Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++ - Helion
Tytuł oryginału: Advanced Qt Programming: Creating Great Software with C++ and Qt 4
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-246-8233-1
stron: 520, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2014-03-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Odkryj tajemnice biblioteki Qt!
Qt to popularny zestaw bibliotek pozwalający na tworzenie atrakcyjnego interfejsu użytkownika dla różnych platform, w tym dla systemów: Windows, Mac OS X i Linux. Pierwsza wersja ukazała się w 1992 roku i od tego czasu jest intensywnie rozwijana. Za pomocą najnowszej wersji Qt można tworzyć aplikacje internetowe i mobilne. Zakres jej możliwości jest tak szeroki, że nawet doświadczeni programiści wykorzystują zaledwie ich ułamek. To może się zmienić dzięki tej książce!
W trakcie lektury odkryjesz funkcje i możliwości, z których istnienia nie zdawałeś sobie sprawy. Ponadto nauczysz się pisać wydajne programy wielowątkowe, korzystać z silnika WebKit oraz współpracować z biblioteką Phonon. Dowiesz się również, jak sprawnie przy użyciu Qt tworzyć sformatowane dokumenty, a następnie eksportować je do różnych formatów (między innymi PDF, HTML i SVG). W książce znajdziesz wiele przykładów kodu, który został przetestowany przy użyciu Qt 4.6 zarówno na platformie Windows, jak i MacOS X oraz Linux. Wstęp do książki został napisany przez samego współtwórcę Qt - Eirika ChambeEnga. Sięgnij po doskonałe źródło informacji dla programistów!
Dzięki tej książce:
- poznasz zaawansowane zastosowania biblioteki Qt
- wykorzystasz możliwości silnika WebKit
- przygotujesz atrakcyjny wizualnie dokument i wyeksportujesz go do popularnych formatów
- zgłębisz tajniki biblioteki Qt
Wykorzystaj zaawansowane funkcje Qt!
Osoby które kupowały "Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++", wybierały także:
- Zosta 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Matematyka. Kurs video. Teoria dla programisty i data science 399,00 zł, (119,70 zł -70%)
- Design Thinking. Kurs video. My 129,00 zł, (38,70 zł -70%)
- Konwolucyjne sieci neuronowe. Kurs video. Tensorflow i Keras w rozpoznawaniu obraz 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
Spis treści
Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++ -- spis treści
Słowo wstępne (9)
Wprowadzenie (11)
Rozdział 1. Aplikacje hybrydowe desktopowo-internetowe (17)
- Widżety internetowe (18)
- Korzystanie z WebKit (32)
- Generyczny komponent przeglÄ…darki internetowej (33)
- Tworzenie aplikacji specyficznych dla witryny WWW (41)
- Osadzanie widżetów Qt na stronach WWW (54)
Rozdział 2. Audio i wideo (63)
- Korzystanie z klas QSound i QMovie (64)
- Framework obsÅ‚ugi multimediów Phonon (70)
- Odtwarzanie muzyki (74)
- Odtwarzanie wideo (89)
Rozdział 3. Modele tabel model-widok (97)
- Architektura model-widok frameworka Qt (98)
- Wykorzystanie modeli QStandardItemModel dla tabel (100)
- Zmienianie modelu tabeli za pośrednictwem interfejsu użytkownika (101)
- Podklasa QStandardItemModel dla tabel (112)
- Model QSortFilterProxyModel do filtrowania duplikatów (116)
- Model QSortFilterProxyModel do filtrowania pożądanych wierszy (118)
- Tworzenie własnych modeli tabel (122)
- Zmienianie modelu tabeli za pośrednictwem interfejsu użytkownika (122)
- Niestandardowa podklasa QAbstractTableModel dla tabel (125)
Rozdział 4. Modele drzew w architekturze model-widok (139)
- Wykorzystanie klasy QStandardItemModel dla drzew (141)
- Zmienianie modelu drzewa za pośrednictwem interfejsu użytkownika (142)
