reklama - zainteresowany?

C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta - Helion

C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta
Autor: Joseph Mayo
Tytuł oryginału: C# 3.0 Unleashed: With the .NET Framework 3.5
Tłumaczenie: Tomasz Bienkiewicz, Jacek Janusz
ISBN: 978-83-246-2141-5
stron: 1112, Format: 172x245, okładka: twarda
Data wydania: 2010-03-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 149,00 zł

Dodaj do koszyka C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta

Tagi: .NET - Programowanie | C# - Programowanie

Kompletne źródło wiedzy na temat C# i .NET!

  • Jak tworzyć interfejs użytkownika?
  • Jak uzyskać dostęp do danych z wykorzystaniem LINQ?
  • Jak wdrażać napisany kod?

C# to jeden z głównych języków, który możesz wykorzystać jeżeli chcesz tworzyć rozwiązania dla platformy .NET. Jego najnowsza wersja 3.0 wniosła wiele nowości takich jak: typy domniemane, typy anonimowe, uproszczone inicjowanie obiektów oraz nowe słowa kluczowe ułatwiające korzystanie z zapytań SQL. Jednak oprócz tych nowości, w książce znajdziesz również wyczerpujący opis wszystkich elementów języka C# - począwszy od składni, skończywszy na wdrażaniu kodu. Nawiązując do najlepszych tradycji tej serii "Księga eksperta" książka "C# 3.0. Księga eksperta " stanowi kompletne źródło wiedzy na temat języka C# oraz platformy .NET w wersji 3.5.

Joe Mayo podzielił książkę na dziesięć głównych części. Wśród nich znajdziesz te poświęcone podstawom języka C#. Dowiesz się zatem, co to jest tak naprawdę platforma .NET, poznasz środowisko programistyczne Visual Studio 2008 oraz zaznajomisz się z jego elementami, składnią, wyrażeniami i instrukcjami języka C#. Część pierwsza tworzy podwaliny Twojej przygody z C# i platformą .NET. Kolejne części zawierają coraz bardziej zaawansowaną wiedzę. Szczególną uwagę warto zwrócić na te poświęcone programowaniu obiektowemu, dostępowi do danych z wykorzystaniem LINQ, tworzeniu interfejsu użytkownika czy też wdrażaniu kodu. Jeżeli jesteś programistą C# lub chcesz rozpocząć przygodę z tym językiem i platformą .NET jest to obowiązkowa pozycja w Twojej biblioteczce!

  • Wprowadzenie do platformy .NET
  • Środowisko programistyczne Visual Studio 2008
  • Zasady komentowania kodu
  • Operatory języka C#
  • Różnica pomiędzy typami referencyjnymi i wartościowymi
  • Operacje na łańcuchach
  • Tablice oraz typy wyliczane
  • Obiekty w C#
  • Obsługa błędów i sytuacji wyjątkowych
  • Programowanie oparte o zdarzenia
  • Przestrzenie nazw
  • Wykorzystanie klas abstrakcyjnych i interfejsów
  • Zarządzanie czasem życia obiektów
  • Wykorzystanie wyrażeń lambda i drzew wyrażeń
  • Dostęp do danych z wykorzystaniem LINQ
  • Zarządzanie danymi z wykorzystaniem ADO.NET
  • Praca z plikami XML
  • Tworzenie interfejsu użytkownika
  • Tworzenie interfejsu użytkownika opartego o strony internetowe
  • Wykorzystanie ASP.NET
  • Komunikacja sieciowa
  • Projektowanie aplikacji
  • Zasady tworzenia systemów wielowarstwowych
  • Zarządzanie procesami i wątkami
  • Wdrażanie kodu
  • Zabezpieczanie kodu
  • Przygotowywanie pakietów instalacyjnych

Twórz zaawansowane rozwiązania wykorzystując najlepsze narzędzia!


Joe Mayo – znawca platformy .NET, właściciel firmy tworzącej własne rozwiązania o nią oparte. Jego wieloletnie zaangażowanie w społecznościach programistów zostało nieraz docenione – wielokrotnie uzyskiwał tytuł Most Valuable Professional (MVP). Prowadzi serwis internetowy http://www.csharp-station.com/.

Dodaj do koszyka C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta

 

Osoby które kupowały "C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta", wybierały także:

  • ASP .NET Core. Kurs video. Rozwijanie dodatkowych funkcjonalności Web API
  • ASP.NET Core. Kurs video. Tworzenie REST Web API
  • Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń
  • ASP.NET Core 6. Kurs video. Rozwijaj aplikacje webowe z Entity Framework Core
  • PowerShell. Kurs video. Zarz

Dodaj do koszyka C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta

Spis treści

C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta -- spis treści

Wstęp (31)

Część I: Podstawy języka C# (37)

Rozdział 1. Wprowadzenie do platformy .NET (39)

  • Co to jest .NET (40)
  • Wspólne środowisko uruchomieniowe (CLR) (42)
    • Dlaczego wspólne środowisko uruchomieniowe jest ważne? (42)
    • Możliwości CLR (43)
    • Proces uruchamiania CLR (43)
  • Biblioteka klas platformy .NET (FCL) (46)
  • C# i inne języki platformy .NET (47)
  • Wspólny system typów (CTS) (48)
  • Specyfikacja wspólnego języka (CLS) (49)
  • Podsumowanie (49)

Rozdział 2. Wprowadzenie do języka C# i środowiska Visual Studio 2008 (51)

