reklama - zainteresowany?

AutoCAD 12 i 12 PL - Helion

AutoCAD 12 i 12 PL
Autor: Andrzej Pikoń
ISBN: 83-85701-44-3
stron: 600, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 i 12 PL

Tagi: AutoCAD

Dla początkujących podręcznik, dla zaawansowanych leksykon!

Niniejsza książka omawia AutoCAD 12 i 12 PL. Utrzymano w niej konwencję leksykonu - podręcznika, która uzyskała pozytywną ocenę bardzo wielu czytelników poprzednich książek ("AutoCAD wersja 10" i "AutoCAD wersja 11") . W książce omówiono działanie poszczególnych komend, dostępne opcje, sposób wprowadzania komend za pomocą menu górnego i bocznego. Omówione zostały zarówno komendy angielskie jak i polskie. Zagadnienia i komendy wprowadzone w wersjach 11 i 12 zostały zaznaczone specjalnymi znaczkami, aby dopomóc czytelnikom zainteresowanym nowymi możliwościami tych wersji. Opis komend uzupełniony został uwagami praktycznymi. Komendy zostały zgrupowane tematycznie i zilustrowane bardzo licznymi rysunkami (ponad 700) i przykładami. Szczegółowo omówiono i zilustrowano rysunkami liczne okna dialogowe, wprowadzone w wersji 12. Na końcu książki zamieszczono słownik komend: angielsko-polski i polsko-angielski oraz indeks ogólny.

"Tak doskonały, uniwersalny i popularny pakiet jak AutoCAD wymaga podręcznika o takiej właśnie oprawie"
"Studiujmy książkę Pikonia, aby być przygotowanym na nadejście tak fascynujących technologii"

o książkach-poprzedniczkach, Computerworld 10/92 i 43/92

Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców, zarówno początkujących (w szczególności z uwagi na liczne przykłady omawiające posługiwanie się programem "od zera") jak i zaawansowanych (z uwagi na ujęcie zagadnień w formie leksykonu oraz wyróżnienie nowych cech wprowadzonych w wersji 12).

Książka zawiera:

  • sposoby wykorzystania AutoCADa;
  • nowe możliwości wersji 12 i 12 PL (okna dialogowe, uchwyty, podgląd wydruku, AME 2.1 i regiony, nowe menu, nowe opcje wyboru obiektów, ulepszone kreskowanie, kalkulator geometryczny, nowe komendy);
  • szczegółowy opis opcji, komend i okien dialogowych;
  • informacje, jak odszukać komendę w menu;
  • uwagi praktyczne;
  • odnośniki "patrz też"
  • przykłady;
  • opis zmiennych systemowych;
  • słownik komend;
  • rozbudowany indeks;
  • i wiele innych!

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 i 12 PL

 

Osoby które kupowały "AutoCAD 12 i 12 PL", wybierały także:

  • AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D
  • AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki
  • AutoCAD 2016 PL. Pierwsze kroki

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 i 12 PL

Spis treści

AutoCAD 12 i 12 PL -- spis treści

1. Wstęp

  • 1.1. Nowe możliwości wersji 12 w skrócie
  • 1.2. Co znajdziesz w tej książce
  • 1.3. Jak korzystać z tej książki
  • 1.4. Uwagi dla użytkowników polskiej wersji
  • 1.5. Znaczki
  • 1.6. Rzeczywistość wirtualna

Część 1. Wiadomości podstawowe

2. Wprowadzenie

  • 2.1. Uruchomienie AutoCADa
    2.2. Menu Główne - odeszło w zapomnienie 2.3. Ekran AutoCADa
    • 2.3.1. Obszar Rysunku
    • 2.3.2. Linia statusowa
    • 2.3.3. Obszar dialogowy
    • 2.3.4. Menu górne
    • 2.3.5. Menu boczne
    • 2.3.6. Menu obrazkowe
    • 2.3.7. Menu stołu graficznego
    • 2.3.8. Menu kursora
    • 2.3.9. Okna dialogowe
    • 2.3.10. Kursor
    • 2.3.11. Marker układu współrzędnych UCS
    • 2.3.12. Ekran graficzny i ekran tekstowy
  • 2.4. Jak komunikować się z programem
    • 2.4.1. Komendy
    • 2.4.2. Wskazywanie punktów
    • 2.4.3. Wskazywanie obiektów
  • 2.5. Sposób posługiwania się oknami dialogowymi
  • 2.6. Przestrzeń AutoCADa
    • 2.6.1. Globalny Układ Współrzędnych - WCS
    • 2.6.2. Lokalne Układy Współrzędnych Użytkownika - UCS
    • 2.6.3. Współrzędne
    • 2.6.4. Współrzędne prostokątne (kartezjańskie)
    • 2.6.5. Współrzędne biegunowe
    • 2.6.6. Współrzędne sferyczne
    • 2.6.7. Współrzędne walcowe
    • 2.6.8. Domyślna orientacja osi i kierunki mierzenia kątów
    • 2.6.9. Jednostki, skala i rozmiar papieru
    • 2.6.10. Okno dialogowe DDUNITS (ODJEDN)
    • 2.6.11. Jednostki - UNITS (JEDN)
    • 2.6.12. Granice - LIMITS (GRANICE)
    • 2.6.13. Komenda MVSETUP (KONFIG)
  • 2.7. Zapis rysunku na dysku - QSAVE (ZAP)
  • 2.8. Zapis rysunku pod nową nazwą - SAVE (ZAPISZ) i SAVEAS (NZAPISZ)
  • 2.9. Automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa
  • 2.10. Wczytanie istniejącego rysunku - OPEN (OTW"RZ)
  • 2.11. Rozpoczęcie edycji nowego rysunku - NEW (NOWY)
  • 2.12. System pomocy dla użytkownika - HELP (POMOC)
  • 2.13. Jak zakończyć pracę z AutoCADem