- Podklasa QStandardItem dla elementów drzewa (151)
- Podklasa QStandardItemModel dla drzew (152)
- Tworzenie niestandardowych modeli drzew (160)
- Zmiana modelu drzewa za pomocą interfejsu użytkownika (161)
- Niestandardowa klasa opisujÄ…ca element drzewa (165)
- Niestandardowa podklasa klasy QAbstractItemModel dla drzew (168)
Rozdział 5. Delegaty w architekturze model-widok (193)
- Edytory specyficzne dla typów danych (194)
- Delegaty specyficzne dla typów danych (196)
- Delegat tylko do odczytu dla kolumn lub wierszy (197)
- Delegat dla kolumn lub wierszy, które można edytować (201)
- Delegaty specyficzne dla modelu (208)
Rozdział 6. Widoki w architekturze model-widok (215)
- Podklasy klasy QAbstractItemView (216)
- Widoki wizualizacji specyficzne dla modelu (232)
- Widżet wizualizatora (233)
- Zagregowany widżet nagÅ‚ówka w wizualizatorze (239)
- Zagregowany widżet widoku w wizualizatorze (243)
Rozdział 7. Wielowątkowość z wykorzystaniem przestrzeni nazw QtConcurrent (253)
- Uruchamianie funkcji w wÄ…tkach (256)
- Zastosowanie metody QtConcurrent::run() (260)
- Wykorzystanie podklasy klasy QRunnable (265)
- Filtrowanie i mapowanie w wÄ…tkach (268)
- Wykorzystanie funkcji przestrzeni nazw QtConcurrent do filtrowania (278)
- Wykorzystanie funkcji przestrzeni nazw QtConcurrent do filtrowania z redukcjÄ… (285)
- Wykorzystanie funkcji przestrzeni nazw QtConcurrent do mapowania (289)
RozdziaÅ‚ 8. ObsÅ‚uga wielu wÄ…tków z wykorzystaniem klasy QThread (295)
- Przetwarzanie niezależnych elementów (296)
- Przetwarzanie wspóÅ‚dzielonych elementów (310)
RozdziaÅ‚ 9. Tworzenie edytorów tekstu sformatowanego (325)
- Klasa QTextDocument - wprowadzenie (326)
- Tworzenie wÅ‚asnych edytorów tekstu (328)
- Uzupełnianie w polach tekstowych oraz polach kombi (329)
- UzupeÅ‚nianie i podÅ›wietlanie skÅ‚adni dla edytorów tekstu (330)
- Jednowierszowy edytor sformatowanego tekstu (350)
- Wielowierszowy edytor sformatowanego tekstu (361)
RozdziaÅ‚ 10. Tworzenie sformatowanych dokumentów (367)
- Jakość obiektu QTextDocument wyeksportowanego do pliku (369)
- Tworzenie dokumentów QTextDocument (372)
- Tworzenie dokumentów QTextDocument za pomocÄ… HTML (373)
- Tworzenie dokumentów QTextDocument za pomocÄ… obiektów klasy QTextCursor (375)
- Eksportowanie i drukowanie dokumentów (379)
- Eksportowanie dokumentów QTextDocument (380)
- Drukowanie i przeglÄ…danie dokumentów QTextDocument (384)
- Rysowanie stron (387)
- Rysowanie dokumentów PDF lub PostScript (394)
- Rysowanie dokumentów SVG (395)
- Rysowanie dokumentów z grafikÄ… rastrowÄ… (395)
Rozdział 11. Tworzenie okien w architekturze grafika-widok (397)
- Architektura grafika-widok (398)
- Widżety i układ w architekturze grafika-widok (401)
- Wprowadzenie do elementów graficznych (407)
Rozdział 12. Tworzenie scen w architekturze grafika-widok (417)
- Sceny, elementy i akcje (419)
- Tworzenie gÅ‚ównego okna (420)
- Zapisywanie, Å‚adowanie, drukowanie i eksportowanie scen (423)
- Wykonywanie operacji na elementach graficznych (431)
- Ulepszanie widoku QGraphicsView (447)
- Tworzenie przyborników w postaci widżetów doku (448)
- Tworzenie wÅ‚asnych elementów graficznych (454)
- Ulepszanie klasy QGraphicsTextItem (455)
- Ulepszanie istniejÄ…cych elementów graficznych (463)
- Tworzenie wÅ‚asnych elementów graficznych od podstaw (466)
RozdziaÅ‚ 13. Frameworki obsÅ‚ugi animacji i maszyn stanów (475)
- Wprowadzenie do frameworka animacji (476)
- Wprowadzenie do frameworka maszyny stanów (480)
- PoÅ‚Ä…czenie animacji z maszynami stanów (487)
Epilog (497)
Wybrana bibliografia (501)
O autorze (505)
Skorowidz (507)