  • Budowanie prostego programu w języku C# (52)
  • Tworzenie projektu w środowisku Visual Studio 2008 (VS2008) (56)
    • Uruchamianie kreatora nowego projektu (57)
    • Rozwiązania i projekty (60)
    • Kodowanie w środowisku VS2008 (60)
    • Budowanie i uruchamianie aplikacji (63)
    • Ustawianie opcji kompilatora (66)
  • Komentowanie kodu (67)
    • Komentarze wielowierszowe (67)
    • Komentarze jednowierszowe (67)
    • Komentarze dokumentacji w standardzie XML (68)
  • Identyfikatory i słowa kluczowe (70)
    • Identyfikatory (70)
    • Słowa kluczowe (71)
  • Konwencje i styl (73)
  • Zmienne i typy (73)
    • Zmienne (73)
    • Typy proste (75)
    • Typ łańcuchowy (79)
  • Przypisanie oznaczone (80)
  • Komunikacja z programami (80)
    • Komunikacja za pomocą ekranu konsoli (81)
    • Komunikacja za pomocą wiersza poleceń (82)
    • Parametry wiersza poleceń w VS2008 (82)
    • Zwracanie wartości z programu (84)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 3. Wyrażenia i instrukcje języka C# (87)

  • Operatory języka C# (88)
    • Operatory jednoargumentowe (88)
    • Operatory dwuargumentowe (91)
    • Operatory relacji (93)
    • Operatory logiczne (95)
    • Operatory przypisania (98)
    • Operator trójargumentowy (98)
    • Inne operatory (99)
  • Instrukcje (101)
  • Bloki i zasięg zmiennych (102)
  • Etykiety (103)
  • Priorytet i łączność operatorów (103)
  • Instrukcje wyboru i pętli (104)
    • Instrukcje if (104)
    • Instrukcje switch (106)
    • Pętle w języku C# (109)
    • Instrukcje goto (113)
    • Instrukcje break (114)
    • Instrukcje continue (115)
    • Instrukcje return (116)
  • Podsumowanie (116)

Rozdział 4. Typy referencyjne i wartościowe (117)

  • Krótkie wprowadzenie do typów referencyjnych i wartościowych (118)
  • Ujednolicony system typów (119)
    • W jaki sposób działa ujednolicony system typów (119)
    • Użycie typu object w programowaniu ogólnym (120)
    • Wpływ opakowywania i rozpakowywania na wydajność (122)
  • Przydział pamięci dla typu referencyjnego i wartościowego (124)
    • Przydział pamięci dla typu referencyjnego (125)
    • Przydział pamięci dla typu wartościowego (126)
  • Przypisanie dla typu referencyjnego i wartościowego (127)
    • Przypisanie dla typu referencyjnego (127)
    • Przypisanie dla typu wartościowego (130)
  • Więcej różnic między typami referencyjnymi a wartościowymi (131)
    • Różnice dziedziczenia pomiędzy typami referencyjnymi a wartościowymi (132)
    • Różnice konstrukcyjne i finalizacyjne pomiędzy typami referencyjnymi a wartościowymi (132)
    • Rozważania dotyczące rozmiaru obiektów dla typów referencyjnych i wartościowych (133)
  • Typy języka C# i środowiska .NET Framework (134)
    • Zamienniki w języku C# i wspólny system typów (CTS) (134)
    • Użycie typu System.Guid (135)
    • Użycie typu System.DateTime (137)
  • Typy dopuszczające wartości puste (141)
  • Podsumowanie (144)

Rozdział 5. Operacje na łańcuchach (145)

  • Typ string języka C# (146)
    • Formatowanie łańcuchów (147)
    • Porównywanie łańcuchów (150)
    • Sprawdzanie warunku równości łańcuchów (151)
    • Łączenie łańcuchów (152)
    • Kopiowanie łańcuchów (153)
    • Sprawdzanie zawartości łańcucha (154)
    • Wyodrębnianie informacji z łańcucha (154)
    • Wyrównywanie i przycinanie wyjściowego łańcucha (156)
    • Modyfikacja zawartości łańcucha (157)
    • Dzielenie i łączenie łańcuchów (159)
    • Operacje na znakach łańcucha (160)
    • Wpływ puli wewnętrznej na obsługę łańcuchów CLR (161)
  • Klasa StringBuilder (163)
    • Metoda Append (163)
    • Metoda AppendFormat (163)
    • Metoda EnsureCapacity (164)
    • Metoda ToString (164)
  • Wyrażenia regularne (165)
    • Podstawowe operacje na wyrażeniach regularnych (165)
    • Więcej wyrażeń regularnych (166)
    • Aplikacja służąca do ćwiczeń z wyrażeniami regularnymi (167)
  • Podsumowanie (170)

Rozdział 6. Użycie tablic i typów wyliczeniowych (171)

  • Tablice (172)
    • Tablice jednowymiarowe (173)
    • Tablice wielowymiarowe (175)
    • Tablice postrzępione (176)
  • Klasa System.Array (178)
    • Zakresy tablic (178)
    • Przeszukiwanie i sortowanie (179)
  • Użycie typów wyliczeniowych (180)
  • Struktura System.Enum (184)
    • Przekształcenia między typami wyliczeniowymi, całkowitymi i łańcuchowymi (184)
    • Iteracyjne przetwarzanie elementów typu wyliczeniowego (185)
    • Inne elementy struktury System.Enum (186)
  • Podsumowanie (187)

Rozdział 7. Debugowanie aplikacji za pomocą Visual Studio 2008 (189)

  • Krokowe uruchamianie programu (190)
    • Program demonstrujący działanie debugera (190)
    • Ustawianie punktów wstrzymania (191)
    • Kontrola stanu programu (192)
    • Krokowe uruchamianie programu (194)
    • Inne przydatne polecenia ułatwiające debugowanie (195)
    • Użycie debugera w celu odnalezienia błędu w programie (196)
    • Podłączanie do procesów (200)
  • Podsumowanie (203)

Część II: Programowanie zorientowane obiektowo w języku C# (205)

