AutoCAD 12 dla Windows - Helion
ISBN: 83-86718-41-2
stron: 592, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 45,00 zł
Dla początkujących podręcznik, dla zaawansowanych leksykon.
Książka zawiera:
- sposoby wykorzystania AutoCADa,
- nowe możliwości wersji 12 dla Windows (okna dialogowe, uchwyty, podgląd wydruku, AME 2.1 i regiony, nowe menu, nowe opcje wyboru obiektów, ulepszone kreskowanie, kalkulator geometryczny, nowe komendy i wiele innych),
- omówienie komend,
- opis okien dialogowych,
- szczegółowy opis opcji,
- informacje, jak odszukać opcję w menu,
- uwagi praktyczne,
- odnośniki "patrz też"
- przykłady,
- ponad 700 rysunków i ilustracji,
- opis zmiennych systemowych,
- indeks,
- wiele, wiele innych.
Osoby które kupowały "AutoCAD 12 dla Windows", wybierały także:
- AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie 119,00 zł, (53,55 zł -55%)
- AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- AutoCAD 2024 PL. Pierwsze kroki 57,00 zł, (28,50 zł -50%)
- AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
Spis treści
AutoCAD 12 dla Windows -- spis treści
1. Wstęp
- 1.1 Nowe możliwości wersji 12 w skrócie
- 1.2 AutoCAD dla Windows
- 1.2.1 Belka narzędziowa
- 1.2.2 Okno narzędziowe
- 1.2.3 Schowek i OLE
- 1.2.4 Przesuń i upuść
- 1.2.5 Podgląd dynamiczny
- 1.2.6 Okno dialogowe sterujące ustawieniami systemu
- 1.2.7 File Find
- 1.2.8 Pliki WMF
- 1.2.9 Wiele równoczesnych sesji AutoCADa
- 1.3 Co znajdziesz w tej książce
- 1.4 Jak korzystać z tej książki
- 1.5 Znaczki
- 1.6 Rzeczywistość wirtualna
Część 1 - Wiadomości podstawowe
2. Wprowadzenie
- 2.1. Uruchomienie AutoCADa
- 2.2. Menu Główne odeszło w zapomnienie
- 2.3. Ekran AutoCADa
- 2.3.1. Obszar Rysunku
- 2.3.2. Belka narzędziowa
- 2.3.3. Okno narzędziowe
- 2.3.4. Obszar dialogowy
- 2.3.5. Menu górne
- 2.3.6. Menu boczne
- 2.3.7. Menu obrazkowe
- 2.3.8. Menu stołu graficznego
- 2.3.9. Menu kursora
- 2.3.10. Okna dialogowe
- 2.3.11. Kursor
- 2.3.12. Marker układu współrzędnych UCS
- 2.3.13. Ekran graficzny i ekran tekstowy
- 2.4. Jak komunikować się z programem
- 2.4.1. Komendy
- 2.4.2. Wskazywanie punktów
- 2.4.3. Wskazywanie obiektów
- 2.5. Sposób posługiwania się oknami dialogowymi
- 2.6. Przestrzeń AutoCADa
- 2.6.1. Globalny Układ Współrzędnych - WCS
- 2.6.2. Lokalne Układy Współrzędnych Użytkownika - UCS
- 2.6.3. Współrzędne
- 2.6.4. Współrzędne prostokątne
- 2.6.5. Współrzędne biegunowe
- 2.6.6. Współrzędne sferyczne
- 2.6.7. Współrzędne walcowe
- 2.6.8. Domyślna orientacja osi i kierunki mierzenia kątów
- 2.6.9. Jednostki, skala i rozmiar papieru
- 2.6.10. Okno dialogowe DDUNITS
- 2.6.11. Jednostki - UNITS
- 2.6.12. Granice - LIMITS
- 2.6.13. Komenda MVSETUP
