reklama - zainteresowany?

C# i ASP.NET. Szybki start - Helion

C# i ASP.NET. Szybki start
Autor: Jose Mojica
Tytuł oryginału: C# Web Development with ASP.NET: Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Wojciech Moch (rozdz. 1 - 6), Radosław Meryk (rozdz. 7 - 13)
ISBN: 83-7361-389-7
stron: 456, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-02-10
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,90 zł

Dodaj do koszyka C# i ASP.NET. Szybki start

Tagi: .NET - Programowanie | ASP | C# - Programowanie

Błyskawiczny kurs tworzenia aplikacji WWW w języku C#

C# to całkiem nowy język programowania zaprojektowany przez firmę Microsoft. Wygląda on jak mieszanka C++ i Javy, jest jednak tak prosty jak Visual Basic. Z jego pomocą można tworzyć aplikacje WWW i programy wyposażone w graficzny interfejs użytkownika. Język ten związany jest z platformą .NET, umożliwiającą tworzenie zaawansowanych aplikacji biznesowych działających w środowisku sieciowym, w tym także z technologią budowania dynamicznych serwisów internetowych ASP.NET. Programy działające na platformie .NET można pisać w wielu językach programowania, ale wiele wskazuje na to, że właśnie C# stanie się najpopularniejszym z nich.

Książka "C# i ASP.NET. Szybki start" jest doskonałym podręcznikiem dla początkujących programistów. Jak każda pozycja z serii "Szybki start", składa się z kilkudziesięciu rozdziałów, z których każdy przedstawia kolejne kroki, które należy wykonać, by osiągnąć zamierzony cel. Dodatkową zaletę stanowią liczne ilustracje.

Opisano między innymi:
  • Instalację niezbędnego oprogramowania
  • Składniki języka C#
  • Instrukcje warunkowe i pętle
  • Pracę z ciągami znaków
  • Programowanie obiektowe w C#
  • Korzystanie z tablic i kolekcji
  • Delegaty, zdarzenie, obsługę błędów
  • Tworzenie dynamicznych serwisów WWW w języku C#

Programista chcący tworzyć zaawansowane aplikacje internetowe ma wybór pomiędzy dwoma platformami: Java 2 EE Suna i .NET Microsoftu. Jeśli wybierze tę drugą, dzięki książce "C# i ASP.NET. Szybki start" szybko będzie mógł tworzyć funkcjonalne aplikacje WWW w nowym, ekscytującym języku C#.

Dodaj do koszyka C# i ASP.NET. Szybki start

Spis treści

C# i ASP.NET. Szybki start -- spis treści

Wstęp (11)

Rozdział 1. Zaczynamy (23)

  • Jak zdobyć C# (24)
  • Instalowanie IIS (26)
  • Tworzenie projektu aplikacji sieciowej w Visual Studio .NET (28)
  • Uruchamianie projektów sieciowych za pomocą Visual Studio .NET (31)
  • Pisanie prostej strony ASP .NET (33)
  • Wyszukiwanie błędów w aplikacjach ASP .NET (35)
  • Ręczne uruchamianie kompilatora (38)
  • Kompilowanie i uruchamianie programów C# bez pomocy VS.NET (39)
  • Wyszukiwanie błędów w programach bez pomocy VS.NET (41)

Rozdział 2. Składniki języka C# (43)

  • Praca z elementami języka (44)
  • Pisanie kodu C# (48)
  • Deklarowanie zmiennych (50)
  • Definiowanie stałych (53)
  • Grupowanie stałych w typy wyliczeniowe (54)
  • Deklarowanie funkcji (56)
  • Deklarowanie funkcji z parametrami (58)
  • Zwracanie wartości funkcji (62)
  • Definiowanie klas (64)
  • Dodawanie klas do przykładowej aplikacji (67)
  • Tworzenie i stosowanie obiektów (68)
  • Tworzenie obiektów w przykładowej aplikacji (70)
  • Włączanie definicji klas ze źródeł zewnętrznych (71)
  • Grupowanie klas w przestrzeniach nazw (74)
  • Dodawanie pól do klas (78)
  • Inicjalizowanie pól w momencie ich deklarowania (79)
  • Dodawanie właściwości do klas (80)
  • Dodawanie metod do klasy (86)
  • Dodawanie składowych do klas przykładowego programu (89)
  • Uruchamianie przykładowej aplikacji (90)
  • Dodawanie komentarzy (95)
  • Kierunki parametrów w typach referencyjnych (97)

