reklama - zainteresowany?

AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows - Helion

AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows
Autor: Andrzej Pikoń
ISBN: 83-86718-59-5
stron: 552, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 1996-11-22
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows

Tagi: AutoCAD

AutoCAD 13 to kolejna wersja AutoCADa. Mimo numeru 13, który uważany jest przez wielu za feralny, reklamowany jest jako "AutoCAD jakiego jeszcze nie było". Z całą pewnością tak jest. AutoCAD 13 powstał w wyniku długotrwałej ewolucji. Od roku 1982 produkt jest ciągle udoskonalany i weryfikowany przez ogromne rzesze użytkowników na całym świecie. Kolejne wersje są odpowiedzią na konkretne potrzeby użytkowników, a także na coraz większe możliwości komputerów "domowych". Gwałtowny rozwój sprzętu komputerowego, miniaturyzacja, rosnąca moc obliczeniowa, doskonalenie technologii - wszystko to umożliwia wyposażenie programów w niespotykane kiedyś możliwości.

AutoCAD 13 jest bardzo wymagający: minimum 16 MB RAM, duży dysk twardy, zwiększony rozmiar rysunków i wydłużony czas ich wczytywania i zapisu. Na szczęście spadają ceny pamięci i procesorów Pentium, co szybko zwiększa dostępność komputerów na których AutoCAD 13 może całkiem sprawnie pracować.

AutoCAD to program należący do grupy programów do komputerowego wspomagania projektowania - CAD (ang. Computer Aided Design). Umożliwia tworzenie rysunku (projektu) przez użytkownika. Sam program nie dokonuje żadnych obliczeń konstrukcyjnych. AutoCAD to raczej środowisko graficzne oferujące obiekty geometryczne różnego rodzaju oraz komendy edycyjne. W środowisku tym osadzamy aplikacje, które są przeznaczone do wykonywania obliczeń w konkretnych dziedzinach zastosowań i zawierają ogromne biblioteki predefiniowanych bloków i symboli.

Niniejsza publikacja ma charakter zarówno leksykonu jak i podręcznika. Jest to forma, która uzyskała pozytywną ocenę czytelników poprzednich książek.

Dodaj do koszyka AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows

 

Osoby które kupowały "AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows", wybierały także:

  • AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D
  • AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki
  • AutoCAD 2016 PL. Pierwsze kroki

Dodaj do koszyka AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows

Spis treści

AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows -- spis treści

Wstęp

Wprowadzenie

  • Uruchomienie AutoCADa
  • Ekran AutoCADa
    • Obszar Rysunku
    • Linia statusowa
    • Belka narzędziowa
    • Okna narzędziowe
    • Obszar dialogowy
    • Menu górne
    • Menu boczne
    • Menu obrazkowe
    • Menu stołu graficznego
    • Menu kursora
    • Okna dialogowe
    • Kursor
    • Marker układu współrzędnych UCS (LUW)
    • Ekran graficzny i ekran tekstowy
    • Komendy
    • Wskazywanie punktów
    • Wskazywanie obiektów
  • Okna dialogowe
    • Globalny Układ Współrzędnych - WCS (GUW)
    • Lokalne Układy Współrzędnych Użytkownika - UCS (LUW)
    • Współrzędne
    • Współrzędne prostokątne (kartezjańskie)
    • Współrzędne bezwzględne i względne
    • Domyślna orientacja osi i kierunki mierzenia kątów
    • Jednostki, skala i rozmiar papieru
    • Okno dialogowe DDUNITS (ODJEDN)
  • Zapis rysunku na dysku - QSAVE (ZAP)
    • Zapis rysunku pod nową nazwą - SAVE (ZAPISZ) i SAVEAS (NZAPISZ)
  • Automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa
  • Wczytanie istniejącego rysunku - OPEN (OTW"RZ)
    • File Find... (Znajdź plik...)
  • Rozpoczęcie edycji nowego rysunku - NEW (NOWY)
  • System pomocy dla użytkownika - 'HELP ('POMOC)
    • Okienko Search (Szukaj)
  • Jak zakończyć pracę z AutoCADem
  • Zapis rysunku w formacie 12 - SAVEASR12 (ZAPISZR12)