- 2.7. Zapis rysunku na dysku - QSAVE
- 2.8. Zapis rysunku pod nową nazwą - SAVE i SAVEAS
- 2.9. Automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa
- 2.10. Wczytanie istniejącego rysunku - OPEN
- 2.11. Rozpoczęcie edycji nowego rysunku - NEW
- 2.12. System pomocy dla użytkownika - HELP
- 2.13. Jak zakończyć pracę z AutoCADem
3. Podstawowe elementy rysunku
- 3.1.1. Odcinek linii prostej - LINE
- 3.1.2. Punkt - POINT
- 3.1.3. Okrąg - CIRCLE
- 3.1.4. Łuk - ARC
- 3.1.5. Obszar - SOLID
- 3.1.6. Polilinia - PLINE
- 3.1.7. Automatyczne tworzenie polilinii - BPOLY
- 3.1.8. Elipsa - ELLIPSE
- 3.1.9. Prostokąt - RECTANG
- 3.1.10. Wielobok - POLYGON
- 3.1.11. Pierścień - DONUT
- 3.1.12. Podwójna linia - DLINE
- 3.1.13. Szeroka linia - TRACE
- 3.1.14. Szkic - SKETCH
- 3.1.15. Regiony
4. Oglądanie rysunku
- 4.1. Powiększanie i Zmniejszanie - ZOOM
- 4.2. Podgląd dynamiczny - DSVIEWER
- 4.3. Przesuwanie na ekranie - PAN
- 4.4. Widok - VIEW
- 4.5. Okno dialogowe - DDVIEW
- 4.6. Odświeżanie ekranu - REDRAW
- 4.7. Regeneracja rysunku - REGEN
- 4.8. Wypełnianie - FILL
5. Cechy obiektów
- 5.1. Bieżący kolor i typ linii
- 5.2. Okno dialogowe DDEMODES
- 5.3. Kolor - COLOR
- 5.4. Typy linii
- 5.4.1. Komenda LINETYPE
- 5.4.2. Tworzenie własnych typów linii
- 5.4.3. Współczynnik skali linii - LTSCALE
6. Modyfikacje rysunku
- 6.1. Jak wybierać obiekty do modyfikacji?
- 6.1.1. Zaczynamy od komendy
- 6.1.2. Zaczynamy od obiektów
- 6.1.3. Opcje dostępne podczas wyboru obiektów
- 6.2. Nowe opcje wyboru obiektów
- 6.3. Usuwanie obiektów - ERASE
- 6.4. Powielanie obiektów
- 6.4.1. Kopiowanie - COPY
- 6.4.2. Tablica - ARRAY
- 6.4.3. Kopiowanie równoległe - OFFSET
- 6.4.4. Odbicie lustrzane - MIRROR
- 6.4.5. "Podziel" - DIVIDE
- 6.4.6. "Zmierz" - MEASURE
- 6.5. Zmiana położenia obiektów bez zmiany ich kształtu
- 6.5.1. Przesuwanie - MOVE
- 6.5.2. Obracanie - ROTATE
- 6.5.3. Dopasowanie - ALIGN
- 6.6. Modyfikacje zmieniające kształt obiektów
- 6.6.1. Rozdzielanie - BREAK
- 6.6.2. Wydłużanie - EXTEND
- 6.6.3. Ucinanie - TRIM
- 6.6.4. Rozciąganie - STRETCH
- 6.6.5. Ścinanie rogów - CHAMFER
- 6.6.6. Zaokrąglanie - FILLET
- 6.7. Zmiana wielkości obiektów - SCALE
- 6.8. Modyfikacja polilinii - PEDIT
- 6.9. Modyfikacje obiektów i ich cech
- 6.9.1. Komenda CHANGE
- 6.9.2. Okno dialogowe DDCHPROP
- 6.9.3. Komenda CHPROP
- 6.10. Okno dialogowe DDMODIFY
- 6.10.1. Zmiana odcinka
- 6.10.2. Zmiana punktu
- 6.10.3. Zmiana okręgu
- 6.10.4. Zmiana łuku
- 6.10.5. Zmiana obszaru
- 6.10.6. Zmiana polilinii
- 6.10.7. Zmiana szerokiej linii
- 6.11. Rozbijanie obiektów złożonych
- 6.11.1. Komenda EXPLODE
- 6.11.2. Komenda XPLODE
- 6.12. Precyzja edycji
- 6.13. Uchwyty