3. Podstawowe elementy rysunku

  • 3.0.1. Odcinek linii prostej - LINE (LINIA)
  • 3.0.2. Punkt - POINT (PUNKT)
  • 3.0.3. Okrąg - CIRCLE (OKRĄG)
  • 3.0.4. Łuk - ARC (ŁUK)
  • 3.0.5. Obszar - SOLID (OBSZAR)
  • 3.0.6. Polilinia - PLINE (PLINIA)
  • 3.0.7. Automatyczne tworzenie polilinii - BPOLY (GPLINIA)
  • 3.0.8. Elipsa - ELLIPSE (ELIPSA)
  • 3.0.9. Prostokąt - RECTANG (PROST)
  • 3.0.10. Wielobok - POLYGON (WIELOBOK)
  • 3.0.11. Pierścień - DONUT (PIERŚCIEŃ)
  • 3.0.12. Podwójna linia - DLINE
  • 3.0.13. Szeroka linia - TRACE (TRASA)
  • 3.0.14. Szkic - SKETCH (SZKICUJ)
  • 3.0.15. Regiony

4. Oglądanie rysunku

  • 4.1. Powiększanie/Zmniejszanie - ZOOM (ZOOM)
  • 4.2. Przesuwanie na ekranie - PAN (NFRAGM)
  • 4.3. Widok - VIEW (WIDOK)
  • 4.4. Okno dialogowe - DDVIEW (ODWIDOK)
  • 4.5. Odświeżanie ekranu - REDRAW (PRZERYS)
  • 4.6. Regeneracja rysunku - REGEN (REGEN)
  • 4.7. Wypełnianie - FILL (WYPEŁNIJ)

5. Cechy obiektów

  • 5.1. Bieżący kolor i typ linii
  • 5.2. Okno dialogowe DDEMODES (ODELEM)
  • 5.3. Kolor - COLOR (KOLOR)
  • 5.4. Typy linii
    • 5.4.1. Komenda LINETYPE (RODZLIN)
    • 5.4.2. Tworzenie własnych typów linii
    • 5.4.3. Współczynnik skali linii - LTSCALE (RLSKALA)

6. Modyfikacje rysunku

  • 6.1. Jak wybierać obiekty do modyfikacji ?
    • 6.1.1. Zaczynamy od komendy
    • 6.1.2. Zaczynamy od obiektów
    • 6.1.3. Opcje dostępne podczas wyboru obiektów
  • 6.2. Nowe opcje wyboru obiektów
  • 6.3. Usuwanie obiektów - ERASE (WYMAŻ)
  • 6.4. Powielanie obiektów
    • 6.4.1. Kopiowanie - COPY (KOPIUJ)
    • 6.4.2. Tablica - ARRAY (SZYK)
    • 6.4.3. Kopiowanie równoległe - OFFSET (ODSUŃ)
    • 6.4.4. Odbicie lustrzane - MIRROR (LUSTRO)
    • 6.4.5. "Podziel" - DIVIDE (PODZIEL)
    • 6.4.6. "Zmierz" - MEASURE (ZMIERZ)
  • 6.5. Zmiana położenia obiektów bez zmiany ich kształtu
    • 6.5.1. Przesuwanie - MOVE (PRZESUŃ)
    • 6.5.2. Obracanie - ROTATE (OBR"T)
    • 6.5.3. Dopasowanie - ALIGN
  • 6.6. Modyfikacje zmieniające kształt obiektów
    • 6.6.1. Rozdzielanie - BREAK (PRZERWIJ)
    • 6.6.2. Wydłużanie - EXTEND (WYDŁUŻ)
    • 6.6.3. Ucinanie - TRIM (UTNIJ)
    • 6.6.4. Rozciąganie - STRETCH (ROZCIĄGNIJ)
    • 6.6.5. Ścinanie rogów - CHAMFER (FAZUJ)
    • 6.6.6. Zaokrąglanie - FILLET (ZAOKRĄGL)
  • 6.7. Zmiana wielkości obiektów - SCALE (SKALA)
  • 6.8. Modyfikacja polilinii - PEDIT (EDPLIN)
  • 6.9. Modyfikacje obiektów i ich cech
    • 6.9.1. Komenda CHANGE (ZMIEŃ)
    • 6.9.2. Okno dialogowe DDCHPROP (ODZMCECHY)
    • 6.9.3. Komenda CHPROP (ZMCECHY)
  • 6.10. Okno dialogowe DDMODIFY (ODZMIEŃ)
    • 6.10.1. Zmiana odcinka
    • 6.10.2. Zmiana punktu
    • 6.10.3. Zmiana okręgu
    • 6.10.4. Zmiana łuku
    • 6.10.5. Zmiana obszaru
    • 6.10.6. Zmiana polilinii
    • 6.10.7. Zmiana szerokiej linii
  • 6.11. Rozbijanie obiektów złożonych
    • 6.11.1. Komenda EXPLODE (ROZBIJ)
    • 6.11.2. Komenda XPLODE (BLROZB)
  • 6.12. Precyzja edycji
  • 6.13. Uchwyty
    • 6.13.1. Rozciąganie
    • 6.13.2. Przesuwanie
    • 6.13.3. Obracanie
    • 6.13.4. Zmiana wielkości
    • 6.13.5. Odbicie lustrzane
    • 6.13.6. Okno dialogowe DDGRIPS (ODUCHWYT)

