reklama - zainteresowany?

Asembler. Podręcznik programisty - Helion

Asembler. Podręcznik programisty
Autor: Vlad Pirogow
Tytuł oryginału: The Assembly Programming Master Book
Tłumaczenie: Wojciech Moch
ISBN: 83-7361-797-3
stron: 640, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-06-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 77,35 zł (poprzednio: 119,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-41,65 zł)

Dodaj do koszyka Asembler. Podręcznik programisty

Tagi: Asembler - Programowanie | programowanie-kupon

Tajniki tworzenia programów dla systemu Windows w asemblerze

  • Poznaj narzędzia programistyczne
  • Napisz programy wykorzystujące Windows API
  • Wykryj i usuń błędy z programów asemblerowych

Pisanie programów w asemblerze przez długi czas kojarzyło się z systemem MS-DOS. Teraz asembler powoli odzyskuje straconą pozycję języka programowania dla systemu Windows. Wśród wielu zalet asemblera można wymienić: bezpośredni dostęp do procesora, zwarty i niewielki kod wynikowy oraz możliwości trudne do uzyskania za pomocą języków wysokiego poziomu. Asembler jest niezbędny przy tworzeniu sterowników dla urządzeń zewnętrznych, a korzystanie z niego uczy myślenia algorytmicznego, od którego języki obiektowe stopniowo odzwyczajają programistów.

Książka "Asembler. Podręcznik programisty" to kompendium wiedzy dotyczącej pisania programów dla systemu Windows w języku asemblera. Znajdziesz w niej opisy narzędzi programistycznych i sposoby korzystania z procedur Windows API. Nauczysz się tworzyć programy dla Windows -- od najprostszych, wykorzystujących konsolę, aż do skomplikowanych aplikacji z interfejsem graficznym. Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi do wykrywania i usuwania błędów, a także poznasz zasady stosowania asemblera w połączeniu z językami wysokiego poziomu.

  • Narzędzia programistyczne dla systemu Windows
  • Wywoływanie funkcji Windows API
  • Programy działające w trybie tekstowym
  • Tworzenie i wykorzystywanie zasobów
  • Praca z systemem plików
  • Tworzenie bibliotek DLL
  • Programowanie sieciowe
  • Wykorzystywanie asemblera w językach wysokiego poziomu
  • Turbo Debugger
  • Tworzenie sterowników

Odkryj nieznane obszary programowania -- poznaj język asemblera

Dodaj do koszyka Asembler. Podręcznik programisty

 

Osoby które kupowały "Asembler. Podręcznik programisty", wybierały także:

  • Roslyn Cookbook
  • PowerShell Advanced Cookbook
  • Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
  • Programowanie w asemblerze x64. Od nowicjusza do znawcy AVX
  • Asembler. Programowanie

Dodaj do koszyka Asembler. Podręcznik programisty

Spis treści

Asembler. Podręcznik programisty -- spis treści

Wstęp (9)

Część I Podstawy programowania 32-bitowego w systemach Windows (13)

Rozdział 1. Narzędzia programistyczne dla systemu Windows (15)

  • Pierwszy program w asemblerze i jego przekształcenia (15)
  • Moduły obiektowe (20)
  • Dyrektywa INVOKE (22)
  • Dane w module obiektowym (24)
  • Asemblacja programem TASM (25)
  • Uproszczony tryb segmentacji (26)
  • Inne narzędzia używane do pracy z asemblerem (27)
    • Edytory (28)
    • Programy uruchomieniowe (28)
    • Deasemblery (29)
    • Edytory szesnastkowe (31)
    • Kompilatory zasobów (31)
    • Edytory zasobów (31)

Rozdział 2. Podstawy programowania w systemie Windows (33)

  • Wywoływanie funkcji API (34)
  • Struktura programu (37)
    • Rejestracja klasy okna (37)
    • Tworzenie okna (37)
    • Pętla obsługi komunikatów (37)
    • Procedura okna głównego (38)
  • Przykłady prostych programów okienkowych (39)
  • Jak to zrobić w asemblerze TASM32? (45)
  • Przekazywanie parametrów poprzez stos (49)

Rozdział 3. Proste programy w języku asemblera (53)

  • Zasady budowania aplikacji w systemie Windows (53)
  • Okno z przyciskiem (55)
  • Okno z polem edycyjnym (59)
  • Okno z listą (65)
  • Okna potomne i okna posiadane (72)

Rozdział 4. Przegląd programowania 16-bitowego (81)

  • Zasady programowania 16-bitowego w systemie Windows (81)
    • Przykład aplikacji 16-bitowej (83)

Rozdział 5. Asemblery MASM i TASM (89)