- 6.13.1. Rozciąganie
- 6.13.2. Przesuwanie
- 6.13.3. Obracanie
- 6.13.4. Zmiana wielkości
- 6.13.5. Odbicie lustrzane
- 6.13.6. Okno dialogowe DDGRIPS
7. Uzyskiwanie podstawowych informacji o rysunku
- 7.1. Odległość między punktami - DIST
- 7.2. Obliczanie pola powierzchni i obwodu - AREA
- 7.3. Współrzędne punktu - ID
8. Napisy
- 8.1. Rysowanie napisu - DTEXT
- 8.2. Rysowanie napisu - TEXT
- 8.3. Styl napisu - STYLE
- 8.4. Modyfikacja istniejących napisów
- 8.4.1. Okno dialogowe DDEDIT
- 8.4.2. Okno dialogowe DDMODIFY
- 8.4.3. Modyfikacja napisów - CHTEXT
- 8.5. Wprowadzanie i edycja bloków tekstu - PTEXT
- 8.6. Markowanie napisów - QTEXT
- 8.7. Import pliku tekstowego - ASCTEXT
9. Anulowanie wprowadzonych komend
- 9.1. Odwoływanie komend - UNDO
- 9.2. Odwołanie ostatniej komendy - U
- 9.4. Odzyskanie ostatnio skasowanego obiektu - OOPS
10. RYSOWANIE PRECYZYJNE
- 10.1. Bezpośrednie wskazywanie punktów
- 10.1.1. Skokowe przesuwanie kursora - SNAP
- 10.1.2. Siatka węzłów - GRID
- 10.1.3. Tryb ortogonalny - ORTHO
- 10.1.4. Okno dialogowe DDRMODES
- 10.2. Współrzędne punktów podawane z klawiatury
- 10.3. Punkty charakterysty-czne obiektów
- 10.3.1. Wskazywanie punktów charakterystycznych obiektów za pomocą myszy
- 10.3.2. Przykłady korzystania z punktów charakterystycznych
- 10.3.3. Standardowy wybór za pomocą punktów charakterystycznych - OSNAP
- 10.3.4. Okno dialogowe DDOSNAP
11. Warstwy
- 11.1. Sterowanie warstwami - DDLMODES
- 11.2. Wybór bieżącej warstwy z belki narzędziowej
- 11.3. Komenda LAYER
- 11.4. Okno dialogowe DDEMODES
- 11.5. Warstwa "0"
- 11.6. Usuwanie wszystkich elementów z warstwy - DELLAYER
- 11.7. Dywagacje na temat warstw
12. Bloki
- 12.1. Definicja bloku - BLOCK
- 12.2. Wstawianie bloków
- 12.2.1. Komenda INSERT
- 12.2.3. Okno dialogowe DDINSERT
- 12.3. Przykład definiowania i wstawiania bloku
- 12.4. Wielokrotnie wstawianie bloku - MINSERT
- 12.5. Zapis bloku na dysku - WBLOCK
- 12.6. Przykład zapisu bloków na dysk i zamiany bloków
- 12.7. Nowy punkt wstawienia bloku - BASE
- 12.8. Cechy bloków
- 12.9. Edycja bloków - DDMODIFY
- 12.10. Biblioteki
- 12.11. Usuwanie nieużywanych bloków - PURGE
13. Kreskowanie
- 13.1. Kreskowanie inteligentne BHATCH
- 13.2. Kreskowanie tradycyjne - HATCH
- 13.3. Tworzenie wzoru kreskowania
14. Wymiarowanie
- 14.1. Włączenie trybu wymiarowania - DIM
- 14.2. Wymiary liniowe
- 14.2.1. Wymiar poziomy - HORizontal
- 14.2.2. Wymiar pionowy - VErtical
- 14.2.3. Wymiar dopasowany - ALigned
- 14.2.4. Wymiar obrócony - ROtated
- 14.2.5. Łańcuch wymiarowy od linii bazowej - Baseline
- 14.2.6. Łańcuch wymiarowy ciągły - COntinue
- 14.3. Wymiarowanie kątów, średnic i promieni
