C# i ASP.NET. Szybki start - Helion
Tytuł oryginału: C# Web Development with ASP.NET: Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Wojciech Moch (rozdz. 1 - 6), Radosław Meryk (rozdz. 7 - 13)
ISBN: 83-7361-389-7
stron: 456, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-02-10
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,90 zł
Błyskawiczny kurs tworzenia aplikacji WWW w języku C#
C# to całkiem nowy język programowania zaprojektowany przez firmę Microsoft. Wygląda on jak mieszanka C++ i Javy, jest jednak tak prosty jak Visual Basic. Z jego pomocą można tworzyć aplikacje WWW i programy wyposażone w graficzny interfejs użytkownika. Język ten związany jest z platformą .NET, umożliwiającą tworzenie zaawansowanych aplikacji biznesowych działających w środowisku sieciowym, w tym także z technologią budowania dynamicznych serwisów internetowych ASP.NET. Programy działające na platformie .NET można pisać w wielu językach programowania, ale wiele wskazuje na to, że właśnie C# stanie się najpopularniejszym z nich.
Książka "C# i ASP.NET. Szybki start" jest doskonałym podręcznikiem dla początkujących programistów. Jak każda pozycja z serii "Szybki start", składa się z kilkudziesięciu rozdziałów, z których każdy przedstawia kolejne kroki, które należy wykonać, by osiągnąć zamierzony cel. Dodatkową zaletę stanowią liczne ilustracje.
Opisano między innymi:- Instalację niezbędnego oprogramowania
- Składniki języka C#
- Instrukcje warunkowe i pętle
- Pracę z ciągami znaków
- Programowanie obiektowe w C#
- Korzystanie z tablic i kolekcji
- Delegaty, zdarzenie, obsługę błędów
- Tworzenie dynamicznych serwisów WWW w języku C#
Programista chcący tworzyć zaawansowane aplikacje internetowe ma wybór pomiędzy dwoma platformami: Java 2 EE Suna i .NET Microsoftu. Jeśli wybierze tę drugą, dzięki książce "C# i ASP.NET. Szybki start" szybko będzie mógł tworzyć funkcjonalne aplikacje WWW w nowym, ekscytującym języku C#.
Osoby które kupowały "C# i ASP.NET. Szybki start", wybierały także:
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- ASP.NET Core 6. Kurs video. Rozwijaj aplikacje webowe z Entity Framework Core 179,00 zł, (71,60 zł -60%)
- Testowanie automatyczne w .NET. Kurs video. Zastosowania frameworka nUnit 169,00 zł, (76,05 zł -55%)
- Programowanie asynchroniczne i równoległe w C#. Kurs video. Poziom podstawowy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Technologia LINQ. Kurs video. Warsztat pracy z danymi z różnych źródeł 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
Spis treści
C# i ASP.NET. Szybki start -- spis treści
Wstęp (11)
Rozdział 1. Zaczynamy (23)
- Jak zdobyć C# (24)
- Instalowanie IIS (26)
- Tworzenie projektu aplikacji sieciowej w Visual Studio .NET (28)
- Uruchamianie projektów sieciowych za pomocą Visual Studio .NET (31)
- Pisanie prostej strony ASP .NET (33)
- Wyszukiwanie błędów w aplikacjach ASP .NET (35)
- Ręczne uruchamianie kompilatora (38)
- Kompilowanie i uruchamianie programów C# bez pomocy VS.NET (39)
- Wyszukiwanie błędów w programach bez pomocy VS.NET (41)
Rozdział 2. Składniki języka C# (43)
- Praca z elementami języka (44)
- Pisanie kodu C# (48)
- Deklarowanie zmiennych (50)
- Definiowanie stałych (53)
- Grupowanie stałych w typy wyliczeniowe (54)
- Deklarowanie funkcji (56)
- Deklarowanie funkcji z parametrami (58)
- Zwracanie wartości funkcji (62)
- Definiowanie klas (64)
- Dodawanie klas do przykładowej aplikacji (67)
- Tworzenie i stosowanie obiektów (68)
- Tworzenie obiektów w przykładowej aplikacji (70)
