reklama - zainteresowany?

AutoCAD 12 dla Windows - Helion

AutoCAD 12 dla Windows
Autor: Andrzej Pikoń
ISBN: 83-86718-41-2
stron: 592, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 dla Windows

Tagi: AutoCAD

Dla początkujących podręcznik, dla zaawansowanych leksykon.

Książka zawiera:

  • sposoby wykorzystania AutoCADa,
  • nowe możliwości wersji 12 dla Windows (okna dialogowe, uchwyty, podgląd wydruku, AME 2.1 i regiony, nowe menu, nowe opcje wyboru obiektów, ulepszone kreskowanie, kalkulator geometryczny, nowe komendy i wiele innych),
  • omówienie komend,
  • opis okien dialogowych,
  • szczegółowy opis opcji,
  • informacje, jak odszukać opcję w menu,
  • uwagi praktyczne,
  • odnośniki "patrz też"
  • przykłady,
  • ponad 700 rysunków i ilustracji,
  • opis zmiennych systemowych,
  • indeks,
  • wiele, wiele innych.

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 dla Windows

 

Osoby które kupowały "AutoCAD 12 dla Windows", wybierały także:

  • AutoCAD 2020. Kurs video. Podstawy zastosowania programu w architekturze i budownictwie
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy projektowania 2D
  • AutoCAD LT 2015. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane projektowanie 2D
  • AutoCAD 2023 PL. Pierwsze kroki
  • AutoCAD 2016 PL. Pierwsze kroki

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 dla Windows

Spis treści

AutoCAD 12 dla Windows -- spis treści

1. Wstęp

  • 1.1 Nowe możliwości wersji 12 w skrócie
  • 1.2 AutoCAD dla Windows
    • 1.2.1 Belka narzędziowa
    • 1.2.2 Okno narzędziowe
    • 1.2.3 Schowek i OLE
    • 1.2.4 Przesuń i upuść
    • 1.2.5 Podgląd dynamiczny
    • 1.2.6 Okno dialogowe sterujące ustawieniami systemu
    • 1.2.7 File Find
    • 1.2.8 Pliki WMF
    • 1.2.9 Wiele równoczesnych sesji AutoCADa
  • 1.3 Co znajdziesz w tej książce
  • 1.4 Jak korzystać z tej książki
  • 1.5 Znaczki
  • 1.6 Rzeczywistość wirtualna

Część 1 - Wiadomości podstawowe

2. Wprowadzenie

  • 2.1. Uruchomienie AutoCADa
  • 2.2. Menu Główne odeszło w zapomnienie
  • 2.3. Ekran AutoCADa
    • 2.3.1. Obszar Rysunku
    • 2.3.2. Belka narzędziowa
    • 2.3.3. Okno narzędziowe
    • 2.3.4. Obszar dialogowy
    • 2.3.5. Menu górne
    • 2.3.6. Menu boczne
    • 2.3.7. Menu obrazkowe
    • 2.3.8. Menu stołu graficznego
    • 2.3.9. Menu kursora
    • 2.3.10. Okna dialogowe
    • 2.3.11. Kursor
    • 2.3.12. Marker układu współrzędnych UCS
    • 2.3.13. Ekran graficzny i ekran tekstowy
  • 2.4. Jak komunikować się z programem
    • 2.4.1. Komendy
    • 2.4.2. Wskazywanie punktów
    • 2.4.3. Wskazywanie obiektów
  • 2.5. Sposób posługiwania się oknami dialogowymi
  • 2.6. Przestrzeń AutoCADa
    • 2.6.1. Globalny Układ Współrzędnych - WCS
    • 2.6.2. Lokalne Układy Współrzędnych Użytkownika - UCS
    • 2.6.3. Współrzędne
    • 2.6.4. Współrzędne prostokątne
    • 2.6.5. Współrzędne biegunowe
    • 2.6.6. Współrzędne sferyczne
    • 2.6.7. Współrzędne walcowe
    • 2.6.8. Domyślna orientacja osi i kierunki mierzenia kątów
    • 2.6.9. Jednostki, skala i rozmiar papieru
    • 2.6.10. Okno dialogowe DDUNITS
    • 2.6.11. Jednostki - UNITS
    • 2.6.12. Granice - LIMITS
    • 2.6.13. Komenda MVSETUP
  • 2.7. Zapis rysunku na dysku - QSAVE
  • 2.8. Zapis rysunku pod nową nazwą - SAVE i SAVEAS
  • 2.9. Automatyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa
  • 2.10. Wczytanie istniejącego rysunku - OPEN
  • 2.11. Rozpoczęcie edycji nowego rysunku - NEW
  • 2.12. System pomocy dla użytkownika - HELP
  • 2.13. Jak zakończyć pracę z AutoCADem