Rozdział 8. Projektowanie obiektów (207)

  • Elementy obiektu (208)
  • Elementy statyczne i instancyjne (209)
  • Pola (210)
    • Pola stałe (210)
    • Pola readonly (211)
  • Metody (211)
  • Właściwości (212)
    • Deklarowanie właściwości (212)
    • Użycie właściwości (213)
    • Właściwości automatyczne (213)
    • Gotowy fragment kodu dla właściwości w środowisku VS2008 (214)
  • Indeksatory (215)
  • Gdzie mogą zostać użyte typy częściowe? (216)
  • Klasy statyczne (217)
  • Klasa System.Object (217)
    • Sprawdzanie typu obiektu (217)
    • Porównywanie referencji (218)
    • Sprawdzanie równości (218)
    • Uzyskiwanie wartości mieszających (219)
    • Klonowanie obiektów (219)
    • Używanie obiektów jako łańcuchów (220)
  • Podsumowanie (221)

Rozdział 9. Implementacja reguł zorientowanych obiektowo (223)

  • Dziedziczenie (224)
    • Klasy bazowe (225)
    • Wywoływanie elementów klasy bazowej (226)
    • Ukrywanie elementów klasy bazowej (227)
    • Obsługa wersji (227)
    • Klasy opieczętowane (230)
  • Hermetyzacja organizacji wewnętrznej obiektu (231)
    • Ukrywanie danych (231)
    • Modyfikatory wspierające hermetyzację (232)
    • Modyfikatory dostępu do obiektów (235)
    • Zawieranie i dziedziczenie (236)
  • Polimorfizm (237)
    • Rozpoznawanie problemów rozwiązywanych przez polimorfizm (238)
    • Rozwiązywanie problemów za pomocą polimorfizmu (241)
    • Właściwości polimorficzne (243)
    • Indeksatory polimorficzne (244)
    • Przesłanianie elementów klasy System.Object (245)
  • Podsumowanie (247)

Rozdział 10. Metody kodowania i operatory tworzone przez użytkownika (249)

  • Metody (250)
    • Definiowanie metod (250)
    • Zmienne lokalne (251)
    • Parametry metod (253)
  • Przeciążanie metod (260)
  • Przeciążanie operatorów (262)
    • Przeciążanie operatorów matematycznych dla typów tworzonych przez użytkownika (262)
    • Przeciążanie operatorów logicznych dla typów tworzonych przez użytkownika (265)
    • Inne wskazówki związane z przeciążaniem operatorów (266)
  • Konwersje i przeciążanie operatorów konwersji (268)
    • Konwersje niejawne i jawne (268)
    • Operatory konwersji typów wartościowych stworzonych przez użytkownika (271)
    • Operatory konwersji typów referencyjnych stworzonych przez użytkownika (275)
  • Metody częściowe (276)
  • Metody rozszerzające (278)
  • Podsumowanie (279)

Rozdział 11. Obsługa błędów i wyjątków (281)

  • Dlaczego używa się obsługi wyjątków? (282)
  • Składnia procedury obsługi wyjątku: podstawowy blok try/catch (283)
  • Zapewnianie zwalniania zasobów przy użyciu bloków finally (285)
  • Obsługa wyjątków (286)
    • Obsługa różnych typów wyjątków (286)
    • Obsługa i przekazywanie wyjątków (287)
    • Powrót ze stanu wyjątku (290)
  • Tworzenie wyjątków przez użytkownika (293)
  • Instrukcje checked i unchecked (295)
  • Podsumowanie (297)

Rozdział 12. Programowanie oparte na zdarzeniach: obiekty delegowane i zdarzenia (299)

  • Udostępnianie delegacji (301)
    • Definiowanie delegacji (301)
    • Tworzenie metod obsługujących delegacje (302)
    • Łączenie delegacji i metod obsługujących (302)
    • Wykonywanie metod poprzez delegacje (303)
    • Delegacje wielozakresowe (303)
    • Sprawdzanie równości delegacji (306)
  • Implementacja wnioskowania delegacji (307)
  • Przypisywanie metod anonimowych (307)
  • Kodowanie zdarzeń (309)
    • Definiowanie procedur obsługi zdarzeń (310)
    • Rejestrowanie zdarzeń (311)
    • Implementacja zdarzeń (312)
    • Uruchamianie zdarzeń (314)
    • Modyfikacja metod zdarzeń Add i Remove (316)
  • Podsumowanie (321)

Rozdział 13. Nazewnictwo i organizacja typów w przestrzeniach nazw (323)

  • Dlaczego przestrzenie nazw muszą istnieć? (324)
    • Organizowanie kodu (325)
    • Unikanie konfliktów (325)
  • Dyrektywy przestrzeni nazw (326)
    • Dyrektywa using (326)
    • Dyrektywa alias (327)
  • Tworzenie przestrzeni nazw (329)
  • Składowe przestrzeni nazw (333)
  • Zasięg i widoczność (333)
  • Kwalifikatory związane z synonimem przestrzeni nazw (335)
  • Synonimy zewnętrznych przestrzeni nazw (336)
  • Podsumowanie (338)

Rozdział 14. Implementacja klas abstrakcyjnych i interfejsów (339)

  • Klasy abstrakcyjne (340)
  • Różnice między klasami abstrakcyjnymi a interfejsami (343)
  • Implementacja interfejsów (343)
  • Definiowanie typów interfejsów (344)
    • Metody (345)
    • Właściwości (345)
    • Indeksatory (345)
    • Zdarzenia (346)
  • Implementacja niejawna (346)
    • Implementacja interfejsu dla pojedynczej klasy (346)
    • Symulowanie zachowania polimorficznego (350)
  • Implementacja jawna (355)
  • Odwzorowanie interfejsu (361)
  • Dziedziczenie interfejsu (363)
  • Podsumowanie (365)

