reklama - zainteresowany?

Cyfrowe filmy wideo - Helion

Cyfrowe filmy wideo
Autor: Ben Long, Sonja Schenk
Tytuł oryginału: The Digital Filmmaking Handbook, Second Edition
Tłumaczenie: : Marek Binkowski (rozdz. 2, 5, 6, 8, 9, 14 - 16, 18), Maciej Gdula (rozdz. 1, 3, 4, 7, 10 - 13, 17, 18, dodatek A)
ISBN: 83-7361-115-0
stron: 472, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 58,00 zł

Dodaj do koszyka Cyfrowe filmy wideo

Tagi: Video

Od scenariusza do gotowego, cyfrowego filmu

Nawet jeśli nie masz dostępu do wysokiej klasy narzędzi używanych w największych studiach filmowych, możesz realizować projekty na wysokim poziomie korzystając z komputera i kamery o umiarkowanej cenie.

W książce "Cyfrowe filmy wideo" znajdziesz wszystkie informacje, jakie mogą być potrzebne w realizacji takiego przedsięwzięcia. Czy zamierzasz nakręcić kinowy film fabularny, czy też krótkometrażowy film promocyjny bądź informacyjny, książka przeprowadzi Cię przez wszystkie etapy procesu produkcji; od pisania scenariusza i planowania, po zdjęcia, montaż i postprodukcję. Jeśli jesteś doświadczonym twórcą filmów wykonywanych tradycyjną metodą, dzięki tej książce z łatwością poznasz najnowsze technologie cyfrowe. Niezależnie od tego, czy jesteś studentem akademii filmowej, fachowcem od reklamy, instruktorem czy pasjonatem tworzenia filmów wideo, wiedza zawarta w tej książce jest Ci potrzebna do ukończenia swojego dzieła.

  • Wyczerpujący materiał i samouczki na temat nieliniowego montażu wideo
  • Omówienie technologii dystrybucji filmów, w tym przygotowania płyt DVD i przenoszenia filmów wideo na kliszę filmową
  • Szczegółowe omówienie podstaw technologii wideo, wyboru kamery i planowania zdjęć
  • Wyjaśnienie reguł pisania scenariusza, oświetlenia planu zdjęciowego, rejestracji i produkcji dźwięku i tworzenia stacji roboczej
  • Ćwiczenia pozwalające ugruntować zdobytą wiedzę

Na dołączonych płytach CD-ROM znajdziesz demonstracyjne wersje programów omawianych w książce oraz pliki z klipami wideo, dźwiękami i obrazami wykorzystywanymi w ćwiczeniach i samouczkach.

  • Skompletuj sprzęt umożliwiający osiągnięcie wysokiej jakości przy niskich kosztach
  • Napisz scenariusz i budżet, zaplanuj zdjęcia i wykonaj je
  • Naucz się technik montażu i postprodukcji
  • Zapisz materiał filmowy na płytach DVD i innych nośnikach

Dodaj do koszyka Cyfrowe filmy wideo

Spis treści

Cyfrowe filmy wideo -- spis treści

Rozdział 1. Wprowadzenie (11)

  • Jakiego sprzętu potrzebujesz? (13)
  • Czym jest cyfrowe wideo? (14)
    • Co to jest digitalizacja? (15)
  • Czemu cyfrowe wideo? (16)
  • Co znajdziesz w tej książce? (17)
    • Część I Przygotowanie do produkcji filmu (17)
    • Część II Produkcja filmu (17)
    • Część III Postprodukcja (17)
  • Ćwiczenia (17)
  • Podsumowanie (18)

Część I Przygotowanie do produkcji filmu (19)

Rozdział 2. Scenariusz i planowanie produkcji (21)

  • Pisanie scenariusza cyfrowego filmu wideo (21)
    • Fabuła (22)
    • Struktura (23)
    • Opisywanie obrazu (24)
    • Format scenariusza (25)
    • Dopracowywanie scenariusza (29)
  • Planowanie produkcji filmu (29)
    • Podział scenariusza (30)
    • Kolejność kręcenia zdjęć (30)
    • Tablice produkcji filmu (32)
  • Ćwiczenia (32)
  • Podsumowanie (34)

Rozdział 3. Podstawowe wiadomości o technologii wideo (35)