Podstawowe elementy rysunku

    • Odcinek linii prostej - LINE (LINIA)
    • Punkt - POINT (PUNKT)
    • Okrąg - CIRCLE (OKRĄG)
    • Łuk - ARC (ŁUK)
    • Obszar - SOLID (OBSZAR)
    • Polilinia - PLINE (PLINIA)
    • Automatyczne tworzenie granicy BOUNDARY (OBWIEDNIA)
    • Elipsa - ELLIPSE (ELIPSA)
    • Prostokąt - RECTANG (PROSTOK)
    • Wielobok - POLYGON (WIELOBOK)
    • Pierścień - DONUT (PIERŚCIEŃ)
    • Szeroka linia - TRACE (TRASA)
    • Szkic - SKETCH (SZKICUJ)
    • Splajn - SPLINE (SPLAJN)

Cechy obiektów

  • Kolor
    • Okno dialogowe 'DDCOLOR ('ODKOLOR)
    • Komenda COLOR (KOLOR)
  • Typy linii
    • Okno dialogowe 'DDLTYPE ('ODRODZLIN)
    • Komenda LINETYPE (RODZLIN)
  • Współczynnik skali linii
    • Globalny współczynnik skali linii - 'LTSCALE ('RLSKALA)
    • Indywidualny współczynnik skali linii
  • Okno DDEMODES (ODELEM)

Oglądanie rysunku

  • Powiększanie/ Zmniejszanie - 'ZOOM ('ZOOM)
  • Przesuwanie na ekranie - 'PAN ('NFRAGM)
  • Podgląd dynamiczny - DSVIEWER (AV)
  • Widoki
    • Okno dialogowe DDVIEW (ODWIDOK)
    • Komenda 'VIEW ('WIDOK)
  • Odświeżanie ekranu - 'REDRAW ('PRZERYS)
  • Regeneracja rysunku - REGEN (REGEN)
  • Wypełnianie
    • Okno dialogowe DDRMODES (ODSTAN)
    • Komenda FILL (WYPEŁNIJ)
    • Znaczniki

Modyfikacje rysunku

  • Jak wybierać obiekty do modyfikacji ?
    • Zaczynamy od komendy
    • Zaczynamy od obiektów
    • Opcje dostępne podczas wyboru obiektów
    • Usuwanie obiektów - ERASE (WYMAŻ)
    • Kopiowanie - COPY (KOPIUJ)
    • Tablica - ARRAY (SZYK)
    • Kopiowanie równoległe - OFFSET (ODSUŃ)
    • Odbicie lustrzane - MIRROR (LUSTRO)
    • Podziel - DIVIDE (PODZIEL)
    • Zmierz - MEASURE (ZMIERZ)
    • Przesuwanie - MOVE (PRZESUŃ)
    • Obracanie - ROTATE (OBR"T)
    • Dopasowanie - ALIGN (DOPASUJ)
    • Rozdzielanie - BREAK (PRZERWIJ)
    • Wydłużanie - EXTEND (WYDŁUŻ)
    • Ucinanie - TRIM (UTNIJ)
    • Zmiana długości - LENGTHEN (PRZEDŁUŻ)
    • Rozciąganie - STRETCH (ROZCIĄGNIJ)
    • Ścinanie rogów - CHAMFER (FAZUJ)
    • Zaokrąglanie - FILLET (ZAOKRĄGL)
    • Zmiana wielkości obiektów - SCALE (SKALA
    • Modyfikacja polilinii - PEDIT (EDPLIN)
    • Modyfikacja splajnu - SPLINEDIT (EDSPLAJN)
  • Modyfikacje obiektów i ich cech
    • Okno dialogowe DDCHPROP (ODZMCECHY)
    • Komenda CHANGE (ZMIEŃ)
    • Komenda CHPROP (ZMCECHY)
  • Okno dialogowe DDMODIFY (ODZMIANA)
    • Modyfikacja odcinka
    • Modyfikacja punktu
    • Modyfikacja okręgu
    • Modyfikacja łuku
    • Modyfikacja obszaru
    • Modyfikacja polilinii
    • Modyfikacja szerokiej linii
    • Modyfikacja prostej
    • Modyfikacja półprostej
    • Modyfikacja elipsy
    • Modyfikacja splajnu
    • Modyfikacja multilinii
  • Rozbijanie obiektów złożonych
    • Komenda EXPLODE (ROZBIJ)
    • Komenda XPLODE (XROZBIJ)
  • Uchwyty
    • Rozciąganie
    • Przesuwanie
    • Obracanie
    • Zmiana wielkości
    • Odbicie lustrzane
  • Precyzja edycji

