reklama - zainteresowany?

Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier - Helion

Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier
ebook
Autor: Al Sweigart
ISBN: 9788301197537
stron: 300, Format: ebook
Data wydania: 2018-01-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

Tagi: Scratch

Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie przeciągania i upuszczania, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce Bawimy się, programując w Scratchu, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier! Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców! Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry. Chcesz dodać więcej poziomów lub zmodyfikować zasady gry? Nie ma problemu, napisz tylko trochę kodu. Nauczysz się tworzyć takie gry, jak: Maze Runner (Więzień labiryntu): uciekamy z labiryntu! Snaaaaaake (Wąąąąąż): pożera jabłka i ucieka przed własnym ogonem Asteroid Breaker (Łamacz asteroidów): rozbija skały z kosmosu Fruit Slicer (Krajacz owoców): klon gry Owocowy Ninja Brick Breaker (Pogromca cegiełek): nowa wersja gry Breakout, czyli klasycznej gra w rozbijanie cegiełek Platformer: gra inspirowana przez gry SuperMario Bros. Nauka programowania nie powinna być sucha i okropna. Z książką Bawimy się, programując w Scratchu będzie to świetna zabawa!

Dodaj do koszyka Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

 

Osoby które kupowały "Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier", wybierały także:

  • Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem
  • Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0
  • Scratch 3 dla najm
  • Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania
  • M