Część III: Używanie zaawansowanych funkcji języka C# (367)

Rozdział 15. Zarządzanie czasem życia obiektu (369)

  • Inicjalizacja obiektów (370)
    • Konstruktory instancyjne (371)
    • Przeciążanie konstruktorów (372)
    • Konstruktory domyślne (374)
    • Konstruktory prywatne (374)
    • Dziedziczenie i kolejność konkretyzacji (375)
    • Konstruktory statyczne (379)
  • Inicjalizatory obiektów (380)
  • Finalizacja obiektów (381)
  • Automatyczne zarządzanie pamięcią (382)
    • Przydzielanie pamięci (383)
    • Wewnętrzna organizacja mechanizmu oczyszczania pamięci (384)
    • Optymalizacja mechanizmu oczyszczania pamięci (385)
  • Właściwe zwalnianie zasobów (386)
    • Problemy z finalizatorami (387)
    • Wzorzec Dispose (387)
    • Instrukcja using (389)
  • Współpraca z mechanizmem oczyszczania pamięci (390)
    • Sterowanie obiektami (390)
  • Podsumowanie (392)

Rozdział 16. Deklarowanie atrybutów i testowanie kodu za pomocą mechanizmów refleksji (393)

  • Użycie atrybutów (394)
    • Użycie pojedynczego atrybutu (395)
    • Użycie wielu atrybutów (396)
  • Użycie parametrów atrybutów (396)
    • Parametry pozycyjne (397)
    • Parametry nazwane (398)
  • Obiekty docelowe atrybutu (398)
  • Tworzenie własnych atrybutów (400)
    • Atrybut AttributeUsage (400)
  • Użycie mechanizmu refleksji (404)
    • Uzyskiwanie informacji o programie (404)
  • Wykorzystanie refleksji dla atrybutów (410)
    • Dynamiczne aktywowanie kodu (411)
    • Tworzenie pakietów kodu w trakcie działania programu przy użyciu API Reflection.Emit (413)
  • Podsumowanie (417)

Rozdział 17. Parametryzowanie typów poprzez szablony klas i tworzenie iteratorów (419)

  • Kolekcje bezszablonowe (420)
  • Korzyści ze stosowania szablonów (421)
    • Problemy rozwiązywane przez stosowanie szablonów (422)
    • Szablony są zorientowane obiektowo (425)
    • Dokonywanie wyboru między tablicami, kolekcjami bezszablonowymi i kolekcjami szablonowymi (426)
  • Tworzenie typów szablonowych (428)
    • Implementacja listy jednokierunkowej za pomocą szablonów (428)
    • Używanie szablonów poza kolekcjami (436)
    • Definiowanie typu za pomocą szablonów (439)
  • Implementacja iteratorów (443)
    • Iterator GetEnumerator (444)
    • Iteratory metod (446)
    • Iteratory właściwości (446)
    • Iteratory indeksatorów (447)
    • Iterator operatora (449)
    • Iteratory jako ciągi wartości (450)
    • Zwalnianie iteratorów (451)
  • Podsumowanie (452)

Rozdział 18. Wyrażenia lambda i drzewa wyrażeń (453)

  • Wyrażenia lambda (454)
    • Składnia wyrażeń lambda (454)
    • Użycie wyrażeń lambda (455)
    • Delegacje i wyrażenia lambda (456)
  • Drzewa wyrażeń (461)
    • Przekształcanie wyrażenia lambda na drzewo wyrażeń (461)
    • Przekształcanie drzewa wyrażeń na wyrażenie lambda (462)
  • Podsumowanie (463)

Część IV: Dostęp do danych przy użyciu LINQ i platformy .NET (465)

Rozdział 19. Dostęp do danych z wykorzystaniem LINQ (467)

  • Technologia LINQ to Objects (469)
    • Podstawowa składnia LINQ (469)
    • Wyodrębnianie projekcji (470)
    • Filtrowanie danych (471)
    • Sortowanie wyników zapytania (472)
    • Grupowanie danych (472)
    • Łączenie danych (472)
    • Tworzenie hierarchii za pomocą grupowania połączeń (473)
  • Wykonywanie zapytań do baz relacyjnych za pomocą technologii LINQ to SQL (474)
    • Definiowanie kontekstu danych DataContext (474)
    • Zapytania przy użyciu DataContext (478)
    • Modyfikacja obiektów DataContext (478)
    • Wywołanie procedur składowanych (480)
    • Użycie funkcji SQL (481)
    • Modyfikowanie bazy danych za pomocą procedur składowanych (481)
    • Modyfikacja logiki obsługi danych poprzez użycie metod częściowych (484)
  • Standardowe operatory zapytań (488)
    • Operatory sortujące (488)
    • Operatory ustawiania (489)
    • Operatory filtrujące (491)
    • Operatory kwantyfikatorów (492)
    • Operatory projekcji (492)
    • Operatory partycjonowania (493)
    • Operatory łączenia (494)
    • Operatory grupowania (495)
    • Operatory generujące (495)
    • Operatory równości (496)
    • Operatory elementarne (497)
    • Operatory konwersji (498)
    • Operator wiązania (498)
    • Operatory agregacji (499)
  • Podsumowanie (500)

Rozdział 20. Zarządzanie danymi z wykorzystaniem ADO.NET (501)

