reklama - zainteresowany?

Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV - Helion

Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV
ebook
Autor: Carmen Delessio, Lauren Darcey, Shane Conder
Tytuł oryginału: Sams Teach Yourself Android Application Development in 24 Hours (4th Edition)
TÅ‚umaczenie: Grzegorz Kowalczyk
ISBN: 978-83-283-2151-9
stron: 448, Format: ebook
Data wydania: 2016-04-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 43,45 zł (poprzednio: 77,59 zł)
Oszczędzasz: 44% (-34,14 zł)

Dodaj do koszyka Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV

Tagi: Android

Perspektywy rozwoju Androida sÄ… wyjÄ…tkowo obiecujÄ…ce. System ten przebojem zdobywa nowe obszary rynku, a jego zalety, takie jak moduÅ‚owa architektura, wysoka elastyczność czy otwarty charakter, sÄ… cenione zarówno przez programistów, jak i użytkowników aplikacji. Rocznie sprzedaje siÄ™ miliardy urzÄ…dzeÅ„ pracujÄ…cych pod kontrolÄ… Androida, a jeÅ›li wziąć pod uwagÄ™ rozwój technologii i mnożące siÄ™ pomysÅ‚y na wyposażenie w procesor kolejnego przedmiotu codziennego użytku, można przepowiadać temu systemowi Å›wietlanÄ… przyszÅ‚ość. Podobnie zresztÄ… jak programistom, którzy nauczÄ… siÄ™ efektywnie pisać Å›wietne, atrakcyjne aplikacje dla Androida.

Książka, którÄ… trzymasz w dÅ‚oni, zostaÅ‚a pomyÅ›lana jako podrÄ™cznik. Nawet jeÅ›li jesteÅ› bardzo poczÄ…tkujÄ…cym programistÄ…, bÅ‚yskawicznie — bo po lekturze 24 rozdziaÅ‚ów, z których każdy zajmie najwyżej godzinÄ™ — poznasz podstawy programowania dla Androida i szybko zaczniesz tworzyć w peÅ‚ni funkcjonalne aplikacje. Najpierw dowiesz siÄ™, czym sÄ… aktywnoÅ›ci, intencje, usÅ‚ugi i odbiorniki rozgÅ‚oszeÅ„. Później zagÅ‚Ä™bisz siÄ™ w bardziej zaawansowane zagadnienia: nauczysz siÄ™ obsÅ‚ugi multimediów, poznasz interfejs Material Design firmy Google, sprawdzisz, jak wykorzystywać bazy danych SQLite. WisienkÄ… na tym torcie atrakcji bÄ™dzie pokazanie szczególnych możliwoÅ›ci systemu Android, wykorzystywanych w bardzo profesjonalnych aplikacjach.

Szczególnie ciekawe dla Ciebie bÄ™dzie:

  • omówienie najnowszych możliwoÅ›ci i mechanizmów systemu Android 5 (Lollipop), pozwalajÄ…cych na tworzenie aplikacji dla Androida TV i urzÄ…dzeÅ„ typu Android Wear
  • przedstawienie Å›wietnego narzÄ™dzia dla programistów — Å›rodowiska Android Studio
  • nauka projektowania responsywnych aplikacji, wykorzystujÄ…cych zadania dziaÅ‚ajÄ…ce w tle
  • przeczytanie wskazówek dotyczÄ…cych tworzenia wyrafinowanych systemów nawigowania w aplikacji, korzystania z pasków ActionBar oraz z wysuwanych menu
  • sprawdzenie, jak pobierać dane z chmury i jak parsować dane zapisane w formacie JSON
  • nauczenie siÄ™ używania Google Play Services do lokalizowania poÅ‚ożenia urzÄ…dzenia

Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!

Dodaj do koszyka Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV

 

Osoby które kupowały "Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV", wybierały także:

  • Systemy operacyjne. Architektura, funkcjonowanie i projektowanie. Wydanie IX
  • Kotlin w praktyce. Kurs video. Tworzenie aplikacji webowych za pomocÄ… Spring Boota
  • Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform
  • Android Studio. Kurs video. NarzÄ™dzia Android developera
  • Android. Techniki efektywnej pracy. Kurs video. Poziom pierwszy. Skróty klawiszowe i biblioteki

Dodaj do koszyka Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV

Spis treści

Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV eBook -- spis treści

O autorach (15)

Wstęp (17)

  • Co nowego w tym wydaniu (17)
  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka (18)
  • Jak ta książka jest zorganizowana (18)
  • Kody źródÅ‚owe przykÅ‚adowych aplikacji (19)

CZĘŚĆ I. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z SYSTEMEM ANDROID (21)

Godzina 1. Wprowadzenie do systemu Android (23)

  • Podstawowe pojÄ™cia zwiÄ…zane z systemem Android (23)
  • Podstawowe pojÄ™cia zwiÄ…zane z tworzeniem aplikacji (26)
  • Rozpoczynamy pracÄ™ z pakietem Android Studio (32)
  • Podsumowanie (36)
  • Pytania i odpowiedzi (36)
  • Warsztaty (37)
  • Ćwiczenia (37)

