reklama - zainteresowany?

Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source - Helion

Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source
Autor: Diomidis Spinellis
Tytuł oryginału: Code Reading The Open Source Perspective
Tłumaczenie: Bartłomiej Garbacz
ISBN: 83-7361-555-5
stron: 448, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-12-09
Księgarnia: Helion

Cena książki: 54,90 zł

Dodaj do koszyka Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source

Tagi: Inne - Programowanie

Książka "Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania" open source to pierwszy na rynku podręcznik poświęcony czytaniu kodu źródłowego jako osobnej dziedzinie wiedzy, której znajomość jest przydatna każdemu programiście. Ponad 600 przykładów, w których wykorzystywane są kody oprogramowania open source , przedstawia sposoby identyfikowania dobrego i złego kodu, czytania go, przeszukiwania pod kątem konkretnych funkcji oraz wykorzystywania umiejętności czytania kodu do poprawy jakości kodów źródłowych pisanych samodzielnie.

  • Podstawowe konstrukcje sterujÄ…ce dziaÅ‚aniem programu
  • Proste i zÅ‚ożone typy danych
  • Struktury i unie
  • Dynamiczne zarzÄ…dzanie pamiÄ™ciÄ…
  • Metody analizy projektów informatycznych
  • Konwencje pisania i formatowania kodu źródÅ‚owego
  • Tworzenie i czytanie dokumentacji
  • Architektura systemów

Poznaj umiejętność czytania kodu źródłowego i popraw samodzielnie pisany kod.

Dodaj do koszyka Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source

 

Osoby które kupowały "Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source

Spis treści

Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source -- spis treści

Przedmowa (7)

Wstęp (11)

Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

  • 1.1. Motywy i metody czytania kodu (16)
    • 1.1.1. Kod jako literatura (16)
    • 1.1.2. Kod jako model (19)
    • 1.1.3. Utrzymanie kodu (20)
    • 1.1.4. Rozwój (21)
    • 1.1.5. Ponowne wykorzystanie (22)
    • 1.1.6. Inspekcje (23)
  • 1.2. Jak czytać tÄ™ książkÄ™? (24)
    • 1.2.1. Konwencje typograficzne (24)
    • 1.2.2. Diagramy (25)
    • 1.2.3. Ćwiczenia (27)
    • 1.2.4. MateriaÅ‚ dodatkowy (27)
    • 1.2.5. NarzÄ™dzia (28)
    • 1.2.6. Zarys treÅ›ci (28)
    • 1.2.7. Debata na temat najlepszego jÄ™zyka (29)
  • Dalsza lektura (30)

Rozdział 2. Podstawowe konstrukcje programistyczne (33)

  • 2.1. PeÅ‚ny program (33)
  • 2.2. Funkcje i zmienne globalne (39)
  • 2.3. PÄ™tle while, instrukcje warunkowe i bloki (42)
  • 2.4. Instrukcja switch (45)
  • 2.5. PÄ™tle for (47)
  • 2.6. Instrukcje break i continue (50)
  • 2.7. Wyrażenia znakowe i logiczne (52)
  • 2.8. Instrukcja goto (55)
  • 2.9. Refaktoryzacja w skrócie (57)
  • 2.10. PÄ™tle do i wyrażenia caÅ‚kowite (63)
  • 2.11. Podsumowanie wiadomoÅ›ci o strukturach sterujÄ…cych (65)
  • Dalsza lektura (71)

Rozdział 3. Zaawansowane typy danych języka C (73)