  • Architektura ADO.NET (502)
    • Komponenty ADO.NET (502)
    • Tryby otwartego i zamkniętego połączenia (504)
    • Dostawcy danych (505)
  • Wykonywanie połączeń (507)
  • Przeglądanie danych (508)
  • Modyfikacja danych (512)
    • Wstawianie danych (512)
    • Aktualizacja danych (512)
    • Usuwanie danych (513)
  • Wywoływanie procedur składowanych (514)
  • Obsługa danych w trybie autonomicznym (514)
    • Wczytywanie danych do obiektu DataSet (515)
    • Zapisywanie modyfikacji DataSet do bazy danych (516)
  • Użycie LINQ to DataSet (519)
    • Obiekty DataTable jako źródła danych (520)
    • Dostęp do pól przy zachowaniu ścisłej kontroli typów (520)
  • Podsumowanie (521)

Rozdział 21. Przetwarzanie danych w formacie XML (523)

  • Przesyłanie strumieniowe danych XML (524)
  • Zapisywanie danych XML (525)
  • Odczytywanie danych XML (527)
  • Użycie XML DOM (528)
    • Odczytywanie dokumentu XML przy użyciu XPathDocument (529)
    • Modyfikacja dokumentu XML przy użyciu XmlDocument (530)
  • Prostszy sposób przetwarzania danych przy wykorzystaniu LINQ to XML (531)
    • Obiekty LINQ to XML (531)
    • Tworzenie dokumentów XML (531)
    • Obsługa przestrzeni nazw dla LINQ to XML (533)
    • Odczytywanie dokumentów XML (534)
    • Wykonywanie zapytań dla dokumentów XML (534)
    • Modyfikacja dokumentów XML (535)
  • Podsumowanie (536)

Rozdział 22. Dostęp do danych za pomocą ADO.NET Entity Framework (537)

  • Encje (539)
  • Tworzenie modelu EDM (Entity Data Model) w Visual Studio 2008 (539)
  • Tworzenie zapytań za pomocą Entity SQL (543)
    • Dostęp do encji (543)
    • Wybieranie danych z encji (544)
  • Tworzenie własnych encji (545)
    • Schematy i odwzorowania (546)
    • Dodawanie własnych encji (547)
  • Wykorzystanie implementacji LINQ to Entities (550)
    • Kwerendy do encji (550)
    • Modyfikowanie danych encji (551)
  • Podsumowanie (552)

Rozdział 23. Dostęp do danych w sieci za pośrednictwem usług ADO.NET Data Services (555)

  • Dodanie usług ADO.NET Data Services do projektu (556)
  • Dostęp do usług ADO.NET Data Services za pośrednictwem HTTP i URI (558)
    • Wyświetlanie zestawów encji (558)
    • Wybieranie elementów encji (558)
    • Filtrowanie wyników (561)
    • Sortowanie encji (563)
    • Używanie powiązań encji (563)
  • Tworzenie kodu z biblioteką ADO.NET Data Services Client Library (565)
    • Tworzenie projektu klienta (565)
    • Wykonywanie zapytań do encji za pomocą WebDataQuery (565)
    • Dodawanie encji (567)
    • Aktualizacja encji (568)
    • Usuwanie encji (569)
    • Tworzenie zapytań z wykorzystaniem LINQ dla usług danych (569)
    • Wykorzystanie klas wygenerowanych za pomocą narzędzia DataSvcUtil.exe (570)
  • Podsumowanie (571)

Część V: Tworzenie interfejsów użytkownika (573)

Rozdział 24. Interfejs użytkownika w aplikacjach konsolowych (575)

  • Aplikacja PasswordGenerator (576)
  • Komunikacja programu z użytkownikiem (577)
  • Obsługa z wiersza poleceń (578)
  • Dodawanie koloru i pozycjonowanie elementów w oknie konsoli (579)
  • Podsumowanie (582)

Rozdział 25. Tworzenie aplikacji w oparciu o formularze Windows Forms (583)

  • Formularze Windows Forms - informacje podstawowe (584)
  • Tworzenie aplikacji Windows Forms Application w VS2008 (588)
    • Wizualne projektowanie interfejsu w środowisku VS2008 (588)
    • Pliki aplikacji Windows Forms Application (590)
    • Środowisko Windows Forms Designer (590)
  • Kontrolki dostępne w Windows Forms (597)
  • Kontrolki MenuStrip, StatusStrip i ToolStrip (600)
  • Prezentacja danych za pomocą kontrolek DataGrid i DataBind (601)
    • Przygotowanie projektu dla prezentacji danych (602)
    • Wyświetlanie danych za pomocą kontrolki ListBox (603)
    • Wyświetlanie danych za pomocą kontrolki DataGridView (603)
  • Podstawy GDI+ (605)
    • Obiekty Brush, Pen, Graphics - pędzel, ołówek i rysunek (605)
    • Wyświetlanie tekstu i czcionki (606)
  • Pozostałe okna dialogowe (608)
    • Okna modalne i niemodalne (608)
    • Komunikacja między oknami (610)
    • Pozostałe predefiniowane okna dialogowe (612)
  • Podsumowanie (614)

Rozdział 26. Tworzenie aplikacji Windows Presentation Foundation (WPF) (615)

