reklama - zainteresowany?

Bardziej ni - Helion

Bardziej ni
Autor: Marcin
ISBN: 978-83-283-8690-7
Format: 140x208, okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od października 2024

Tagi: Agile - Programowanie | Start-up | Zarz

Efektywna innowacyjno

Spis treści

Bardziej niż Agile. Jak zwiększyć innowacyjność twojego biznesu -- spis treści

Rozdział 1. Niech Kairos Was prowadzi

  • Presja rynku
  • Dziesiątki wywiadów
  • Podsumowanie
  • 1.1. Skąd taki temat
    • Wyzwania przed zespołami projektowymi
    • Spodziewane korzyści
  • 1.2. Dla kogo jest ta książka
    • Jesteś innowatorem
    • Jesteś liderem
  • 1.3. Jak zorganizowana jest ta książka
  • 1.4. Nieoczekiwane rezultaty są najcenniejsze
    • Ryzyko, czyli nieoczekiwane rezultaty są najcenniejsze
    • Rodzaje szczęśliwych zbiegów okoliczności
  • 1.5. Z kim rozmawiałem
  • 1.6. Literatura

Rozdział 2. Cechy projektu eksploracyjnego

  • Duża niepewność
  • Nadmiarowość i tymczasowość
  • Wiedza zamiast celów
  • 2.1. Różne podejścia do realizacji projektów, czyli systematyczne odkrywanie nieznanego
    • Podejścia do realizacji projektów
    • Gra w niepewność
    • Porównanie głównych cech podejść do zarządzania projektami
    • Hybrydowe zarządzanie projektem
  • 2.2. Ziemia niczyja, czyli gdzie Agile i Waterfall zawodzą
  • 2.3. Rodzaje projektów eksploracyjnych
    • Projekt eksploracyjny, czyli jaki
    • Cechy projektów eksploracyjnych
  • 2.4. Płynny charakter projektów eksploracyjnych
    • Gdy projekt staje się ekstremalny
    • Różne poziomy niepewności
    • Projekt eksploracyjny w literaturze
    • Eksploracja jako etap w projekcie zwinnym lub kaskadowym
  • 2.5. Hierarchia dowodów, czyli na górze róże, na dole placebo
    • Model priorytetyzacji pomysłów ICE
  • 2.6. Dobre praktyki
    • Gromadź wiedzę
    • Nie ufaj wiedzy na niskim poziomie wiarygodności
    • Upewnij się, że masz przestrzeń do eksperymentowania
    • Nie każdy projekt musi być cały eksperymentalny
  • 2.7. Literatura

Rozdział 3. Człowiek i zespół do zadań specjalnych

  • 3.1. Idealny innowator, czyli motywacja wewnętrzna i inne cechy, którymi trudno sterować
    • Kreatywność a innowacyjność
    • Kim jest idealny innowator
    • Cechy, które można rozwijać
    • Cechy, które trudno rozwijać
    • Rekrutacja dla innowacji
  • 3.2. Motywacja wewnętrzna
    • Co niszczy motywację wewnętrzną
    • Innowacyjność a motywacja wewnętrzna
    • Sinusoida, czyli zarządzanie ciśnieniem
  • 3.3. Idealny zespół
    • Wąskie specjalizacje, płaska struktura
    • Zespoły dwa razy mniejsze niż w Scrumie
    • Motywacja wewnętrzna
    • Kreatywność zespołowa
    • Słowo krytyczne o burzy mózgów
    • Komunikacja, czyli łatwiej otworzyć czat niż usta
    • Każdy jest ważny w zespole
    • Rytuały zespołowe
  • 3.4. Dzielenie się wiedzą
    • Obszary zarządzania wiedzą
    • Badania naukowe na temat dzielenia się wiedzą
    • Bariery dzielenia się wiedzą
    • Burzyciel bunkrów, czyli zapytaj eksperta
    • Semantyczne wyszukiwanie (Retrieval Augmented Generation)
    • Jak zabrać się za wzmacnianie dzielenia się wiedzą
  • 3.5. Dobre praktyki
    • Rekrutuj dla motywacji i mindsetu
    • Nie psuj zabawy
    • Nie zaczynaj innowacji bez motywacji wewnętrznej
    • Daj ludziom czas na innowacje
    • Stosuj presję w krótkich odcinkach czasu
    • Dawaj autonomię
    • Powołaj mentora
    • Stosuj rytuały
  • 3.6. Literatura