Dodaj do koszyka Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

Spis treści

Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • O autorze
  • Spis treści
  • Podziękowania
  • Wprowadzenie
    • Dla kogo jest ta książka
    • O książce
    • Jak korzystać z tej książki
    • Zasoby sieciowe
    • Errata i aktualizacje
  • 1. Rozpoczęcie pracy w języku Scratch
    • Uruchamianie Scratcha
    • Edytor w trybie offline
    • Edytor Scratcha i duszki
    • Edytor graficzny
    • Praca z blokami kodu
    • Dodawanie bloków
    • Usuwanie bloków
    • Uruchamianie programów
    • Pokazywanie swoich programów
    • Uzyskiwanie pomocy
    • Okno wskazówek
    • Przycisk Zajrzyj do środka
    • Podsumowanie
  • 2. Tęczowe PASKI w przestrzeni!
    • Naszkicuj projekt
    • A. Utwórz tło z przestrzenią
    • 1. Posprzątaj i przygotuj scenę
    • B. Utwórz trzy odbijające się kropki
    • 2. Namaluj kropki
    • 3. Dodaj kod dla duszka Dot 1
    • Dowiedz się więcej: kierunki i stopnie
    • 4. Zduplikuj duszka Dot 1
    • C. Namaluj paski tęczy
    • 5. Dodaj kod dla duszka malującej kropki
    • Kompletny program
    • Tryb Turbo
    • Wersja 2.0: tęczowe trójkąty
    • Wersja 3.0: dwa latające paski
    • Wersja 4.0: to ty decydujesz!
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • 3. W labiryncie
    • Naszkicuj projekt
    • A. Niech kot chodzi
    • Dowiedz się więcej: współrzędne x i y
    • 1. Dodaj kod ruchu do duszka gracza
    • 2. Zduplikuj kod ruchu dla duszka kota
    • B. Utwórz poziomy labiryntu
    • 3. Pobierz obrazki z labiryntem
    • 4. Zmień tło
    • 5. Zacznij od pierwszego labiryntu
    • C. Nie pozwól kotu przechodzić przez ściany
    • 6. Sprawdzaj, czy kot dotyka ścian
    • D. Utwórz cel na końcu labiryntu
    • 7. Utwórz duszka Apple
    • 8. Wykrywaj, gdy gracz dotrze do jabłka
    • 9. Dodaj do duszka labiryntu kod obsługi nadawania komunikatów
    • Kompletny program
    • Wersja 2.0: tryb dla dwojga graczy
    • Zduplikuj duszka Apple
    • Zmodyfikuj kod duszka Apple2
    • Zduplikuj duszka Orange Cat
    • Zmodyfikuj kod dla duszka Blue Cat
    • Powrót do początkowego położenia
    • Wersja 3.0: pułapki
    • Namaluj nowego duszka dla pułapek
    • Utwórz drugi kostium dla pułapek
    • Dodaj kod do klonowania pułapek
    • Zmodyfikuj kod duszka Orange Cat
    • Skopiuj kod z duszka Orange Cat do duszka Blue Cat
    • Tryb oszukiwania: przechodzenie przez ściany
    • Dodaj do duszka Orange Cat kod przechodzenia przez ściany
    • Dodaj do duszka Blue Cat kod przechodzenia przez ściany
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • 4. Rzucanie piłką do kosza i grawitacja
    • Naszkicuj projekt
    • A. Niech kot skacze i spada
    • 1. Dodaj kod grawitacji do duszka Cat
    • Dowiedz się więcej: dla wszystkich duszków oraz tylko dla tego duszka
    • 2. Dodaj kod na poziomie ziemi
    • 3. Dodaj kod skakania do duszka Cat
    • B. Niech kot porusza się w lewo i w prawo
    • 4. Dodaj kod chodzenia do duszka Cat
    • C. Utwórz ruchomą obręcz kosza
    • 5. Utwórz duszka Hoop
    • 6. Utwórz duszka Hitbox
    • D. Niech kot rzuca do kosza
    • 7. Utwórz duszka Basketball
    • 8. Dodaj kod dla duszka Basketball
    • 9. Wykrywaj, czy gracz zdobył kosza
    • 10. Napraw błąd z przyznawaniem punktów
    • Kompletny program
    • Wersja 2.0: tryb dla dwóch graczy
    • Zduplikuj duszki Cat i Basketball
    • Zmodyfikuj kod dla duszka Cat2
    • Zmodyfikuj kod dla duszka Basketball2
    • Tryb oszukiwania: unieruchomienie obręczy
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • 5. Ulepszona gra w zbijanie klocków
    • Naszkicuj projekt
    • A. Utwórz rakietkę, która porusza się w lewo i w prawo
    • 1. Utwórz duszka Paddle
    • Dowiedz się więcej: style obrotu
    • B. Utwórz piłkę, która odbija się od ścian
    • 2. Utwórz duszka Tennis Ball
    • C. Niech piłka odbija się od rakietki
    • 3. Dodaj kod odbijania się do duszka Tennis Ball
    • Dowiedz się więcej: klonowanie
    • D. Twórz klony klocków
    • 4. Dodaj duszka Brick
    • 5. Sklonuj duszka Brick
    • E. Niech piłka odbija się od klocków
    • 6. Dodaj kod odbijania się do duszka Brick
    • F. Utwórz komunikaty You win i Game over
    • 7. Zmodyfikuj kod duszka Tennis Ball
    • 8. Utwórz duszka Game Over
    • 9. Utwórz duszka You Win
    • Kompletny program
    • Wersja 2.0: dopracowywanie gry
    • Namaluj fajne tło
    • Dodaj muzykę
