reklama - zainteresowany?

Ciągłe dostarczanie oprogramowania. Kompletny przewodnik - Helion


Autor: Eberhard Wolff
Tytuł oryginału: A Practical Guide to Continuous Delivery
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-283-3784-8
stron: 224, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2017-12-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka

Tagi: Zarządzanie projektami IT

Pojęcie ciągłego dostarczania wywodzi się z metodyk zwinnego wytwarzania oprogramowania. Polega ono na sprawnej analizie i optymalizacji procesu prowadzącego do udostępnienia oprogramowania oraz na zintegrowaniu go z rozwojem produktu. Dzięki usprawnieniu tych prac proces udostępniania oprogramowania ulega automatyzacji, staje się bardziej powtarzalny i o wiele mniej ryzykowny, a to spotyka się z aprobatą klientów.

Niniejsza książka jest wartościowym przewodnikiem dla zespołów projektowych. Docenią ją zwłaszcza programiści i menedżerowie pracujący według zasad DevOps. Przedstawiono tu podstawowe procesy, wymagania, korzyści i konsekwencje techniczne. Pokazano, w jaki sposób należy implementować potoki i zarządzać nimi. Dzięki lekturze tej książki płynne integrowanie ciągłego dostarczania z architekturą oprogramowania i pracą działów informatycznych stanie się o wiele łatwiejsze. Opisano tu również przykładowe projekty, które stanowią punkt wyjścia do samodzielnych eksperymentów, a nawet do tworzenia własnych potoków ciągłego dostarczania.

Najważniejsze zagadnienia przedstawione w książce:

  • ciągłe dostarczanie: co to jest i jakie problemy rozwiązuje,
  • automatyzacja tworzenia oprogramowania,
  • testy: akceptacyjne, wydajności i eksploracyjne,
  • wdrażanie metodyki ciągłego dostarczania w organizacji,
  • wpływ ciągłego dostarczania na architekturę aplikacji.

Ciągłe dostarczanie oprogramowania kluczem do optymalizacji pracy z kodem.


Eberhard Wolff od przeszło 15 lat zajmuje się architekturą oprogramowania i doradztwem w obszarze styku biznesu i technologii. Wygłaszał prelekcje i przemówienia na międzynarodowych konferencjach, był członkiem komisji programowych wielu sympozjów. Napisał ponad 100 artykułów i książek. Koncentruje się na nowoczesnych architekturach, często obejmujących chmurę, ciągłe dostarczanie, DevOps, mikrousługi i bazy typu NoSQL.

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Ciągłe dostarczanie oprogramowania. Kompletny przewodnik", wybierały także:

Dodaj do koszyka

Spis treści

Ciągłe dostarczanie oprogramowania. Kompletny przewodnik -- spis treści

  • Podziękowania
  • O autorze
  • Wprowadzenie
    • W.1. Przegląd ciągłego dostarczania i książki
    • W.2. Po co stosować ciągłe dostarczanie?
      • W.2.1. Krótka historia
      • W.2.2. Ciągłe dostarczanie jest pomocne
    • W.3. Dla kogo przeznaczona jest ta książka?
    • W.4. Przegląd rozdziałów
    • W.5. Sposoby czytania książki
  • Część I Podstawy
  • Rozdział 1 Ciągłe dostarczanie co i jak
    • 1.1. Wprowadzenie czym jest ciągłe dostarczanie?
    • 1.2. Dlaczego udostępnianie oprogramowania jest tak skomplikowane?
      • 1.2.1. Ciągła integracja daje nadzieję
      • 1.2.2. Powolne i ryzykowne procesy
      • 1.2.3. Szybka praca jest możliwa
    • 1.3. Wartość ciągłego dostarczania
      • 1.3.1. Regularność
      • 1.3.2. Możliwość śledzenia i sprawdzalność zmian
      • 1.3.3. Regresja
    • 1.4. Korzyści płynące z ciągłego dostarczania
      • 1.4.1. Ciągłe dostarczanie w celu przyspieszenia udostępniania
      • 1.4.2. Przykład
      • 1.4.3. Implementowanie funkcji i udostępnianie jej w środowisku produkcyjnym
      • 1.4.4. Przejście do następnej funkcji
      • 1.4.5. Ciągłe dostarczanie zapewnia przewagę konkurencyjną
      • 1.4.6. Scenariusz bez ciągłego dostarczania
      • 1.4.7. Ciągłe dostarczanie i Lean Startup
      • 1.4.8. Wpływ na proces rozwoju produktu
      • 1.4.9. Minimalizowanie ryzyka za pomocą ciągłego dostarczania
      • 1.4.10. Szybsze informacje zwrotne i podejście Lean
    • 1.5. Procesy generowania i struktura potoku ciągłego dostarczania
      • 1.5.1. Przykład
    • 1.6. Wnioski
  • Rozdział 2 Zapewnianie infrastruktury
    • 2.1. Wprowadzenie
      • 2.1.1. Automatyzowanie infrastruktury przykład
    • 2.2. Skrypty instalacyjne
      • 2.2.1. Problemy związane ze standardowymi skryptami instalacyjnymi
    • 2.3. Chef
      • 2.3.1. Chef a Puppet
      • 2.3.2. Inne możliwości
      • 2.3.3. Podstawy techniczne
        • Podstawowe pojęcia związane z Chefem
        • Chef, księgi receptur i receptury
        • Role
      • 2.3.4. Chef Solo
      • 2.3.5. Chef Solo wnioski
      • 2.3.6. Knife i Chef Server
      • 2.3.7. Chef Server wnioski
    • 2.4. Vagrant
      • 2.4.1. Przykład zastosowania Chefa i Vagranta
      • 2.4.2. Vagrant wnioski
    • 2.5. Docker
      • 2.5.1. Rozwiązanie oparte na Dockerze
        • Kontenery Dockera a wirtualizacja
        • Cel używania Dockera
        • Komunikacja między kontenerami Dockera
      • 2.5.2. Tworzenie kontenerów Dockera
        • Pliki Dockerfile
        • Tworzenie i uruchamianie obrazów Dockera
      • 2.5.3. Uruchamianie przykładowej aplikacji za pomocą Dockera
        • Dodatkowe polecenia Dockera
      • 2.5.4. Docker i Vagrant
        • Vagrant jako mechanizm dodawania oprogramowania
      • 2.5.5. Docker Machine
      • 2.5.6. Tworzenie złożonych konfiguracji za pomocą Dockera
        • Docker Registry
        • Docker w klastrze
      • 2.5.7. Docker Compose
    • 2.6. Niemodyfikowalny serwer
      • 2.6.1. Wady idempotencji
      • 2.6.2. Serwer niemodyfikowalny i Docker
