Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier - Helion
ISBN: 9788301197537
stron: 300, Format: ebook
Data wydania: 2018-01-16
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie przeciągania i upuszczania, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce Bawimy się, programując w Scratchu, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier! Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców! Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry. Chcesz dodać więcej poziomów lub zmodyfikować zasady gry? Nie ma problemu, napisz tylko trochę kodu. Nauczysz się tworzyć takie gry, jak: Maze Runner (Więzień labiryntu): uciekamy z labiryntu! Snaaaaaake (Wąąąąąż): pożera jabłka i ucieka przed własnym ogonem Asteroid Breaker (Łamacz asteroidów): rozbija skały z kosmosu Fruit Slicer (Krajacz owoców): klon gry Owocowy Ninja Brick Breaker (Pogromca cegiełek): nowa wersja gry Breakout, czyli klasycznej gra w rozbijanie cegiełek Platformer: gra inspirowana przez gry SuperMario Bros. Nauka programowania nie powinna być sucha i okropna. Z książką Bawimy się, programując w Scratchu będzie to świetna zabawa!
Osoby które kupowały "Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier", wybierały także:
- Scratch. Komiksowa przygoda z programowaniem 36,06 zł, (11,90 zł -67%)
- Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0 59,00 zł, (23,60 zł -60%)
- Scratch 3 dla najm 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Hello Scratch! Napisz swoją pierwszą grę i ucz się programowania 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
- M 36,34 zł, (20,35 zł -44%)
Spis treści
Bawimy się, programując w Scratchu. Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- O autorze
- Spis treści
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Dla kogo jest ta książka
- O książce
- Jak korzystać z tej książki
- Zasoby sieciowe
- Errata i aktualizacje
- 1. Rozpoczęcie pracy w języku Scratch
- Uruchamianie Scratcha
- Edytor w trybie offline
- Edytor Scratcha i duszki
- Edytor graficzny
- Praca z blokami kodu
- Dodawanie bloków
- Usuwanie bloków
- Uruchamianie programów
- Pokazywanie swoich programów
- Uzyskiwanie pomocy
- Okno wskazówek
- Przycisk Zajrzyj do środka
- Podsumowanie
- 2. Tęczowe PASKI w przestrzeni!
- Naszkicuj projekt
- A. Utwórz tło z przestrzenią
- 1. Posprzątaj i przygotuj scenę
- B. Utwórz trzy odbijające się kropki
- 2. Namaluj kropki
- 3. Dodaj kod dla duszka Dot 1
- Dowiedz się więcej: kierunki i stopnie
- 4. Zduplikuj duszka Dot 1
- C. Namaluj paski tęczy
- 5. Dodaj kod dla duszka malującej kropki
- Kompletny program
- Tryb Turbo
- Wersja 2.0: tęczowe trójkąty
- Wersja 3.0: dwa latające paski
- Wersja 4.0: to ty decydujesz!