  • Czym jest zapis wideo? (35)
    • Ścieżki (35)
    • Klatki (36)
    • Standardy zapisu (37)
    • Rozdzielczość obrazu (38)
    • Metody skanowania (wyświetlania) obrazu (38)
    • Proporcje obrazu (40)
    • Formaty taśm wideo (41)
    • Parametry taśmy wideo (41)
  • Wprowadzenie do cyfrowej technologii wideo (42)
    • Próbkowanie kolorów (42)
    • Kompresja (43)
    • Moduły kompresji i dekompresji (44)
    • Szybkość przesyłu danych (46)
    • Kształt piksela (46)
    • Typy plików cyfrowego wideo (48)
  • Dźwięk - informacje podstawowe (48)
    • Dźwięk mono, stereo i otaczający (48)
    • Próbkowanie dźwięku (49)
    • Typy plików dźwiękowych (49)
  • Jakość to nie wszystko (50)
  • Ćwiczenia (51)
  • Podsumowanie (52)

Rozdział 4. Wybór kamery (53)

  • Wybór formatu (53)
    • Najważniejszy jest nośnik docelowy (54)
  • Ocena jakości kamery (57)
    • Przetwornik CCD (57)
    • Obiektywy (61)
  • Cechy kamery (63)
    • Ergonomia (63)
    • Akumulatory (64)
    • Ręczna regulacja parametrów pracy (65)
    • Jakość dźwięku (66)
    • Skanowanie progresywne (68)
    • Stabilizacja obrazu (68)
    • Tryb szerokoekranowy (69)
    • Wizjer (71)
    • Efekty specjalne (71)
    • Standard zapisu (72)
    • Skonsultuj się z osobą odpowiedzialną za zdjęcia w filmie (72)
  • Akcesoria (72)
    • Statywy, stabilizatory i wózki (73)
    • Mikrofony (74)
    • Filtry (74)
  • Inne akcesoria (74)
  • Ćwiczenia (75)
  • Podsumowanie (75)

Rozdział 5. Planowanie zdjęć (77)

  • Tworzenie scenariusza obrazkowego (77)
    • Ujęcia i przedstawienie całego planu (78)
    • Mniej znaczy więcej (82)
  • Lokalizacja zdjęć (83)
  • Artystyczny aspekt produkcji (86)
    • Podstawy artystycznej reżyserii (87)
    • Sztuczna scenografia (87)
    • Dekorowanie scenografii i rekwizyty (88)
  • Planowanie efektów specjalnych (89)
    • Zdjęcia próbne (90)
  • Ćwiczenia (90)
  • Podsumowanie (91)

Część II Produkcja filmu (93)

Rozdział 6. Oświetlenie (95)

  • Podstawowe wiadomości (95)
    • Oświetlenie filmowe (95)
  • Sztuka oświetlenia (96)
    • Oświetlenie trzypunktowe (96)
  • Typy oświetlenia (98)
    • Temperatura koloru (98)
    • Moc lamp (99)
    • Jakość oświetlenia (100)
  • Oświetlanie postaci (103)
  • Oświetlenie we wnętrzach (106)
    • Zasilanie (106)
    • Łączenie światła naturalnego ze sztucznym (106)
    • Wykorzystanie zwykłego oświetlenia domowego (107)
    • Co zrobić, gdy światła na planie jest zbyt wiele? (107)
  • Oświetlenie plenerów (108)
  • Oświetlenie w specyficznych sytuacjach (110)
    • Tworzenie planu za pomocą światła (110)
    • Oświetlenie tła w ujęciach przeznaczonych do kluczowania (111)
  • Ćwiczenie (112)
  • Podsumowanie (112)

Rozdział 7. Filmowanie (113)

  • Praca z kamerą (113)
    • Obiektyw (114)
    • Regulacja punktu bieli (124)
    • Filtry zakładane na obiektyw (125)
    • Inne możliwości kamery (128)
    • Współczynniki proporcji klatki (128)
    • Poznaj swoją kamerę (129)
  • Porady praktyczne (130)
    • Przygotowanie sprzętu (130)
  • Praca na planie (133)
    • Próby (133)
    • Diagram pracy kamery i lista ujęć (133)
    • Protokół filmowania (134)
    • Szacunek dla aktorów (135)
    • Nadzór nad scenariuszem (135)
  • Filmowanie (136)
    • Kompozycja (137)
    • Ruch kamery (142)
  • Ćwiczenia (145)
  • Podsumowanie (146)

Rozdział 8. Rejestrowanie dźwięku (147)