Odległość, powierzchnia, współrzędne

  • Odległość między punktami - 'DIST ('ODLEG)
  • Pole powierzchni - AREA (POLE)
  • Współrzędne punktu - 'ID ('ID)

Napisy

  • Napisy proste
    • Rysowanie napisu - DTEXT (DTEKST)
    • Rysowanie napisu - TEXT (TEKST)
  • Paragrafy tekstowe
    • Tworzenie paragrafu - MTEXT (WTEKST)
    • Standardowy edytor tekstów
  • Styl napisu - DDSTYLE
  • Styl napisu - STYLE (STYL)
  • Modyfikacja istniejących napisów
    • Okno dialogowe DDEDIT (ODTEKST)
    • Edycja napisu prostego - DDMODIFY (ODZMIANA)
    • Edycja paragrafu - DDMODIFY (ODZMIANA)
  • Wypełnianie napisów
  • Markowanie napisów - QTEXT (MTEKST)

Rysowanie precyzyjne

  • Bezpośrednie wskazywanie punktów
    • Skokowe przesuwanie kursora - SNAP (SKOK)
    • Sterowanie skokiem za pomocą okna dialogowego
    • Siatka węzłów - GRID (SIATKA)
    • Sterowanie węzłami za pomocą okna dialogowego
    • Tryb ortogonalny - ORTHO (ORTO)
    • Okno dialogowe DDRMODES (ODSTAN)
  • Współrzędne punktów podawane z klawiatury
  • Punkty charakterystyczne obiektów
    • Wskazywanie punktów charakterystycznych obiektów za pomocą myszy
    • Przykłady korzystania z punktów charakterystycznych
    • Standardowy wybór obiektów za pomocą punktów charakterystycznych - 'OSNAP ('OBIEKT)
    • Okno dialogowe 'DDOSNAP ('ODOBIEKT)
    • Punkt względny - FROM (OD)
  • Linie konstrukcyjne
    • Prosta - XLINE (PROSTA)
    • Półprosta - RAY (P"ŁPROSTA)
  • Wpisywanie odległości

Anulowanie wprowadzonych komend

    • Odwoływanie komend - UNDO (COFAJ)
    • Odwołanie ostatniej komendy - U (C)
    • Ponowne wykonanie odwołanej komendy - REDO (ODTW"RZ)
    • Odzyskanie ostatnio skasowanego obiektu - OOPS

Warstwy

  • Sterowanie warstwami - 'DDLMODES ('ODWAR)
  • Status warstw
  • Łatwe sterowanie warstwami
  • Okno dialogowe DDEMODES (ODELEM)