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- 3. W labiryncie
- Naszkicuj projekt
- A. Niech kot chodzi
- Dowiedz się więcej: współrzędne x i y
- 1. Dodaj kod ruchu do duszka gracza
- 2. Zduplikuj kod ruchu dla duszka kota
- B. Utwórz poziomy labiryntu
- 3. Pobierz obrazki z labiryntem
- 4. Zmień tło
- 5. Zacznij od pierwszego labiryntu
- C. Nie pozwól kotu przechodzić przez ściany
- 6. Sprawdzaj, czy kot dotyka ścian
- D. Utwórz cel na końcu labiryntu
- 7. Utwórz duszka Apple
- 8. Wykrywaj, gdy gracz dotrze do jabłka
- 9. Dodaj do duszka labiryntu kod obsługi nadawania komunikatów
- Kompletny program
- Wersja 2.0: tryb dla dwojga graczy
- Zduplikuj duszka Apple
- Zmodyfikuj kod duszka Apple2
- Zduplikuj duszka Orange Cat
- Zmodyfikuj kod dla duszka Blue Cat
- Powrót do początkowego położenia
- Wersja 3.0: pułapki
- Namaluj nowego duszka dla pułapek
- Utwórz drugi kostium dla pułapek
- Dodaj kod do klonowania pułapek
- Zmodyfikuj kod duszka Orange Cat
- Skopiuj kod z duszka Orange Cat do duszka Blue Cat
- Tryb oszukiwania: przechodzenie przez ściany
- Dodaj do duszka Orange Cat kod przechodzenia przez ściany
- Dodaj do duszka Blue Cat kod przechodzenia przez ściany
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- 4. Rzucanie piłką do kosza i grawitacja
- Naszkicuj projekt
- A. Niech kot skacze i spada
- 1. Dodaj kod grawitacji do duszka Cat
- Dowiedz się więcej: dla wszystkich duszków oraz tylko dla tego duszka
- 2. Dodaj kod na poziomie ziemi
- 3. Dodaj kod skakania do duszka Cat
- B. Niech kot porusza się w lewo i w prawo
- 4. Dodaj kod chodzenia do duszka Cat
- C. Utwórz ruchomą obręcz kosza
- 5. Utwórz duszka Hoop
- 6. Utwórz duszka Hitbox
- D. Niech kot rzuca do kosza
- 7. Utwórz duszka Basketball
- 8. Dodaj kod dla duszka Basketball
- 9. Wykrywaj, czy gracz zdobył kosza
- 10. Napraw błąd z przyznawaniem punktów
- Kompletny program
- Wersja 2.0: tryb dla dwóch graczy
- Zduplikuj duszki Cat i Basketball
- Zmodyfikuj kod dla duszka Cat2
- Zmodyfikuj kod dla duszka Basketball2
- Tryb oszukiwania: unieruchomienie obręczy
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- 5. Ulepszona gra w zbijanie klocków
- Naszkicuj projekt
- A. Utwórz rakietkę, która porusza się w lewo i w prawo
- 1. Utwórz duszka Paddle
- Dowiedz się więcej: style obrotu
- B. Utwórz piłkę, która odbija się od ścian
- 2. Utwórz duszka Tennis Ball
- C. Niech piłka odbija się od rakietki
- 3. Dodaj kod odbijania się do duszka Tennis Ball
- Dowiedz się więcej: klonowanie
- D. Twórz klony klocków
- 4. Dodaj duszka Brick
- 5. Sklonuj duszka Brick
- E. Niech piłka odbija się od klocków
- 6. Dodaj kod odbijania się do duszka Brick
- F. Utwórz komunikaty You win i Game over
- 7. Zmodyfikuj kod duszka Tennis Ball
- 8. Utwórz duszka Game Over
- 9. Utwórz duszka You Win
- Kompletny program
- Wersja 2.0: dopracowywanie gry
- Namaluj fajne tło
- Dodaj muzykę
- Niech rakietka uderzająca piłkę rozbłyskuje kolorami
- Dodaj animowanie wejście i wyjście dla klocków
- Dodaj efekt dźwiękowy do znikającego klocka
- Dodaj efekt dźwiękowy do duszka Tennis Ball
- Dodaj ślad pozostawiany przez duszka Tennis Ball
- Dodaj animowane wejście dla duszka Game Over
- Dodaj animowane wejście dla duszka You Win
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- 6. Wąąąąąż!
- Naszkicuj projekt
- A. Utwórz głowę węża poruszającą się po scenie
- 1. Utwórz duszka Head
- Dowiedz się więcej: kiedy klawisz naciśnięty czy jeżeli klawisz naciśnięty? to
- B. Niech na scenie pojawiają się jabłka
- 2. Dodaj duszka Apple
- C. Utwórz ciało za głową węża
- 3. Utwórz duszka Body
- 4. Utwórz drugi kostium duszka Body
- 5. Dodaj kod dla duszka Body
- 6. Wykrywaj, czy wąż zderza się sam ze sobą albo ze ścianą
- Kompletny program
- Wersja 2.0: dodaj bonusowe owoce
- Tryb oszukiwania: niezwyciężoność
- Zmodyfikuj głowę
- Zmodyfikuj kod duszka Body
- Tryb oszukiwania: odetnij ogon!
