reklama - zainteresowany?

Aplikacje Direct3D - Helion

Aplikacje Direct3D
Autor: Robert Krupiński
ISBN: 83-7197-877-4
stron: 192, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-12-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 33,00 zł

Dodaj do koszyka Aplikacje Direct3D

Tagi: DirectX

Dzięki Direct3D możesz tworzyć nowoczesne gry, symulacje czy programy multimedialne. Jest on podstawowym standardem programowania grafiki trójwymiarowej w systemach operacyjnych zgodnych z Windows. Akceleracja sprzętowa, oferowana przez większość współczesnych kart graficznych oraz bogaty zbiór narzędzi dostępnych w wersji 8.1 umożliwia programowanie zaskakującej i efektownej grafiki 3D. Direct3D dostarcza programiście gotowych interfejsów, uwalniając go jednocześnie od konieczności zaznajamiania się ze wewnętrznymi funkcjami sprzętu.

Blisko 100 przykładowych projektów prezentujących wiele praktycznych zastosowań Direct3D wprowadzi Cię w świat programowania grafiki 3D.

W książce omówiono m.in.:

  • Podstawy programowania w Direct3D
  • Bufory werteksów
  • Zarządzanie złożonymi obiektami (obiekt Mesh)
  • Przekształcenia przestrzeni
  • Światło i materiał, przeźroczystość
  • Operowanie teksturami
  • Zarządzanie obiektami leżącymi na jednej płaszczyźnie
  • Pisanie kodu niezależnego od rodzaju karty graficznej
Autor zakłada, że Czytelnik potrafi posługiwać się pakietem Visual C++ i posiada umiejętność programowania w tym języku, korzysta z klas MFC, a także jest zaznajomiony z pojęciami dotyczącymi grafiki komputerowej. Jeśli spełniasz te warunki i chcesz kreować własne, trójwymiarowe światy na ekranie komputera, z pewnością pomoże Ci w tym ta książka.

Dodaj do koszyka Aplikacje Direct3D

Spis treści

Aplikacje Direct3D -- spis treści

Wprowadzenie (7)

Rozdział 1. Aplikacje bazowe (11)

  • Szkielet podstawowy (11)
  • Kreator DirectX AppWizard (14)

Rozdział 2. Bufory werteksów (17)

  • Prymitywy (17)
  • FVF (25)
  • Bufory indeksów (30)
  • Dynamiczna zmiana zawartości buforów (32)
  • Łączenie buforów (34)

Rozdział 3. Obiekt Mesh (37)

  • Obiekty podstawowe (37)
  • Klasy pomocnicze (40)
  • Teselacja (41)
  • Pliki .x (44)

Rozdział 4. Przekształcenia przestrzeni (47)

  • Okno widoku (47)
  • Macierz świata (48)
  • Macierz widoku (50)
  • Macierz rzutowania (53)
  • Kwaterniony (54)

Rozdział 5. Światło i materiał (59)

  • Ustawienia kolorów (59)
  • Światło kierunkowe (63)
  • Światło punktowe (64)
  • Światło źródłowe (65)
  • Wiele źródeł światła (66)
  • Materiał (68)

Rozdział 6. Blending werteksów (71)

  • Tweening (71)
  • Macierze deformujące (76)

Rozdział 7. Alpha Blending (83)

Rozdział 8. Bufor szablonu (89)

Rozdział 9. Tekst (93)

Rozdział 10. Tekstury (97)

  • Tekstury płaskie (97)
  • Tekstury otoczenia (100)
  • Dwa etapy łączenia tekstur (106)
  • Tekstura wichrująca i tekstura obiektu (109)
  • Tekstura wichrująca i tekstura otoczenia (114)
  • Tekstura obiektu, wichrująca i otoczenia (116)
  • Tekstury przestrzenne (117)
  • Dot3 (119)
  • Mapy wektorów normalnych i wektorów wichrujących (122)

Rozdział 11. Potoki (125)

  • VertexShader (125)
  • PixelShader (136)
  • Program uruchomieniowy (140)

Rozdział 12. Z-bufor (143)

Rozdział 13. Efekty (145)

Rozdział 14. Płaszczyzny tnące (153)

Rozdział 15. Mgła (155)

Rozdział 16. Sprajty (159)

Rozdział 17. Punkty (163)

Rozdział 18. Wygaszacz ekranu (167)

Rozdział 19. Interakcja (171)

Skorowidz (177)

Dodaj do koszyka Aplikacje Direct3D

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.