- Włączanie definicji klas ze źródeł zewnętrznych (71)
- Grupowanie klas w przestrzeniach nazw (74)
- Dodawanie pól do klas (78)
- Inicjalizowanie pól w momencie ich deklarowania (79)
- Dodawanie właściwości do klas (80)
- Dodawanie metod do klasy (86)
- Dodawanie składowych do klas przykładowego programu (89)
- Uruchamianie przykładowej aplikacji (90)
- Dodawanie komentarzy (95)
- Kierunki parametrów w typach referencyjnych (97)
Rozdział 3. Wyrażenia warunkowe i pętle (99)
- Praca z pętlami i warunkami (100)
- Porównywanie typów numerycznych (104)
- Porównywanie typów referencyjnych (105)
- Łączenie porównań (109)
- Instrukcje warunkowe (110)
- Sprawdzanie wielu warunków za pomocą instrukcji switch (112)
- Operator warunku (114)
- Dodawanie instrukcji warunkowych do przykładowego programu (115)
- Stosowanie pętli while (122)
- Stosowanie pętli do (123)
- Stosowanie pętli for (124)
- Zakończenie i kontynuacja pętli (126)
- Dodawanie pętli do przykładowego programu (129)
Rozdział 4. Ciągi znaków (133)
- Przygotowanie komputera do pracy z ciągami znaków (135)
- Praca z ciągami znaków (137)
- Inicjalizowanie ciągów znaków (140)
- Porównywanie ciągów znaków (142)
- Łączenie ciągów znaków (145)
- Określanie długości ciągu znaków (147)
- Porównywanie i łączenie ciągów znaków w przykładowej aplikacji (148)
- Tworzenie ciągów z pojedynczych znaków (151)
- Znaki specjalne (154)
- Stosowanie ciągów literałów (156)
- Dostęp do poszczególnych znaków ciągu (158)
- Wyszukiwanie podciągów wewnątrz ciągów znaków (159)
- Pobieranie wycinka ciągu (160)
- Dzielenie ciągu znaków (161)
- Składanie ciągów (163)
- Zamiana liter na małe lub wielkie (164)
- Formatowanie ciągów znaków (165)
- Uruchomienie przykładowej aplikacji (166)
- Zamiana obiektów na ciągi znaków (171)
- Tworzenie ciągów znaków za pomocą klasy StringBuilder (172)
Rozdział 5. Dziedziczenie klas (173)
- Praca z dziedziczeniem klas (174)
- Dziedziczenie z innej klasy (177)
- Udostępnianie składowych klas i ograniczanie dostępu do nich (180)
- Rozbudowa przykładowej aplikacji (183)
- Ukrywanie metod klasy bazowej (188)
- Pokrywanie funkcji w klasie wywiedzionej (190)
- Dodawanie standardowego klawisza do przykładowej aplikacji (194)
- Stosowanie nowego klawisza na formularzu WorkOrder (197)
- Dodawanie funkcji, które muszą zostać pokryte (200)
- Wymóg dziedziczenia (201)
- Blokowanie dziedziczenia (202)
Rozdział 6. Składowe specjalne (203)
- Dodawanie wielu funkcji o takich samych nazwach, czyli przeciążanie funkcji (204)
- Definiowane funkcji o zmiennej liczbie parametrów (207)
- Dodawanie konstruktorów (209)
- Wywoływanie konstruktora klasy bazowej (210)
- Dodawanie finalizerów (212)
- Tworzenie bibliotek kodu za pomocą składowych statycznych (213)
- Zmiana znaczenia operatora (przeciążanie operatorów) (216)
- Definiowanie równoważności klas przez przeciążenie operatora równości (220)
- Definiowanie równoważności klas przez pokrycie funkcji Equals (222)
- Praca ze składowymi specjalnymi (224)
Rozdział 7. Typy (229)
- Działania z typami (230)
- Uzyskiwanie typu klasy (234)
- Sprawdzanie zgodności typów (236)
- Konwersja jednego typu na inny (237)
- Rozwinięcie przykładowej aplikacji (240)
- Definiowanie reguł konwersji (przeciążanie operatora konwersji) (246)
Rozdział 8. Interfejsy (249)
- Działania z interfejsami (251)
- Definiowanie interfejsów (255)
- Niejawna implementacja składowych interfejsu (257)
- Jawna implementacja składowych interfejsu (260)
- Usprawnianie przykładowej aplikacji (261)