Rozdział 4. Przywództwo

  • 4.1. Przywódca wspierający innowacyjność
    • Umiarkowana presja na rezultat
    • Presja na bycie kreatywnym
    • Stawianie wyzwań
    • Zapewnienie zasobów i czasu na pomysły własne
    • Poczucie bezpieczeństwa
    • Zapewnienie autonomii
    • Wzmocnienie sprawczości (empowerment)
    • Pozytywna informacja zwrotna
    • Częste i szczere interakcje z pracownikiem
    • Nagradzanie za kreatywność i innowacyjność
    • Zachowania otwarte
    • Jasna i zaakceptowana wizja
    • Orientacja zadaniowa
    • Dawanie osobistego przykładu
    • Lider transformacyjny
  • 4.2. Różne style przywództwa
    • Przywódca paradoksalny
    • Myślenie paradoksami
    • Przywódca oburęczny
    • Przywódca autentyczny
  • 4.3. Momenty zwrotne, czyli lider o dwóch czapkach
    • Czapka lidera wspierającego
    • Czapka lidera autokratycznego
    • Śmiała wizja
    • Krytyka lidera o dwóch czapkach
  • 4.4. Lider technologiczny na podstawie przypadków
    • Ekspert technologiczny
    • Okresowe mikrozarządzanie
    • Determinacja i ciekawość
    • Wysokie wymagania i globalna wizja
    • Cel ponad ludzi
    • Uczestnictwo w rozpoznawalnym sukcesie
    • Podsumowanie
  • 4.5. Dobre praktyki
    • Bądź zmianą, której wymagasz
    • Wiedza merytoryczna jest bezcenna
    • Osobiste zaangażowanie
    • Bądź wymagającym szefem
    • Obserwuj momenty zwrotne
    • Zmieniaj kierunek natychmiast, ale uzasadniaj swoją decyzję
    • Pokazuj sprawczość
  • 4.6. Literatura

Rozdział 5. Drzewo eksperymentowania, czyli nic na gębę

  • 5.1. Czym jest eksperyment
    • Czym jest eksperyment
    • Eksperymentalna obserwacja
    • Eksperyment z grupą kontrolną
    • Eksperyment A/B
    • Próba
    • Ogólna procedura prowadzenia eksperymentu
    • Błędnie pozytywny, błędnie negatywny
  • 5.2. Myślenie hipotezami
  • 5.3. Drzewo eksperymentowania, czyli co najpierw
    • Model hipotez
    • Niebezpieczne ukryte założenia
    • Idealna kolejność rozwoju innowacji, czyli trochę teorii
    • Pułapka przełomowych innowacji
    • Podsumowanie
  • 5.4. Poziomy dojrzałości idei
    • Poziom gotowości technologicznej
    • Dojrzałość przemysłowa
    • Dojrzałość projektu biznesowego
  • 5.5. Value proposition matrix
  • 5.6. Dobre praktyki
    • Bądź pokorny
    • Myśl równolegle
    • Dbaj o nadmiar
    • Wprowadź model dojrzałości
  • 5.7. Literatura