3. Podstawowe elementy rysunku

  • 3.1.1. Odcinek linii prostej - LINE
  • 3.1.2. Punkt - POINT
  • 3.1.3. Okrąg - CIRCLE
  • 3.1.4. Łuk - ARC
  • 3.1.5. Obszar - SOLID
  • 3.1.6. Polilinia - PLINE
  • 3.1.7. Automatyczne tworzenie polilinii - BPOLY
  • 3.1.8. Elipsa - ELLIPSE
  • 3.1.9. Prostokąt - RECTANG
  • 3.1.10. Wielobok - POLYGON
  • 3.1.11. Pierścień - DONUT
  • 3.1.12. Podwójna linia - DLINE
  • 3.1.13. Szeroka linia - TRACE
  • 3.1.14. Szkic - SKETCH
  • 3.1.15. Regiony

4. Oglądanie rysunku

  • 4.1. Powiększanie i Zmniejszanie - ZOOM
  • 4.2. Podgląd dynamiczny - DSVIEWER
  • 4.3. Przesuwanie na ekranie - PAN
  • 4.4. Widok - VIEW
  • 4.5. Okno dialogowe - DDVIEW
  • 4.6. Odświeżanie ekranu - REDRAW
  • 4.7. Regeneracja rysunku - REGEN
  • 4.8. Wypełnianie - FILL

5. Cechy obiektów

  • 5.1. Bieżący kolor i typ linii
  • 5.2. Okno dialogowe DDEMODES
  • 5.3. Kolor - COLOR
  • 5.4. Typy linii
    • 5.4.1. Komenda LINETYPE
    • 5.4.2. Tworzenie własnych typów linii
    • 5.4.3. Współczynnik skali linii - LTSCALE

6. Modyfikacje rysunku

  • 6.1. Jak wybierać obiekty do modyfikacji?
    • 6.1.1. Zaczynamy od komendy
    • 6.1.2. Zaczynamy od obiektów
    • 6.1.3. Opcje dostępne podczas wyboru obiektów
  • 6.2. Nowe opcje wyboru obiektów
  • 6.3. Usuwanie obiektów - ERASE
  • 6.4. Powielanie obiektów
    • 6.4.1. Kopiowanie - COPY
    • 6.4.2. Tablica - ARRAY
    • 6.4.3. Kopiowanie równoległe - OFFSET
    • 6.4.4. Odbicie lustrzane - MIRROR
    • 6.4.5. "Podziel" - DIVIDE
    • 6.4.6. "Zmierz" - MEASURE
  • 6.5. Zmiana położenia obiektów bez zmiany ich kształtu
    • 6.5.1. Przesuwanie - MOVE
    • 6.5.2. Obracanie - ROTATE
    • 6.5.3. Dopasowanie - ALIGN
  • 6.6. Modyfikacje zmieniające kształt obiektów
    • 6.6.1. Rozdzielanie - BREAK
    • 6.6.2. Wydłużanie - EXTEND
    • 6.6.3. Ucinanie - TRIM
    • 6.6.4. Rozciąganie - STRETCH
    • 6.6.5. Ścinanie rogów - CHAMFER
    • 6.6.6. Zaokrąglanie - FILLET
  • 6.7. Zmiana wielkości obiektów - SCALE
  • 6.8. Modyfikacja polilinii - PEDIT
  • 6.9. Modyfikacje obiektów i ich cech
    • 6.9.1. Komenda CHANGE
    • 6.9.2. Okno dialogowe DDCHPROP
    • 6.9.3. Komenda CHPROP
  • 6.10. Okno dialogowe DDMODIFY
    • 6.10.1. Zmiana odcinka
    • 6.10.2. Zmiana punktu
    • 6.10.3. Zmiana okręgu
    • 6.10.4. Zmiana łuku
    • 6.10.5. Zmiana obszaru
    • 6.10.6. Zmiana polilinii
    • 6.10.7. Zmiana szerokiej linii
  • 6.11. Rozbijanie obiektów złożonych
    • 6.11.1. Komenda EXPLODE
    • 6.11.2. Komenda XPLODE
  • 6.12. Precyzja edycji
  • 6.13. Uchwyty
    • 6.13.1. Rozciąganie
    • 6.13.2. Przesuwanie
    • 6.13.3. Obracanie
    • 6.13.4. Zmiana wielkości
    • 6.13.5. Odbicie lustrzane
    • 6.13.6. Okno dialogowe DDGRIPS

