C#. Tworzenie aplikacji graficznych w .NET 3.0 - Helion
ISBN: 978-83-246-1076-1
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2007-10-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Poznaj techniki budowania interfejsów użytkownika dla aplikacji Windows
- Opanuj język C# i wykorzystaj możliwości programowania obiektowego
- Zaprojektuj interfejs użytkownika, wykorzystując język XAML
- Zaimplementuj mechanizmy obsługi plików i wymiany danych
Najnowsza wersja platformy .NET, oznaczona numerem 3.0, zawiera wiele usprawnień, dzięki którym tworzenie aplikacji z interfejsem graficznym stało się zdecydowanie prostsze. Część platformy o nazwie Windows Presentation Foundation (WPF) wraz z przeznaczonym wyłącznie do projektowania interfejsów użytkownika językiem XAML pozwala na całkowite oddzielenie warstwy prezentacji aplikacji od warstwy logiki i danych. Wykorzystując podstawowy język programowania platformy .NET -- C# -- można niemal błyskawicznie stworzyć aplikację z graficznym interfejsem użytkownika. Udostępniane bezpłatnie przez firmę Microsoft narzędzia Microsoft Visual C# Orcas Express Edition i Microsoft SQL Server 2005 Express Edition znacznie ułatwiają programistom poznanie nowej technologii.
Książka "C#. Tworzenie aplikacji graficznych w .NET 3.0" opisuje ten właśnie język w kontekście pisania programów wyposażonych w interfejs graficzny zbudowany w oparciu o WPF. Czytając ją, dowiesz się, jak zainstalować i skonfigurować narzędzia do pracy. Poznasz język C#, zasady programowania obiektowego i najważniejsze klasy platformy .NET. Nauczysz się konstruować dokumenty XAML i tworzyć aplikacje WPF. Przeczytasz o komponentach wizualnych, zdarzeniach i programowaniu operacji graficznych. Znajdziesz tu również informacje o obsłudze plików, połączeniach z bazami danych oraz komunikacji sieciowej.
- Pobieranie i instalacja narzędzi
- Podstawowe elementy języka C#
- Programowanie obiektowe
- Konstruowanie dokumentów XAML
- Hierarchia klas komponentów wizualnych
- Obsługa zdarzeń
- Geometria 2D
- Operacje graficzne
- Tworzenie animacji
- Korzystanie z szablonów
- Obsługa plików i danych
- Przetwarzanie dokumentów XML
- Połączenia z siecią
Poznaj najnowszą wersję narzędzia, które zrewolucjonizowało proces
tworzenia oprogramowania dla systemu Windows.
Osoby które kupowały "C#. Tworzenie aplikacji graficznych w .NET 3.0", wybierały także:
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- ASP.NET Core 6. Kurs video. Rozwijaj aplikacje webowe z Entity Framework Core 179,00 zł, (71,60 zł -60%)
- Testowanie automatyczne w .NET. Kurs video. Zastosowania frameworka nUnit 169,00 zł, (76,05 zł -55%)
- Programowanie asynchroniczne i równoległe w C#. Kurs video. Poziom podstawowy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Technologia LINQ. Kurs video. Warsztat pracy z danymi z różnych źródeł 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
Spis treści
C#. Tworzenie aplikacji graficznych w .NET 3.0 -- spis treści
Wstęp (9)
Część I Przygotowanie środowiska (11)
Rozdział 1. Przygotowanie środowiska Orcas (13)
- Pobieranie aplikacji (14)
