reklama - zainteresowany?

Bardziej ni - Helion

Bardziej ni
ebook
Autor: Marcin
ISBN: 978-83-289-2877-0
stron: 368, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 89,00 zł

Książka będzie dostępna od kwietnia 2025

Tagi: Agile - Programowanie | Start-up | Zarz

Efektywna innowacyjno

 

Zobacz także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Sprint projektowy. Tworzenie produktów cyfrowych
  • Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny
  • Agile. Szybciej, Å‚atwiej, dokÅ‚adniej
  • Architektura Lean w projektach Agile

Spis treści

Bardziej niż Agile. Jak zwiększyć innowacyjność twojego biznesu eBook -- spis treści

Rozdział 1. Niech Kairos Was prowadzi

  • Presja rynku
  • DziesiÄ…tki wywiadów
  • Podsumowanie
  • 1.1. SkÄ…d taki temat
    • Wyzwania przed zespoÅ‚ami projektowymi
    • Spodziewane korzyÅ›ci
  • 1.2. Dla kogo jest ta książka
    • JesteÅ› innowatorem
    • JesteÅ› liderem
  • 1.3. Jak zorganizowana jest ta książka
  • 1.4. Nieoczekiwane rezultaty sÄ… najcenniejsze
    • Ryzyko, czyli nieoczekiwane rezultaty sÄ… najcenniejsze
    • Rodzaje szczęśliwych zbiegów okolicznoÅ›ci
  • 1.5. Z kim rozmawiaÅ‚em
  • 1.6. Literatura

Rozdział 2. Cechy projektu eksploracyjnego

  • Duża niepewność
  • Nadmiarowość i tymczasowość
  • Wiedza zamiast celów
  • 2.1. Różne podejÅ›cia do realizacji projektów, czyli systematyczne odkrywanie nieznanego
    • PodejÅ›cia do realizacji projektów
    • Gra w niepewność
    • Porównanie gÅ‚ównych cech podejść do zarzÄ…dzania projektami
    • Hybrydowe zarzÄ…dzanie projektem
  • 2.2. Ziemia niczyja, czyli gdzie Agile i Waterfall zawodzÄ…
  • 2.3. Rodzaje projektów eksploracyjnych
    • Projekt eksploracyjny, czyli jaki
    • Cechy projektów eksploracyjnych
  • 2.4. PÅ‚ynny charakter projektów eksploracyjnych
    • Gdy projekt staje siÄ™ ekstremalny
    • Różne poziomy niepewnoÅ›ci
    • Projekt eksploracyjny w literaturze
    • Eksploracja jako etap w projekcie zwinnym lub kaskadowym
  • 2.5. Hierarchia dowodów, czyli na górze róże, na dole placebo
    • Model priorytetyzacji pomysÅ‚ów ICE
  • 2.6. Dobre praktyki
    • Gromadź wiedzÄ™
    • Nie ufaj wiedzy na niskim poziomie wiarygodnoÅ›ci
    • Upewnij siÄ™, że masz przestrzeÅ„ do eksperymentowania
    • Nie każdy projekt musi być caÅ‚y eksperymentalny
  • 2.7. Literatura

RozdziaÅ‚ 3. CzÅ‚owiek i zespóÅ‚ do zadaÅ„ specjalnych

  • 3.1. Idealny innowator, czyli motywacja wewnÄ™trzna i inne cechy, którymi trudno sterować
    • Kreatywność a innowacyjność
    • Kim jest idealny innowator
    • Cechy, które można rozwijać
    • Cechy, które trudno rozwijać
    • Rekrutacja dla innowacji
  • 3.2. Motywacja wewnÄ™trzna
    • Co niszczy motywacjÄ™ wewnÄ™trznÄ…
    • Innowacyjność a motywacja wewnÄ™trzna
    • Sinusoida, czyli zarzÄ…dzanie ciÅ›nieniem
  • 3.3. Idealny zespóÅ‚
    • WÄ…skie specjalizacje, pÅ‚aska struktura
    • ZespoÅ‚y dwa razy mniejsze niż w Scrumie
    • Motywacja wewnÄ™trzna
    • Kreatywność zespoÅ‚owa
    • SÅ‚owo krytyczne o burzy mózgów
    • Komunikacja, czyli Å‚atwiej otworzyć czat niż usta
    • Każdy jest ważny w zespole
    • RytuaÅ‚y zespoÅ‚owe
  • 3.4. Dzielenie siÄ™ wiedzÄ…
    • Obszary zarzÄ…dzania wiedzÄ…
    • Badania naukowe na temat dzielenia siÄ™ wiedzÄ…
    • Bariery dzielenia siÄ™ wiedzÄ…
    • Burzyciel bunkrów, czyli zapytaj eksperta
    • Semantyczne wyszukiwanie (Retrieval Augmented Generation)
    • Jak zabrać siÄ™ za wzmacnianie dzielenia siÄ™ wiedzÄ…
  • 3.5. Dobre praktyki
    • Rekrutuj dla motywacji i mindsetu
    • Nie psuj zabawy
    • Nie zaczynaj innowacji bez motywacji wewnÄ™trznej
    • Daj ludziom czas na innowacje
    • Stosuj presjÄ™ w krótkich odcinkach czasu
    • Dawaj autonomiÄ™
    • PowoÅ‚aj mentora
    • Stosuj rytuaÅ‚y
  • 3.6. Literatura