7. Uzyskiwanie podstawowych informacji o rysunku

  • 7.1. Odległość między punktami - DIST
  • 7.2. Obliczanie pola powierzchni i obwodu - AREA
  • 7.3. Współrzędne punktu - ID

8. Napisy

  • 8.1. Rysowanie napisu - DTEXT
  • 8.2. Rysowanie napisu - TEXT
  • 8.3. Styl napisu - STYLE
  • 8.4. Modyfikacja istniejących napisów
    • 8.4.1. Okno dialogowe DDEDIT
    • 8.4.2. Okno dialogowe DDMODIFY
    • 8.4.3. Modyfikacja napisów - CHTEXT
  • 8.5. Wprowadzanie i edycja bloków tekstu - PTEXT
  • 8.6. Markowanie napisów - QTEXT
  • 8.7. Import pliku tekstowego - ASCTEXT

9. Anulowanie wprowadzonych komend

  • 9.1. Odwoływanie komend - UNDO
  • 9.2. Odwołanie ostatniej komendy - U
  • 9.4. Odzyskanie ostatnio skasowanego obiektu - OOPS

10. RYSOWANIE PRECYZYJNE

  • 10.1. Bezpośrednie wskazywanie punktów
    • 10.1.1. Skokowe przesuwanie kursora - SNAP
    • 10.1.2. Siatka węzłów - GRID
    • 10.1.3. Tryb ortogonalny - ORTHO
    • 10.1.4. Okno dialogowe DDRMODES
  • 10.2. Współrzędne punktów podawane z klawiatury
  • 10.3. Punkty charakterysty-czne obiektów
    • 10.3.1. Wskazywanie punktów charakterystycznych obiektów za pomocą myszy
    • 10.3.2. Przykłady korzystania z punktów charakterystycznych
    • 10.3.3. Standardowy wybór za pomocą punktów charakterystycznych - OSNAP
    • 10.3.4. Okno dialogowe DDOSNAP

11. Warstwy

  • 11.1. Sterowanie warstwami - DDLMODES
  • 11.2. Wybór bieżącej warstwy z belki narzędziowej
  • 11.3. Komenda LAYER
  • 11.4. Okno dialogowe DDEMODES
  • 11.5. Warstwa "0"
  • 11.6. Usuwanie wszystkich elementów z warstwy - DELLAYER
  • 11.7. Dywagacje na temat warstw

12. Bloki

  • 12.1. Definicja bloku - BLOCK
  • 12.2. Wstawianie bloków
    • 12.2.1. Komenda INSERT
    • 12.2.3. Okno dialogowe DDINSERT
  • 12.3. Przykład definiowania i wstawiania bloku
  • 12.4. Wielokrotnie wstawianie bloku - MINSERT
  • 12.5. Zapis bloku na dysku - WBLOCK
  • 12.6. Przykład zapisu bloków na dysk i zamiany bloków
  • 12.7. Nowy punkt wstawienia bloku - BASE
  • 12.8. Cechy bloków
  • 12.9. Edycja bloków - DDMODIFY
  • 12.10. Biblioteki
  • 12.11. Usuwanie nieużywanych bloków - PURGE

13. Kreskowanie

  • 13.1. Kreskowanie inteligentne BHATCH
  • 13.2. Kreskowanie tradycyjne - HATCH
  • 13.3. Tworzenie wzoru kreskowania