  • Opcje wiersza poleceń asemblerów ml.exe i tasm32.exe (89)
  • Opcje wiersza poleceń konsolidatorów link.exe i tlink32.exe (92)
  • Dołączanie do plików wykonywalnych informacji dla programu uruchomieniowego (97)
  • Tworzenie aplikacji konsolowych i aplikacji z interfejsem GUI (99)
  • Konsolidacja automatyczna (99)
    • Programy same tłumaczące się na kod wynikowy (99)

Część II Programowanie w systemie Windows (101)

Rozdział 6. Kodowanie tekstu w systemie Windows (103)

  • Kodowanie informacji tekstowych (103)
  • OEM i ANSI (104)
  • Unikod (105)

Rozdział 7. Przykłady prostych programów (109)

  • Wypisywanie tekstu w oknie (109)
  • Wybieranie czcionki (122)
  • Grafika (128)

Rozdział 8. Aplikacje konsolowe (139)

  • Tworzenie konsoli (143)
  • Przetwarzanie zdarzeń klawiatury i myszy (147)
  • Czasomierz w aplikacji konsolowej (154)

Rozdział 9. Idea zasobów - edytory i kompilatory zasobów (161)

  • Język opisu zasobów (161)
    • Ikony (162)
    • Kursory (164)
    • Bitmapy (165)
    • Ciągi znaków (165)
    • Dialogi (165)
    • Menu (170)
    • Klawisze skrótów (175)
  • Niemodalne okna dialogowe (177)
    • Kompilowanie zasobów i konsolidowanie plików obiektowych w pakiecie TASM32 (182)

Rozdział 10. Przykłady programów korzystających z zasobów (185)

  • Dynamiczne menu (185)
  • Klawisze szybkiego dostępu (195)
  • Zarządzanie listami (201)
  • Programowanie w stylu Windows XP (207)

Rozdział 11. Praca z plikami (213)

  • Charakterystyki plików (213)
    • Atrybuty plików (214)
  • System plików FAT32 (217)
  • System plików NTFS (220)
    • Katalogi w systemie plików NTFS (223)
    • Kompresja plików w systemie NTFS (224)
    • Punkty dołączania (224)
    • Wyszukiwanie plików (225)
    • Asemblacja programu za pomocą asemblera TASM (240)
  • Techniki pracy z plikami binarnymi (240)
    • Jak pobrać atrybuty pliku? (251)

Część III Bardziej skomplikowane przykłady programów dla systemu Windows (255)

Rozdział 12. Dyrektywy i makroinstrukcje języka asemblera (257)

  • Etykiety (257)
  • Struktury (259)
  • Unie (260)
  • Wygodna metoda pracy ze strukturami (260)
  • Asemblacja warunkowa (261)
  • Wywołania procedur (262)
  • Makroinstrukcje powtórzeń (263)
  • Makroinstrukcja definiowana (264)
  • Kilka innych dyrektyw i operatorów asemblera (266)
  • Konstrukcje typu HLL (267)
    • Konstrukcje warunkowe (267)
    • Pętla WHILE (268)
  • Tworzenie programów asemblowanych zarówno przez asembler MASM, jak i asembler TASM (269)

Rozdział 13. Więcej o zarządzaniu plikami (271)

  • Dokładny opis funkcji CreateFile (271)
  • Inne możliwości funkcji CreateFile (275)
    • Skrytki pocztowe (276)
    • Potoki (281)
    • Napędy dyskowe (282)
  • Przegląd funkcji API zajmujących się zarządzaniem plikami (286)
  • Asynchroniczne wejście i wyjście (287)

Rozdział 14. Przykłady programów korzystających z czasomierza (293)

  • Najprostszy przykład użycia czasomierza (295)
  • Interakcja między czasomierzami (299)
  • Okna dymków pomocy (305)

Rozdział 15. Wielozadaniowość (317)

  • Tworzenie procesu (317)
  • Wątki (327)
  • Komunikacja między wątkami (333)
  • Semafory (334)
  • Zdarzenia (336)
  • Sekcje krytyczne (336)
  • Wzajemne wykluczenie (346)

Rozdział 16. Tworzenie bibliotek dynamicznych (DLL) (347)

  • Koncepcje ogólne (347)
  • Tworzenie biblioteki dynamicznej (349)
  • Konsolidacja niejawna (354)
  • Korzystanie ze wspólnej przestrzeni adresowej (356)
  • Współdzielenie pamięci przez kilka procesów (364)

Rozdział 17. Programowanie sieciowe (369)

  • Urządzenia sieciowe (369)
  • Wyszukiwanie i podłączanie dysków sieciowych (374)
  • Słowo o protokołach sieciowych TCP/IP (387)
    • Model OSI (387)
    • Rodzina protokołów TCP/IP (387)
    • Adresowanie w protokole IP (389)
    • Maski adresów (391)
    • Adresy fizyczne i adresy protokołu IP (391)
    • Usługa systemu nazw domen (391)
    • Automatyczne przypisywanie adresów protokołu IP (392)
    • Routing (392)
  • Zarządzanie gniazdami (393)
  • Przykład aplikacji najprostszego serwera i klienta (397)

