Czy można mnożyć pieniądze? Zdrowy rozsądek w nauczaniu matematyki - Helion
ISBN: 978-83-283-7706-6
stron: 152, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 26,17 zł (poprzednio: 34,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-8,72 zł)
Przekonaj uczniów, że matma wcale nie musi być nudna i niezrozumiaÅ‚a!
- Poznaj sposoby skutecznego przekazywania wiedzy
- Naucz się wzbudzać zainteresowanie matematyką
- Dowiedz się, czego unikać na swoich lekcjach
Matematyka jest najlepszym przykÅ‚adem przedmiotu, który zupeÅ‚nie niesÅ‚usznie ma opiniÄ™ trudnego, nudnego i nieprzydatnego w codziennym życiu. TÄ™ zÅ‚Ä… sÅ‚awÄ™ zawdziÄ™cza gÅ‚ównie przestarzaÅ‚ym metodom edukacyjnym, niepodzielnie panujÄ…cym w wiÄ™kszoÅ›ci polskich szkóÅ‚, oraz nieinteresujÄ…cym, z punktu widzenia uczniów, przykÅ‚adom i zadaniom, które sÄ… zmuszeni rozwiÄ…zywać. Tymczasem matematyka to pasjonujÄ…ca dziedzina, która znajduje zastosowanie dosÅ‚ownie wszÄ™dzie i której zawdziÄ™czamy rozwój wielu innych nauk i tysiÄ…ce wynalazków technicznych.
Wyjdź poza schemat i zerwij z tradycjÄ… zÅ‚ego nauczania matematyki! Dowiedz siÄ™, jak prowadzić interesujÄ…ce lekcje i zachÄ™cać uczniów do aktywnoÅ›ci, poznaj sposoby, dziÄ™ki którym dostrzegÄ… zastosowanie zdobytej wiedzy poza murami szkoÅ‚y, i spraw, aby nauka staÅ‚Ä… siÄ™ dla nich prawdziwÄ… przygodÄ…. Zebrane w tej książce felietony pomogÄ… Ci przygotowywać ciekawe zajÄ™cia, zrozumieć mÅ‚odych ludzi i wzbudzić w nich pasjÄ™ do matematyki. Autorka dzieli siÄ™ swoim bogatym doÅ›wiadczeniem i nieszablonowym podejÅ›ciem do tematu, a także pokazuje, jak w pracy nauczyciela stosować dobre praktyki i korzystać z przykÅ‚adów, które uczÄ… logicznego myÅ›lenia, zamiast powielać schematy.
- Pasja i pomysłowość
- Nauka przez zabawÄ™
- Myślenie ponad schematy
- Nieszablonowe metody
- Obalanie starych mitów
- Radość ze zdobywania wiedzy
- Eksperymenty, które uczÄ…
- Samodzielne wyciÄ…ganie wniosków
- Błędy jako okazja do nauki
- Zastosowanie wiedzy w praktyce
- Przykłady z życia wzięte
Spraw, aby lekcje matematyki były niezapomnianą przygodą!
Osoby które kupowały "Czy można mnożyć pieniądze? Zdrowy rozsądek w nauczaniu matematyki", wybierały także:
- Trening superkreatywności dla dzieci 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Funkcja wykładnicza, logarytmy i ciągi. Jak zdać maturę z matematyki? Kurs video. Poziom podstawowy 39,00 zł, (11,70 zł -70%)
- Liczby rzeczywiste, logika i zbiory. Jak zdać maturę z matematyki? Kurs video. Poziom podstawowy 39,00 zł, (11,70 zł -70%)
- Pojęcie funkcji i funkcja liniowa. Jak zdać maturę z matematyki? Kurs video. Poziom podstawowy 39,00 zł, (11,70 zł -70%)
- Planimetria i geometria analityczna. Jak zdać maturę z matematyki? Kurs video. Poziom podstawowy 39,00 zł, (11,70 zł -70%)
Spis treści
Czy można mnożyć pieniądze? Zdrowy rozsądek w nauczaniu matematyki eBook -- spis treści
Wstęp (7)
1. Dynamiczne spojrzenie na geometriÄ™ szkolnÄ… (9)
2. Bez wzoru może być prościej (13)
3. Jak pomóc uczniom w odkryciu cech podzielności przez 3 i 9 (15)
4. Czy 2/5 x 3 jest równe 3 x 2/5? (18)
5. Nie będziesz stosować równań nadaremnie (20)
6. O dzieleniu pieniędzy (22)
7. O przeroście formy nad treścią (25)
8. Czy można mnożyć pieniądze? (27)
9. O pułapkach językowych (30)
10. Raz na lewo, raz na prawo (32)
11. Pułapki procentowe (34)
12. Przykład dowodu na miarę ucznia (36)
13. Geometryczne spojrzenie na wartość bezwzględną (39)
14. O odwracaniu kota ogonem, czyli o korzystaniu z twierdzeń prostych i odwrotnych (41)
15. Precz z iksem w obliczeniach procentowych (44)
16. O porównywaniu ułamków (47)
17. Od podobieństwa do równania prostej (49)
18. Pamiętajcie o kontrprzykładach (52)
19. Czy pierwiastek kwadratowy z 25 jest potrzebny? (55)
20. Ach, ten trapez! (57)
21. O czynnościowym podejściu do twierdzenia Pitagorasa (60)
22. Co najpierw, czyli o kolejności dodawania i odejmowania (64)
23. Wszystko naraz, czyli propozycja globalnego wprowadzenia funkcji trygonometrycznych (67)
24. Nie a, tylko 1, czyli jak obliczyć sin 30? (70)
25. Czy 0,999 = 1? (73)
26. O kolejności czterech działań (76)
27. Minus minusowi nierówny (79)
28. Trudny język (81)
29. Nie zapominajmy, po co uczymy matematyki (85)
30. Dzielenie dzieleniu nierówne (89)
31. Obliczam, więc myślę (91)
32. O zgubnych skutkach nadużywania wzorów (93)
33. O trójkątach równoramiennych i nierównoramiennych (96)
34. Nie szafujmy terminologiÄ… (99)
35. Funkcja homograficzna na giełdzie (102)
36. Hossa i bessa na lekcjach matematyki (105)
37. Jak nie obliczać procentów (107)
38. Zgaduj zgadula (109)
39. Nie wolno - a dlaczego? (113)
40. Pole powierzchni czy powierzchnia pola (115)
41. Wzory a zdrowy rozsÄ…dek (117)
42. O wysyłaniu SMS-ów, czyli co z czego wynika (119)
43. Rysować czy nie rysować (121)
44. Niestandardowe zastosowanie przyborów geometrycznych (125)
45. Liczmy się ze słowami (127)
46. Oznaczenia bywają zbędne (129)
47. Jeszcze o błędach uczniowskich (132)
48. Dlaczego nie rozwiązać prościej? (135)
49. Mniej formalnie o redukcji wyrazów podobnych (138)
50. Kilka uwag o proporcjonalności (141)
51. Trzecie znaczenie minusa (143)
52. Odcinki i proste na lekcjach geometrii (146)
53. Sinus w warunkach maturalnych (149)