14. Wymiarowanie

  • 14.1. Włączenie trybu wymiarowania - DIM
  • 14.2. Wymiary liniowe
    • 14.2.1. Wymiar poziomy - HORizontal
    • 14.2.2. Wymiar pionowy - VErtical
    • 14.2.3. Wymiar dopasowany - ALigned
    • 14.2.4. Wymiar obrócony - ROtated
    • 14.2.5. Łańcuch wymiarowy od linii bazowej - Baseline
    • 14.2.6. Łańcuch wymiarowy ciągły - COntinue
  • 14.3. Wymiarowanie kątów, średnic i promieni
    • 14.3.1. Wymiar kątowy - ANgular
    • 14.3.2. Wymiarowanie średnicy - Diameter
    • 14.3.3. Wymiarowanie promienia - RAdius
    • 14.3.4. Środek okręgu lub łuku - CEnter
  • 14.4. Odnośnik - Leader
  • 14.5. Wymiarowanie współrzędnych - ORdinate
  • 14.6. Anulowanie wprowadzonych wymiarów - Undo
  • 14.7. Zmiana stylu napisu wymiarowego - STYle
  • 14.8. Wyświetlenie statusu - STAtus
  • 14.9. Odświeżenie ekranu - REDraw
  • 14.10. Edycja wymiarów
    • 14.10.1. Zmiana napisu wymiarowego - Newtext
    • 14.10.2. Pochylanie linii wymiarowych - OBlique
    • 14.10.3. Zmiana położenia napisu wymiarowego - TEdit
    • 14.10.4. Zmiana kąta obrotu napisu wymiarowego - TRotate
    • 14.10.5. Centrowanie napisu wymiarowego - HOMetext
    • 14.10.6. Okno dialogowe DDMODIFY
    • 14.10.7. Rozbijanie wymiarów
  • 14.11. Style wymiarowe
    • 14.11.1. Tworzenie stylu wymiarowego - SAve
    • 14.11.2. Wywoływanie stylu wymiarowego - REStore
    • 14.11.3. Wyświetlenie parametrów stylu wymiarowego - VAriables
    • 14.11.4. Modyfikacja zmien. wymiarowych dla pojedynczego wymiaru - OVerride
    • 14.11.5. Uaktualnienie wymiarów - UPdate
  • 14.12. Okno dialogowe DDIM
    • 14.12.1. Dimension Line...
    • 14.12.2. Extension Lines...
    • 14.12.3. Arrows...
    • 14.12.4. Text Location...
    • 14.12.5. Text Format...
    • 14.12.6. Features...
    • 14.12.7. Colors...
  • 14.13. 4 krótkie pytania dotyczące wymiarów
  • 14.14. Zmienne wymiarowe

15. Rysunek aksonometryczny

  • 15.1. Siatka aksonometryczna
  • 15.2. Włączenie siatki aksonometrycznej - ISOPLANE
  • 15.3. Okrąg aksonometryczny - ELLIPSE
  • 15.4. Bloki i napisy w rysunku aksonometrycznym

16. Wydruk

  • 16.1. Komenda PLOT
    • 16.1.1. Obszar do wydrukowania
    • 16.1.2. Jednostki
    • 16.1.3. Skalowanie rysunku
    • 16.1.4. Przesuwanie i obrót wydruku
    • 16.1.5. Podgląd wydruku
    • 16.1.6. Rozmiar i orientacja papieru
    • 16.1.7. Wybór plotera/drukarki
    • 16.1.8. Wydruk do pliku
    • 16.1.9. Chowanie linii niewidocznych na wydruku
    • 16.1.10. Dopasowanie wypełnień do grubości pisaków
    • 16.1.11. Przypisywanie pisaków do kolorów
    • 16.1.12. Optymalizacja ruchu pisaków
    • 16.1.13. Rozpoczęcie wydruku
  • 16.2. Dawny sposób wydruku
  • 16.3. Wydruk w przestrzeni papieru

17. Rysunek prototypowy

  • 17.1. Co może zawierać rysunek prototypowy
  • 17.2. Jak utworzyć rysunek prototypowy
  • 17.3. Jak skorzystać z rysunku prototypowego

Część 2 - Rysowanie w przestrzeni

18. Układy współrzędnych

  • 18.1. Sterowanie układami współrzędnych
    • 18.1.1. Komenda UCS
    • 18.1.2. Okno dialogowe DDUCS
    • 18.1.3. Okno dialogowe DDUCSP
  • 18.2. Marker układu współrzędnych - UCSICON
  • 18.3. Reguła prawej dłoni
  • 18.4. Przykład