Rozdział 6. Cykl życia projektu eksploracyjnego

  • Pilot
  • Dual Track
  • Wrap up
  • 6.1. Istniejące metodyki eksploracyjne
    • Model spiralnie rosnącego zaangażowania
    • Dual Track Development
    • Rapid Learning Cycles
    • Scrum for Hardware
    • Pięciodniowy sprint
    • Eksploracja -> iteracje
    • Projekt eksploracyjny wewnątrz projektu kaskadowego
  • 6.2. Planowanie w warunkach niepewności
    • Wszystko naraz
    • Estymowanie
  • 6.3. Wymiarowanie projektu
    • Set-Based Concurrent Engineering
  • 6.4. Idealny projekt
    • Warunki brzegowe
    • Cykl życia projektu
    • Przywództwo i zespół eksploracyjny
    • Poziom portfela projektów w organizacji
  • 6.5. Jak wygrać hackathon
    • Mały zespół
    • Product Owner
    • Rekrutuj dla motywacji
    • Znajdź misję
    • Rozpoznaj kryteria i preferencje jury
    • Spotkaj się w tym samym miejscu
    • Cykl życia projektu
    • Co godzinę przegląd
    • Skup się na prezentacji
    • Zarządzaj snem i frustracją
    • Żaden Scrum, Kanban!
    • Przywództwo zwinno-autokratyczne
    • Przydatne narzędzia
    • Wnioski pozahackathonowe
  • 6.6. Dobre praktyki
    • Zainspiruj się cyklem życia: inicjacja - zebranie wiedzy - koncepcja - dekompozycja - nieregularne sprinty
    • Identyfikuj punkty zwrotne
    • Promuj dzielenie się wiedzą i zadawanie pytań
    • Hipotezy jako cele
    • W razie dużych kosztów zmian i silnych ograniczeń - wymiaruj projekt
    • Płynnie przechodź z eksploracji do produkcji
    • Dzielenie się wiedzą
  • 6.7. Literatura

Rozdział 7. Idealna organizacja

  • 7.1. Kultura innowacji
  • 7.2. Bąbel innowacji
    • Komitet innowacji
    • Portfel okazji i projektów eksploracyjnych
    • Proces zarządzania problemami strategicznymi
    • Model faza - bramka
    • Lider działu innowacji
    • Dział innowacji
  • 7.3. Budowanie kultury eksperymentowania
    • 1. Ustal, co dla Twojej firmy jest strategicznym problemem
    • 2. Ustal, skąd będziesz czerpać wiedzę
    • 3. Zdefiniuj, jakie prototypy lub eksperymenty chcesz przeprowadzić
    • 4. Stwórz bąbel innowacji i zapewnij mu środki
    • 5. Przeprowadź pierwsze pilotażowe projekty
    • 6. Uruchom chwytliwą rutynę
    • 7. Nagłośnij wyniki, również te negatywne
    • 8. Uruchom portfel projektów eksploracyjnych
    • 9. Uruchom proces zgłaszania pomysłów i problemów
  • 7.4. Problemy podejścia eksploracyjnego
    • Mindset lidera - mindset badacza
    • Budowanie motywacji od zera
    • Złota ścieżka
    • Problemy motywacyjne w projektach eksploracyjnych
    • Starcie Gantta z eksperymentowaniem
    • Zgłaszanie słabych pomysłów
    • Niechęć do kanibalizacji
    • Obrona status quo
    • Lessons forgotten
    • Brak metodyki, czyli powtarzalnych praktyk gwarantujących sukces
    • Syndrom ojcostwa
    • Niechęć do zmian
    • Brak zasobów na innowacyjność
  • 7.5. Dobre praktyki
    • Wdróż prosty rytuał
    • Budowa kultury eksperymentowania to proces na lata
    • Osobisty przykład
    • Buduj poczucie sprawczości
    • Buduj poczucie bezpieczeństwa
    • Wywieranie presji
  • 7.6. Literatura

Rozdział 8. Przydatne narzędzia

  • 8.1. Interaktywne notatniki
    • Notatniki laboratoryjne
  • 8.2. Tablica Kanban o tysiącu twarzach
  • 8.3. Komunikacja bezpośrednia
  • 8.4. Wirtualne tablice
  • 8.5. Zarządzanie wymaganiami
  • 8.6. Zewnętrzne źródła wiedzy
    • Serwisy naukowe
    • Serwisy dla start-upów i poświęcone rozwojowi nowych produktów
    • Serwisy dla hardware'u i z modelami 3D
    • Serwisy dla software'u
  • 8.7. Wroolo
  • 8.8. Literatura

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.