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- 7. Krajacz owoców
- Naszkicuj projekt
- A. Utwórz tło dla ekranu startowego
- 1. Narysuj tło
- 2. Dodaj kod dla sceny
- B. Utwórz ślad po cięciu
- 3. Namaluj duszka Slice
- Dowiedz się więcej: tworzenie list
- 4. Utwórz listy i zmienne dla duszka Slice
- 5. Rejestruj ruchy myszą
- 6. Utwórz niestandardowy blok do rysowania cięcia
- C. Utwórz przycisk rozpoczynania
- 7. Utwórz duszka Begin Button
- D. Niech owoce i bomby same wylatują w powietrze
- 8. Utwórz duszka Fruit
- 9. Utwórz kostiumy dla rozciętych owoców
- 10. Dodaj kod do duszka Fruit
- 11. Dodaj kod dla klonów duszka Fruit
- E. Utwórz duszki zdrowia
- 12. Utwórz duszka Health
- F. Utwórz zakończenie gry
- 13. Tworzenie duszka White Fade Out
- Wersja 2.0: najlepszy wynik
- Tryb oszukiwania: odzyskiwanie zdrowia
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- 8. Pogromca asteroid w kosmosie!
- Naszkicuj projekt
- A. Utwórz statek kosmiczny, który porusza się przez pchnięcia
- 1. Utwórz duszka Spaceship
- B. Niech statek kosmiczny przewija się przez brzegi sceny
- 2. Dodaj kod przewijania się do duszka Spaceship
- 3. Dodaj kod losowych pchnięć do duszka Spaceship
- C. Celuj za pomocą myszy i strzelaj za pomocą spacji
- 4. Utwórz duszka Energy Blast
- D. Utwórz asteroidy szybujące w przestrzeni
- 5. Utwórz duszka Asteroid
- E. Utwórz asteroidy, które trafione rozpadają się na dwie połowy
- 6. Dodaj kod rozpoławiania duszka Asteroid
- 7. Dodaj kod komunikatu asteroid blasted do duszka Energy Blast
- F. Śledz wynik i utwórz czasomierz
- 8. Utwórz duszka Out of Time
- G. Niech trafiony statek kosmiczny eksploduje
- 9. Wczytaj duszka Explosion
- 10. Dodaj kod dla duszka Explosion
- 11. Dodaj kod eksplozji do duszka Spaceship
- Wersja 2.0: ograniczona amunicja
- Tryb oszukiwania: gwieździsta bomba
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- 9. Utworzenie Zaawansowanej gry platformowej
- Naszkicujmy projekt
- A. Utwórz grawitację, spadanie i lądowanie
- 1. Utwórz duszka Ground
- 2. Dodaj kod grawitacji i lądowania
- 3. Niech kot chodzi i przewija się przez scenę
- 4. Usuń opóźnione podnoszenie się na ziemi
- B. Zajmij się stromymi zboczami i ścianami
- 5. Dodaj kod stromego zbocza
- C. Niech kot skacze wysoko i nisko
- 6. Dodaj kod skakania
- D. Dodaj wykrywanie sufitu
- 7. Dodaj niską platformę do duszka Ground
- 8. Dodaj kod wykrywania sufitu
- E. Użyj ramki trafień dla duszka cat
- 9. Dodaj kostium hitbox do duszka Cat
- 10. Dodaj kod ramki trafień
- F. Dodaj lepszą animację chodzenia
- 11. Dodaj nowe kostiumy do duszka Cat
- 12. Utwórz blok set correct costume
- G. Utwórz poziom
- 13. Pobierz i dodaj tło sceny
- 14. Utwórz kostium ramki trafień dla duszka Ground
- 15. Dodaj kod duszka Ground
- 16. Dodaj do duszka Cat kolejny kod przewijania się
- H. Dodaj wrogie kraby oraz jabłka
- 17. Dodaj duszka Apple i kod
- 18. Utwórz duszka Crab
- 19. Utwórz sztuczną inteligencję wroga
- 20. Dodaj duszka Times Up
- Podsumowanie
- Pytania powtórkowe
- Co dalej
- Przypisy