19. Modelowanie w przestrzeni 3 wymiarowej

  • 19.1. Modele szkieletowe, ściankowe i bryłowe
  • 19.2. Współrzędne i filtry
  • 19.3. Proste obiekty 3-wymiarowe
    • 19.3.1. Odcinek 3-wymiarowy - LINE
    • 19.3.2. Polilinia 3-wymiarowa - 3DPOLY
    • 19.3.3. Obszar 3-wymiarowy - 3DFACE
  • 19.4. Umieszczanie elementów płaskich w przestrzeni 3wymiarowej
  • 19.5. Poziom i grubość obiektu - ELEV
  • 19.6. Okno dialogowe DDEMODES
    • 19.6.1. Powierzchnie 3-wymiarowe Siatka - 3DMESH
    • 19.6.2. Automatyczne tworzenie siatek w przestrzeni
    • 19.6.3. Siatka prosta - MESH
    • 19.6.4. Polipowierzchnia - PFACE
    • 19.6.5. Powierzchnia prostoliniowa - RULESURF
    • 19.6.6. Powierzchnia równoległa - TABSURF
    • 19.6.7. Powierzchnia obrotowa - REVSURF
    • 19.6.8. Powierzchnia brzegowa - EDGESURF
    • 19.6.9. MFACE
  • 19.7. Inne obiekty 3 wymiarowe
    • 19.7.1. Prostopadłościan - BOX
    • 19.7.2. Ostrosłup - PYRAMID
    • 19.7.3. Klin - WEDGE
    • 19.7.4. Kopuła - DOME
    • 19.7.5. Sfera - SPHERE
    • 19.7.6. Stożek - CONE
    • 19.7.7. Torus - TORUS
    • 19.7.8. Miska - DISH
  • 19.8. Rzut płaski - PROJECT
    • 19.8.1. PROJECT1
    • 19.8.2. PROJECT2

20. Oglądanie obiektów w przestrzeni

  • 20.1. Widok równoległy
    • 20.1.1. Punkt widzenia - VPOINT
    • 20.1.2. Kompas
    • 20.1.3. Okno dialogowe DDVPOINT
  • 20.2. Widok dynamiczny - DVIEW
  • 20.3. Widok z góry - PLAN
  • 20.4. Chowanie linii zasłoniętych - HIDE
  • 20.5. Cieniowanie - SHADE
  • 20.6. Widoczność krawędzi - EDGE

21. Modyfikacja obiektów 3-wymiarowych

  • 21.1. Płaszczyzna X-Y
  • 21.2. Tablica 3D - 3DARRAY
  • 21.3. Zmiana położenia obiektów w przestrzeni
    • 21.3.1. Dopasowanie - ALIGN
    • 21.3.2. Obrót - ROTATE3D
    • 21.3.3. Odbicie lustrzane w przestrzeni - MIRROR3D
  • 21.4. Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D - PEDIT
  • 21.5. Modyfikacja cech obiektów 3-wymiarowych
  • 21.6. Modyfikacja ścianek 3D - DDMODIFY
  • 21.7. Modyfikacja polilinii i powierzchni DDMODIFY
  • 21.8. Uchwyty