  • 3.1. Wskaźniki (73)
    • 3.1.1. PowiÄ…zane struktury danych (74)
    • 3.1.2. Dynamiczne przydzielanie struktur danych (74)
    • 3.1.3. WywoÅ‚ania przez referencjÄ™ (75)
    • 3.1.4. Uzyskiwanie dostÄ™pu do elementów danych (76)
    • 3.1.5. Tablice jako argumenty i wyniki (77)
    • 3.1.6. Wskaźniki na funkcje (78)
    • 3.1.7. Wskaźniki jako aliasy (81)
    • 3.1.8. Wskaźniki a ciÄ…gi znaków (82)
    • 3.1.9. BezpoÅ›redni dostÄ™p do pamiÄ™ci (84)
  • 3.2. Struktury (85)
    • 3.2.1. Grupowanie elementów danych (85)
    • 3.2.2. Zwracanie wielu elementów danych z funkcji (85)
    • 3.2.3. Odwzorowanie organizacji danych (86)
    • 3.2.4. Programowanie obiektowe (87)
  • 3.3. Unie (89)
    • 3.3.1. Wydajne wykorzystanie pamiÄ™ci (89)
    • 3.3.2. Implementacja polimorfizmu (90)
    • 3.3.3. Uzyskiwanie dostÄ™pu do różnych reprezentacji wewnÄ™trznych (91)
  • 3.4. Dynamiczne przydzielanie pamiÄ™ci (92)
    • 3.4.1. ZarzÄ…dzanie wolnÄ… pamiÄ™ciÄ… (95)
    • 3.4.2. Struktury z dynamicznie przydzielanymi tablicami (97)
  • 3.5. Deklaracje typedef (98)
  • Dalsza lektura (100)

Rozdział 4. Struktury danych języka C (101)

  • 4.1. Wektory (102)
  • 4.2. Macierze i tabele (106)
  • 4.3. Stosy (110)
  • 4.4. Kolejki (112)
  • 4.5. Mapy (114)
    • 4.5.1. Tablice mieszajÄ…ce (117)
  • 4.6. Zbiory (119)
  • 4.7. Listy (120)
  • 4.8. Drzewa (127)
  • 4.9. Grafy (131)
    • 4.9.1. Przechowywanie wierzchoÅ‚ków (132)
    • 4.9.2. Reprezentacje krawÄ™dzi (133)
    • 4.9.3. Przechowywanie krawÄ™dzi (136)
    • 4.9.4. WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci grafu (137)
    • 4.9.5. Struktury ukryte (138)
    • 4.9.6. Inne reprezentacje (138)
  • Dalsza lektura (139)

Rozdział 5. Zaawansowane techniki sterowania przebiegiem programów (141)

  • 5.1. Rekurencja (141)
  • 5.2. WyjÄ…tki (147)
  • 5.3. RównolegÅ‚ość (151)
    • 5.3.1. RównolegÅ‚ość sprzÄ™towa i programowa (151)
    • 5.3.2. Modele sterowania (153)
    • 5.3.3. Implementacja wÄ…tków (158)
  • 5.4. SygnaÅ‚y (161)
  • 5.5. Skoki nielokalne (165)
  • 5.6. Podstawienie makr (167)
  • Dalsza lektura (171)

Rozdział 6. Metody analizy dużych projektów (173)

  • 6.1. Techniki projektowe i implementacyjne (173)
  • 6.2. Organizacja projektu (175)
  • 6.3. Proces budowy i pliki Makefile (183)
  • 6.4. Konfiguracja (190)
  • 6.5. Kontrola wersji (194)
  • 6.6. NarzÄ™dzia zwiÄ…zane z projektem (201)
  • 6.7. Testowanie (205)
  • Dalsza lektura (212)

Rozdział 7. Standardy i konwencje pisania kodu (213)

  • 7.1. Nazwy plików i ich organizacja wewnÄ™trzna (214)
  • 7.2. WciÄ™cia (216)
  • 7.3. Formatowanie (218)
  • 7.4. Konwencje nazewnictwa (221)
  • 7.5. Praktyki programistyczne (224)
  • 7.6. Standardy zwiÄ…zane z procesem rozwojowym (226)
  • Dalsza lektura (227)

Rozdział 8. Dokumentacja (229)