Bloki

    • Tworzenie i wstawianie bloku
  • Definicja bloku - BLOCK (BLOK)
  • Wstawianie bloków
    • Okno dialogowe DDINSERT (ODWSTAW)
    • Komenda INSERT (WSTAW)
  • Przykład definiowania i wstawiania bloku
  • Wielokrotnie wstawianie bloku - MINSERT (WWSTAW)
  • Zapis bloku na dysku - WBLOCK (PISZBLOK)
  • Przykład zapisu bloków na dysku i zamiany bloków
  • Edycja bloków - DDMODIFY (ODZMIANA)
  • Usuwanie nieużywanych bloków - PURGE (USUŃ)

Rysunek aksonometryczny

  • Siatka aksonometryczna
    • Okno dialogowe 'DDRMODES ('ODSTAN)
    • Komenda 'ISOPLANE ('IZO)
  • Okrąg aksonometryczny - ELLIPSE (ELIPSA)

Kreskowanie

  • Kreskowanie BHATCH (GKRESKUJ)
    • Uwagi do komendy BHATCH (GKRESKUJ)
    • Przykład:
    • Proste kreskowanie
    • Kreskowanie ISO
  • Kreskowanie skojarzone
  • Edycja kreskowania
    • Komenda HATCHEDIT (EDKRESK)
    • Edycja kreskowania - DDMODIFY (ODZMIANA)

Grupowanie obiektów

  • Komenda GROUP (GRUPA)
  • Tworzenie grupy
  • Wybieranie grupy
  • Przykład

Rysunek prototypowy

  • Co może zawierać rysunek prototypowy
  • Jak utworzyć rysunek prototypowy
  • Jak skorzystać z rysunku prototypowego

Wydruk

  • Komenda PLOT (KREŚL)
    • Obszar do wydrukowania
    • Jednostki, rozmiar i orientacja papieru
    • Skala wydruku
    • Przesuwanie i obrót wydruku
    • Podgląd wydruku
    • Wybór plotera/drukarki
    • Wydruk do pliku
    • Chowanie linii niewidocznych na wydruku
    • Dopasowanie wypełnień do grubości pisaków
    • Przypisywanie pisaków do kolorów
    • Optymalizacja ruchu pisaków
    • Rozpoczęcie wydruku

Regiony

  • Tworzenie regionów prostych - REGION (REGION)
  • Działania na regionach
    • Łączenie regionów - UNION (SUMA)
    • Odejmowanie regionów - SUBTRACT (R"ŻNICA)
    • Znajdowanie części wspólnej regionów - INTERSECT (ILOCZYN)
    • Kasowanie pierwowzorów
  • Automatyczne tworzenie regionów - BOUNDARY (OBWIEDNIA)
  • Rozbijanie regionów - EXPLODE (ROZBIJ)
  • Parametry fizyczne regionu - MASSPROP (PARAMFIZ)

Multilinie

    • Multilinia - MLINE (MLINIA)
    • Styl multilinii - MLSTYLE (MLSTYL)
    • Przykład
    • Edycja multilinii - MLEDIT (EDMLIN)

Naprawianie uszkodzonych rysunków

  • Komenda RECOVER (NAPRAW)

Wymiarowanie

  • Wymiary skojarzone
  • Nazwy elementów wymiaru
  • Nowe komendy wymiarowania
  • Wymiary liniowe - DIMLINEAR (WYMLINIOWY)
  • Wymiar dopasowany - DIMALIGNED (WYMNORMALNY)
  • Wymiarowanie promienia - DIMRADIUS (WYMPROMIEŃ)
  • Wymiarowanie średnicy - DIMDIAMETER (WYMŚREDNICA)
  • Wymiarowanie kątów - DIMANGULAR (WYMKĄTOWY)
  • Wymiarowanie współrzędnych - DIMORDINATE (WYMWSP"ŁRZ)
  • Łańcuch wymiarowy od linii bazowej - DIMBASELINE (WYMBAZA)
  • Łańcuch wymiarowy ciągły - DIMCONTINUE (WYMSZEREG)
  • Zaznaczanie środka okręgu lub łuku - DIMCENTER (WYMCENTRUM)
  • Odnośnik - DIMLEADER (LODNIES)
  • Tolerancje kształtu