7. Uzyskiwanie podstawowych informacji o rysunku

  • 7.1. Odległość między punktami - DIST (ODLEG)
  • 7.2. Obliczanie pola powierzchni i obwodu - AREA (POLE)
  • 7.3. Współrzędne punktu - ID (ID)

8. Napisy

  • 8.1. Rysowanie napisu - DTEXT (DTEKST)
  • 8.2. Rysowanie napisu - TEXT (TEKST)
  • 8.3. Styl napisu - STYLE (STYL)
  • 8.4. Modyfikacja istniejących napisów
    • 8.4.1. Okno dialogowe DDEDIT (ODTEKST)
    • 8.4.2. Okno dialogowe DDMODIFY (ODZMIEŃ)
    • 8.4.3. Modyfikacja napisów - CHTEXT (EDTEKST)
  • 8.5. Wprowadzanie i edycja bloków tekstu - PTEXT (PTEKST)
  • 8.6. Markowanie napisów - QTEXT (MTEKST)
  • 8.7. Import pliku tekstowego - ASCTEXT (ASCTEKST)

9. Anulowanie wprowadzonych komend

  • 9.1. Odwoływanie komend - UNDO (COFAJ)
  • 9.2. Odwołanie ostaniej komendy - U (C)
  • 9.3. Ponowne wykonanie odwołanej komendy - REDO (ODTW"RZ)
  • 9.4. Odzyskanie ostatnio skasowanego obiektu - OOPS (ODDAJ)

10. Rysowanie precyzyjne

  • 10.1. Bezpośrednie wskazywanie punktów
    • 10.1.1. Skokowe przesuwanie kursora - SNAP (SKOK)
    • 10.1.2. Siatka węzłów - GRID (SIATKA)
    • 10.1.3. Tryb ortogonalny - ORTHO (ORTO)
    • 10.1.4. Okno dialogowe DDRMODES (ODSTAN)
  • 10.2. Współrzędne punktów podawane z klawiatury
  • 10.3. Punkty charakterystyczne obiektów
    • 10.3.1. Wskazywanie punktów charakterystycznych obiektów za pomocą myszy.
    • 10.3.2. Przykłady korzystania z punktów charakterystycznych
    • 10.3.3. Standardowy wybór obiektów za pomocą punktów charakterystycznych - OSNAP (OBIEKT)
    • 10.3.4. Okno dialogowe DDOSNAP (ODOBIEKT)

11. Warstwy

  • 11.1. Sterowanie warstwami - DDLMODES (ODWAR)
  • 11.2. Komenda LAYER (WARSTWA)
  • 11.3. Okno dialogowe DDEMODES (ODELEM)
  • 11.4. Warstwa "0"
  • 11.5. Usuwanie wszystkich elementów z warstwy - DELLAYER (WWAR)
  • 11.6. Dywagacje na temat warstw

12. Bloki

  • 12.1. Definicja bloku - BLOCK (BLOK)
  • 12.2. Wstawianie bloków
    • 12.2.1. Komenda INSERT (WSTAW)
    • 12.2.2. Okno dialogowe DDINSERT (ODWSTAW)
  • 12.3. Przykład definiowania i wstawiania bloku
  • 12.4. Wielokrotnie wstawianie bloku - MINSERT (WWSTAW)
  • 12.5. Zapis bloku na dysku - WBLOCK (PISZBLOK)
  • 12.6. Przykład zapisu bloków na dysk i zamiany bloków
  • 12.7. Nowy punkt wstawienia bloku - BASE (BAZA)
  • 12.8. Cechy bloków.
  • 12.9. Edycja bloków - DDMODIFY (ODZMIEŃ)
  • 12.10. Biblioteki
  • 12.11. Usuwanie nieużywanych bloków - PURGE (USUŃ)