  • Co chcesz rejestrować? (147)
  • Mikrofony (148)
    • Co rejestruje mikrofon? (149)
    • Jak mikrofon rejestruje dźwięk? (151)
    • Miksowanie dźwięku (155)
    • Łączenie poszczególnych elementów (155)
    • Nagrywanie na dwóch urządzeniach (156)
  • Przygotowanie planu do rejestracji dźwięku (159)
    • Rozmieszczenie mikrofonów (159)
    • Dopasowanie dźwięku do obrazu (164)
    • Testowanie konfiguracji (165)
    • Cisza na planie (167)
    • Wybór trybu rejestracji dźwięku w kamerze (167)
  • Rejestrowanie dźwięku (167)
    • Dźwięk otoczenia (168)
  • Ćwiczenia (168)
  • Podsumowanie (169)

Część III Postprodukcja (171)

Rozdział 9. Budowanie stacji roboczej (173)

  • Wybór platformy (173)
    • System Mac OS (173)
    • System Windows (174)
  • Wybór interfejsu wideo (174)
    • Interfejsy cyfrowego wideo (175)
    • Interfejsy wideo analogowego (176)
    • Interfejsy dźwięku (177)
  • Wybór komputera (179)
    • Procesor (179)
    • Pamięć operacyjna (180)
    • Pamięć masowa (180)
    • Monitory komputerowe (181)
    • Akcesoria (182)
    • Budowanie stacji roboczej na bazie komputera Macintosh (183)
    • Budowanie stacji roboczej na bazie komputera PC (185)
    • Montaż na przenośnym komputerze (186)
  • Optymalne wykorzystanie pamięci RAM (187)
  • Ćwiczenia (188)
  • Podsumowanie (189)

Rozdział 10. Oprogramowanie do edycji nieliniowej (191)

  • Podstawowe wiadomości o oprogramowaniu (191)
    • Interfejs użytkownika (191)
    • Funkcje edycyjne (193)
    • Inne funkcje (196)
    • Narzędzia do zarządzania projektem (197)
  • Przechwytywanie i import (198)
  • Efekty i napisy (200)
    • Typy efektów (201)
    • Napisy (202)
  • Narzędzia do obróbki dźwięku (203)
  • Produkt finalny (205)
    • Kaseta wideo (205)
    • Pliki cyfrowego wideo (206)
    • Listy edycyjne (EDL) (206)
    • Listy ujęć (206)
  • Ćwiczenia (206)
  • Podsumowanie (208)

Rozdział 11. Sprzęt edycyjny (209)

  • Urządzenia peryferyjne (209)
    • Tylko bez paniki (211)
  • Magnetowidy (211)
    • Formaty taśm (212)
    • SDI, FireWire czy złącze analogowe? (213)
    • Kontrola urządzenia (213)
    • Dokładność (214)
    • Możliwości dźwiękowe (214)
    • Co należy sprawdzić? (214)
  • Sprzęt do edycji dźwięku (216)
    • Dźwięk na płytach kompaktowych (216)
    • Magnetofony DAT i napędy MiniDisc (216)
    • Miksery dźwięku (217)
    • Głośniki (217)
  • Monitory wideo (218)
    • Cechy profesjonalnego monitora (218)
  • Złącza (220)
  • Ćwiczenia (220)
  • Podsumowanie (221)

Rozdział 12. Przygotowanie do edycji (223)

  • Jak zorganizować projekt? (223)
    • Utwórz system oznakowania materiałów (224)
    • Upewnij się, że wszystkie taśmy posiadają kod czasowy (224)
    • Stwórz bazę danych o materiałach źródłowych (224)
    • Dokładnie opisuj każdą taśmę (225)
    • Wykorzystaj narzędzia oferowane przez program (225)
  • Kod czasowy (225)
    • Kod czasowy z gubieniem i bez gubienia klatek (226)
    • Standardy kodów czasowych (227)
    • Typy kodów czasowych (227)
    • Kod czasowy dla materiałów filmowych (228)
  • Opisywanie taśm (229)
    • Jak opisywać zawartość ujęć? (230)
  • Jakość przechwytywania (233)
    • Jak dobrze musi wyglądać gotowy produkt? (233)
    • Edycja online i offline (233)
  • Jakość dźwięku (235)
    • Poziomy głośności (235)
    • Obcinanie i zniekształcenia (236)
    • Korekcja barwy dźwięku (237)
  • Jakość obrazu (238)
    • Poziomy obrazu (238)
  • Rozwiązywanie problemów (245)
    • Problemy i rozwiązania (245)
  • Importowanie plików (247)
    • Pozyskiwanie dźwięku z płyt CD (248)
    • Zarządzanie biblioteką mediów (248)
  • Ćwiczenia (249)
  • Podsumowanie (249)

Rozdział 13. Edycja (251)