- Pobieranie alternatywnego instalatora (15)
- Instalacja (15)
- Konfiguracja serwera SQL (17)
Część II Język C# (19)
Rozdział 2. Podstawowe elementy języka (21)
- Zmienne (22)
- Stałe (24)
- Operatory (25)
- Instrukcje (28)
- Instrukcja warunkowa (29)
- Instrukcja switch (30)
- Pętle (31)
- Pętla for (31)
- Pętle while i do..while (31)
- While vs for (32)
- Komentarze (33)
- Tablice (33)
- Tablice zagnieżdżone (34)
- Tablice wielowymiarowe (35)
- Rzutowanie (36)
- Typ wyliczeniowy (37)
- Pytania testowe (38)
Rozdział 3. Wszystko jest obiektem! (39)
- Tworzenie klas (40)
- Pola (40)
- Metody (40)
- Konstruktor (41)
- Modyfikatory dostępu (42)
- Destruktor (43)
- Przestrzenie nazw (44)
- Dziedziczenie (45)
- Abstrakcja a programowanie obiektowe (46)
- Tworzenie klasy potomnej (46)
- Metody - zaawansowane możliwości (48)
- Nadpisywanie metod nieabstrakcyjnych (48)
- Metody statyczne (49)
- Przeładowywanie metod (50)
- Klasy finalne (50)
- Polimorfizm (51)
- Virtual i override vs new (51)
- SÅ‚owa kluczowe as i is (52)
- Przykład zastosowania polimorfizmu (52)
- Pytania testowe (53)
Rozdział 4. Jeśli nie klasa, to co? (55)
- Struktury (55)
- SÅ‚owa kluczowe ref i out (56)
- Zastosowanie struktur (58)
- Właściwości (59)
- Właściwości w praktyce (60)
- Interfejsy (61)
- Interfejsy w praktyce (62)
- Jawna implementacja interfejsów (63)
- Delegacje (65)
- Zdarzenia (66)
- Tworzenie zdarzeń (68)
- Indeksery (70)
- WyjÄ…tki (72)
- Klasy wyjątków (73)
- SÅ‚owo using raz jeszcze (74)
- Typy nullowalne (75)
- Typy generyczne (76)
- Pytania testowe (77)
Część III .NET 3.0 (79)
Rozdział 5. Przykłady ważnych klas w .NET (81)
- Klasa Object (81)
- Klasa DependencyObject (System.Windows) (82)
- Klasa Freezable (System.Windows) (82)
- Klasa String (83)
- Klasa Array (84)
- Klasa ArrayList (System.Collections) (85)
- Pytania testowe (86)
Rozdział 6. Zasady konstruowania dokumentów XAML (87)
- XML i XAML (87)
- XAML w praktyce (89)
- Rozszerzenia znaczników (91)
- Zasoby podstawÄ… aplikacji graficznych (91)
- Style - jedna deklaracja, wiele zastosowań (93)
- Zdarzenia (94)
- Wstawianie kodu XAML i C# w jednym pliku (95)
- Wstawianie kodu w osobnym pliku (95)
- Name i x:Name w jednym byli kodzie (96)
- Zdarzenia a style (96)
- Właściwości dołączane (97)
- Pytania (98)
Rozdział 7. Struktura aplikacji WPF (101)
- Tworzenie aplikacji w środowisku programistycznym (101)
- Teoria w praktyce. PPP - Pierwszy Prosty Program (106)
- Pytania testowe (109)
Rozdział 8. Hierarchia klas komponentów wizualnych (111)
- System.Windows.Media.Visual (112)
- System.Windows.UIElement (113)
- Obliczanie i ustawianie (114)
- System.Windows.FrameworkElement (114)
- System.Windows.Controls.Control (116)
- System.Windows.Controls.Panel (116)
- Pytania testowe (117)
Rozdział 9. Komponenty wizualne (119)
- Button (119)
- TextBox (120)
- TextBlock (123)
- ListBox (125)
- Image (127)
- Wyświetlanie z wymiarami (128)
- Menu (130)
- CheckBox (131)
- RadioButton (133)
- ToolTip (133)
- ComboBox (135)
- ContextMenu (136)
- TabControl (137)
- ScrollViewer (138)
- ProgressBar (139)
- ProgressBar a Slider (139)
- StatusBar (140)