    • 2.7. Infrastruktura jako kod
      • 2.7.1. Testowanie infrastruktury w postaci kodu
        • Serverspec
        • Test Kitchen
        • ChefSpec
    • 2.8. Platforma jako usługa
    • 2.9. Obsługa danych i baz
      • 2.9.1. Zarządzanie schematami
      • 2.9.2. Dane testowe i główne
    • 2.10. Wnioski
  • Część II Potok ciągłego dostarczania
  • Rozdział 3 Automatyzacja procesu budowania i ciągła integracja
    • 3.1. Wprowadzenie
      • 3.1.1. Automatyzacja procesu budowania przykład
    • 3.2. Automatyzowanie procesu budowania i narzędzia do budowania
      • 3.2.1. Narzędzia do budowania w świecie Javy
      • 3.2.2. Ant
      • 3.2.3. Maven
        • Kontrola wersji i snapshoty
        • Udostępnianie z użyciem Mavena
      • 3.2.4. Gradle
        • Gradle Wrapper
      • 3.2.5. Dodatkowe narzędzia do budowania
      • 3.2.6. Wybór odpowiedniego narzędzia
    • 3.3. Testy jednostkowe
      • 3.3.1. Pisanie dobrych testów jednostkowych
      • 3.3.2. Programowanie sterowane testami
      • 3.3.3. Ruchy Clean Code i Software Craftsmanship
    • 3.4. Ciągła integracja
      • 3.4.1. Jenkins
        • Rozszerzanie Jenkinsa za pomocą wtyczek
        • Wtyczka SCM Sync Configuration
        • Wtyczka Environment Injector
        • Wtyczka Job Configuration History
        • Wtyczka Clone Workspace SCM
        • Wtyczka Build Pipeline
        • Wtyczka Amazon EC2
        • Wtyczka Job DSL
        • Tworzenie własnych wtyczek
      • 3.4.2. Infrastruktura do ciągłej integracji
      • 3.4.3. Wnioski
    • 3.5. Pomiar jakości kodu
      • 3.5.1. SonarQube
        • Integrowanie z potokiem
    • 3.6. Zarządzanie artefaktami
      • 3.6.1. Integracja z procesem budowania
      • 3.6.2. Zaawansowane funkcje repozytoriów
    • 3.7. Wnioski
  • Rozdział 4 Testy akceptacyjne
    • 4.1. Wprowadzenie
      • 4.1.1. Testy akceptacyjne przykład
    • 4.2. Piramida testów
    • 4.3. Czym są testy akceptacyjne?
      • 4.3.1. Zautomatyzowane testy akceptacyjne
      • 4.3.2. Więcej niż wzrost wydajności
      • 4.3.3. Testy ręczne
      • 4.3.4. A co z klientem?
      • 4.3.5. Testy akceptacyjne a testy jednostkowe
      • 4.3.6. Środowiska testowe
    • 4.4. Testy akceptacyjne oparte na interfejsie GUI
      • 4.4.1. Problemy z testami z użyciem interfejsu GUI
      • 4.4.2. Stosowanie abstrakcji
      • 4.4.3. Automatyzacja z użyciem narzędzia Selenium
      • 4.4.4. Interfejs API WebDriver
      • 4.4.5. Testy bez użycia przeglądarki HtmlUnit
      • 4.4.6. Interfejs API WebDriver dla Selenium
      • 4.4.7. Środowisko IDE dla Selenium
      • 4.4.8. Problemy ze zautomatyzowanymi testami interfejsu GUI
      • 4.4.9. Wykonywanie testów z użyciem interfejsu GUI
      • 4.4.10. Eksportowanie testów jako kodu
      • 4.4.11. Ręczne modyfikowanie przypadków testowych
      • 4.4.12. Dane testowe
      • 4.4.13. Obiekty reprezentujące strony
    • 4.5. Inne narzędzia do przeprowadzania testów z użyciem interfejsu GUI
      • 4.5.1. PhantomJS
      • 4.5.2. Windmill
    • 4.6. Tekstowe testy akceptacyjne
      • 4.6.1. Podejście BDD
      • 4.6.2. Różne adaptery
    • 4.7. Inne platformy