Rozdział 3. Wyrażenia warunkowe i pętle (99)

  • Praca z pętlami i warunkami (100)
  • Porównywanie typów numerycznych (104)
  • Porównywanie typów referencyjnych (105)
  • Łączenie porównań (109)
  • Instrukcje warunkowe (110)
  • Sprawdzanie wielu warunków za pomocą instrukcji switch (112)
  • Operator warunku (114)
  • Dodawanie instrukcji warunkowych do przykładowego programu (115)
  • Stosowanie pętli while (122)
  • Stosowanie pętli do (123)
  • Stosowanie pętli for (124)
  • Zakończenie i kontynuacja pętli (126)
  • Dodawanie pętli do przykładowego programu (129)

Rozdział 4. Ciągi znaków (133)

  • Przygotowanie komputera do pracy z ciągami znaków (135)
  • Praca z ciągami znaków (137)
  • Inicjalizowanie ciągów znaków (140)
  • Porównywanie ciągów znaków (142)
  • Łączenie ciągów znaków (145)
  • Określanie długości ciągu znaków (147)
  • Porównywanie i łączenie ciągów znaków w przykładowej aplikacji (148)
  • Tworzenie ciągów z pojedynczych znaków (151)
  • Znaki specjalne (154)
  • Stosowanie ciągów literałów (156)
  • Dostęp do poszczególnych znaków ciągu (158)
  • Wyszukiwanie podciągów wewnątrz ciągów znaków (159)
  • Pobieranie wycinka ciągu (160)
  • Dzielenie ciągu znaków (161)
  • Składanie ciągów (163)
  • Zamiana liter na małe lub wielkie (164)
  • Formatowanie ciągów znaków (165)
  • Uruchomienie przykładowej aplikacji (166)
  • Zamiana obiektów na ciągi znaków (171)
  • Tworzenie ciągów znaków za pomocą klasy StringBuilder (172)

Rozdział 5. Dziedziczenie klas (173)

  • Praca z dziedziczeniem klas (174)
  • Dziedziczenie z innej klasy (177)
  • Udostępnianie składowych klas i ograniczanie dostępu do nich (180)
  • Rozbudowa przykładowej aplikacji (183)
  • Ukrywanie metod klasy bazowej (188)
  • Pokrywanie funkcji w klasie wywiedzionej (190)
  • Dodawanie standardowego klawisza do przykładowej aplikacji (194)
  • Stosowanie nowego klawisza na formularzu WorkOrder (197)
  • Dodawanie funkcji, które muszą zostać pokryte (200)
  • Wymóg dziedziczenia (201)
  • Blokowanie dziedziczenia (202)

Rozdział 6. Składowe specjalne (203)

  • Dodawanie wielu funkcji o takich samych nazwach, czyli przeciążanie funkcji (204)
  • Definiowane funkcji o zmiennej liczbie parametrów (207)
  • Dodawanie konstruktorów (209)
  • Wywoływanie konstruktora klasy bazowej (210)
  • Dodawanie finalizerów (212)
  • Tworzenie bibliotek kodu za pomocą składowych statycznych (213)
  • Zmiana znaczenia operatora (przeciążanie operatorów) (216)
  • Definiowanie równoważności klas przez przeciążenie operatora równości (220)
  • Definiowanie równoważności klas przez pokrycie funkcji Equals (222)
  • Praca ze składowymi specjalnymi (224)

Rozdział 7. Typy (229)

  • Działania z typami (230)
  • Uzyskiwanie typu klasy (234)
  • Sprawdzanie zgodności typów (236)
  • Konwersja jednego typu na inny (237)
  • Rozwinięcie przykładowej aplikacji (240)
  • Definiowanie reguł konwersji (przeciążanie operatora konwersji) (246)

Rozdział 8. Interfejsy (249)

  • Działania z interfejsami (251)
  • Definiowanie interfejsów (255)
  • Niejawna implementacja składowych interfejsu (257)
  • Jawna implementacja składowych interfejsu (260)
  • Usprawnianie przykładowej aplikacji (261)
  • Wykorzystanie obiektów poprzez interfejsy (268)
  • Rozpoznawanie interfejsu (269)
  • Wykorzystanie interfejsów do polimorfizmu (271)
  • Interfejs będący pochodną innego interfejsu (272)
  • Refaktoryzacja (274)
  • Ponowna implementacja interfejsów w klasie pochodnej (275)
  • Kończymy przykładową aplikację (277)