- 14.3.1. Wymiar kątowy - ANgular
- 14.3.2. Wymiarowanie średnicy - Diameter
- 14.3.3. Wymiarowanie promienia - RAdius
- 14.3.4. Środek okręgu lub łuku - CEnter
- 14.4. Odnośnik - Leader
- 14.5. Wymiarowanie współrzędnych - ORdinate
- 14.6. Anulowanie wprowadzonych wymiarów - Undo
- 14.7. Zmiana stylu napisu wymiarowego - STYle
- 14.8. Wyświetlenie statusu - STAtus
- 14.9. Odświeżenie ekranu - REDraw
- 14.10. Edycja wymiarów
- 14.10.1. Zmiana napisu wymiarowego - Newtext
- 14.10.2. Pochylanie linii wymiarowych - OBlique
- 14.10.3. Zmiana położenia napisu wymiarowego - TEdit
- 14.10.4. Zmiana kąta obrotu napisu wymiarowego - TRotate
- 14.10.5. Centrowanie napisu wymiarowego - HOMetext
- 14.10.6. Okno dialogowe DDMODIFY
- 14.10.7. Rozbijanie wymiarów
- 14.11. Style wymiarowe
- 14.11.1. Tworzenie stylu wymiarowego - SAve
- 14.11.2. Wywoływanie stylu wymiarowego - REStore
- 14.11.3. Wyświetlenie parametrów stylu wymiarowego - VAriables
- 14.11.4. Modyfikacja zmien. wymiarowych dla pojedynczego wymiaru - OVerride
- 14.11.5. Uaktualnienie wymiarów - UPdate
- 14.12. Okno dialogowe DDIM
- 14.12.1. Dimension Line...
- 14.12.2. Extension Lines...
- 14.12.3. Arrows...
- 14.12.4. Text Location...
- 14.12.5. Text Format...
- 14.12.6. Features...
- 14.12.7. Colors...
- 14.13. 4 krótkie pytania dotyczące wymiarów
- 14.14. Zmienne wymiarowe
15. Rysunek aksonometryczny
- 15.1. Siatka aksonometryczna
- 15.2. Włączenie siatki aksonometrycznej - ISOPLANE
- 15.3. Okrąg aksonometryczny - ELLIPSE
- 15.4. Bloki i napisy w rysunku aksonometrycznym
16. Wydruk
- 16.1. Komenda PLOT
- 16.1.1. Obszar do wydrukowania
- 16.1.2. Jednostki
- 16.1.3. Skalowanie rysunku
- 16.1.4. Przesuwanie i obrót wydruku
- 16.1.5. Podgląd wydruku
- 16.1.6. Rozmiar i orientacja papieru
- 16.1.7. Wybór plotera/drukarki
- 16.1.8. Wydruk do pliku
- 16.1.9. Chowanie linii niewidocznych na wydruku
- 16.1.10. Dopasowanie wypełnień do grubości pisaków
- 16.1.11. Przypisywanie pisaków do kolorów
- 16.1.12. Optymalizacja ruchu pisaków
- 16.1.13. Rozpoczęcie wydruku
- 16.2. Dawny sposób wydruku
- 16.3. Wydruk w przestrzeni papieru
17. Rysunek prototypowy
- 17.1. Co może zawierać rysunek prototypowy
- 17.2. Jak utworzyć rysunek prototypowy
- 17.3. Jak skorzystać z rysunku prototypowego
Część 2 - Rysowanie w przestrzeni
18. Układy współrzędnych
- 18.1. Sterowanie układami współrzędnych
- 18.1.1. Komenda UCS
- 18.1.2. Okno dialogowe DDUCS
- 18.1.3. Okno dialogowe DDUCSP
- 18.2. Marker układu współrzędnych - UCSICON
- 18.3. Reguła prawej dłoni
- 18.4. Przykład
19. Modelowanie w przestrzeni 3 wymiarowej
- 19.1. Modele szkieletowe, ściankowe i bryłowe
- 19.2. Współrzędne i filtry