    • 4.8. Strategie przeprowadzania testów akceptacyjnych
      • 4.8.1. Właściwe narzędzie
      • 4.8.2. Błyskawiczne informacje zwrotne
      • 4.8.3. Pokrycie testami
    • 4.9. Wnioski
  • Rozdział 5 Testy wydajności
    • 5.1. Wprowadzenie
      • 5.1.1. Testy wydajności przykład
    • 5.2. Testy wydajności jak je przeprowadzać?
      • 5.2.1. Cele testów wydajności
      • 5.2.2. Środowiska i ilość danych
      • 5.2.3. Testy szybkości tylko po zakończeniu implementowania kodu?
      • 5.2.4. Testy wydajności = zarządzanie ryzykiem
      • 5.2.5. Symulowanie działań użytkowników
      • 5.2.6. Dokumentowanie wymogów związanych z szybkością
      • 5.2.7. Sprzęt potrzebny w testach wydajności
      • 5.2.8. Chmura i wirtualizacja
      • 5.2.9. Minimalizowanie ryzyka dzięki ciągłemu testowaniu
      • 5.2.10. Testy wydajności sensowne czy nie?
    • 5.3. Implementowanie testów wydajności
    • 5.4. Testy wydajności z użyciem narzędzia Gatling
      • 5.4.1. Wersja demonstracyjna a praktyka
    • 5.5. Narzędzia używane zamiast Gatlinga
      • 5.5.1. Grinder
      • 5.5.2. Apache JMeter
      • 5.5.3. Tsung
      • 5.5.4. Rozwiązania komercyjne
    • 5.6. Wnioski
  • Rozdział 6 Testy eksploracyjne
    • 6.1. Wprowadzenie
      • 6.1.1. Testy eksploracyjne przykład
    • 6.2. Po co stosować testy eksploracyjne?
      • 6.2.1. Czasem testy ręczne i tak są lepsze
      • 6.2.2. Testy z udziałem klientów
      • 6.2.3. Testy ręczne wymagań niefunkcjonalnych
    • 6.3. Jak zabrać się za testy eksploracyjne?
      • 6.3.1. Zadanie określa testy
      • 6.3.2. Zautomatyzowane środowisko
      • 6.3.3. Przypadki pokazowe jako punkt wyjścia
      • 6.3.4. Przykład aplikacja z obszaru handlu elektronicznego
      • 6.3.5. Testy wersji beta
      • 6.3.6. Testy oparte na sesji
    • 6.4. Wnioski
  • Rozdział 7 Wdrażanie udostępnianie w środowisku produkcyjnym
    • 7.1. Wprowadzenie
      • 7.1.1. Wdrażanie przykład
    • 7.2. Udostępnianie i wycofywanie
      • 7.2.1. Korzyści
      • 7.2.2. Wady
    • 7.3. Zastępowanie nową wersją
      • 7.3.1. Korzyści
      • 7.3.2. Wady
    • 7.4. Wdrażanie w modelu niebieskie-zielone
      • 7.4.1. Korzyści
      • 7.4.2. Wady
    • 7.5. Udostępnianie kanarkowe
      • 7.5.1. Korzyści
      • 7.5.2. Wady
    • 7.6. Ciągłe wdrażanie
      • 7.6.1. Korzyści
      • 7.6.2. Wady
    • 7.7. Wirtualizacja
      • 7.7.1. Hosty fizyczne
    • 7.8. Poza aplikacje sieciowe
    • 7.9. Wnioski
  • Rozdział 8 Eksploatacja
    • 8.1. Wprowadzenie
      • 8.1.1. Eksploatacja przykład
    • 8.2. Trudności z eksploatacją oprogramowania
    • 8.3. Pliki dziennika
      • 8.3.1. Co należy rejestrować?
      • 8.3.2. Narzędzia do przetwarzania plików dziennika
        • ELK: Elasticsearch, Logstash i Kibana
      • 8.3.3. Rejestrowanie danych w przykładowej aplikacji
    • 8.4. Analizowanie dzienników przykładowej aplikacji
      • 8.4.1. Analizowanie danych za pomocą Kibany
      • 8.4.2. ELK skalowalność
    • 8.5. Inne technologie obsługi dzienników
    • 8.6. Zaawansowane techniki rejestrowania dzienników
      • 8.6.1. Anonimizacja
      • 8.6.2. Szybkość działania
      • 8.6.3. Czas