13. Kreskowanie

  • 13.1. Kreskowanie inteligentne BHATCH (GKRESKUJ)
  • 13.2. Kreskowanie tradycyjne - HATCH (KRESKUJ)
  • 13.3. Tworzenie wzoru kreskowania

14. Wymiarowanie

  • 14.1. Włączenie trybu wymiarowania - DIM (WYMIAR)
  • 14.2. Wymiary liniowe
    • 14.2.1. Wymiar poziomy - HORizontal (POZiomy)
    • 14.2.2. Wymiar pionowy - VErtical (PIOnowy)
    • 14.2.3. Wymiar dopasowany - ALigned (NORmalny)
    • 14.2.4. Wymiar obrócony - ROtated (OBRócony)
    • 14.2.5. Łańcuch wymiarowy od linii bazowej - Baseline (BAZa)
    • 14.2.6. Łańcuch wymiarowy ciągły - COntinue (SZEregowy)
  • 14.3. Wymiarowanie kątów, średnic i promieni
    • 14.3.1. Wymiar kątowy - ANgular (KĄT)
    • 14.3.2. Wymiarowanie średnicy - Diameter (ŚREdnica)
    • 14.3.3. Wymiarowanie promienia - RAdius (PROmień)
    • 14.3.4. Środek okręgu lub łuku - CEnter (CENtrum)
  • 14.4. Odnośnik - Leader (LOdnies)
  • 14.5. Wymiarowanie współrzędnych - ORdinate (WSPółrz)
  • 14.6. Anulowanie wprowadzonych wymiarów - Undo (COFaj)
  • 14.7. Zmiana stylu napisu wymiarowego - STYle (STYl)
  • 14.8. Wyświetlenie statusu - STAtus (STAn)
  • 14.9. Odświeżenie ekranu - REDraw (Przerys)
  • 14.10. Edycja wymiarów
    • 14.10.1. Zmiana napisu wymiarowego - Newtext (NTEkst)
    • 14.10.2. Pochylanie linii wymiarowych - OBlique (POChyl)
    • 14.10.3. Zmiana położenia napisu wymiarowego - TEdit (EDTekst)
    • 14.10.4. Zmiana kąta obrotu napisu wymiarowego - TRotate (OTEkst)
    • 14.10.5. Centrowanie napisu wymiarowego - HOMetext (PTEkst)
    • 14.10.6. Okno dialogowe DDMODIFY (ODZMIEŃ)
    • 14.10.7. Rozbijanie wymiarów
  • 14.11. Style wymiarowe
    • 14.11.1. Tworzenie stylu wymiarowego - SAve (ZAPisz)
    • 14.11.2. Wywoływanie stylu wymiarowego - REStore (WYWołaj)
    • 14.11.3. Wyświetlenie parametrów stylu wymiarowego - VAriables (PARam)
    • 14.11.4. Modyfikacja zmiennych wymiarowych dla pojedynczego wymiaru - OVerride (ZMień)
    • 4.11.5. Uaktualnienie wymiarów - UPdate (AKTual)
  • 14.12. Okno dialogowe DDIM (ODWYM)
    • 14.12.1. Dimension Line... (Linia wymiarowa...)
    • 14.12.2. Extension Lines... (Linie pomocnicze...)
    • 14.12.3. Arrows... (Strzałki...)
    • 14.12.4. Text Location... (Położenie tekstu...)
    • 14.12.5. Text Format... (Format tekstu...)
    • 14.12.6. Features... (Cechy stylu...)
    • 14.12.7. Colors... (Kolory...)
  • 14.13. 4 krótkie pytania dotyczące wymiarów
  • 14.14. Zmienne wymiarowe

15. Rysunek aksonometryczny

  • 15.1. Siatka aksonometryczna
  • 15.2. Włączenie siatki aksonometrycznej - ISOPLANE (IZO)
  • 15.3. Okrąg aksonometryczny - ELLIPSE (ELIPSA)
  • 15.4. Bloki i napisy w rysunku aksonometrycznym

16. Wydruk

  • 16.1. Komenda PLOT (KREŚL)
    • 16.1.1. Obszar do wydrukowania
    • 16.1.2. Jednostki
    • 16.1.3. Skalowanie rysunku
    • 16.1.4. Przesuwanie i obrót wydruku
    • 16.1.5. Podgląd wydruku
    • 16.1.6. Rozmiar i orientacja papieru
    • 16.1.7. Wybór plotera/drukarki
    • 16.1.8. Wydruk do pliku
    • 16.1.9. Chowanie linii niewidocznych na wydruku
    • 16.1.10. Dopasowanie wypełnień do grubości pisaków
    • 16.1.11. Przypisywanie pisaków do kolorów
    • 16.1.12. Optymalizacja ruchu pisaków
    • 16.1.13. Rozpoczęcie wydruku
  • 16.2. Dawny sposób wydruku
  • 16.3. Wydruk w przestrzeni papieru