  • Język XAML (616)
    • Wprowadzenie do aplikacji WPF (617)
    • Podstawy XAML (618)
    • Kontrolki w XAML (619)
  • Rozmieszczanie elementów w tworzonym oknie (621)
    • Rozmieszczanie kontrolek i określanie ich rozmiarów (621)
    • Powierzchnia Canvas (622)
    • Powierzchnia WrapPanel (623)
    • Powierzchnia StackPanel (623)
    • Powierzchnia UniformGrid (624)
    • Powierzchnia Grid (625)
    • Powierzchnia DockPanel (628)
  • Kontrolki WPF (629)
    • Kontrolka Border (629)
    • Kontrolka Button (630)
    • Kontrolka CheckBox (630)
    • Kontrolka ComboBox (630)
    • Kontrolka ContentControl (630)
    • Kontrolka DockPanel (631)
    • Kontrolka DocumentViewer (631)
    • Kontrolka Ellipse (632)
    • Kontrolka Expander (632)
    • Kontrolka Frame (633)
    • Kontrolka Grid (633)
    • Kontrolka GridSplitter (633)
    • Kontrolka GroupBox (634)
    • Kontrolka Image (634)
    • Kontrolka Label (634)
    • Kontrolka ListBox (635)
    • Kontrolka ListView (635)
    • Kontrolka MediaElement (635)
    • Kontrolka Menu (635)
    • Kontrolka PasswordBox (636)
    • Kontrolka ProgressBar (636)
    • Kontrolka RadioButton (636)
    • Kontrolka Rectangle (637)
    • Kontrolka RichTextBox (637)
    • Kontrolka ScrollBar (637)
    • Kontrolka ScrollViewer (637)
    • Kontrolka Separator (638)
    • Kontrolka Slider (638)
    • Kontrolka StackPanel (639)
    • Kontrolka StatusBar (639)
    • Kontrolka TabControl (639)
    • Kontrolka TextBlock (639)
    • Kontrolka TextBox (640)
    • Kontrolka ToolBar (640)
    • Kontrolka ToolBarPanel (640)
    • Kontrolka ToolBarTray (641)
    • Kontrolka TreeView (641)
    • Kontrolka UniformGrid (641)
    • Kontrolka Viewbox (642)
    • Kontrolka WindowsFormsHost (642)
    • Kontrolka WrapPanel (643)
  • Obsługa zdarzeń (643)
  • Powiązanie kontrolek z danymi (644)
    • Przekazywanie danych (644)
    • Wyświetlanie listy danych (645)
  • Style i formatowanie kontrolek (649)
  • Podsumowanie (651)

Część VI: Projektowanie interfejsów użytkownika w oparciu o strony internetowe (653)

Rozdział 27. Tworzenie aplikacji sieciowych za pomocą ASP.NET (655)

  • Model aplikacji sieciowej (656)
    • Wysokopoziomowy model aplikacji sieciowej (656)
    • Gdzie znajduje się kod C# aplikacji sieciowej? (657)
    • Skalowalność i zarządzanie stanem (657)
    • Czas reakcji aplikacji (658)
    • Korzyści z zastosowania ASP.NET (659)
  • Tworzenie projektu ASP.NET w VS2008 (660)
  • Strona ASP.NET (661)
    • Elementy formularza (661)
    • Kod ukryty i cykl życia strony (664)
  • Kontrolki (667)
    • Kontrolki serwerowe (667)
    • Kontrolki HTML (669)
  • Zarządzanie stanem (669)
    • Application - globalny stan aplikacji (670)
    • Cache - przechowywanie informacji, które można aktualizować (671)
    • Context - przechowywanie stanu pojedynczego żądania (672)
    • Pliki cookie (672)
    • Session - informacje użytkownika (673)
    • ViewState - informacje o stanie strony (673)
    • Strony wzorcowe i kontrolki użytkownika (674)
  • Nawigacja (678)
    • Rozmieszczenie elementów za pomocą pliku web.sitemap (679)
    • Nawigacja za pomocą kontrolki Menu (680)
    • Implementacja kontrolki TreeView (681)
    • Wykorzystanie ścieżki nawigacji (684)
  • Wykorzystywanie tematów (685)
    • Tworzenie tematu (685)
    • Tworzenie skórek (686)
    • Tworzenie arkuszy stylów (687)
  • Zabezpieczanie witryny (688)
  • Prezentacja danych (691)
    • Tworzenie obiektu biznesowego (691)
    • Przykład powiązania danych (692)
    • Powiązanie danych za pomocą kontrolki ObjectDataSource (693)
  • Podsumowanie (695)

Rozdział 28. Wykorzystanie ASP.NET AJAX w aplikacjach sieciowych (697)

  • Czym jest AJAX? (698)
  • Tworzenie witryny z wykorzystaniem ASP.NET AJAX (699)
  • Cykl życia strony AJAX (700)
  • Wykorzystywanie bibliotek skryptowych (701)
  • Kontrolki ASP.NET AJAX (703)
    • Kontrolka UpdatePanel (704)
    • Kontrolka UpdateProgress (705)
    • Kontrolka Timer (706)
  • Dostęp do kontrolek z poziomu kodu JavaScript (707)
    • Kontrolki z identyfikatorami prostymi (707)
    • Kontrolki z identyfikatorami złożonymi (709)
  • Wywołanie usługi sieciowej z użyciem ASP.NET AJAX (714)
    • Za i przeciw wykorzystaniu technologii AJAX z usługami sieciowymi (714)
    • Wykorzystanie technologii AJAX z usługami sieciowymi (715)
  • Podsumowanie (718)

Rozdział 29. Tworzenie zaawansowanych aplikacji sieciowych za pomocą Silverlight (721)

  • Z czego składa się Silverlight? (722)
    • Miejsce WPF i XAML w technologii Silverlight (722)
    • Zależności pomiędzy Silverlight a ASP.NET, JavaScript i AJAX (723)
  • Projekty Silverlight w środowisku VS2008 (723)
    • Tworzenie projektu Silverlight (724)
    • Elementy projektu Silverlight (724)
  • Obsługa zdarzeń w aplikacji Silverlight (728)
    • Kod obsługi zdarzenia kontrolki Silverlight (730)
    • Silverlight i źródła danych (731)
  • Prezentacja plików multimedialnych (734)
    • Wykorzystanie kontrolki MediaPlayer w formularzu aplikacji sieciowej (734)
    • Zarządzanie kontrolką MediaElement z poziomu języka C# (736)
  • Animacja elementów interfejsu użytkownika (738)
  • Podsumowanie (740)