      • 8.6.4. Operacyjna baza danych
    • 8.7. Monitorowanie
    • 8.8. Pomiary z użyciem narzędzia Graphite
    • 8.9. Pomiary w przykładowej aplikacji
      • 8.9.1. Struktura przykładu
    • 8.10. Inne rozwiązania z obszaru monitorowania
    • 8.11. Inne wyzwania związane z eksploatacją aplikacji
      • 8.11.1. Skrypty
      • 8.11.2. Aplikacje w centrum danych klienta
    • 8.12. Wnioski
  • Część III Zarządzanie, kwestie organizacyjne i architektura w obszarze ciągłego dostarczania
  • Rozdział 9 Wprowadzanie ciągłego dostarczania w organizacji
    • 9.1. Wprowadzenie
    • 9.2. Ciągłe dostarczanie od początku projektu
    • 9.3. Odwzorowywanie strumienia wartości
      • 9.3.1. Odwzorowywanie strumienia wartości pozwala opisać sekwencję zdarzeń
      • 9.3.2. Optymalizacje
    • 9.4. Dodatkowe sposoby optymalizacji
      • 9.4.1. Inwestycje wysokiej jakości
      • 9.4.2. Koszty
      • 9.4.3. Korzyści
      • 9.4.4. Nie dodawaj kodu, gdy proces budowania kończy się niepowodzeniem!
      • 9.4.5. Zatrzymywanie taśmy
      • 9.4.6. Pięć pytań dlaczego
      • 9.4.7. DevOps
    • 9.5. Wnioski
  • Rozdział 10 Ciągłe dostarczanie i DevOps
    • 10.1. Wprowadzenie
    • 10.2. Czym jest model DevOps?
      • 10.2.1. Problemy
      • 10.2.2. Perspektywa klienta
      • 10.2.3. Pionierska firma Amazon
      • 10.2.4. DevOps
    • 10.3. Ciągłe dostarczanie i DevOps
      • 10.3.1. DevOps więcej niż ciągłe dostarczanie
      • 10.3.2. Pełna odpowiedzialność i samoorganizowanie się
      • 10.3.3. Decyzje z obszaru technologii
      • 10.3.4. Mniej scentralizowanej kontroli
      • 10.3.5. Pluralizm w obszarze technologii
      • 10.3.6. Wymiana między zespołami
      • 10.3.7. Architektura
    • 10.4. Ciągłe dostarczanie bez modelu DevOps?
      • 10.4.1. Końcowa część potoku ciągłego dostarczania
    • 10.5. Wnioski
  • Rozdział 11 Ciągłe dostarczanie, DevOps i architektura oprogramowania
    • 11.1. Wprowadzenie
    • 11.2. Architektura oprogramowania
      • 11.2.1. Po co tworzyć architekturę oprogramowania?
    • 11.3. Optymalizowanie architektury pod kątem ciągłego dostarczania
      • 11.3.1. Mniejsze jednostki wdrażania
    • 11.4. Interfejsy
      • 11.4.1. Prawo Postela lub zasada odporności
      • 11.4.2. Projektowanie pod kątem niepowodzeń
      • 11.4.3. Stan
    • 11.5. Bazy danych
      • 11.5.1. Zapewnianie stabilności baz danych
      • 11.5.2. Baza danych = komponent
      • 11.5.3. Widoki i procedury składowane
      • 11.5.4. Baza danych dla komponentu
      • 11.5.5. Bazy typu NoSQL
    • 11.6. Mikrousługi
      • 11.6.1. Mikrousługi i ciągłe dostarczanie
      • 11.6.2. Wprowadzanie ciągłego dostarczania z użyciem mikrousług
      • 11.6.3. Mikrousługi wymagają ciągłego dostarczania
      • 11.6.4. Struktura organizacyjna
    • 11.7. Radzenie sobie z nowymi funkcjami
      • 11.7.1. Odgałęzienia kodu funkcji
      • 11.7.2. Przełączniki funkcji
      • 11.7.3. Korzyści
      • 11.7.4. Przykłady zastosowań przełączników funkcji
      • 11.7.5. Wady
    • 11.8. Wnioski
  • Rozdział 12 Wnioski jakie korzyści wynikają z ciągłego dostarczania?

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.