- 19.3. Proste obiekty 3-wymiarowe
- 19.3.1. Odcinek 3-wymiarowy - LINE
- 19.3.2. Polilinia 3-wymiarowa - 3DPOLY
- 19.3.3. Obszar 3-wymiarowy - 3DFACE
- 19.4. Umieszczanie elementów płaskich w przestrzeni 3wymiarowej
- 19.5. Poziom i grubość obiektu - ELEV
- 19.6. Okno dialogowe DDEMODES
- 19.6.1. Powierzchnie 3-wymiarowe Siatka - 3DMESH
- 19.6.2. Automatyczne tworzenie siatek w przestrzeni
- 19.6.3. Siatka prosta - MESH
- 19.6.4. Polipowierzchnia - PFACE
- 19.6.5. Powierzchnia prostoliniowa - RULESURF
- 19.6.6. Powierzchnia równoległa - TABSURF
- 19.6.7. Powierzchnia obrotowa - REVSURF
- 19.6.8. Powierzchnia brzegowa - EDGESURF
- 19.6.9. MFACE
- 19.7. Inne obiekty 3 wymiarowe
- 19.7.1. Prostopadłościan - BOX
- 19.7.2. Ostrosłup - PYRAMID
- 19.7.3. Klin - WEDGE
- 19.7.4. Kopuła - DOME
- 19.7.5. Sfera - SPHERE
- 19.7.6. Stożek - CONE
- 19.7.7. Torus - TORUS
- 19.7.8. Miska - DISH
- 19.8. Rzut płaski - PROJECT
- 19.8.1. PROJECT1
- 19.8.2. PROJECT2
20. Oglądanie obiektów w przestrzeni
- 20.1. Widok równoległy
- 20.1.1. Punkt widzenia - VPOINT
- 20.1.2. Kompas
- 20.1.3. Okno dialogowe DDVPOINT
- 20.2. Widok dynamiczny - DVIEW
- 20.3. Widok z góry - PLAN
- 20.4. Chowanie linii zasłoniętych - HIDE
- 20.5. Cieniowanie - SHADE
- 20.6. Widoczność krawędzi - EDGE
21. Modyfikacja obiektów 3-wymiarowych
- 21.1. Płaszczyzna X-Y
- 21.2. Tablica 3D - 3DARRAY
- 21.3. Zmiana położenia obiektów w przestrzeni
- 21.3.1. Dopasowanie - ALIGN
- 21.3.2. Obrót - ROTATE3D
- 21.3.3. Odbicie lustrzane w przestrzeni - MIRROR3D
- 21.4. Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D - PEDIT
- 21.5. Modyfikacja cech obiektów 3-wymiarowych
- 21.6. Modyfikacja ścianek 3D - DDMODIFY
- 21.7. Modyfikacja polilinii i powierzchni DDMODIFY
- 21.8. Uchwyty
22. Modelowanie bryłowe - AME
- 22.1. Uruchamianie modułu AME
- 22.2. Bryły proste
- 22.2.1. Prostopadłościan - SOLBOX
- 22.2.2. Kula - SOLSPHERE
- 22.2.3. Klin - SOLWEDGE
- 22.2.4. Stożek - SOLCONE
- 22.2.5. Walec - SOLCYL
- 22.2.6. Torus - SOLTORUS
- 22.2.7. Płaszczyzna konstrukcyjna
- 22.2.8. Okno dialogowe DDSOLPRM
- 22.3. Bryły złożone
- 22.3.1. Łączenie brył - SOLUNION
- 22.3.2. Odejmowanie brył - SOLSUB
- 22.3.3. Znajdowanie części wspólnej brył - SOLINT
- 22.3.4. Tworzenie brył na bazie innych obiektów - SOLIDIFY
- 22.3.5. Pogrubianie obiektów płaskich - SOLEXT
- 22.3.6. Tworzenie brył obrotowych SOLREV
- 22.3.7. Soldelent i Solsolidify
- 22.4. Edycja brył
- 22.4.1. Modyfikacja brył - SOLCHP
- 22.4.2. Przesuwanie brył - SOLMOVE
- 22.4.3. Dopasowywanie UCS do krawędzi i ścianek brył - SOLUCS
- 22.4.4. Rozdzielanie brył - SOLSEP
- 22.4.5. Ścinanie krawędzi - SOLCHAM
- 22.4.6. Zaokrąglanie krawędzi - SOLFILL
