C i C++ Część 2 - Helion
ISBN: 978-13-113-2885-4
Format: ebook
Data wydania: 2014-05-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 4,22 zł
Część 2 to wstep do programowania obiektowego w C++. Zawiera opis preprocesora i zasady stosowania strumieni cin i cout.
SPIS TREŚCI Części 2:
CZĘŚĆ II – WSTĘP DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO W C++
Wstęp do wydania elektronicznego
SPIS TREŚCI Częsci 1
SPIS TREŚCI Części 2:
ROZDZIAŁ 10: Jak działa preprocesor?
Dyrektywy #include i #define
Dyrektywy #define i #undef
Makroinstrukcje preprocesora
Operatory łańcuchowe w preprocesorze
Definiowanie typów użytkownika (typedef)
ROZDZIAŁ 11: Wprowadzenie do obsługi strumieni cin i cout w C++
Pięć ogólnych zasad stosowania strumieni cin i cout
Strumienie cin / cout - manipulowanie danymi numerycznymi
Metody formatujące dane tekstowe
ROZDZIAŁ 12: Wprowadzenie do programowania obiektowego
Jak napisać program techniką obiektową?
Hermetyzacja klas i obiektów
Konstrukcja klasy
Dodajemy do klasy pola danych
Deklaracje wewnętrznych funkcji - metod
Konstruktor i program testujący dla niecierpliwych
Definiujemy kody metod i konstruktora
Tworzymy obiekt i uruchamiamy program
Po co komu prywatne metody?
Problem wizualizacji
Wskaźnik do obiektu
DODATEK: Porównanie C/C++ i PHP
Osoby które kupowały "C i C++ Część 2", wybierały także:
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 98,98 zł, (39,59 zł -60%)
- Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Nowoczesny C. Przegl 119,00 zł, (59,50 zł -50%)
- Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Język C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
Spis treści
C i C++ Część 2 eBook -- spis treści
SPIS TREŚCI Częsci 1
CZĘŚĆ I – APLIKACJE KONSOLI – PROGRAMOWANIE SEKWENCYJNE I STRUKTURALNE
Pierwsze aplikacje konsoli C++ Buildera
Piszemy i uruchamiamy pierwszy program
Analiza konstrukcji programu
Czym różni się styl programowania w C od stylu C++?
ROZDZIAŁ 1: Podstawowe elementy języka C
Słowa kluczowe C i inne słowa zastrzeżone
Operatory
Operatory bitowe
Podstawowe typy danych w C
Podstawy obsługi Wejścia / Wyjścia konsoli – stdio, conio
ROZDZIAŁ 2: Zapamiętywanie danych w programie, czyli do czego służą zmienne?
Proste zmienne numeryczne – deklaracje i inicjowanie
Jak funkcja biblioteczna printf() wyprowadza dane?
Kiedy liczba całkowita w C nie reprezentuje liczby całkowitej?
Więcej o formatowaniu danych wyjściowych
Wczytywanie danych z klawiatury w ruchu programu
ROZDZIAŁ 3: Jak podejmuje się decyzje i dokonuje wyboru?
Twarde słowa if-else, czyli albo – albo
Konstruowanie wyrażeń warunkowych, operatory relacji i operatory logiczne
Problem dyrektora ZOO – graf i drzewo decyzyjne
Operator warunkowy x ? y : z
Instrukcje switch-case i break, typy porządkowe w C
Stosowanie typu porządkowego enum
Słowo kluczowe goto, skok warunkowy i bezwarunkowy
ROZDZIAŁ 4: Więcej o liczbach całkowitych i rzeczywistych w C
Liczby rzeczywiste
Niespodzianki przy dzieleniu i operator rzutowania
ROZDZIAŁ 5: Gdy trzeba powtarzać instrukcje wiele razy, czyli o pętlach programowych
Pętla typu for
Pętla typu while
Pętla do-while
Zagnieżdżone pętle programowe
Instrukcje break i continue w pętlach programowych
ROZDZIAŁ 6: O wskaźnikach i tablicach
Historia z życia szpiegów, czyli kto wymyślił wskazanie do danych?
Przykład zastosowania wskaźników – zamiana zmiennych miejscami (swapping)
Wskaźnik do zmiennej
Jak tworzy się tablice?
ROZDZIAŁ 7: Struktury i unie – słowa kluczowe struct, union
Struktury i wskaźniki do struktur
Słowo kluczowe union
ROZDZIAŁ 8: Różne rodzaje funkcji
Funkcje mogą, ale nie muszą mieć argumentów
Funkcje typu void – czyli procedury
Funkcja pobiera macierz jako argument
Kategorie zmiennych: static, register, auto, extern
Operator :: a zakres dostępności zmiennych
Gdzie umieszczać definicje funkcji?
Funkcja main() i jej argumenty
Funkcja AM_StringCopy() – prawie jak strcpy()
Co wskazuje wskaźnik typu void?
Daty i czas rzeczywisty w C
Wskaźnik do tablicy jako argument funkcji – sortowanie bąbelkowe
Zwrot struktury wypełnionej danymi
ROZDZIAŁ 9: Dwie metody programowania strukturalnego
Top-Down Design – od ogółu do szczegółu
Bottom – Up design: Sortowanie raz jeszcze
DODATEK: Pascal
SPIS TREŚCI Części 2:
CZĘŚĆ II – WSTĘP DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO W C++
Wstęp do wydania elektronicznego
SPIS TREŚCI Częsci 1
SPIS TREŚCI Części 2:
ROZDZIAŁ 10: Jak działa preprocesor?
Dyrektywy #include i #define
Dyrektywy #define i #undef
Makroinstrukcje preprocesora
Operatory łańcuchowe w preprocesorze
Definiowanie typów użytkownika (typedef)
ROZDZIAŁ 11: Wprowadzenie do obsługi strumieni cin i cout w C++
Pięć ogólnych zasad stosowania strumieni cin i cout
Strumienie cin / cout - manipulowanie danymi numerycznymi
Metody formatujące dane tekstowe
ROZDZIAŁ 12: Wprowadzenie do programowania obiektowego
Jak napisać program techniką obiektową?
Hermetyzacja klas i obiektów
Konstrukcja klasy
Dodajemy do klasy pola danych
Deklaracje wewnętrznych funkcji - metod
Konstruktor i program testujący dla niecierpliwych
Definiujemy kody metod i konstruktora
Tworzymy obiekt i uruchamiamy program
Po co komu prywatne metody?
Problem wizualizacji
Wskaźnik do obiektu
DODATEK: Porównanie C/C++ i PHP