Część VII: Komunikacja za pomocą technologii dostępnych w .NET (741)

Rozdział 30. Technologie komunikacji sieciowej w .NET (743)

  • Implementacja programu z wykorzystaniem gniazd (744)
    • Program serwera (744)
    • Program klienta (747)
  • Implementacja programu z wykorzystaniem protokołu HTTP (751)
  • Transfer plików za pomocą protokołu FTP (753)
    • Umieszczanie plików w serwerze FTP (753)
    • Pobieranie plików z serwera FTP (755)
  • Wysyłanie wiadomości za pomocą protokołu SMTP (757)
    • Sposób na szybkie wysłanie wiadomości e-mail (757)
    • Wysyłanie wiadomości z załącznikami (758)
  • Podsumowanie (758)

Rozdział 31. Tworzenie usług dla systemu Windows (761)

  • Tworzenie projektu usługi w VS2008 (762)
    • Kreator Windows Service Wizard (762)
    • Elementy projektu usługi dla Windows (762)
  • Tworzenie kodu usług dla Windows (765)
    • Przesłaniane metody w usługach dla Windows (765)
    • Implementacja metod usługi (767)
    • Konfiguracja usługi (770)
  • Instalowanie usługi w systemie Windows (771)
    • Konfiguracja komponentu ServiceProcessInstaller (771)
    • Konfiguracja komponentu ServiceInstaller (772)
    • Wdrażanie usługi (773)
  • Kontroler komunikacji z usługą (774)
  • Podsumowanie (776)

Rozdział 32. Technologia .NET Remoting (777)

  • Podstawy technologii Remoting (778)
    • Serwer w technologii Remoting (779)
    • Klient w technologii Remoting (781)
    • Uruchomienie aplikacji (784)
  • Kanały (788)
  • Zarządzanie życiem obiektów (791)
  • Podsumowanie (793)

Rozdział 33. Tworzenie tradycyjnych usług sieciowych ASMX (795)

  • Podstawy usług sieciowych (796)
    • Technologie usług sieciowych (796)
    • Prosta usługa sieciowa (797)
    • Wyświetlanie informacji o usłudze sieciowej (798)
  • Wykorzystywanie usług sieciowych (802)
  • Podsumowanie (807)

Rozdział 34. Tworzenie usług sieciowych z wykorzystaniem WCF (809)

  • Tworzenie aplikacji WCF w VS2008 (810)
  • Kontrakt usługi sieciowej (812)
    • Interfejs usługi WCF (812)
    • Deklaracja atrybutu ServiceContract (814)
    • Deklaracja atrybutów OperationsContract (815)
    • Tworzenie kontraktów danych (815)
  • Implementacja logiki usługi sieciowej (817)
  • Konfigurowanie usługi sieciowej (819)
    • Element service (820)
    • Element endpoint (punkt końcowy) (820)
    • Element behavior (821)
  • Wykorzystywanie usługi sieciowej (822)
    • Referencja do usługi (822)
    • Tworzenie kodu aplikacji klienta w celu wywołania usługi sieciowej (823)
  • Podsumowanie (824)

Część VIII: Architektura i projektowanie aplikacji (825)

Rozdział 35. Kreator klas - Visual Studio 2008 Class Designer (827)

  • Wizualizacja kodu (828)
    • Prezentacja obiektów (828)
    • Prezentacja związków, dziedziczenia i interfejsów (831)
  • Tworzenie modelu obiektowego za pomocą narzędzia Class Designer (834)
  • Podsumowanie (839)

Rozdział 36. Wzorce projektowe w C# (841)

  • Przegląd wzorców projektowych (842)
  • Wzorzec Iterator (842)
    • Implementacja interfejsu IEnumerable (843)
    • Implementacja interfejsu IEnumerator (844)
    • Wykorzystanie iteratora (849)
    • Niezwykłe zachowanie pętli foreach (850)
    • Uproszczenie wzorca Iterator z wykorzystaniem iteratorów C# (853)
  • Wzorzec Proxy (854)
    • Przykład wzorca Proxy (855)
    • Użycie obiektu Proxy (857)
  • Wzorzec Template (858)
    • Wykorzystanie wzorca Template w .NET Framework (859)
    • Przykład implementacji wzorca Template (860)
  • Podsumowanie (863)

Rozdział 37. Tworzenie systemów wielowarstwowych (865)

  • Problemy związane z technologią RAD (866)
    • Aplikacja RAD w pięć minut (866)
    • Narzędzia RAD a tworzenie wydajnych rozwiązań (867)
  • Architektura wielowarstwowa (869)
    • Architektura aplikacji (869)
    • Architektura wielowarstwowa - podział logiczny (869)
    • Architektura warstwowa - podział fizyczny (871)
    • Podejście do architektury aplikacji (872)
  • Przykłady architektury wielowarstwowej (872)
    • Aplikacje wielowarstwowe, umieszczone w pojedynczych komponentach (873)
    • Aplikacje wielowarstwowe, umieszczone w kilku komponentach (880)
  • Podsumowanie (884)

Rozdział 38. Windows Workflow (885)

  • Tworzenie projektu aplikacji przebiegu (886)
  • Tworzenie sekwencji przebiegu (887)
    • Tworzenie przebiegu (887)
    • Kod wygenerowany dla przebiegu (890)
  • Tworzenie przebiegu stanów (891)
    • Model przebiegu stanów wizyty lekarskiej (892)
    • Tworzenie przebiegu stanów (892)
    • Przekazywanie informacji pomiędzy hostem a przebiegiem za pomocą ExternalDataExchangeService (894)
    • Obsługa zdarzeń w przebiegu stanów (899)
  • Podsumowanie (903)

Część IX: Przegląd biblioteki .NET Framework Class Library (905)