Rozdział 18. Rozwiązywanie problemów związanych z programowaniem w systemie Windows (411)

  • Umieszczanie ikony na tacce systemowej (411)
  • Przetwarzanie plików (417)
  • Kontrolowanie danych w polu edycyjnym (419)
  • Wymiana danych pomiędzy aplikacjami (427)
  • Zabezpieczenie przed wielokrotnym uruchomieniem aplikacji (433)
  • Operacje na grupach plików i katalogów (434)
  • Drukowanie (436)
  • Korzystanie z listy zadań (436)

Część IV Debugowanie, analiza kodu i przygotowywanie sterowników (443)

Rozdział 19. Programowanie systemowe (445)

  • Adresowanie stron i segmentów (445)
  • Przestrzeń adresowa procesu (450)
  • Zarządzanie pamięcią (452)
  • Haki (458)

Rozdział 20. Wykorzystywanie asemblera w językach wysokiego poziomu (467)

  • Koordynacja wywołań (467)
  • Koordynacja nazw (468)
  • Koordynacja parametrów (469)
  • Prosty przykład wykorzystania asemblera w językach wysokiego poziomu (470)
    • Borland C++ 5.0 (470)
    • Visual C++ 7.0 (471)
    • Delphi 7.0 (473)
  • Przekazywanie parametrów przez rejestry (474)
  • Wywołania funkcji API i zasoby w modułach asemblera (475)
  • Połączenie języka C z kodem asemblerowym (480)
  • Asembler wbudowany (486)
  • Przykład wykorzystania biblioteki dynamicznej (488)

Rozdział 21. Programowanie usług (493)

  • Podstawowe koncepcje i funkcje kontrolne (493)
  • Struktura usługi (495)
  • Przykładowa usługa (501)

Rozdział 22. Programy uruchomieniowe i deasemblery (515)

  • Narzędzia firmy Microsoft (515)
    • editbin.exe (515)
    • dumpbin.exe (517)
  • Narzędzia innych producentów (519)
    • dumppe.exe (519)
    • hiew.exe (519)
    • dewin.exe (522)
    • IDA Pro (522)

Rozdział 23. Wprowadzenie do programu Turbo Debugger (525)

  • Debugowanie programów napisanych w językach wysokiego poziomu (529)
  • Technika debugowania (531)

Rozdział 24. Praca z deasemblerem W32Dasm i programem uruchomieniowym SoftIce (533)

  • Program uruchomieniowy W32Dasm (533)
    • Rozpoczęcie pracy (533)
    • Nawigowanie po deasemblowanym kodzie (535)
    • Wyświetlanie danych (536)
    • Wypisywanie importowanych i eksportowanych funkcji (536)
    • Wyświetlanie zasobów (537)
    • Operacje na tekstach (537)
    • Ładowanie programów do debugowania (538)
    • Praca z bibliotekami dynamicznymi (539)
    • Punkty wstrzymania (539)
    • Modyfikowanie kodu, danych i rejestrów (540)
    • Dodatkowe możliwości pracy z funkcjami API (541)
    • Wyszukiwanie w programie potrzebnych lokalizacji (541)
  • Debuger SoftIce (542)
    • Instalacja (543)
    • Ładowanie programu do debugowania (543)
    • Przegląd poleceń programu uruchomieniowego (544)

Rozdział 25. Podstawy analizy kodu (549)

  • Zmienne i stałe (549)
  • Struktury sterujące języka C (553)
    • Konstrukcje warunkowe (553)
    • Zagnieżdżone konstrukcje warunkowe (554)
    • Operator Switch (555)
    • Pętle (556)
    • Zmienne lokalne (557)
    • Funkcje i procedury (559)
  • Optymalizacja kodu (560)
    • Prędkość albo rozmiar (562)
    • Optymalizowanie skoków warunkowych (563)
    • Optymalizowanie wywołań procedur (563)
  • Programowanie zorientowane obiektowo (564)

Rozdział 26. Korygowanie modułów wykonywalnych (569)

  • Praktyczny przykład korygowania modułu wykonywalnego (569)
  • Wyszukiwanie procedury okna (572)

Rozdział 27. Struktura sterowników i ich tworzenie (575)

  • Wirtualne sterowniki urządzeń (575)
    • Opis projektu (577)
    • Prosty sterownik (581)
    • Dynamiczne sterowniki wirtualne (583)
  • Podstawowe pojęcia sterowników trybu jądra (589)
    • Jądro systemu operacyjnego i struktura pamięci (590)
    • Kontrolowanie sterowników (591)
    • Przykład prostego sterownika trybu jądra (592)
    • Sterowniki i urządzenia trybu jądra (605)

Dodatki (615)

Bibliografia (617)

Skorowidz (619)

Dodaj do koszyka Asembler. Podręcznik programisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.