22. Modelowanie bryłowe - AME

  • 22.1. Uruchamianie modułu AME
  • 22.2. Bryły proste
    • 22.2.1. Prostopadłościan - SOLBOX
    • 22.2.2. Kula - SOLSPHERE
    • 22.2.3. Klin - SOLWEDGE
    • 22.2.4. Stożek - SOLCONE
    • 22.2.5. Walec - SOLCYL
    • 22.2.6. Torus - SOLTORUS
    • 22.2.7. Płaszczyzna konstrukcyjna
    • 22.2.8. Okno dialogowe DDSOLPRM
  • 22.3. Bryły złożone
    • 22.3.1. Łączenie brył - SOLUNION
    • 22.3.2. Odejmowanie brył - SOLSUB
    • 22.3.3. Znajdowanie części wspólnej brył - SOLINT
    • 22.3.4. Tworzenie brył na bazie innych obiektów - SOLIDIFY
    • 22.3.5. Pogrubianie obiektów płaskich - SOLEXT
    • 22.3.6. Tworzenie brył obrotowych SOLREV
    • 22.3.7. Soldelent i Solsolidify
  • 22.4. Edycja brył
    • 22.4.1. Modyfikacja brył - SOLCHP
    • 22.4.2. Przesuwanie brył - SOLMOVE
    • 22.4.3. Dopasowywanie UCS do krawędzi i ścianek brył - SOLUCS
    • 22.4.4. Rozdzielanie brył - SOLSEP
    • 22.4.5. Ścinanie krawędzi - SOLCHAM
    • 22.4.6. Zaokrąglanie krawędzi - SOLFILL
  • 22.5. Parametry fizyczne brył
    • 22.5.1. Wyświetlanie parametrów - SOLMASSP
    • 22.5.2. Okno dialogowe DDSOLMASSP
    • 22.5.3. Materiały - DDSOLMAT
    • 22.5.4. Komenda SOLMAT
  • 22.6. Wyświetlanie brył
    • 22.6.1. Reprezentacja siatkowa - SOLMESH
    • 22.6.2. Reprezentacja szkieletowa - SOLWIRE
  • 22.7. Przekroje i przecięcia
    • 22.7.1. Przekrój poprzeczny - SOLSECT
    • 22.7.2. Rozcięcie bryły płaszczyzną - SOLCUT
  • 22.8. Informacje o bryłach
    • 22.8.1. Pole powierzchni bryły - SOLAREA
    • 22.8.2. Inne informacje - SOLLIST
  • 22.9. Kopiowanie krawędzi i ścianek bryły - SOLFEAT
  • 22.10. Tworzenie profilu - SOLPROF
  • 22.11. Porządkowanie brył - SOLPURGE
  • 22.12. Parametry pracy AME
    • 22.12.1. Zmienne systemowe AME
    • 22.12.2. Okno dialogowe DDSOLVAR
  • 22.13. Pierwsze uruchomienie AME
  • 22.14. Usuwanie AME z pamięci
  • 22.15. Uwagi

Część 3 - Dla zaawansowanych

23. Atrybuty

  • 23.1. Tworzenie atrybutów
    • 23.1.1. Komenda ATTDEF
    • 23.1.2. Okno dialogowe DDATTDEF
  • 23.2. Tworzenie i wstawianie bloków z atrybutami
  • 23.3. Sporządzanie listy atrybutów
    • 23.3.1. Okno dialogowe DDATTEXT
    • 23.3.2. Komenda ATTEXT
    • 23.3.3. Format listy
    • 23.3.4. Plik formatujący (ang. template file)
  • 23.4. Przykład przesyłania danych do bazy danych, arkusza kalk. i programu w Turbo Pascalu
  • 23.5. Tryb wyświetlania i wydruku atrybutów - ATTDISP
  • 23.6. Edycja atrybutów
    • 23.6.1. Komenda ATTEDIT
    • 23.6.2. Okno dialogowe DDATTE
  • 23.7. Redefinicja atrybutów - ATTREDEF
  • 23.8. Modyfikacja definicji atrybutów DDMODIFY

24. Odnośniki zewnętrzne

  • 24.1. Zarządzanie odnośnikami - XREF
  • 24.2. Przyłączanie wybranych elementów odnośnika - XBIND
  • 24.3. Łatwe dołączanie odnośników - XREFCLIP
  • 24.4. Modyfikacja odnośnika - ddmodify

25. Regiony

  • 25.1. Uruchamianie modułu Region
  • 25.2. Tworzenie regionów prostych - SOLIDIFY
  • 25.3. Tworzenie regionów złożonych
    • 25.3.1. Łączenie regionów - SOLUNION
    • 25.3.2. Odejmowanie regionów - SOLSUB
    • 25.3.3. Znajdowanie części wspólnej regionów - SOLINT
    • 25.3.4. Uwagi
    • 25.3.5. Przykład
  • 25.4. Modyfikacja regionów - SOLCHP
    • 25.4.1. Przykład
  • 25.5. Kreskowanie regionów
  • 25.6. Pole powierzchni regionu - SOLAREA
  • 25.7. Rozdzielanie regionów - SOLSEP
  • 25.8. Tworzenie zwykłych obiektów na bazie regionu - SOLFEAT
  • 25.9. Usuwanie skasowanych regionów - SOLPURGE

26. Rzutnie

  • 26.1. Konfiguracja rzutni - VPORTS
  • 26.2. Ustawianie konfiguracji rzutni za pomocą okna dialogowego