Rozdział 39. Zarządzanie procesami i wątkami (907)

  • Zarządzanie procesami z wykorzystaniem biblioteki .NET (908)
    • Uruchamianie nowego procesu (909)
    • Praca z uruchomionymi procesami (912)
  • Wielowątkowość (914)
    • Tworzenie nowych wątków (914)
    • Uruchomienie wątku - wariant uproszczony (915)
    • Przekazywanie parametrów do wątków (915)
    • Obiekt ThreadPool (916)
  • Synchronizacja wątków (917)
    • Instrukcja lock (917)
    • Klasa Monitor - rzeczywista implementacja instrukcji lock (918)
    • Zachowanie równowagi pomiędzy wątkami zapisu i odczytu (919)
  • Podsumowanie (921)

Rozdział 40. Tworzenie różnych wersji językowych aplikacji (923)

  • Pliki zasobów (924)
    • Tworzenie pliku zasobów (924)
    • Zapis do pliku zasobów (927)
    • Odczyt z pliku zasobów (928)
    • Konwersja pliku zasobów (929)
    • Tworzenie zasobów graficznych (931)
  • Ustawienia regionalne (936)
    • Implementacja ustawień dla wielu regionów (937)
    • Wyszukiwanie zasobów (942)
  • Podsumowanie (943)

Rozdział 41. Używanie mechanizmu Interop (usługi P/Invoke i COM) oraz tworzenie kodu nienadzorowanego (945)

  • Kod nienadzorowany (946)
    • Znaczenie pojęcia "kod nienadzorowany" (947)
    • Magia wskaźników (947)
    • Operator sizeof() (951)
    • Operator stackalloc (952)
    • Instrukcja fixed (954)
  • Usługa Platform Invoke (957)
  • Komunikacja z komponentami COM w .NET (959)
    • Wczesne wiązanie (959)
    • Późne wiązanie (961)
  • Udostępnianie komponentów środowiska .NET w formie komponentów COM (962)
  • Wprowadzenie do obsługi usług COM+ (964)
    • Transakcje (966)
    • Aktywacja kompilacji JIT (967)
    • Tworzenie puli obiektów (968)
    • Inne usługi (969)
  • Podsumowanie (969)

Rozdział 42. Debugowanie aplikacji z wykorzystaniem typów przestrzeni System.Diagnostics (971)

  • Debugowanie w formie podstawowej (973)
  • Debugowanie warunkowe (974)
  • Śledzenie działania programu (977)
  • Tworzenie asercji (979)
  • Wykorzystywanie wbudowanych liczników wydajności (980)
  • Implementacja zegarów (987)
  • Tworzenie własnego licznika wydajności (988)
  • Analiza wydajności na podstawie zebranych próbek (997)
  • Podsumowanie (1005)

Część X: Wdrażanie kodu (1007)

Rozdział 43. Złożenia i wersjonowanie (1009)

  • Składniki złożenia (1010)
    • Pliki manifestu (1011)
    • Atrybuty (1011)
  • Funkcjonalności złożeń (1013)
    • Identyfikacja (1014)
    • Zakres (1014)
    • Wersjonowanie (1014)
    • Zabezpieczenie (1014)
  • Konfiguracja (1016)
    • Sekcja Startup (1016)
    • Sekcja Runtime (1017)
  • Wdrażanie złożeń (1019)
  • Podsumowanie (1019)

Rozdział 44. Zabezpieczanie kodu (1021)

  • Zabezpieczanie dostępu do kodu (1022)
    • Dowody (1022)
    • Uprawnienia (1023)
    • Grupy kodowe (1023)
    • Poziomy zabezpieczeń (1025)
    • Żądania uprawnień (1026)
    • Implementacja zasad bezpieczeństwa (1028)
  • Zabezpieczanie za pomocą ról (1031)
  • Narzędzia związane z systemami zabezpieczeń (1033)
  • Podsumowanie (1033)

Rozdział 45. Tworzenie pakietów instalacyjnych w środowisku Visual Studio 2008 (1035)

  • Kreator tworzenia programów instalacyjnych w VS2008 (1036)
  • Dodatkowe ustawienia konfiguracyjne programu instalacyjnego (1039)
    • System plików (1039)
    • Zapisy w rejestrze (1040)
    • Typy plików (1040)
    • Interfejs użytkownika (1040)
    • Warunki instalacji (1042)
    • Akcje niestandardowe (1042)
  • Podsumowanie (1043)

Rozdział 46. Wdrażanie aplikacji desktopowych (1045)

  • Wdrożenie aplikacji z wykorzystaniem ClickOnce (1046)
  • Konfigurowanie narzędzia ClickOnce (1049)
  • Podsumowanie (1050)

Rozdział 47. Rozpowszechnianie aplikacji sieciowych (1051)

  • Anatomia aplikacji sieciowej (1052)
  • Tworzenie serwera aplikacji sieciowych (1052)
  • Tworzenie katalogu wirtualnego (1054)
  • Wdrażanie aplikacji w serwerze (1055)
  • Publikowanie aplikacji sieciowej bezpośrednio ze środowiska VS2008 (1056)
  • Podsumowanie (1057)

Część XI: Dodatki (1059)

Dodatek A: Opcje kompilatora (1061)

  • Opcje zaawansowane (1062)
  • Opcje dla złożeń (1063)

Dodatek B: System pomocy w .NET Framework (1065)

  • Książka (1066)
  • Indeks (1066)
  • Dokumentacja .NET Framework Class Library (1067)
  • Mechanizmy wyszukiwania (1067)
  • Ulubione strony internetowe (1068)
  • Podsumowanie (1068)

Skorowidz (1069)

Dodaj do koszyka C# 3.0 dla .NET 3.5. Księga eksperta

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.