17. Rysunek prototypowy

  • 17.1. Co może zawierać rysunek prototypowy
  • 17.2. Jak utworzyć rysunek prototypowy
  • 17.3. Jak skorzystać z rysunku prototypowego

Część 2. Rysowanie w przestrzeni

18. Układy współrzędnych

  • 18.1. Sterowanie układami współrzędnych
    • 18.1.1. Komenda UCS (LUW)
    • 18.1.2. Okno dialogowe DDUCS (ODLUW)
    • 18.1.3. Okno dialogowe DDUCSP
  • 18.2. Marker układu współrzędnych - UCSICON (LUWSYMB)
  • 18.3. Reguła prawej dłoni
  • 18.4. Przykład

19. Modelowanie w przestrzeni 3 wymiarowej

  • 19.1. Modele szkieletowe, ściankowe i bryłowe
  • 19.2. Współrzędne i filtry
  • 19.3. Proste obiekty 3-wymiarowe
    • 19.3.1. Odcinek 3-wymiarowy - LINE (LINIA)
    • 19.3.2. Polilinia 3-wymiarowa - 3DPOLY (3WPLINIA)
    • 19.3.3. Obszar 3-wymiarowy - 3DFACE (3WPOW)
  • 19.4. Umieszczanie elementów płaskich w przestrzeni 3 wymiarowej
  • 19.5. Poziom i grubość obiektu - ELEV (POZIOM)
  • 19.6. Okno dialogowe DDEMODES (ODELEM)
  • 19.7. Powierzchnie 3-wymiarowe
    • 19.7.1. Siatka - 3DMESH (3WSIATKA)
    • 19.7.2. Automatyczne tworzenie siatek w przestrzeni
    • 19.7.3. Siatka prosta - MESH (PŁAT)
    • 19.7.4. Polipowierzchnia - PFACE (PPOW)
    • 19.7.5. Powierzchnia prostoliniowa - RULESURF (POWPROST)
    • 19.7.6. Powierzchnia równoległa - TABSURF (POWWALC)
    • 19.7.7. Powierzchnia obrotowa - REVSURF (POWOBROT)
    • 19.7.8. Powierzchnia brzegowa - EDGESURF (POWKRAW)
    • 19.7.9. MFACE (TPPOW)
  • 19.8. Inne obiekty 3 wymiarowe
    • 19.8.1. Prostopadłościan - BOX
    • 19.8.2. Ostrosłup - PYRAMID
    • 19.8.3. Klin - WEDGE
    • 19.8.4. Kopuła - DOME
    • 19.8.5. Sfera - SPHERE
    • 19.8.6. Stożek - CONE
    • 19.8.7. Torus - TORUS
    • 19.8.8. Miska - DISH
  • 19.9. Rzut płaski - PROJECT (RZUT)
    • 19.9.1. PROJECT1 (RZUT1)
    • 19.9.2. PROJECT2 (RZUT2)

20. Oglądanie obiektów w przestrzeni

  • 20.1. Widok równoległy
    • 20.1.1. Punkt widzenia - VPOINT (PKTOBS)
    • 20.1.2. Kompas
    • 20.1.3. Okno dialogowe DDVPOINT (ODPKTOBS)
  • 20.2. Widok dynamiczny - DVIEW (DWIDOK)
  • 20.3. Widok z góry - PLAN (PLAN)
  • 20.4. Chowanie linii zasłoniętych - HIDE (UKRYJ)
  • 20.5. Cieniowanie - SHADE (CIENIUJ)
  • 20.6. Widoczność krawędzi - EDGE (NKRAW)

21. Modyfikacja obiektów 3-wymiarowych

  • 21.1. Płaszczyzna X-Y
  • 21.2. Tablica 3D - 3DARRAY (3WSZYK)
  • 21.3. Zmiana położenia obiektów w przestrzeni
    • 21.3.1. Dopasowanie - ALIGN
    • 21.3.2. ROTATE3D
    • 21.3.3. Odbicie lustrzane w przestrzeni - MIRROR3D
  • 21.4. Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D - PEDIT (EDPLIN)
  • 21.5. Modyfikacja cech obiektów 3- wymiarowych
  • 21.6. Modyfikacja ścianek 3D - DDMODIFY (ODZMIEŃ)
  • 21.7. Modyfikacja polilinii i powierzchni DDMODIFY (ODZMIEŃ)
  • 21.8. Uchwyty