27. Przestrzeń modelu i papieru

  • 27.1. Komenda - MVIEW
  • 27.2. Przestrzeń modelu - MSPACE
  • 27.3. Przestrzeń papieru - PSPACE
  • 27.4. Przykład
  • 27.5. Chowanie linii zasłoniętych na wydrukach
  • 27.6. Warstwy w rzutniach - VPLAYER
  • 27.7. Konfiguracja rysunku - MVSETUP
  • 27.8. Modyfikacja rzutni - DDMODIFY
  • 27.9. Edycja rzutni za pomocą uchwytów
  • 27.10. Kompozycje

28. Slajdy

  • 28.1. Tworzenie slajdu - MSLIDE
  • 28.2. Wyświetlanie slajdu - VSLIDE
  • 28.3. Biblioteka slajdów

29. Operacje dyskowe

  • 29.1. Operacje dyskowe - FILES
  • 29.2. Periodyczne tworzenie kopii bezpieczeństwa

30. Pozyskiwanie informacji od AutoCADa

  • 30.1. Odległość między punktami - DIST
  • 30.2. Obliczanie pola i obwodu - AREA
  • 30.3. Współrzędne punktu - ID
  • 30.4. Wyświetlanie listy wszystkich obiektów - DBLIST
  • 30.5. Wyświetlanie listy wybranych obiektów - LIST
  • 30.6. Status rysunku - STATUS
  • 30.7. Informacje o czasie - TIME
  • 30.8. Wyświetlanie list - TABLES

31. Komendy zewnętrzne i skróty

  • 31.1. Standardowe komendy zewnętrzne
    • 31.1.1. Wyświetlanie skróconej zawartości katalogu - CATALOG
    • 31.1.2. Wyświetlanie zawartości katalogu - DIR
    • 31.1.3. Usuwanie plików z dysku - DEL
    • 31.1.4. Wywołanie edytora tekstów - EDIT
    • 31.1.5. SHELL, SH
    • 31.1.6. Wyświetlanie zawartości pliku - TYPE
  • 31.2. Standardowe skróty
  • 31.3. Dodanie własnych komend zewnętrznych i skrótów

32. Makrodefinicje

  • 32.1. Tworzenie makrodefinicji
  • 32.2. Wywołanie makrodefinicji - SCRIPT
  • 32.3. Wykonanie makrodefinicji od początku - RSCRIPT
  • 32.4. Kontynuacja wykonania makrodefinicji - RESUME
  • 32.5. Pauza w wykonaniu makrodefinicji - DELAY
  • 32.6. Przykład automatycznej prezentacji z wykorzystaniem slajdów

33. Menu AutoCADa

  • 33.1. Struktura menu
  • 33.2. Składnia menu
  • 33.3. Menu górne
  • 33.4. Menu kursora
  • 33.5. Menu obrazkowe
  • 33.6. Menu stołu graficznego (digitizera)
  • 33.7. Grupowanie komend
  • 33.8. Uwagi

34. Symbole i czcionki

35. Stół graficzny (digitizer)

  • 35.1. Obsługa stołu graficznego - TABLET
  • 35.2. Konfiguracja stołu graficznego
  • 35.3. Kalibracja stołu graficznego
    • 35.3.1. Wynik dopasowania (Outcome of fit:)
    • 35.3.2. Błąd RMS (RMS Error)
    • 35.3.3. Odchylenia
    • 35.3.4. Wybór rodzaju transformacji
    • 35.3.5. Przenoszenie dużych rysunków

36. Komunikacja z innymi programami

  • 36.1. Wczytywanie pliku w formacie DXF - DXFIN
  • 36.2. Zapis pliku w formacie DXF - DXFOUT
  • 36.3. Wczytywanie pliku w formacie DXB - DXBIN
  • 36.4. Tworzenie plików w formacie DXB
  • 36.5. Wczytywanie pliku w formacie WMF - WMFIN
  • 36.6. Opcje wczytywania plików w formacie WMF - WMFOPTS
  • 36.7. Zapis pliku w formacie WMF - WMFOUT
  • 36.8. Wczytywanie pliku w formacie IGES - IGESIN
  • 36.9. Zapis pliku w formacie IGES - IGESOUT
  • 36.10. Zapis pliku w formacie HPGL
  • 36.11. Wczytywanie pliku w formacie PostScript - PSFIN
  • 36.12. Jakość rysunków PostScriptowych - PSQUALITY
  • 36.13. Dynamiczne wyświetlanie rysunku podczas wstawiania - PSDRAG
  • 36.14. Zapis pliku w formacie PostScript - PSOUT
  • 36.15. Wczytywanie map bitowych w formatach PCX, TIFF, GIF
    • 36.15.1. Wczytywanie pliku PCX - PCXIN
    • 36.15.2. Wczytywanie pliku TIF - TIFFIN
    • 36.15.3. Wczytywanie pliku GIF - GIFIN
    • 36.15.4. Parametry wczytywania map bitowych
    • 36.15.5. Zapis map bitowych - SAVEDIB
  • 36.16. Wykorzystanie schowka
    • 36.16.1. Kopiowanie do schowka w postaci wektorowej - COPYCLIP
    • 36.16.2. Kopiowanie do schowka w postaci rastrowej - COPYIMAGE
    • 36.16.3. Kopiowanie obiektów w celu zagnieżdżenia - COPYEMBED
    • 36.16.4. Kopiowanie obiektów w celu połączenia - COPYLINK
    • 36.16.5. Wklejanie zawartości schowka do rysunku - PASTECLIP