Edycja wymiarów

  • Edycja wymiarów za pomocą uchwytów
  • Komenda DIMEDIT (WYMEDYCJA)
  • Komenda DIMTEDIT (WYMEDTEKST)
  • Okno dialogowe DDMODIFY (ODZMIANA)
  • Rozbijanie wymiarów

Style wymiarowe

  • Okno dialogowe 'DDIM ('ODWYM)
    • Styl wymiarowy
    • Bieżący styl wymiarowy
    • Rodziny stylów wymiarowych
    • Okno dialogowe 'DDIM ('ODWYM)
    • Geometria wymiaru
    • Format wymiaru
    • Napis wymiarowy
    • Jednostki
  • Małe zmiany
  • Komenda DIMOVERRIDE (WYMZMIEŃ)

Układy współrzędnych

  • Sterowanie układami współrzędnych
    • Komenda UCS (LUW)
    • Okno dialogowe DDUCS (ODLUW)
    • Okno dialogowe DDUCSP (ODLUWS)
  • Marker układu współrzędnych - UCSICON (LUWSYMB)
    • Wybrane kształty markera UCS (LUW)
  • Reguła prawej dłoni
  • Przykład

Oglądanie obiektów w przestrzeni

  • Widok równoległy
    • Punkt widzenia - VPOINT (PKTOBS)
    • Kompas
    • Kierunki predefiniowane
    • Okno dialogowe DDVPOINT
  • Widok dynamiczny i perspektywa - DVIEW (DWIDOK)
  • Widok z góry - PLAN (PLAN)
  • Chowanie linii - HIDE (UKRYJ)
  • Cieniowanie - SHADE (CIENIUJ)

Modelowanie w przestrzeni 3 wymiarowej

  • Modele szkieletowe, ściankowe i bryłowe
  • Współrzędne i filtry
  • Proste obiekty 3-wymiarowe
    • Odcinek 3-wymiarowy - LINE (LINIA)
    • Polilinia 3-wymiarowa - 3DPOLY (3WPLINIA)
    • Obszar 3-wymiarowy - 3DFACE (3WPOW)
    • Widoczność krawędzi - EDGE (KRAW)
  • Elementy płaskie w przestrzeni 3 wymiarowej
  • Poziom i grubość obiektu
    • Okno dialogowe DDEMODES (ODELEM)
    • Komenda ELEV (POZIOM)
    • Przykład
  • Powierzchnie 3-wymiarowe
    • Siatka - 3DMESH (3WSIATKA)
    • Siatka prosta - Ai_MESH
    • Powierzchnia prostoliniowa - RULESURF (POWPROST)
    • Powierzchnia równoległa - TABSURF (POWWALC)
    • Powierzchnia obrotowa - REVSURF (POWOBROT)
    • Powierzchnia brzegowa - EDGESURF (POWKRAW)
  • Powierzchnie - 3D
    • Prostopadłościan - Ai_BOX
    • Klin - Ai_WEDGE
    • Ostrosłup - Ai_PYRAMID
    • Stożek - Ai_CONE
    • Sfera - Ai_SPHERE
    • Kopuła - Ai_DOME
    • Miska - Ai_DISH
    • Torus - Ai_TORUS
  • Rzut płaski - PROJECT (RZUT)
    • PROJECT1
    • PROJECT2