22. Modelowanie bryłowe - AME wersja 2.1

  • 22.1. Uruchamianie modułu AME
  • 22.2. Bryły proste
    • 22.2.1. Prostopadłościan - SOLBOX (BRKOSTKA)
    • 22.2.2. Kula - SOLSPHERE (BRSFERA)
    • 22.2.3. Klin - SOLWEDGE (BRKLIN)
    • 22.2.4. Stożek - SOLCONE (BRSTOŻEK)
    • 22.2.5. Walec - SOLCYL (BRWALEC)
    • 22.2.6. Torus - SOLTORUS (BRTORUS)
    • 22.2.7. Płaszczyzna konstrukcyjna
    • 22.2.8. Okno dialogowe DDSOLPRM (ODBRPRYM)
  • 22.3. Bryły złożone
    • 22.3.1. Łączenie brył - SOLUNION (BRSUMA)
    • 22.3.2. Odejmowanie brył - SOLSUB (BRR"ŻN)
    • 22.3.3. Znajdowanie części wspólnej brył - SOLINT (BRPRZEC)
    • 22.3.4. Tworzenie brył na bazie innych obiektów - SOLIDIFY (BRYŁA)
    • 22.3.5. Pogrubianie obiektów płaskich - SOLEXT (BRGRUB)
    • 22.3.6. Tworzenie brył obrotowych SOLREV (BROBR)
    • 22.3.7. Soldelent i Solsolidify
  • 22.4. Edycja brył
    • 22.4.1. Modyfikacja brył - SOLCHP (BRZMCECHY)
    • 22.4.2. Przesuwanie brył - SOLMOVE (BRPRZESUŃ)
    • 22.4.3. Dopasowywanie UCS do krawędzi i ścianek brył - SOLUCS (BRLUW)
    • 22.4.4. Rozdzielanie brył - SOLSEP (BRSEP)
    • 22.4.5. Ścinanie krawędzi - SOLCHAM (BRFAZUJ)
    • 22.4.6. Zaokrąglanie krawędzi - SOLFILL (BRZAOKR)
  • 22.5. Parametry fizyczne brył
    • 22.5.1. Wyświetlanie parametrów - SOLMASSP (BRPARAM)
    • 22.5.2. Okno dialogowe DDSOLMASSP (ODBRPARAM)
    • 22.5.3. Materiały - DDSOLMAT (ODBRMAT)
    • 22.5.4. Komenda SOLMAT (BRMAT)
  • 22.6. Wyświetlanie brył
    • 22.6.1. Reprezentacja siatkowa - SOLMESH (BRSIATKA)
    • 22.6.2. Reprezentacja szkieletowa - SOLWIRE (BRKRAW)
  • 22.7. Przekroje i przecięcia
    • 22.7.1. Przekrój poprzeczny - SOLSECT (BRPRZEKR)
    • 22.7.2. Rozcięcie bryły płaszczyzną - SOLCUT (BRTNIJ)
  • 22.8. Informacje o bryłach
    • 22.8.1. Pole powierzchni bryły - SOLAREA (BRPOLE)
    • 22.8.2. Inne informacje - SOLLIST (BRLISTA)
  • 22.9. Kopiowanie krawędzi i ścianek bryły - SOLFEAT (BRKOPIUJ)
  • 22.10. Tworzenie profilu - SOLPROF (BRPROF)
  • 22.11. Porządkowanie brył - SOLPURGE (BRUSUŃ)
  • 22.12. Parametry pracy AME
    • 22.12.1. Zmienne systemowe AME
    • 22.12.2. Okno dialogowe DDSOLVAR (ODBRZM)
  • 22.13. Pierwsze uruchomienie AME
  • 22.14. Usuwanie AME z pamięci
  • 22.15. Uwagi

Część 3. Dla zaawansowanych

23. Atrybuty

  • 23.1. Tworzenie atrybutów
    • 23.1.1. Komenda ATTDEF (ATRDEF)
    • 23.1.2. Okno dialogowe DDATTDEF (ODATRDEF)
  • 23.2. Tworzenie i wstawianie bloków z atrybutami
  • 23.3. Sporządzanie listy atrybutów
    • 23.3.1. Okno dialogowe DDATTEXT (ODATRWYC)
    • 23.3.2. Komenda ATTEXT (ATRWYC)
    • 23.3.3. Format listy
    • 23.3.4. Plik formatujący (ang. template file)
  • 23.4. Przykład przesyłania danych do bazy danych, arkusza kalkulacyjnego i programu w Turbo Pascalu
  • 23.5. Tryb wyświetlania i wydruku atrybutów - ATTDISP (ATRWID)
  • 23.6. Edycja atrybutów
    • 23.6.1. Komenda ATTEDIT (ATRRED)
    • 23.6.2. Okno dialogowe DDATTE (ODATR)
  • 23.7. Redefinicja atrybutów - ATTREDEF (ATRREDEF)
  • 23.8. Modyfikacja definicji atrybutów DDMODIFY (ODZMIEŃ)

24. Odnośniki zewnętrzne

  • 24.1. Zarządzanie odnośnikami - XREF (ODNOŚNIK)
  • 24.2. Przyłączanie wybranych elementów odnośnika - XBIND (USTAL)
  • 24.3. Łatwe dołączanie odnośników - XREFCLIP (WZODN)
  • 24.4. Modyfikacja odnośnika - DDMODIFY (ODZMIEŃ)