    • Niech rakietka uderzająca piłkę rozbłyskuje kolorami
    • Dodaj animowanie wejście i wyjście dla klocków
    • Dodaj efekt dźwiękowy do znikającego klocka
    • Dodaj efekt dźwiękowy do duszka Tennis Ball
    • Dodaj ślad pozostawiany przez duszka Tennis Ball
    • Dodaj animowane wejście dla duszka Game Over
    • Dodaj animowane wejście dla duszka You Win
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • 6. Wąąąąąż!
    • Naszkicuj projekt
    • A. Utwórz głowę węża poruszającą się po scenie
    • 1. Utwórz duszka Head
    • Dowiedz się więcej: kiedy klawisz naciśnięty czy jeżeli klawisz naciśnięty? to
    • B. Niech na scenie pojawiają się jabłka
    • 2. Dodaj duszka Apple
    • C. Utwórz ciało za głową węża
    • 3. Utwórz duszka Body
    • 4. Utwórz drugi kostium duszka Body
    • 5. Dodaj kod dla duszka Body
    • 6. Wykrywaj, czy wąż zderza się sam ze sobą albo ze ścianą
    • Kompletny program
    • Wersja 2.0: dodaj bonusowe owoce
    • Tryb oszukiwania: niezwyciężoność
    • Zmodyfikuj głowę
    • Zmodyfikuj kod duszka Body
    • Tryb oszukiwania: odetnij ogon!
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • 7. Krajacz owoców
    • Naszkicuj projekt
    • A. Utwórz tło dla ekranu startowego
    • 1. Narysuj tło
    • 2. Dodaj kod dla sceny
    • B. Utwórz ślad po cięciu
    • 3. Namaluj duszka Slice
    • Dowiedz się więcej: tworzenie list
    • 4. Utwórz listy i zmienne dla duszka Slice
    • 5. Rejestruj ruchy myszą
    • 6. Utwórz niestandardowy blok do rysowania cięcia
    • C. Utwórz przycisk rozpoczynania
    • 7. Utwórz duszka Begin Button
    • D. Niech owoce i bomby same wylatują w powietrze
    • 8. Utwórz duszka Fruit
    • 9. Utwórz kostiumy dla rozciętych owoców
    • 10. Dodaj kod do duszka Fruit
    • 11. Dodaj kod dla klonów duszka Fruit
    • E. Utwórz duszki zdrowia
    • 12. Utwórz duszka Health
    • F. Utwórz zakończenie gry
    • 13. Tworzenie duszka White Fade Out
    • Wersja 2.0: najlepszy wynik
    • Tryb oszukiwania: odzyskiwanie zdrowia
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • 8. Pogromca asteroid w kosmosie!
    • Naszkicuj projekt
    • A. Utwórz statek kosmiczny, który porusza się przez pchnięcia
    • 1. Utwórz duszka Spaceship
    • B. Niech statek kosmiczny przewija się przez brzegi sceny
    • 2. Dodaj kod przewijania się do duszka Spaceship
    • 3. Dodaj kod losowych pchnięć do duszka Spaceship
    • C. Celuj za pomocą myszy i strzelaj za pomocą spacji
    • 4. Utwórz duszka Energy Blast
    • D. Utwórz asteroidy szybujące w przestrzeni
    • 5. Utwórz duszka Asteroid
    • E. Utwórz asteroidy, które trafione rozpadają się na dwie połowy
    • 6. Dodaj kod rozpoławiania duszka Asteroid
    • 7. Dodaj kod komunikatu asteroid blasted do duszka Energy Blast
    • F. Śledz wynik i utwórz czasomierz
    • 8. Utwórz duszka Out of Time
    • G. Niech trafiony statek kosmiczny eksploduje
    • 9. Wczytaj duszka Explosion
    • 10. Dodaj kod dla duszka Explosion
    • 11. Dodaj kod eksplozji do duszka Spaceship
    • Wersja 2.0: ograniczona amunicja
    • Tryb oszukiwania: gwieździsta bomba
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • 9. Utworzenie Zaawansowanej gry platformowej
    • Naszkicujmy projekt
    • A. Utwórz grawitację, spadanie i lądowanie
    • 1. Utwórz duszka Ground
    • 2. Dodaj kod grawitacji i lądowania
    • 3. Niech kot chodzi i przewija się przez scenę
    • 4. Usuń opóźnione podnoszenie się na ziemi
    • B. Zajmij się stromymi zboczami i ścianami
    • 5. Dodaj kod stromego zbocza
    • C. Niech kot skacze wysoko i nisko
    • 6. Dodaj kod skakania
    • D. Dodaj wykrywanie sufitu
    • 7. Dodaj niską platformę do duszka Ground
    • 8. Dodaj kod wykrywania sufitu
    • E. Użyj ramki trafień dla duszka cat
    • 9. Dodaj kostium hitbox do duszka Cat
    • 10. Dodaj kod ramki trafień
    • F. Dodaj lepszą animację chodzenia
    • 11. Dodaj nowe kostiumy do duszka Cat
    • 12. Utwórz blok set correct costume
    • G. Utwórz poziom
    • 13. Pobierz i dodaj tło sceny
    • 14. Utwórz kostium ramki trafień dla duszka Ground
    • 15. Dodaj kod duszka Ground
    • 16. Dodaj do duszka Cat kolejny kod przewijania się
    • H. Dodaj wrogie kraby oraz jabłka
    • 17. Dodaj duszka Apple i kod
    • 18. Utwórz duszka Crab
    • 19. Utwórz sztuczną inteligencję wroga
    • 20. Dodaj duszka Times Up
    • Podsumowanie
    • Pytania powtórkowe
  • Co dalej
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.