Modyfikacja obiektów 3D

  • Płaszczyzna X-Y
  • Tablica 3D - 3DARRAY (3DSZYK)
  • Zmiana położenia obiektów w przestrzeni
    • Dopasowanie - ALIGN (DOPASUJ)
    • Obrót - ROTATE3D (OBROTY3D)
    • Odbicie lustrzane - MIRROR3D (LUSTRO3D)
  • Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D - PEDIT (EDPLIN)
  • Modyfikacja cech obiektów 3-wymiarowych
  • DDMODIFY (ODZMIANA) w przestrzeni
    • Modyfikacja ścianek
    • Modyfikacja polilinii i powierzchni
    • Modyfikacja brył ACIS
  • Nowe możliwości TRIM (UTNIJ) i EXTEND (WYDŁUŻ)

Modelowanie bryłowe ACIS

  • Bryły proste
    • Prostopadłościan - BOX (KOSTKA)
    • Kula - SPHERE (SFERA)
    • Klin - WEDGE (KLIN)
    • Stożek - CONE (STOŻEK)
    • Walec - CYLINDER (WALEC)
    • Torus - TORUS (TORUS)
  • Bryły złożone
    • Suma brył - UNION (SUMA)
    • Różnica brył - SUBTRACT (R"ŻNICA)
    • Część wspólna brył - INTERSECT (ILOCZYN)
    • Przykład
    • Część wspólna brył - INTERFERE (PRZENIKANIE)
    • Pogrubianie obiektów płaskich - EXTRUDE (WYCIĄGNIJ)
    • Pogrubianie wzdłuż kierownicy - EXTRUDE (WYCIĄGNIJ)
    • Bryły obrotowe - REVOLVE (PRZEKRĘĆ)
  • Wyświetlanie brył
    • Gęstość linii - zmienna Isolines
    • Gęstość siatki - zmienna Facetres
    • Wyświetlanie konturów - zmienna Dispsilh
  • Przekroje i przecięcia
    • Przekrój - SECTION (PRZEKR"J)
    • Przecięcie - SLICE (PŁAT)
  • Parametry masowe
    • Parametry fizyczne brył - MASSPROP (PARAMFIZ)
  • Przekształcanie brył AME-AMECONVERT (AMEKONW)
  • Ścinanie i zaokrąglanie krawędzi brył
    • Ścinanie krawędzi - CHAMFER (FAZUJ)
    • Zaokrąglanie krawędzi - FILLET (ZAOKRĄGL)

Rendering

  • Obiekty 3D
  • Materiały - RMAT (RMAT)
    • Parametry materiału
  • Wyświetlenie rodzaju materiału - SHOWMAT
  • Biblioteka materiałów - MATLIB (BIBLMAT)
  • Światła - LIGHT (ŚWIATŁO)
    • Światło punktowe - czyli "żarówka"
    • Światło równoległe - czyli "słońce"
    • Światło stożkowe - czyli "reflektor"
  • Włączenie ekranu do renderingu - RENDSCR (RENDEKR)
  • Sceny - SCENE (SCENA)
  • Rendering - RENDER (RENDER)
  • Parametry renderingu - RPREF (RPARAM)
  • Zapis i odczyt ekranu renderingu
    • Zapis ekranu do pliku - SAVEIMG (ZAPISZOBR)
    • Wczytanie mapy bitowej z pliku - REPLAY (WYŚWIETL)
  • Usuwanie z pamięci modułu do renderingu - RENDERUNLOAD (RENDERUNLOAD)
  • Komunikacja z 3D Studio
    • Wczytywanie rysunków z 3DStudio - 3DSIN (3DSWE)
    • Zapis rysunku w formacie 3DStudio - 3DSOUT (3DSWY)

Atrybuty

  • Tworzenie atrybutów
    • Okno dialogowe DDATTDEF (ODATRDEF)
    • Komenda ATTDEF (ATRDEF)
  • Tworzenie i wstawianie bloków z atrybutami
  • Sporządzanie listy atrybutów
    • Okno dialogowe DDATTEXT (ODATRWYC)
    • Komenda ATTEXT (ATRWYC)
    • Plik formatujący (ang. template file)
  • Tryb wyświetlania i wydruku atrybutów - ATTDISP (ATRWID)
  • Edycja atrybutów
    • Okno dialogowe DDATTE (ODATR)
    • Edycja indywidualna ATTEDIT (ATRRED)
    • Edycja globalna
  • Redefinicja atrybutów - ATTREDEF (ATRREDEF)
  • Modyfikacja definicji atrybutów - DDMODIFY (ODZMIANA)