  • 8.1. Rodzaje dokumentacji (229)
  • 8.2. Czytanie dokumentacji (230)
  • 8.3. Problemy dotyczÄ…ce dokumentacji (241)
  • 8.4. Dodatkowe źródÅ‚a dokumentacji (242)
  • 8.5. Popularne formaty dokumentacji w Å›rodowisku open-source (246)
  • Dalsza lektura (251)

Rozdział 9. Architektura (253)

  • 9.1. Struktury systemów (253)
    • 9.1.1. PodejÅ›cie scentralizowanego repozytorium i rozproszone (254)
    • 9.1.2. Architektura przepÅ‚ywu danych (259)
    • 9.1.3. Struktury obiektowe (261)
    • 9.1.4. Architektury warstwowe (264)
    • 9.1.5. Hierarchie (266)
    • 9.1.6. Przecinanie (267)
  • 9.2. Modele sterowania (269)
    • 9.2.1. Systemy sterowane zdarzeniami (269)
    • 9.2.2. Menedżer systemowy (273)
    • 9.2.3. PrzejÅ›cia stanów (274)
  • 9.3. Pakietowanie elementów (277)
    • 9.3.1. ModuÅ‚y (277)
    • 9.3.2. Przestrzenie nazw (279)
    • 9.3.3. Obiekty (283)
    • 9.3.4. Implementacje ogólne (295)
    • 9.3.5. Abstrakcyjne typy danych (298)
    • 9.3.6. Biblioteki (299)
    • 9.3.7. Procesy i filtry (302)
    • 9.3.8. Komponenty (304)
    • 9.3.9. Repozytoria danych (306)
  • 9.4. Wielokrotne użycie architektury (308)
    • 9.4.1. Schematy strukturalne (308)
    • 9.4.2. Generatory kodu (309)
    • 9.4.3. Wzorce projektowe (310)
    • 9.4.4. Architektury dziedzinowe (312)
  • Dalsza lektura (316)

Rozdział 10. Narzędzia pomocne w czytaniu kodu (319)

  • 10.1. Wyrażenia regularne (320)
  • 10.2. Edytor jako przeglÄ…darka kodu (323)
  • 10.3. Przeszukiwanie kodu za pomocÄ… narzÄ™dzia grep (326)
  • 10.4. Znajdowanie różnic miÄ™dzy plikami (333)
  • 10.5. WÅ‚asne narzÄ™dzia (335)
  • 10.6. Kompilator jako narzÄ™dzie pomocne w czytaniu kodu (338)
  • 10.7. PrzeglÄ…darki i upiÄ™kszacze kodu (342)
  • 10.8. NarzÄ™dzia używane w czasie uruchomienia (347)
  • 10.9. NarzÄ™dzia nieprogramowe (351)
  • DostÄ™pność narzÄ™dzi oraz dalsza lektura (353)

Rozdział 11. Pełny przykład (355)

  • 11.1. PrzeglÄ…d (355)
  • 11.2. Plan dziaÅ‚ania (356)
  • 11.3. Wielokrotne użycie kodu (358)
  • 11.4. Testowanie i uruchamianie (363)
  • 11.5. Dokumentacja (368)
  • 11.6. Uwagi (369)

Dodatek A Struktura dołączonego kodu (371)

Dodatek B Podziękowania dla autorów kodu źródłowego (375)

Dodatek C Pliki źródłowe (377)

Dodatek D Licencje kodu źródłowego (385)

  • D.1. ACE (385)
  • D.2. Apache (386)
  • D.3. ArgoUML (387)
  • D.4. DemoGL (388)
  • D.5. hsqldb (388)
  • D.6. NetBSD (389)
  • D.7. OpenCL (390)
  • D.8. Perl (390)
  • D.9. qtchat (393)
  • D.10. socket (393)
  • D.11. vcf (393)
  • D.12. X Window System (394)

Dodatek E Porady dotyczÄ…ce czytania kodu (395)

Bibliografia (413)

Skorowidz (427)

Dodaj do koszyka Czytanie kodu. Punkt widzenia twórców oprogramowania open source

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.