RozdziaÅ‚ 4. Przywództwo

  • 4.1. Przywódca wspierajÄ…cy innowacyjność
    • Umiarkowana presja na rezultat
    • Presja na bycie kreatywnym
    • Stawianie wyzwaÅ„
    • Zapewnienie zasobów i czasu na pomysÅ‚y wÅ‚asne
    • Poczucie bezpieczeÅ„stwa
    • Zapewnienie autonomii
    • Wzmocnienie sprawczoÅ›ci (empowerment)
    • Pozytywna informacja zwrotna
    • CzÄ™ste i szczere interakcje z pracownikiem
    • Nagradzanie za kreatywność i innowacyjność
    • Zachowania otwarte
    • Jasna i zaakceptowana wizja
    • Orientacja zadaniowa
    • Dawanie osobistego przykÅ‚adu
    • Lider transformacyjny
  • 4.2. Różne style przywództwa
    • Przywódca paradoksalny
    • MyÅ›lenie paradoksami
    • Przywódca oburÄ™czny
    • Przywódca autentyczny
  • 4.3. Momenty zwrotne, czyli lider o dwóch czapkach
    • Czapka lidera wspierajÄ…cego
    • Czapka lidera autokratycznego
    • ÅšmiaÅ‚a wizja
    • Krytyka lidera o dwóch czapkach
  • 4.4. Lider technologiczny na podstawie przypadków
    • Ekspert technologiczny
    • Okresowe mikrozarzÄ…dzanie
    • Determinacja i ciekawość
    • Wysokie wymagania i globalna wizja
    • Cel ponad ludzi
    • Uczestnictwo w rozpoznawalnym sukcesie
    • Podsumowanie
  • 4.5. Dobre praktyki
    • BÄ…dź zmianÄ…, której wymagasz
    • Wiedza merytoryczna jest bezcenna
    • Osobiste zaangażowanie
    • BÄ…dź wymagajÄ…cym szefem
    • Obserwuj momenty zwrotne
    • Zmieniaj kierunek natychmiast, ale uzasadniaj swojÄ… decyzjÄ™
    • Pokazuj sprawczość
  • 4.6. Literatura

Rozdział 5. Drzewo eksperymentowania, czyli nic na gębę

  • 5.1. Czym jest eksperyment
    • Czym jest eksperyment
    • Eksperymentalna obserwacja
    • Eksperyment z grupÄ… kontrolnÄ…
    • Eksperyment A/B
    • Próba
    • Ogólna procedura prowadzenia eksperymentu
    • Błędnie pozytywny, błędnie negatywny
  • 5.2. MyÅ›lenie hipotezami
  • 5.3. Drzewo eksperymentowania, czyli co najpierw
    • Model hipotez
    • Niebezpieczne ukryte zaÅ‚ożenia
    • Idealna kolejność rozwoju innowacji, czyli trochÄ™ teorii
    • PuÅ‚apka przeÅ‚omowych innowacji
    • Podsumowanie
  • 5.4. Poziomy dojrzaÅ‚oÅ›ci idei
    • Poziom gotowoÅ›ci technologicznej
    • DojrzaÅ‚ość przemysÅ‚owa
    • DojrzaÅ‚ość projektu biznesowego
  • 5.5. Value proposition matrix
  • 5.6. Dobre praktyki
    • BÄ…dź pokorny
    • MyÅ›l równolegle
    • Dbaj o nadmiar
    • Wprowadź model dojrzaÅ‚oÅ›ci
  • 5.7. Literatura

