reklama - zainteresowany?

C# 8.0 w pigułce - Helion

C# 8.0 w pigułce
Autor: Joseph Albahari, Eric Johannsen
Tytuł oryginału: C# 8.0 in a Nutshell: The Definitive Reference
ISBN: 978-83-283-7281-8
okładka: miękka
Data wydania: 2020-11-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 111,75 zł (poprzednio: 149,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-37,25 zł)

Dodaj do koszyka C# 8.0 w pigułce

Dodaj do koszyka C# 8.0 w pigułce

 

Osoby które kupowały "C# 8.0 w pigułce", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone

Dodaj do koszyka C# 8.0 w pigułce

Spis treści

C# 8.0 w pigułce -- spis treści


Wstęp 11

1. Wprowadzenie do C# i .NET Core 17

  • Obiektowość 17
  • Bezpieczeństwo typów 18
  • Zarządzanie pamięcią 19
  • Platformy 19
  • C# i Common Language Runtime 20
  • Frameworki i biblioteki klas bazowych 20
  • Stare i niszowe środowiska 22
  • Windows Runtime 23
  • Historia C# w pigułce 24

2. Podstawy języka C# 37

  • Pierwszy program w języku C# 37
  • Składnia 40
  • Podstawy typów 43
  • Typy liczbowe 51
  • Typ logiczny i operatory 58
  • Łańcuchy znaków i pojedyncze znaki 60
  • Tablice 62
  • Zmienne i parametry 67
  • Wyrażenia i operatory 78
  • Operatory null 82
  • Instrukcje 84
  • Przestrzenie nazw 93

3. Tworzenie typów w języku C# 101

  • Klasy 101
  • Dziedziczenie 117
  • Typ object 126
  • Struktury 130
  • Modyfikatory dostępu 132
  • Interfejsy 134
  • Wyliczenia 140
  • Typy zagnieżdżone 143
  • Typy generyczne 145

4. Zaawansowane elementy języka C# 157

  • Delegaty 157
  • Zdarzenia 165
  • Wyrażenia lambda 172
  • Metody anonimowe 176
  • Instrukcje try i wyjątki 176
  • Wyliczenia i iteratory 185
  • Typy wartościowe dopuszczające wartość null 189
  • Typy referencyjne dopuszczające wartość null (C# 8) 195
  • Metody rozszerzające 197
  • Typy anonimowe 200
  • Krotki 201
  • Wzorce 205
  • Atrybuty 208
  • Atrybuty informacji wywołującego 210
  • Wiązanie dynamiczne 211
  • Przeciążanie operatorów 219
  • Niebezpieczny kod i wskaźniki 222
  • Dyrektywy preprocesora 226
  • Dokumentacja XML 228

5. Ogólny zarys platformy 233

  • .NET Standard 233
  • Wersje środowiska i C# 236
  • Zestawy referencyjne 237
  • CLR i BCL 237
  • Frameworki aplikacji 241

6. Podstawowe wiadomości o platformie 245

  • Obsługa łańcuchów i tekstu 245
  • Data i godzina 258
  • Daty i strefy czasowe 265
  • Formatowanie i parsowanie obiektów DateTime 270
  • Standardowe łańcuchy formatu i flagi parsowania 275
  • Inne mechanizmy konwersji 282
  • Globalizacja 286
  • Praca z liczbami 287
  • Wyliczenia 291
  • Struktura Guid 294
  • Sprawdzanie równości 295
  • Określanie kolejności 305
  • Klasy pomocnicze 308

7. Kolekcje 313

  • Przeliczalność 313
  • Interfejsy ICollection i IList 320
  • Klasa Array 323
  • Listy, kolejki, stosy i zbiory 331
  • Słowniki 340
  • Kolekcje i pośredniki z możliwością dostosowywania 346
  • Niezmienne kolekcje 351
  • Dołączanie protokołów równości i porządkowania 355

8. Zapytania LINQ 361

  • Podstawy 361
  • Składnia płynna 363
  • Wyrażenia zapytań 369
  • Wykonywanie opóźnione 373
  • Podzapytania 379
  • Tworzenie zapytań złożonych 382
  • Strategie projekcji 386
  • Zapytania interpretowane 388
  • EF Core 394
  • Budowanie wyrażeń zapytań 405

9. Operatory LINQ 411

  • Informacje ogólne 412
  • Filtrowanie 415
  • Projekcja 419
  • Łączenie 430
  • Porządkowanie 437
  • Grupowanie 440
  • Operatory zbiorów 443
  • Metody konwersji 444
  • Operatory elementów 447
  • Metody agregacyjne 449
  • Kwantyfikatory 453
  • Metody generujące 454

10. LINQ to XML 457

  • Przegląd architektury 457
  • Informacje ogólne o X-DOM 458
  • Tworzenie drzewa X-DOM 461
  • Nawigowanie i wysyłanie zapytań 464
  • Modyfikowanie drzewa X-DOM 468
  • Praca z wartościami 471
  • Dokumenty i deklaracje 474
  • Nazwy i przestrzenie nazw 477
  • Adnotacje 482
  • Projekcja do X-DOM 483

11. Inne technologie XML i JSON 487

  • Klasa XmlReader 487
  • Klasa XmlWriter 494
  • Typowe zastosowania klas XmlReader i XmlWriter 496
  • Praca z formatem JSON 501

12. Zwalnianie zasobów i mechanizm usuwania nieużytków 509

  • IDisposable, Dispose i Close 509
  • Automatyczne usuwanie nieużytków 515
  • Finalizatory 518
  • Jak działa mechanizm usuwania nieużytków? 522
  • Wycieki pamięci zarządzanej 529
  • Słabe odwołania 532