37. Kalkulator geometryczny

  • 37.1.1. Operatory i funkcje
  • 37.1.2. Zmienne
  • 37.1.3. Przykłady

38. Modyfikacja belki i okna narzędziowego

  • 38.1. Belka narzędziowa
  • 38.2. Okno narzędziowe
    • 38.2.1. Położenie okna narzędziowego - TOOLBOX
    • 38.2.2. Modyfikacja okna narzędziowego
  • 38.3. Kody specjalne

39. Inne użyteczne komendy

  • 39.1. Odświeżanie wszystkich rzutni - REDRAWALL
  • 39.2. Regeneracja wszystkich rzutni - REGENALL
  • 39.3. Autoregeneracja - REGENAUTO
  • 39.4. Dokładność rysowania - VIEWRES
  • 39.5. Komenda FILEOPEN
  • 39.6. Zmiana nazw obiektów
    • 39.6.1. Komenda RENAME
    • 39.6.2. Okno dialogowe DDRENAME
  • 39.7. Usuwanie nieużywanych obiektów - PURGE
  • 39.8. Rozpoczęcie zapisu przebiegu sesji rysunkowej do pliku - LOGFILEON
  • 39.9. Zakończenie zapisu sesji do pliku - LOGFILEOFF
  • 39.10. Filtrowanie obiektów - FILTER
  • 39.11. Powtarzanie - MULTIPLE
  • 39.12. Przesuwanie dynamiczne - DRAGMODE
  • 39.13. Wielkość kursora wyboru - APERTURE
  • 39.14. Zaznaczanie punktów - BLIPMODE
  • 39.15. Okno dialogowe DDSELECT
  • 39.16. Ustawienia systemu - PREFERENCES
    • 39.16.1. Kolor
    • 39.16.2. Czcionki
    • 39.16.3. Środowisko
  • 39.17. Wyłączanie i włączanie komend - UNDEFINE, REDEFINE
  • 39.18. Testowanie rysunków - AUDIT
  • 39.19. Naprawianie uszkodzonych rysunków - RECOVER
  • 39.20. Ładowanie aplikacji AutoLISPu i ADS - APPLOAD
  • 39.21. Reinicjalizacja - REINIT
  • 39.22. Info - ABOUT
  • 39.23. Kompilacja czcionek i symboli COMPILE
  • 39.24. Status drzewa indeksu przestrzennego - TREESTAT
  • 39.25. Dane dodatkowe - XDATA/XDLIST
  • 39.26. Wypełnienia PostScriptowe - PSFILL
  • 39.27. Położenie okna narzędziowego - TOOLBOX

40. AutoLISP

41. ADS

Część 4 - Dodatki

  • 42.1. Wymagania sprzętowe
    • 42.1.1. Urządzenia niezbędne
    • 42.1.2. Urządzenia dodatkowe
    • 42.1.3. Sieć komputerowa
  • 42.2. Instalacja AutoCADa
    • 42.2.1. Kopiowanie dyskietek dystrybucyjnych
    • 42.2.2. Uruchomienie programu instalacyjnego
  • 42.3. Konfiguracja AutoCADa
    • 42.3.1. Konfiguracja podczas pierwszego uruchomienia programu
    • 42.3.2. Menu konfiguracyjne

43. Zmienne systemowe

Część 5 - Indeks

Dodaj do koszyka AutoCAD 12 dla Windows

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.