- Wykorzystanie obiektów poprzez interfejsy (268)
- Rozpoznawanie interfejsu (269)
- Wykorzystanie interfejsów do polimorfizmu (271)
- Interfejs będący pochodną innego interfejsu (272)
- Refaktoryzacja (274)
- Ponowna implementacja interfejsów w klasie pochodnej (275)
- Kończymy przykładową aplikację (277)
Rozdział 9. Tablice i kolekcje (279)
- Działania z tablicami i kolekcjami (281)
- Tworzenie tablic wartości (285)
- Tworzenie tablic typów referencyjnych (287)
- Poruszanie się po tablicy (291)
- Inicjowanie elementów tablicy w miejscu (294)
- Tworzenie tablic wielowymiarowych (296)
- Usprawnianie przykładowej aplikacji (298)
- Odnajdywanie elementów tablicy za pomocą wyszukiwania liniowego (301)
- Sortowanie tablic (304)
- Odnajdywanie elementów tablicy za pomocą wyszukiwania binarnego (307)
- Klasy działające jak tablice (definiowanie indeksatorów) (309)
- Wprowadzenie indeksatorów do przykładowej aplikacji (312)
- Kopiowanie tablic (313)
- Tworzenie list dynamicznych (314)
- Tworzenie kolejek (316)
- Tworzenie stosów (317)
- Tworzenie tabel mieszających (318)
- Przeglądanie elementów tabel mieszających (320)
- Kończymy przykładową aplikację (321)
- Testowanie kontrolki CodeGridWeb (323)
Rozdział 10. Delegaty i zdarzenia (325)
- Działania z delegatami i zdarzeniami (327)
- Deklarowanie delegatów (330)
- Tworzenie i wywoływanie delegatów (331)
- Łączenie delegatów (333)
- Odłączanie delegatów (334)
- Deklarowanie i wyzwalanie zdarzeń (336)
- Deklarowanie zdarzeń przyjaznych dla WWW (338)
- Subskrypcja zdarzeń (340)
- Asynchroniczne wyzwalanie delegatów (342)
- Oczekiwanie na zakończenie działania delegatów asynchronicznych (346)
- Pobieranie wyników działania delegatów asynchronicznych (348)
- Kończymy przykładową aplikację (350)
Rozdział 11. Obsługa błędów (353)
- Wykonywanie działań z wyjątkami (354)
- Przechwytywanie wyjątków (360)
- Przechwytywanie wybranych wyjątków (363)
- Uzyskiwanie informacji o wyjątku (366)
- Działania z łańcuchami wyjątków (368)
- Deklarowanie własnych wyjątków (372)
- Definiowanie komunikatów o błędach (374)
- Zgłaszanie wyjątku (375)
- Przechwytywanie i ponowne zgłaszanie wyjątków (376)
- Tworzenie łańcucha wyjątków (377)
- Wprowadzanie kodu, który wykonuje się przed zakończeniem działania funkcji (378)
- Zastosowanie słowa kluczowego using (380)
- Wprowadzanie zabezpieczeń formularzy do przykładowej aplikacji (382)
- Obsługa nieobsłużonych błędów w aplikacjach WWW (385)
Rozdział 12. Odbicia i atrybuty (389)
- Działania z odbiciami i atrybutami (390)
- Identyfikacja kompilata (394)
- Działania z wyświetlanymi nazwami (395)
- Działania z ciągami znaków opisu ścieżek (398)
- Dynamiczne ładowanie programu na podstawie nazwy wyświetlanej (399)
- Dynamiczne ładowanie programu na podstawie ścieżki dostępu (400)
- Tworzenie egzemplarza klasy w kompilacie (401)
- Uzyskiwanie listy klas w kompilacie (403)
- Wyszczególnienie składowych klasy (404)
- Dynamiczne ustawianie lub pobieranie pól (406)
- Dynamiczne wywoływanie metody (409)
- Kończymy zadanie pierwsze w przykładowej aplikacji (411)
- Stosowanie atrybutów kodu (413)
- Definiowanie atrybutów (414)
- Wyszukiwanie atrybutów w kodzie (417)
- Kończymy zadanie drugie w przykładowej aplikacji (420)
Rozdział 13. Projekty WWW w języku C# (423)
- Tworzenie projektu DLL za pomocą Visual Studio .NET (424)
- Odwoływanie się do kodu DLL i jego wykonywanie (428)
- Udostępnianie bibliotek DLL do globalnego wykorzystania (429)
- Tworzenie serwisów WWW (432)
- Wykorzystywanie serwisów WWW (436)
Skorowidz (439)