B - Helion

ebook
Autor: Nick MorganTytuł oryginału: JavaScript Crash Course: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming
Tłumaczenie: Robert G
ISBN: 978-83-289-2068-2
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2025-04-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,40 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-39,60 zł)
Osoby które kupowały "B", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Tablice informatyczne. Node.js 16,86 zł, (5,90 zł -65%)
- AngularJS. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie aplikacji 119,00 zł, (47,60 zł -60%)
- Algorytmy i struktury danych. Kurs video. Java, JavaScript, Python 89,00 zł, (40,05 zł -55%)
- Angular 11. Kurs video. Poznaj moc tworzenia aplikacji typu SPA 129,00 zł, (58,05 zł -55%)
Spis treści
Błyskawiczny kurs JavaScript. Praktyczne wprowadzenie do programowania eBook -- spis treści
Podziękowania
Wprowadzenie
Część 1. Język
- 1. Rozpoczęcie pracy
- Używanie konsoli JavaScriptu
- Używanie edytora tekstu
- Podsumowanie
- 2. Podstawy
- Wyrażenia i polecenia
- Liczby i operatory
- Wiązania
- Inkrementacja i dekrementacja
- Ciągi tekstowe
- Sekwencje sterujące
- Szablon literału
- Wartości undefined i null
- Wartości boolowskie
- Koercja typu
- Podsumowanie
- 3. Złożone typy danych
- Tablica
- Obiekt
- Zagnieżdżone obiekty i tablice
- Podsumowanie
- 4. Konstrukcje warunkowe i pętle
- Podejmowanie decyzji za pomocą konstrukcji warunkowej
- Powtarzanie kodu za pomocą pętli
- Podsumowanie
- 5. Funkcje
- Deklarowanie i wywoływanie funkcji
- Przekazywanie funkcji jako argumentu
- Inne składnie funkcji
- Parametr resztowy
- Funkcje wyższego rzędu
- Podsumowanie
- 6. Klasy
- Tworzenie klas i egzemplarzy
- Dziedziczenie
- Dziedziczenie oparte na prototypie
- Podsumowanie
Część II. Interaktywny JavaScript
- 7. HTML, DOM i CSS
- HTML
- Obiektowy model dokumentu
- Element script
- CSS
- Używanie selektorów CSS w JavaScripcie
- Podsumowanie
- 8. Programowanie oparte na zdarzeniach
- Procedury obsługi zdarzeń
- Zdarzenia obsługujące ruch myszą
- Zdarzenia klawiatury
- Podsumowanie
- 9. Element canvas
- Tworzenie elementu canvas
- Tworzenie obrazów statycznych
- Praca z płótnem
- Animacja płótna
- Podsumowanie
Część III. Projekty
- Projekt 1. Tworzenie gry
- 10. Pong
- Gra
- Przygotowania
- Piłeczka
- Refaktoryzacja
- Pętla gry
- Odbijanie się piłeczki
- Paletki
- Punktacja
- Gracz sterowany przez komputer
- Koniec gry
- Pełny kod źródłowy
- Podsumowanie
- 11. Pong zorientowany obiektowo
- Projekt zorientowany obiektowo
- Struktura pliku
- Klasa GameView
- Elementy gry
- Klasy Scores i Computer
- Klasa Game
- Rozpoczęcie nowej gry
- Podsumowanie
- Projekt 2. Tworzenie muzyki
- 12. Generowanie dźwięków
- API Web Audio
- Biblioteka Tone.js
- Transport Tone.js
- Tworzenie dźwięków perkusyjnych
- Praca z samplami
- Podsumowanie
- 13. Skomponowanie utworu
- Organizacja projektu
- Obsługa zdarzeń
- Zdefiniowanie rytmu perkusji
- Dodawanie ścieżki basu
- Dodawanie akordów
- Zagranie melodii
- Pełny kod źródłowy
- Podsumowanie
- Projekt 3. Wizualizacja danych
- 14. Wprowadzenie do biblioteki D3
- Format graficzny SVG
- Biblioteka D3
- Tworzenie wykresu słupkowego
- Podsumowanie
- 15. Wizualizacja danych pochodzących z API wyszukiwania GitHub
- Konfiguracja
- Pobieranie danych
- Podstawowa wizualizacja
- Usprawnienie wizualizacji
- Dodanie interaktywności
- Pełny kod źródłowy
- Podsumowanie
Zakończenie
- Projekty
- Node.js
- Narzędzia
- Git
- GitHub
- CodePen
- Glitch
- Tworzenie aplikacji internetowych
- HTML i CSS
- Biblioteki i frameworki JavaScriptu
- Testowanie
- Więcej JavaScriptu!
- Inne języki programowania
- TypeScript
- Python
- Rust