Godzina 2. Intencje (39)

  • Zastosowanie intencji do uruchamiania aktywnoÅ›ci (39)
  • Zastosowanie intencji niejawnych (51)
  • ObsÅ‚uga intencji niejawnych (57)
  • Podsumowanie (59)
  • Pytania i odpowiedzi (59)
  • Warsztaty (60)
  • Ćwiczenia (60)

Godzina 3. Zasoby aplikacji (61)

  • Zasoby w Twoim projekcie (61)
  • Zastosowanie wspólnych zasobów aplikacji (65)
  • Korzystanie z alternatywnych zasobów aplikacji (74)
  • Internacjonalizacja aplikacji - korzystanie z zasobów dla innych wersji jÄ™zykowych (76)
  • Podsumowanie (78)
  • Pytania i odpowiedzi (79)
  • Warsztaty (79)
  • Ćwiczenia (79)

Godzina 4. Aktywności i fragmenty (81)

  • Praca z aktywnoÅ›ciami (81)
  • Cykl życia aktywnoÅ›ci (93)
  • Wprowadzenie do fragmentów (97)
  • Podsumowanie (102)
  • Pytania i odpowiedzi (102)
  • Warsztaty (103)
  • Ćwiczenia (103)

Godzina 5. Responsywność aplikacji - działanie w tle (105)

  • Praca w tle (105)
  • Zastosowanie zadaÅ„ asynchronicznych AsyncTask (109)
  • UsÅ‚ugi Service oraz IntentService (112)
  • Podsumowanie (121)
  • Pytania i odpowiedzi (121)
  • Warsztaty (122)
  • Ćwiczenia (122)

CZĘŚĆ II. TWORZENIE INTERFEJSÓW UÅ»YTKOWNIKA (123)

Godzina 6. Korzystanie z podstawowych formantów interfejsu użytkownika (125)

  • Korzystanie z palety formantów Android Studio (125)
  • ObsÅ‚ugiwanie danych wprowadzanych przez użytkownika (127)
  • Zastosowanie przycisków do uruchamiania akcji (132)
  • Podsumowanie (138)
  • Pytania i odpowiedzi (138)
  • Warsztaty (138)
  • Ćwiczenia (139)

Godzina 7. Tworzenie ukÅ‚adów interfejsów użytkownika (141)

  • Rozpoczynamy pracÄ™ z ukÅ‚adami interfejsów użytkownika (141)
  • RelativeLayout dla zaawansowanych (145)
  • Wspólne atrybuty (149)
  • Inne rodzaje ukÅ‚adów (150)
  • Podsumowanie (153)
  • Pytania i odpowiedzi (153)
  • Warsztaty (153)
  • Ćwiczenia (154)

Godzina 8. Kontenery ListView i adaptery (155)

  • Rozpoczynamy pracÄ™ z kontenerami ListView (155)
  • Rozszerzanie klasy BaseAdapter (160)
  • Zastosowanie wzorca ViewHolder (167)
  • Podsumowanie (172)
  • Pytania i odpowiedzi (172)
  • Warsztaty (172)
  • Ćwiczenia (173)

Godzina 9. Interfejs Material Design (175)

  • Ewolucja w projektowaniu aplikacji (175)
  • Wprowadzenie do interfejsu Material Design (177)
  • Implementacja interfejsów Material Design (182)
  • Podsumowanie (197)
  • Pytania i odpowiedzi (197)
  • Warsztaty (197)
  • Ćwiczenia (198)

Godzina 10. Inne widoki i formanty (199)

  • Formanty przeznaczone do pobierania informacji (199)
  • WyÅ›wietlanie postÄ™pu realizacji zadania (204)
  • WyÅ›wietlanie danych (208)
  • Inne widoki (212)
  • Podsumowanie (215)
  • Pytania i odpowiedzi (215)
  • Warsztaty (216)
  • Ćwiczenia (216)

Godzina 11. Widoki ImageView i bitmapy (217)

  • Praca z widokami ImageView (217)
  • Praca z obiektami klasy Bitmap i klasy Canvas (224)
  • Zastosowanie biblioteki Picasso (230)
  • Podsumowanie (232)
  • Pytania i odpowiedzi (232)
  • Warsztaty (232)
  • Ćwiczenia (233)

Godzina 12. Widoki VideoView i odtwarzanie mediów (235)

  • Odtwarzanie plików wideo (235)
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ widoku VideoView (239)
  • Odtwarzanie plików audio za pomocÄ… obiektów MediaPlayer (243)
  • Inne klasy zwiÄ…zane z obsÅ‚ugÄ… multimediów (245)
  • Podsumowanie (245)
  • Pytania i odpowiedzi (246)
  • Warsztaty (246)
  • Ćwiczenia (247)

Godzina 13. Nawigowanie w aplikacji (249)

  • Zastosowanie paska ActionBar (249)
  • Zastosowanie paska Toolbar (256)
  • Zastosowanie wysuwanych paneli menu (261)
  • Podsumowanie (271)
  • Pytania i odpowiedzi (271)
  • Warsztaty (272)
  • Ćwiczenia (272)