25. Regiony

  • 25.1. Uruchamianie modułu Region
  • 25.2. Tworzenie regionów prostych - SOLIDIFY (BRYŁA)
  • 25.3. Tworzenie regionów złożonych
    • 25.3.1. Łączenie regionów - SOLUNION (BRSUMA)
    • 25.3.2. Odejmowanie regionów - SOLSUB (BRR"ŻN)
    • 25.3.3. Znajdowanie części wspólnej regionów - SOLINT (BRPRZEC)
    • 25.3.4. Uwagi
    • 25.3.5. Przykład
  • 25.4. Modyfikacja regionów - SOLCHP (BRZMCECHY)
    • 25.4.1. Przykład
  • 25.5. Kreskowanie regionów
  • 25.6. Pole powierzchni regionu - SOLAREA (BRPOLE)
  • 25.7. Rozdzielanie regionów - SOLSEP (BRSEP)
  • 25.8. Tworzenie zwykłych obiektów na bazie regionu - SOLFEAT (BRKOPIUJ)
  • 25.9. Usuwanie skasowanych regionów - SOLPURGE (BRUSUŃ)

26. Rzutnie

  • 26.1. Konfiguracja rzutni - VPORTS (RZUTNIE)
  • 26.2. Ustawianie konfiguracji rzutni za pomocą okna dialogowego

27. Przestrzeń modelu i papieru

  • 27.1. Komenda - MVIEW (WWIDOK)
  • 27.2. Przestrzeń modelu - MSPACE (MODEL)
  • 27.3. Przestrzeń papieru - PSPACE (PAPIER)
  • 27.4. Przykład
  • 27.5. Chowanie linii zasłoniętych na wydrukach
  • 27.6. Warstwy w rzutniach - VPLAYER (RWARSTWA)
  • 27.7. Konfiguracja rysunku - MVSETUP
  • 27.8. Modyfikacja rzutni - DDMODIFY (ODZMIEŃ)
  • 27.9. Edycja rzutni za pomocą uchwytów
  • 27.10. Kompozycje

28. Slajdy

  • 28.1. Tworzenie slajdu - MSLIDE (WSLAJD)
  • 28.2. Wyświetlanie slajdu - VSLIDE (SLAJD)
  • 28.3. Biblioteka slajdów

29. Operacje dyskowe

  • 29.1. Operacje dyskowe - FILES (PLIKI)
  • 29.2. Periodyczne tworzenie kopii bezpieczeństwa

30. Pozyskiwanie informacji od AutoCADa

  • 30.1. Odległość między punktami - DIST (ODLEG)
  • 30.2. Obliczanie pola powierzchni i obwodu - AREA (POLE)
  • 30.3. Współrzędne punktu - ID (ID)
  • 30.4. Wyświetlanie listy wszystkich obiektów - DBLIST (BDLISTA)
  • 30.5. Wyświetlanie listy wybranych obiektów - LIST (LISTA)
  • 30.6. Status rysunku - STATUS (STAN)
  • 30.7. Informacje o czasie - TIME (CZAS)
  • 30.8. Wyświetlanie list - TABLES (TABLICE)

31. Komendy zewnętrzne i skróty

  • 31.1. Standardowe komendy zewnętrzne
    • 31.1.1. Wyświetlanie skróconej zawartości katalogu - CATALOG (KATALOG)
    • 31.1.2. Wyświetlanie zawartości katalogu - DIR (DIR)
    • 31.1.3. Usuwanie plików z dysku - DEL (DEL)
    • 31.1.4. Wywołanie edytora tekstów - EDIT (EDYTOR)
    • 31.1.5. SHELL (SYSTEM), SH (SYS)
    • 31.1.6. Wyświetlanie zawartości pliku - TYPE (TYPE)
  • 31.2. Standardowe skróty
  • 31.3. Dodanie własnych komend zewnętrznych i skrótów

32. Makrodefinicje

  • 32.1. Tworzenie makrodefinicji
  • 32.2. Wywołanie makrodefinicji - SCRIPT (POKAZ)
  • 32.3. Wykonanie makrodefinicji od początku - RSCRIPT (CPOKAZ)
  • 32.4. Kontynuacja wykonania makrodefinicji - RESUME (DALEJ)
  • 32.5. Pauza w wykonaniu makrodefinicji - DELAY (CZEKAJ)
  • 32.6. Przykład automatycznej prezentacji z wykorzystaniem slajdów

33. Menu AutoCADa

  • 33.1. Struktura menu
  • 33.2. Składnia menu
  • 33.3. Menu boczne
  • 33.4. Menu górne
  • 33.5. Menu kursora
  • 33.6. Menu obrazkowe
  • 33.7. Menu stołu graficznego (digitizera)
  • 33.8. Grupowanie komend
  • 33.9. Uwagi

