艣膰 etyczna
- 21.1. Uczenie statystyczne