CZĘŚĆ III. PRACA Z DANYMI (273)

Godzina 14. Korzystanie z systemu plików (275)

  • Omówienie systemu plików (275)
  • Zapisywanie prywatnych danych aplikacji (279)
  • Zapisywanie danych w katalogach publicznych (283)
  • Podsumowanie (285)
  • Pytania i odpowiedzi (286)
  • Warsztaty (286)
  • Ćwiczenia (286)

Godzina 15. Zastosowanie klasy SharedPreferences (287)

  • Zastosowanie klasy SharedPreferences do przechowywania danych (287)
  • Zapisywanie preferencji użytkownika (291)
  • Podsumowanie (301)
  • Pytania i odpowiedzi (301)
  • Warsztaty (301)
  • Ćwiczenia (302)

Godzina 16. Zapisywanie danych w bazie SQLite (303)

  • Tworzenie baz danych z tabelami (303)
  • ZarzÄ…dzanie danymi przy użyciu klasy SQLiteOpenHelper (305)
  • Dodawanie, usuwanie i aktualizacja danych (308)
  • Zapytania danych i zastosowanie kursorów (310)
  • Korzystanie z baz danych w aplikacjach (312)
  • Podsumowanie (316)
  • Pytania i odpowiedzi (317)
  • Warsztaty (317)
  • Ćwiczenia (317)

Godzina 17. Dostęp do chmury: praca ze zdalnym interfejsem API (319)

  • Pobieranie zdalnych danych (320)
  • Pobieranie i parsowanie danych zapisanych w formacie JSON (325)
  • Wszystko razem, czyli tworzymy prostÄ… aplikacjÄ™ (330)
  • Sprawdzanie poÅ‚Ä…czenia sieciowego (334)
  • Podsumowanie (338)
  • Pytania i odpowiedzi (338)
  • Warsztaty (338)
  • Ćwiczenia (339)

Godzina 18. Wprowadzenie do pracy z dostawcami treści (341)

  • Wprowadzenie do pracy z dostawcami treÅ›ci (341)
  • Wszystko o kalendarzu (342)
  • Pobieranie danych z kalendarza za poÅ›rednictwem dostawcy treÅ›ci (344)
  • Podsumowanie (352)
  • Pytania i odpowiedzi (352)
  • Warsztaty (352)
  • Ćwiczenia (352)

Godzina 19. Tworzenie dostawców treÅ›ci (353)

  • Tworzenie URI dla pobierania danych (353)
  • Zastosowanie adaptera PieDbAdapter (354)
  • Tworzenie dostawcy treÅ›ci (354)
  • Zastosowanie dostawcy treÅ›ci MyContentProvider w aplikacji (362)
  • Podsumowanie (364)
  • Pytania i odpowiedzi (364)
  • Warsztaty (365)
  • Ćwiczenia (365)

Godzina 20. Loadery i adaptery CursorAdapter (367)

  • Jak dziaÅ‚ajÄ… loadery? (367)
  • Klasy loaderów (368)
  • Stany loadera (369)
  • Tworzenie adapterów klasy CursorAdapter (374)
  • PozostaÅ‚a część aplikacji (377)
  • Podsumowanie (378)
  • Pytania i odpowiedzi (378)
  • Warsztaty (378)
  • Ćwiczenia (379)

CZĘŚĆ IV. IDZIEMY DALEJ (381)

Godzina 21. Używanie powiadomień (383)

  • Wprowadzenie do powiadomieÅ„ (383)
  • Tworzenie powiadomieÅ„ i zarzÄ…dzanie nimi (385)
  • Dostosowywanie powiadomieÅ„ (390)
  • Podsumowanie (392)
  • Pytania i odpowiedzi (392)
  • Warsztaty (392)
  • Ćwiczenia (393)

Godzina 22. Aplikacje dla Android TV i urządzeń typu Android Wear (395)

  • Android jako platforma (395)
  • Projektowanie aplikacji dla urzÄ…dzeÅ„ Android Wear (396)
  • Tworzenie aplikacji dla Android TV (403)
  • Podsumowanie (407)
  • Pytania i odpowiedzi (407)
  • Warsztaty (408)
  • Ćwiczenia (408)

Godzina 23. Inne komponenty platformy Android (409)

  • Używanie usÅ‚ug Google Play (409)
  • Używanie usÅ‚ug Google Play Services do lokalizacji (412)
  • Używanie bibliotek open source i zewnÄ™trznych pakietów SDK (417)
  • ZaglÄ…damy gÅ‚Ä™biej do systemu Android (418)
  • Podsumowanie (423)
  • Pytania i odpowiedzi (423)
  • Warsztaty (423)
  • Ćwiczenia (424)

Godzina 24. Publikowanie aplikacji (425)

  • Przygotowanie aplikacji do opublikowania (425)
  • UdostÄ™pnianie aplikacji Å›wiatu (433)
  • Zarabianie na aplikacjach (435)
  • Podsumowanie (436)
  • Pytania i odpowiedzi (436)
  • Warsztaty (436)
  • Ćwiczenia (437)

Skorowidz (439)

Dodaj do koszyka Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.