Rozdział 9. Tablice i kolekcje (279)

  • Działania z tablicami i kolekcjami (281)
  • Tworzenie tablic wartości (285)
  • Tworzenie tablic typów referencyjnych (287)
  • Poruszanie się po tablicy (291)
  • Inicjowanie elementów tablicy w miejscu (294)
  • Tworzenie tablic wielowymiarowych (296)
  • Usprawnianie przykładowej aplikacji (298)
  • Odnajdywanie elementów tablicy za pomocą wyszukiwania liniowego (301)
  • Sortowanie tablic (304)
  • Odnajdywanie elementów tablicy za pomocą wyszukiwania binarnego (307)
  • Klasy działające jak tablice (definiowanie indeksatorów) (309)
  • Wprowadzenie indeksatorów do przykładowej aplikacji (312)
  • Kopiowanie tablic (313)
  • Tworzenie list dynamicznych (314)
  • Tworzenie kolejek (316)
  • Tworzenie stosów (317)
  • Tworzenie tabel mieszających (318)
  • Przeglądanie elementów tabel mieszających (320)
  • Kończymy przykładową aplikację (321)
  • Testowanie kontrolki CodeGridWeb (323)

Rozdział 10. Delegaty i zdarzenia (325)

  • Działania z delegatami i zdarzeniami (327)
  • Deklarowanie delegatów (330)
  • Tworzenie i wywoływanie delegatów (331)
  • Łączenie delegatów (333)
  • Odłączanie delegatów (334)
  • Deklarowanie i wyzwalanie zdarzeń (336)
  • Deklarowanie zdarzeń przyjaznych dla WWW (338)
  • Subskrypcja zdarzeń (340)
  • Asynchroniczne wyzwalanie delegatów (342)
  • Oczekiwanie na zakończenie działania delegatów asynchronicznych (346)
  • Pobieranie wyników działania delegatów asynchronicznych (348)
  • Kończymy przykładową aplikację (350)

Rozdział 11. Obsługa błędów (353)

  • Wykonywanie działań z wyjątkami (354)
  • Przechwytywanie wyjątków (360)
  • Przechwytywanie wybranych wyjątków (363)
  • Uzyskiwanie informacji o wyjątku (366)
  • Działania z łańcuchami wyjątków (368)
  • Deklarowanie własnych wyjątków (372)
  • Definiowanie komunikatów o błędach (374)
  • Zgłaszanie wyjątku (375)
  • Przechwytywanie i ponowne zgłaszanie wyjątków (376)
  • Tworzenie łańcucha wyjątków (377)
  • Wprowadzanie kodu, który wykonuje się przed zakończeniem działania funkcji (378)
  • Zastosowanie słowa kluczowego using (380)
  • Wprowadzanie zabezpieczeń formularzy do przykładowej aplikacji (382)
  • Obsługa nieobsłużonych błędów w aplikacjach WWW (385)

Rozdział 12. Odbicia i atrybuty (389)

  • Działania z odbiciami i atrybutami (390)
  • Identyfikacja kompilata (394)
  • Działania z wyświetlanymi nazwami (395)
  • Działania z ciągami znaków opisu ścieżek (398)
  • Dynamiczne ładowanie programu na podstawie nazwy wyświetlanej (399)
  • Dynamiczne ładowanie programu na podstawie ścieżki dostępu (400)
  • Tworzenie egzemplarza klasy w kompilacie (401)
  • Uzyskiwanie listy klas w kompilacie (403)
  • Wyszczególnienie składowych klasy (404)
  • Dynamiczne ustawianie lub pobieranie pól (406)
  • Dynamiczne wywoływanie metody (409)
  • Kończymy zadanie pierwsze w przykładowej aplikacji (411)
  • Stosowanie atrybutów kodu (413)
  • Definiowanie atrybutów (414)
  • Wyszukiwanie atrybutów w kodzie (417)
  • Kończymy zadanie drugie w przykładowej aplikacji (420)

Rozdział 13. Projekty WWW w języku C# (423)

  • Tworzenie projektu DLL za pomocą Visual Studio .NET (424)
  • Odwoływanie się do kodu DLL i jego wykonywanie (428)
  • Udostępnianie bibliotek DLL do globalnego wykorzystania (429)
  • Tworzenie serwisów WWW (432)
  • Wykorzystywanie serwisów WWW (436)

Skorowidz (439)

Dodaj do koszyka C# i ASP.NET. Szybki start

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.