34. Symbole i czcionki

35. Stół graficzny (digitizer)

  • 35.1. Obsługa stołu graficznego - TABLET (PULPIT)
  • 35.2. Konfiguracja stołu graficznego
  • 35.3. Kalibracja stołu graficznego
    • 35.3.1. Wynik dopasowania (Outcome of fit:)
    • 35.3.2. Błąd RMS (RMS Error)
    • 35.3.3. Odchylenia
    • 35.3.4. Wybór rodzaju transformacji
    • 35.3.5. Przenoszenie dużych rysunków

36. Komunikacja z innymi programami

  • 36.1. Wczytywanie pliku w formacie DXF - DXFIN (DXFWE)
  • 36.2. Zapis pliku w formacie DXF - DXFOUT (DXFWY)
  • 36.3. Wczytywanie pliku w formacie DXB - DXBIN (DXBWE)
  • 36.4. Tworzenie plików w formacie DXB
  • 36.5. Wczytywanie pliku w formacie IGES - IGESIN (IGESWE)
  • 36.6. Zapis pliku w formacie IGES - IGESOUT (IGESWY)
  • 36.7. Zapis pliku w formacie HPGL
  • 36.8. Wczytywanie pliku w formacie PostScript - PSFIN (PSWE)
  • 36.9. Jakość rysunków PostScriptowych - PSQUALITY
  • 36.10. Dynamiczne wyświetlanie rysunku podczas wstawiania - PSDRAG
  • 36.11. Zapis pliku w formacie PostScript - PSOUT (PSWY)
  • 36.12. Wczytywanie map bitowych w formatach PCX, TIFF, GIF
    • 36.12.1. Wczytywanie pliku PCX - PCXIN (PCXIN)
    • 36.12.2. Wczytywanie pliku TIF - TIFFIN (TIFFIN)
    • 36.12.3. Wczytywanie pliku GIF - GIFIN (GIFIN)
    • 36.12.4. Parametry wczytywania map bitowych

37. Kalkulator geometryczny

  • 37.0.1. Operatory i funkcje
  • 37.0.2. Zmienne
  • 37.0.3. Przykłady

38. Inne użyteczne komendy

  • 38.1. Odświeżanie wszystkich rzutni - REDRAWALL (PRZERYSW)
  • 38.2. Regeneracja wszystkich rzutni - REGENALL (REGENW)
  • 38.3. Autoregeneracja - REGENAUTO (REGENAUTO)
  • 38.4. Dokładność rysowania - VIEWRES (ROZDZ)
  • 38.5. Zmiana nazw obiektów
    • 38.5.1. Komenda RENAME (NNAZWA)
    • 38.5.2. Okno dialogowe DDRENAME (ODNNAZWA)
  • 38.6. Usuwanie nieużywanych obiektów - PURGE (USUŃ)
  • 38.7. Filtrowanie obiektów - FILTER (FILTR)
  • 38.8. Powtarzanie - MULTIPLE (WIELE)
  • 38.9. rzesuwanie dynamiczne - DRAGMODE (TRDYNAM)
  • 38.10. Wielkość kursora wyboru - APERTURE (CELOWNIK)
  • 38.11. Zaznaczanie punktów - BLIPMODE (ZNACZNIK)
  • 38.12. Okno dialogowe DDSELECT (ODWYBIERZ)
  • 38.13. Wyłączanie i włączanie komend - UNDEFINE (UDEF), REDEFINE (REDEF)
  • 38.14. Testowanie rysunków - AUDIT (TEST)
  • 38.15. Naprawianie uszkodzonych rysunków RECOVER (NAPRAW)
  • 38.16. Ładowanie aplikacji AutoLISPu i ADS - APPLOAD
  • 38.17. Reinicjalizacja - REINIT (REINST)
  • 38.18. Info - ABOUT (INFO)
  • 38.19. Kompilacja czcionek i symboli COMPILE (KOMPILUJ)
  • 38.20. Status drzewa indeksu przestrzennego - TREESTAT (DRZEWO)
  • 38.21. Dane dodatkowe - XDATA/XDLIST (DANED/DDWYKAZ)
  • 38.22. Wypełnienia PostScriptowe - PSFILL (PSWYP)
  • 38.23. Wykorzystywanie AutoCADa tylko do drukowania rysunków

39. AutoLISP

40. ADS

Część 4. Dodatki

  • 41.1. Wymagania sprzętowe
    • 41.1.1. Urządzenia niezbędne
    • 41.1.2. Urządzenia dodatkowe
    • 41.1.3. Sieć komputerowa
  • 41.2. Instalacja AutoCADa
    • 41.2.1. Kopiowanie dyskietek dystrybucyjnych
    • 41.2.2. Uruchomienie programu instalacyjnego
  • 41.3. Konfiguracja AutoCADa
    • 41.3.1. Konfiguracja podczas pierwszego uruchomienia programu
    • 41.3.2. Menu konfiguracyjne
  • 41.4. Konfiguracja modułu RENDER
  • 41.5. Instalacja AutoCADa w środowisku Windows 3.1
  • 41.6. Wybrane zmienne środowiskowe DOS-u

42. Zmienne systemowe

Część 5. Indeks

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 i 12 PL

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.