- 22.5. Parametry fizyczne brył
- 22.5.1. Wyświetlanie parametrów - SOLMASSP
- 22.5.2. Okno dialogowe DDSOLMASSP
- 22.5.3. Materiały - DDSOLMAT
- 22.5.4. Komenda SOLMAT
- 22.6. Wyświetlanie brył
- 22.6.1. Reprezentacja siatkowa - SOLMESH
- 22.6.2. Reprezentacja szkieletowa - SOLWIRE
- 22.7. Przekroje i przecięcia
- 22.7.1. Przekrój poprzeczny - SOLSECT
- 22.7.2. Rozcięcie bryły płaszczyzną - SOLCUT
- 22.8. Informacje o bryłach
- 22.8.1. Pole powierzchni bryły - SOLAREA
- 22.8.2. Inne informacje - SOLLIST
- 22.9. Kopiowanie krawędzi i ścianek bryły - SOLFEAT
- 22.10. Tworzenie profilu - SOLPROF
- 22.11. Porządkowanie brył - SOLPURGE
- 22.12. Parametry pracy AME
- 22.12.1. Zmienne systemowe AME
- 22.12.2. Okno dialogowe DDSOLVAR
- 22.13. Pierwsze uruchomienie AME
- 22.14. Usuwanie AME z pamięci
- 22.15. Uwagi
Część 3 - Dla zaawansowanych
23. Atrybuty
- 23.1. Tworzenie atrybutów
- 23.1.1. Komenda ATTDEF
- 23.1.2. Okno dialogowe DDATTDEF
- 23.2. Tworzenie i wstawianie bloków z atrybutami
- 23.3. Sporządzanie listy atrybutów
- 23.3.1. Okno dialogowe DDATTEXT
- 23.3.2. Komenda ATTEXT
- 23.3.3. Format listy
- 23.3.4. Plik formatujący (ang. template file)
- 23.4. Przykład przesyłania danych do bazy danych, arkusza kalk. i programu w Turbo Pascalu
- 23.5. Tryb wyświetlania i wydruku atrybutów - ATTDISP
- 23.6. Edycja atrybutów
- 23.6.1. Komenda ATTEDIT
- 23.6.2. Okno dialogowe DDATTE
- 23.7. Redefinicja atrybutów - ATTREDEF
- 23.8. Modyfikacja definicji atrybutów DDMODIFY
24. Odnośniki zewnętrzne
- 24.1. Zarządzanie odnośnikami - XREF
- 24.2. Przyłączanie wybranych elementów odnośnika - XBIND
- 24.3. Łatwe dołączanie odnośników - XREFCLIP
- 24.4. Modyfikacja odnośnika - ddmodify
25. Regiony
- 25.1. Uruchamianie modułu Region
- 25.2. Tworzenie regionów prostych - SOLIDIFY
- 25.3. Tworzenie regionów złożonych
- 25.3.1. Łączenie regionów - SOLUNION
- 25.3.2. Odejmowanie regionów - SOLSUB
- 25.3.3. Znajdowanie części wspólnej regionów - SOLINT
- 25.3.4. Uwagi
- 25.3.5. Przykład
- 25.4. Modyfikacja regionów - SOLCHP
- 25.4.1. Przykład
- 25.5. Kreskowanie regionów
- 25.6. Pole powierzchni regionu - SOLAREA
- 25.7. Rozdzielanie regionów - SOLSEP
- 25.8. Tworzenie zwykłych obiektów na bazie regionu - SOLFEAT
- 25.9. Usuwanie skasowanych regionów - SOLPURGE
26. Rzutnie
- 26.1. Konfiguracja rzutni - VPORTS
- 26.2. Ustawianie konfiguracji rzutni za pomocą okna dialogowego
27. Przestrzeń modelu i papieru
- 27.1. Komenda - MVIEW
- 27.2. Przestrzeń modelu - MSPACE
- 27.3. Przestrzeń papieru - PSPACE
- 27.4. Przykład
- 27.5. Chowanie linii zasłoniętych na wydrukach
- 27.6. Warstwy w rzutniach - VPLAYER
- 27.7. Konfiguracja rysunku - MVSETUP