  • Niewidzialna sztuka (251)
  • Elementy dobrze zmontowanego filmu (251)
    • Przejścia pomiędzy scenami (265)
    • Rozwiązywanie problemów technicznych (266)
  • Dopracowywanie montażu (267)
    • Styl montażu (268)
    • Czas trwania sekwencji (268)
    • Wrażenie ogólne (269)
  • Ćwiczenia (269)
  • Podsumowanie (270)

Rozdział 14. Edycja dźwięku (271)

  • Udźwiękowienie filmu (271)
  • Założenia dotyczące dźwięku (273)
    • Edycja dźwięku w programie do nieliniowego montażu wideo (273)
  • Oprogramowanie do edycji dźwięku (275)
    • Sprzęt audio (278)
  • Edycja dźwięku (280)
    • Niewyraźne dialogi (280)
    • Zmiany charakterystyki dźwięku (281)
    • Szum towarzyszący zarejestrowanemu dźwiękowi (281)
    • Maskowanie dźwiękiem niedociągnięć montażu wideo (281)
    • Problemy z jakością zarejestrowanego dźwięku (282)
    • Korygowanie problemów wokalnych (282)
  • Korektor barwy dźwięku jest Twoim przyjacielem (285)
    • Specjalne filtry (287)
  • Dobór efektów dźwiękowych (288)
  • Muzyka (289)
    • Prawa do użycia muzyki w filmie (290)
    • Szukanie kompozytora (291)
    • Zrób to sam (291)
  • Ćwiczenia (292)
  • Podsumowanie (292)

Rozdział 15. Korekcja koloru (293)

  • Kompresować czy nie kompresować? (293)
  • Korekcja koloru (297)
    • Balans bieli (299)
    • Korygowanie balansu bieli (300)
    • Dopasowywanie materiału filmowego pochodzącego z różnych kamer i ujęć (303)
    • Korygowanie koloru za pomocą ścieżek i warstw (304)
    • Nie oczekuj cudów (305)
  • Korekcja koloru na potrzeby kliszy filmowej (305)
    • Jeszcze jedna sprawa (306)
  • Ćwiczenie (306)
  • Podsumowanie (306)

Rozdział 16. Tworzenie napisów i prosta kompozycja (307)

  • Napisy i prosta grafika (307)
    • Tworzenie napisów w programie do edycji nieliniowej (308)
    • Tworzenie napisów w programie Photoshop (311)
  • Kompozycja (312)
    • Kluczowanie (313)
    • Maski (322)
    • Proporcje pikseli (324)
    • Bardziej zaawansowane maski (329)
  • Ruchome obrazki (332)
    • Prosty ruch (333)
  • Ćwiczenia (340)
  • Podsumowanie (340)

Rozdział 17. Rotoskopia i kompozycja (343)

  • Rotoskopia (343)
    • Malowanie na klatkach (344)
    • Filtry wspomagające proces rotoskopii (349)
    • Rotoskopia i kanał alfa (350)
    • Animowany kanał alfa (356)
    • Efekty tworzone na wielu warstwach (361)
  • Efekty specjalne (371)
    • Korygowanie zakłóceń obrazu (372)
    • Korygowanie zgubionych ujęć (373)
    • Dodawanie elementów 3D (373)
  • Nadawanie materiałowi "filmowego" wyglądu (374)
    • Tekstura ziaren filmu (375)
  • Ćwiczenia (380)
  • Podsumowanie (382)

Rozdział 18. Produkt końcowy (383)

  • Przygotowanie taśmy-matki (383)
    • Najlepszy scenariusz (383)
    • Ważna decyzja (385)
  • Taśma-matka wideo (385)
    • Zapis w profesjonalnym studiu (386)
    • Zrób to sam (392)
  • Finalny montaż dźwięku (395)
    • Zapis w profesjonalnym studiu (396)
    • Zrób to sam (397)
  • Zapis na płycie CD-ROM (398)
    • Kompresja (398)
    • Tworzenie płyty Video CD (404)
  • Dystrybucja w internecie (405)
  • Tworzenie płyty DVD (408)
  • Naświetlenie na kliszy filmowej (411)
    • Montaż filmu na kliszy i lista cięć (412)
    • Proces naświetlania (413)
    • Przenoszenie wideo na kliszę filmową (414)
  • Ćwiczenia (415)
  • Podsumowanie (416)

Dodatki (419)

Dodatek A Słowniczek (421)

Skorowidz (457)

Dodaj do koszyka Cyfrowe filmy wideo

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.