Rzutnie

  • Konfiguracja rzutni - VPORTS (RZUTNIE)

Slajdy

  • Tworzenie slajdu - MSLIDE (WSLAJD)
  • Wyświetlanie slajdu - VSLIDE (SLAJD)
  • Biblioteka slajdów

Import/Eksport

  • Format AutoCADa 12
    • Import - OPEN
    • Eksport - SAVEASR12 (ZAPISZR12)
  • Format DXF
    • Import - DXFIN (DXFWE)
    • Eksport - DXFOUT (DXFWY)

Operacje dyskowe

  • Operacje dyskowe - 'FILES ('PLIKI)
    • Wyświetlanie zawartości katalogu
    • Kopiowanie plików
    • Zmiana nazwy pliku
    • Usuwanie plików
    • Odblokowywanie plików
    • Zakończenie komendy
    • Help

OLE

  • Co to jest OLE?
  • Czym różni się łączenie od osadzania?
  • Umieszczanie obiektów OLE w rysunkach AutoCADa
    • Osadzanie - INSERTOBJ (WSTAWOB)
    • Łączenie - PASTESPEC (WKLEJ_S)
    • Wklejanie - PASTECLIP (WKLEJ)
    • Zarządzanie połączeniami - OLELINKS (OLE_P)
  • Umieszczanie rysunków w innych aplikacjach
    • Osadzanie - COPYCLIP (KOPIUJ_S)
    • Wycięcie i osadzenie - CUTCLIP (WYTNIJ)
    • Łączenie - COPYLINK (KOPIUJ_P)
  • Umieszczanie zawartości okna tekstowego w schowku - COPYHIST (KOPIUJHIST)
  • Uwaga

AutoLISP

Stół graficzny (digitizer)

  • Obsługa stołu graficznego - TABLET (PULPIT)
    • Konfiguracja stołu graficznego
    • Kalibracja stołu graficznego
    • Wynik dopasowania (Outcome of fit:)
    • Błąd RMS (RMS Error)
    • Odchylenia
    • Wybór rodzaju transformacji
    • Przenoszenie dużych rysunków

Inne użyteczne komendy

    • Odświeżanie wszystkich rzutni - 'REDRAWALL ('PRZERYSW)
    • Regeneracja wszystkich rzutni - REGENALL (REGENW)
    • Okno dialogowe DDRENAME (ODNNAZWA)
    • Usuwanie nieużywanych obiektów - PURGE (USUŃ)
    • Zaznaczanie punktów - 'BLIPMODE ('ZNACZNIK)
    • Okno dialogowe DDSELECT (ODWYBIERZ)
    • Sprawdzanie poprawności rysunków - AUDIT (TEST)
    • Jednostki - UNITS (JEDN)

Ustawienia

    • Ustawienia - PREFERENCES (PARAM)
    • Sterowanie oknami Windows- SYSWINDOWS (SYSWINDOWS)
    • Konfiguracja okien narzędziowych - TBCONFIG (PNKONFIG)
    • Sterowanie oknami narzędziowymi - TOOLBAR (PASEKN)

Wymagania sprzętowe

Instalacja AutoCADa

    • Kopiowanie dyskietek dystrybucyjnych
    • Klucz sprzętowy
    • Instalacja Win32s
    • Instalacja AutoCADa
  • Konfiguracja AutoCADa
    • Konfiguracja podczas pierwszego uruchomienia programu
    • Menu konfiguracyjne

Dodaj do koszyka AutoCAD 13 i 13 PL dla Windows

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.