- 27.8. Modyfikacja rzutni - DDMODIFY
- 27.9. Edycja rzutni za pomocą uchwytów
- 27.10. Kompozycje
28. Slajdy
- 28.1. Tworzenie slajdu - MSLIDE
- 28.2. Wyświetlanie slajdu - VSLIDE
- 28.3. Biblioteka slajdów
29. Operacje dyskowe
- 29.1. Operacje dyskowe - FILES
- 29.2. Periodyczne tworzenie kopii bezpieczeństwa
30. Pozyskiwanie informacji od AutoCADa
- 30.1. Odległość między punktami - DIST
- 30.2. Obliczanie pola i obwodu - AREA
- 30.3. Współrzędne punktu - ID
- 30.4. Wyświetlanie listy wszystkich obiektów - DBLIST
- 30.5. Wyświetlanie listy wybranych obiektów - LIST
- 30.6. Status rysunku - STATUS
- 30.7. Informacje o czasie - TIME
- 30.8. Wyświetlanie list - TABLES
31. Komendy zewnętrzne i skróty
- 31.1. Standardowe komendy zewnętrzne
- 31.1.1. Wyświetlanie skróconej zawartości katalogu - CATALOG
- 31.1.2. Wyświetlanie zawartości katalogu - DIR
- 31.1.3. Usuwanie plików z dysku - DEL
- 31.1.4. Wywołanie edytora tekstów - EDIT
- 31.1.5. SHELL, SH
- 31.1.6. Wyświetlanie zawartości pliku - TYPE
- 31.2. Standardowe skróty
- 31.3. Dodanie własnych komend zewnętrznych i skrótów
32. Makrodefinicje
- 32.1. Tworzenie makrodefinicji
- 32.2. Wywołanie makrodefinicji - SCRIPT
- 32.3. Wykonanie makrodefinicji od początku - RSCRIPT
- 32.4. Kontynuacja wykonania makrodefinicji - RESUME
- 32.5. Pauza w wykonaniu makrodefinicji - DELAY
- 32.6. Przykład automatycznej prezentacji z wykorzystaniem slajdów
33. Menu AutoCADa
- 33.1. Struktura menu
- 33.2. Składnia menu
- 33.3. Menu górne
- 33.4. Menu kursora
- 33.5. Menu obrazkowe
- 33.6. Menu stołu graficznego (digitizera)
- 33.7. Grupowanie komend
- 33.8. Uwagi
34. Symbole i czcionki
35. Stół graficzny (digitizer)
- 35.1. Obsługa stołu graficznego - TABLET
- 35.2. Konfiguracja stołu graficznego
- 35.3. Kalibracja stołu graficznego
- 35.3.1. Wynik dopasowania (Outcome of fit:)
- 35.3.2. Błąd RMS (RMS Error)
- 35.3.3. Odchylenia
- 35.3.4. Wybór rodzaju transformacji
- 35.3.5. Przenoszenie dużych rysunków
36. Komunikacja z innymi programami
- 36.1. Wczytywanie pliku w formacie DXF - DXFIN
- 36.2. Zapis pliku w formacie DXF - DXFOUT
- 36.3. Wczytywanie pliku w formacie DXB - DXBIN
- 36.4. Tworzenie plików w formacie DXB
- 36.5. Wczytywanie pliku w formacie WMF - WMFIN
- 36.6. Opcje wczytywania plików w formacie WMF - WMFOPTS
- 36.7. Zapis pliku w formacie WMF - WMFOUT
- 36.8. Wczytywanie pliku w formacie IGES - IGESIN
- 36.9. Zapis pliku w formacie IGES - IGESOUT
- 36.10. Zapis pliku w formacie HPGL
- 36.11. Wczytywanie pliku w formacie PostScript - PSFIN
- 36.12. Jakość rysunków PostScriptowych - PSQUALITY
- 36.13. Dynamiczne wyświetlanie rysunku podczas wstawiania - PSDRAG
- 36.14. Zapis pliku w formacie PostScript - PSOUT