- Pytania testowe (141)
Rozdział 10. Zdarzenia w praktyce (143)
- Zdarzenia w WPF (143)
- Przykłady... (144)
- Najważniejsze zdarzenia w WPF (145)
- RoutedEventArgs a klasa EventArgs (147)
- Pytania testowe (148)
Rozdział 11. Pojemniki (149)
- StackPanel (149)
- DockPanel (150)
- Canvas (151)
- WrapPanel (152)
- Grid (153)
- Pytania testowe (154)
Część IV Zaawansowane zagadnienia graficzne (157)
Rozdział 12. Geometria 2D (159)
- Klasa Geometry (159)
- EllipseGeometry (160)
- PathGeometry (160)
- GeometryGroup (163)
- GeometryGroup a mieszanie figur w klasie CombinedGeometry (164)
- Kształty - zastosowanie i użycie (165)
- Pytania testowe (166)
Rozdział 13. Pozostałe ważne operacje graficzne (169)
- Transformacje (169)
- ScaleTransform (169)
- RotateTransform (170)
- SkewTransform (171)
- TranslateTransform (172)
- Grupy transformacji (172)
- Rysunki (172)
- Pędzle (173)
- SolidColorBrush (174)
- LinearGradientBrush (174)
- RadialGradientBrush (175)
- ImageBrush (176)
- DrawingBrush (176)
- VisualBrush (177)
- Pióro (178)
- Efekty bitmap (180)
- Pytania testowe (182)
Rozdział 14. Animacje (183)
- Triggery (183)
- Animacje (186)
- Animacje podstawowe (From / To / By) (188)
- Animacje z użyciem klatek kluczowych (189)
- Wiele animacji w jednej (196)
- Kontrola uruchomionej animacji (196)
- Pytania testowe (199)
Rozdział 15. Szablony (201)
- Podstawowe operacje na szablonach (201)
- Klasa Template (201)
- Wykorzystywanie szablonu w stylach (204)
- TemplateBinding (205)
- Szablony a triggery (206)
- Pytania testowe (208)
Część V Obsługa danych (209)
Rozdział 16. WPF i system plików (211)
- Pliki i katalogi (211)
- Struktura katalogów (212)
- Directory (213)
- File (215)
- Tworzenie plików (217)
- Strumienie, czytniki, zapisywacze... (220)
- Tekst vs binaria (222)
- Konwersja między kodowaniami (224)
- Wyjątki wejścia-wyjścia (225)
- Przykład (225)
- Pytania testowe (227)
Rozdział 17. Wiązanie danych (229)
- Warstwy aplikacji (229)
- Podstawy wiÄ…zania danych (230)
- Klasa Binding (231)
- Sposoby oddziaływania źródła i celu wiązania (233)
- Interfejs INotifyPropertyChanged (234)
- Kontrola zmiany danych źródła (236)
- WiÄ…zanie danych a kolekcje (237)
- Szablon elementu (239)
- Szablon, dane i triggery (240)
- Walidacja danych (242)
- Pytania testowe (244)
Rozdział 18. Obsługa XML (245)
- Wczytywanie dokumentów XML (245)
- Wykorzystywanie danych XML (246)
- Pytania testowe (248)
Rozdział 19. Różne źródła danych (251)
- Źródło danych XML (251)
- XmlDataProvider (252)
- Microsoft SQL Server w praktyce (256)
- Tworzenie połączenia z bazą danych (257)
- Struktura bazy danych (258)
- Pytania testowe (261)
Rozdział 20. Multimedia w WPF (263)
- MediaElement (263)
- Oś czasowa i powrót do animacji... (265)
- MediaPlayer (267)
- Pytania testowe (268)
Rozdział 21. Wątki i internet (269)
- WÄ…tki (269)
- Internet (272)
- Protokół TCP (272)
- Implementacja protokołu TCP w .NET 3.0 (273)
- TcpClient (273)
- TcpListener (274)
- Przykładowy projekt (275)
- Pytania testowe (279)
Dodatki (281)
Dodatek A Bibliografia (283)
Dodatek B Odpowiedzi do pytań (285)
Skorowidz (289)