13. Diagnostyka 537

  • Kompilacja warunkowa 537
  • Debugowanie i klasy monitorowania 541
  • Integracja z debuggerem 544
  • Procesy i wątki procesów 545
  • Klasy StackTrace i StackFrame 546
  • Dziennik zdarzeń Windows 548
  • Liczniki wydajności 550
  • Klasa Stopwatch 554
  • Międzyplatformowe narzędzia diagnostyczne 555

14. Współbieżność i asynchroniczność 559

  • Wprowadzenie 559
  • Wątki 560
  • Zadania 576
  • Reguły asynchroniczności 584
  • Funkcje asynchroniczne w języku C# 589
  • Wzorce asynchroniczności 608
  • Przestarzałe wzorce 616

15. Strumienie i wejście-wyjście 621

  • Architektura strumienia 621
  • Użycie strumieni 623
  • Adapter strumienia 637
  • Kompresja strumienia 645
  • Praca z plikami w postaci archiwum ZIP 648
  • Operacje na plikach i katalogach 649
  • Plikowe operacje wejścia-wyjścia w UWP 658
  • Bezpieczeństwo systemu operacyjnego 663
  • Mapowanie plików w pamięci 665

16. Sieć 671

  • Architektura sieci 671
  • Adresy i porty 674
  • Adresy URI 675
  • Klasy po stronie klienta 677
  • Praca z HTTP 689
  • Tworzenie serwera HTTP 693
  • Użycie FTP 696
  • Użycie DNS 698
  • Wysyłanie poczty elektronicznej za pomocą SmtpClient 699
  • Użycie TCP 700
  • Otrzymywanie poczty elektronicznej POP3 za pomocą TCP 703
  • TCP w UWP 705

17. Serializacja 707

  • Koncepcje serializacji 707
  • Serializator XML 711
  • Serializator JSON 720
  • Serializator binarny 729
  • Atrybuty serializacji binarnej 730
  • Serializacja binarna przy użyciu interfejsu ISerializable 732

18. Zestawy 737

  • Co znajduje się w zestawie? 737
  • Silne nazwy i podpisywanie zestawu 741
  • Nazwy zestawów 743
  • Technologia Authenticode 745
  • Zasoby i zestawy satelickie 748
  • Ładowanie, znajdowanie i izolowanie zestawów 755

19. Refleksja i metadane 775

  • Refleksja i aktywacja typów 776
  • Refleksja i wywoływanie składowych 782
  • Refleksja dla zestawów 794
  • Praca z atrybutami 795
  • Generowanie dynamicznego kodu 799
  • Emitowanie zestawów i typów 806
  • Emitowanie składowych typów 809
  • Emitowanie generycznych typów i klas 814
  • Kłopotliwe cele emisji 816
  • Parsowanie IL 819

20. Programowanie dynamiczne 825

  • Dynamiczny system wykonawczy języka 825
  • Unifikacja typów liczbowych 827
  • Dynamiczne wybieranie przeciążonych składowych 828
  • Implementowanie obiektów dynamicznych 834
  • Współpraca z językami dynamicznymi 837

21. Kryptografia 839

  • Informacje ogólne 839
  • Windows Data Protection 839
  • Obliczanie skrótów 841
  • Szyfrowanie symetryczne 843
  • Szyfrowanie kluczem publicznym i podpisywanie 848

22. Zaawansowane techniki wielowątkowości 853

  • Przegląd technik synchronizacji 854
  • Blokowanie wykluczające 854
  • Blokady i bezpieczeństwo ze względu na wątki 862
  • Blokowanie bez wykluczania 868
  • Sygnalizacja przy użyciu uchwytów zdarzeń oczekiwania 874
  • Klasa Barrier 881
  • Leniwa inicjalizacja 882
  • Pamięć lokalna wątku 885
  • Zegary 888

23. Programowanie równoległe 893

  • Dlaczego PFX? 894
  • PLINQ 897
  • Klasa Parallel 909
  • Równoległe wykonywanie zadań 915
  • Klasa AggregateException 924
  • Kolekcje współbieżne 927
  • Klasa BlockingCollection 929

24. Struktury Spani Memory 933

  • Struktura Span i plasterkowanie 934
  • Struktura Memory 937
  • Enumeratory działające tylko do przodu 938
  • Praca z pamięcią alokowaną na stosie i niezarządzaną 940

25. Współdziałanie macierzyste i poprzez COM 943

  • Odwołania do natywnych bibliotek DLL 943
  • Szeregowanie 944
  • Wywołania zwrotne z kodu niezarządzanego 948
  • Symulowanie unii C 949
  • Pamięć współdzielona 950
  • Mapowanie struktury na pamięć niezarządzaną 952
  • Współpraca COM 956
  • Wywołanie komponentu COM z C# 957
  • Osadzanie typów współpracujących 961
  • Udostępnianie obiektów C# COM 962

26. Wyrażenia regularne 965

  • Podstawy wyrażeń regularnych 965
  • Kwantyfikatory 970
  • Asercje o zerowej wielkości 971
  • Grupy 974
  • Zastępowanie i dzielenie tekstu 975
  • Receptury wyrażeń regularnych 977
  • Leksykon języka wyrażeń regularnych 980

27. Kompilator Roslyn 985

  • Architektura Roslyn 985
  • Drzewa składni 986
  • Kompilacja i model semantyczny 1001

Dodaj do koszyka C# 8.0 w pigułce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.