- 36.15. Wczytywanie map bitowych w formatach PCX, TIFF, GIF
- 36.15.1. Wczytywanie pliku PCX - PCXIN
- 36.15.2. Wczytywanie pliku TIF - TIFFIN
- 36.15.3. Wczytywanie pliku GIF - GIFIN
- 36.15.4. Parametry wczytywania map bitowych
- 36.15.5. Zapis map bitowych - SAVEDIB
- 36.16. Wykorzystanie schowka
- 36.16.1. Kopiowanie do schowka w postaci wektorowej - COPYCLIP
- 36.16.2. Kopiowanie do schowka w postaci rastrowej - COPYIMAGE
- 36.16.3. Kopiowanie obiektów w celu zagnieżdżenia - COPYEMBED
- 36.16.4. Kopiowanie obiektów w celu połączenia - COPYLINK
- 36.16.5. Wklejanie zawartości schowka do rysunku - PASTECLIP
37. Kalkulator geometryczny
- 37.1.1. Operatory i funkcje
- 37.1.2. Zmienne
- 37.1.3. Przykłady
38. Modyfikacja belki i okna narzędziowego
- 38.1. Belka narzędziowa
- 38.2. Okno narzędziowe
- 38.2.1. Położenie okna narzędziowego - TOOLBOX
- 38.2.2. Modyfikacja okna narzędziowego
- 38.3. Kody specjalne
39. Inne użyteczne komendy
- 39.1. Odświeżanie wszystkich rzutni - REDRAWALL
- 39.2. Regeneracja wszystkich rzutni - REGENALL
- 39.3. Autoregeneracja - REGENAUTO
- 39.4. Dokładność rysowania - VIEWRES
- 39.5. Komenda FILEOPEN
- 39.6. Zmiana nazw obiektów
- 39.6.1. Komenda RENAME
- 39.6.2. Okno dialogowe DDRENAME
- 39.7. Usuwanie nieużywanych obiektów - PURGE
- 39.8. Rozpoczęcie zapisu przebiegu sesji rysunkowej do pliku - LOGFILEON
- 39.9. Zakończenie zapisu sesji do pliku - LOGFILEOFF
- 39.10. Filtrowanie obiektów - FILTER
- 39.11. Powtarzanie - MULTIPLE
- 39.12. Przesuwanie dynamiczne - DRAGMODE
- 39.13. Wielkość kursora wyboru - APERTURE
- 39.14. Zaznaczanie punktów - BLIPMODE
- 39.15. Okno dialogowe DDSELECT
- 39.16. Ustawienia systemu - PREFERENCES
- 39.16.1. Kolor
- 39.16.2. Czcionki
- 39.16.3. Środowisko
- 39.17. Wyłączanie i włączanie komend - UNDEFINE, REDEFINE
- 39.18. Testowanie rysunków - AUDIT
- 39.19. Naprawianie uszkodzonych rysunków - RECOVER
- 39.20. Ładowanie aplikacji AutoLISPu i ADS - APPLOAD
- 39.21. Reinicjalizacja - REINIT
- 39.22. Info - ABOUT
- 39.23. Kompilacja czcionek i symboli COMPILE
- 39.24. Status drzewa indeksu przestrzennego - TREESTAT
- 39.25. Dane dodatkowe - XDATA/XDLIST
- 39.26. Wypełnienia PostScriptowe - PSFILL
- 39.27. Położenie okna narzędziowego - TOOLBOX
40. AutoLISP
41. ADS
Część 4 - Dodatki
- 42.1. Wymagania sprzętowe
- 42.1.1. Urządzenia niezbędne
- 42.1.2. Urządzenia dodatkowe
- 42.1.3. Sieć komputerowa
- 42.2. Instalacja AutoCADa
- 42.2.1. Kopiowanie dyskietek dystrybucyjnych
- 42.2.2. Uruchomienie programu instalacyjnego
- 42.3. Konfiguracja AutoCADa
- 42.3.1. Konfiguracja podczas pierwszego uruchomienia programu
- 42.3.2. Menu konfiguracyjne
43. Zmienne systemowe