Rozdział 6. Cykl życia projektu eksploracyjnego

  • Pilot
  • Dual Track
  • Wrap up
  • 6.1. IstniejÄ…ce metodyki eksploracyjne
    • Model spiralnie rosnÄ…cego zaangażowania
    • Dual Track Development
    • Rapid Learning Cycles
    • Scrum for Hardware
    • PiÄ™ciodniowy sprint
    • Eksploracja -> iteracje
    • Projekt eksploracyjny wewnÄ…trz projektu kaskadowego
  • 6.2. Planowanie w warunkach niepewnoÅ›ci
    • Wszystko naraz
    • Estymowanie
  • 6.3. Wymiarowanie projektu
    • Set-Based Concurrent Engineering
  • 6.4. Idealny projekt
    • Warunki brzegowe
    • Cykl życia projektu
    • Przywództwo i zespóÅ‚ eksploracyjny
    • Poziom portfela projektów w organizacji
  • 6.5. Jak wygrać hackathon
    • MaÅ‚y zespóÅ‚
    • Product Owner
    • Rekrutuj dla motywacji
    • Znajdź misjÄ™
    • Rozpoznaj kryteria i preferencje jury
    • Spotkaj siÄ™ w tym samym miejscu
    • Cykl życia projektu
    • Co godzinÄ™ przeglÄ…d
    • Skup siÄ™ na prezentacji
    • ZarzÄ…dzaj snem i frustracjÄ…
    • Å»aden Scrum, Kanban!
    • Przywództwo zwinno-autokratyczne
    • Przydatne narzÄ™dzia
    • Wnioski pozahackathonowe
  • 6.6. Dobre praktyki
    • Zainspiruj siÄ™ cyklem życia: inicjacja - zebranie wiedzy - koncepcja - dekompozycja - nieregularne sprinty
    • Identyfikuj punkty zwrotne
    • Promuj dzielenie siÄ™ wiedzÄ… i zadawanie pytaÅ„
    • Hipotezy jako cele
    • W razie dużych kosztów zmian i silnych ograniczeÅ„ - wymiaruj projekt
    • PÅ‚ynnie przechodź z eksploracji do produkcji
    • Dzielenie siÄ™ wiedzÄ…
  • 6.7. Literatura

Rozdział 7. Idealna organizacja

  • 7.1. Kultura innowacji
  • 7.2. BÄ…bel innowacji
    • Komitet innowacji
    • Portfel okazji i projektów eksploracyjnych
    • Proces zarzÄ…dzania problemami strategicznymi
    • Model faza - bramka
    • Lider dziaÅ‚u innowacji
    • DziaÅ‚ innowacji
  • 7.3. Budowanie kultury eksperymentowania
    • 1. Ustal, co dla Twojej firmy jest strategicznym problemem
    • 2. Ustal, skÄ…d bÄ™dziesz czerpać wiedzÄ™
    • 3. Zdefiniuj, jakie prototypy lub eksperymenty chcesz przeprowadzić
    • 4. Stwórz bÄ…bel innowacji i zapewnij mu Å›rodki
    • 5. Przeprowadź pierwsze pilotażowe projekty
    • 6. Uruchom chwytliwÄ… rutynÄ™
    • 7. NagÅ‚oÅ›nij wyniki, również te negatywne
    • 8. Uruchom portfel projektów eksploracyjnych
    • 9. Uruchom proces zgÅ‚aszania pomysÅ‚ów i problemów
  • 7.4. Problemy podejÅ›cia eksploracyjnego
    • Mindset lidera - mindset badacza
    • Budowanie motywacji od zera
    • ZÅ‚ota Å›cieżka
    • Problemy motywacyjne w projektach eksploracyjnych
    • Starcie Gantta z eksperymentowaniem
    • ZgÅ‚aszanie sÅ‚abych pomysÅ‚ów
    • Niechęć do kanibalizacji
    • Obrona status quo
    • Lessons forgotten
    • Brak metodyki, czyli powtarzalnych praktyk gwarantujÄ…cych sukces
    • Syndrom ojcostwa
    • Niechęć do zmian
    • Brak zasobów na innowacyjność
  • 7.5. Dobre praktyki
    • Wdróż prosty rytuaÅ‚
    • Budowa kultury eksperymentowania to proces na lata
    • Osobisty przykÅ‚ad
    • Buduj poczucie sprawczoÅ›ci
    • Buduj poczucie bezpieczeÅ„stwa
    • Wywieranie presji
  • 7.6. Literatura

Rozdział 8. Przydatne narzędzia

  • 8.1. Interaktywne notatniki
    • Notatniki laboratoryjne
  • 8.2. Tablica Kanban o tysiÄ…cu twarzach
  • 8.3. Komunikacja bezpoÅ›rednia
  • 8.4. Wirtualne tablice
  • 8.5. ZarzÄ…dzanie wymaganiami
  • 8.6. ZewnÄ™trzne źródÅ‚a wiedzy
    • Serwisy naukowe
    • Serwisy dla start-upów i poÅ›wiÄ™cone rozwojowi nowych produktów
    • Serwisy dla hardware'u i z modelami 3D
    • Serwisy dla software'u
  • 8.7. Wroolo
  • 8.8. Literatura

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.