reklama - zainteresowany?

Algorytmy w C - Helion

Algorytmy w C
Autor: Kyle Loudon
Tytu艂 orygina艂u: Mastering Algorithms with C
T艂umaczenie: Tomasz 呕mijewski
ISBN: 83-7197-912-6
stron: 508, Format: B5, ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2003-01-23
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 55,00 z艂

Dodaj do koszyka Algorytmy w C

Tagi: Algorytmy - Programowanie | C - Programowanie

Ksi膮偶ka "Algorytmy w C" jest doskona艂膮 pomoc膮 dla programist贸w, kt贸rym w codziennej pracy potrzebne s膮 sprawdzone rozwi膮zania. Nie ma tu teoretycznych dywagacji tak charakterystycznych dla wi臋kszo艣ci ksi膮偶ek o strukturach danych i algorytmach. Znajdziesz w niej za to przyst臋pnie podane informacje i praktyczne techniki programowania.

Wyj膮tkowo elegancki styl programowania i pisania autora, Kyle'a Loudona, u艂atwia poznanie najwa偶niejszych struktur danych, takich jak listy, stosy, kolejki, zbiory, sterty, kolejki priorytetowe i grafy. Autor prezentuje u偶ycie algorytm贸w sortuj膮cych, wyszukiwania, analiz numerycznych, kompresji danych, szyfrowania danych, typowych algorytm贸w obs艂ugi graf贸w oraz geometrii analitycznej. W rozdzia艂ach po艣wi臋conych kompresji i szyfrowaniu czytelnik znajdzie nie tylko gotowy, szybki w dzia艂aniu kod, ale te偶 informacje przydatne dla os贸b, kt贸re nigdy nie mia艂y czasu ani ch臋ci zag艂臋bia膰 si臋 w omawiane zagadnienia.

W tek艣cie umieszczono tak偶e kody wraz z przyk艂adami zastosowania poszczeg贸lnych struktur danych i algorytm贸w. Komplet kod贸w 藕r贸d艂owych znajduje si臋 na p艂ycie CD-ROM. Kod ten zosta艂 napisany w taki spos贸b, by艣 艂atwo m贸g艂 go wykorzysta膰 we w艂asnych aplikacjach.

W ksi膮偶ce om贸wiono:

  • Wska藕niki
  • Rekurencj臋
  • Analiz臋 algorytm贸w
  • Struktury danych (listy, stosy, kolejki, zbiory, tablice asocjacyjne, drzewa, sterty, kolejki priorytetowe i grafy)
  • Sortowanie i wyszukiwanie
  • Metody numeryczne
  • Kompresj臋 danych
  • Szyfrowanie danych
  • Algorytmy operuj膮ce na grafach
  • Algorytmy przydatne do oblicze艅 geometrycznych.

Dodaj do koszyka Algorytmy w C

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Algorytmy w C", wybiera艂y tak偶e:

  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Projektowanie oprogramowania dla zupe艂nie pocz膮tkuj膮cych. Owoce programowania. Wydanie V
  • Python na maturze. Kurs video. Algorytmy i podstawy j
  • Algorytmy Data Science. Siedmiodniowy przewodnik. Wydanie II
  • Tablice informatyczne. Algorytmy

Dodaj do koszyka Algorytmy w C

Spis tre艣ci

Algorytmy w C -- spis tre艣ci

Wst臋p (9)

Cz臋艣膰 I Zagadnienia podstawowe (15)

Rozdzia艂 1. Wprowadzenie (17)

  • Wprowadzenie do struktur danych (18)
  • Wprowadzenie do algorytm贸w (19)
  • Odrobina in偶ynierii oprogramowania (22)
  • Jak tej ksi膮偶ki u偶ywa膰 (23)

Rozdzia艂 2. U偶ycie wska藕nik贸w (25)

  • Podstawowe informacje o wska藕nikach (26)
  • Alokacja pami臋ci (27)
  • Agregaty i arytmetyka wska藕nik贸w (29)
  • Wska藕niki jako parametry funkcji (31)
  • Wska藕niki og贸lne i rzutowanie (34)
  • Wska藕niki do funkcji (37)
  • Pytania i odpowiedzi (38)
  • Tematy pokrewne (39)

Rozdzia艂 3. Rekurencja (41)

  • Podstawy rekurencji (42)
  • Rekurencja prawostronna (46)
  • Pytania i odpowiedzi (48)
  • Tematy pokrewne (50)

Rozdzia艂 4. Analiza algorytm贸w (51)

  • Analiza najgorszego przypadku (52)
  • O-notacja (53)
  • Z艂o偶ono艣膰 obliczeniowa (55)
  • Przyk艂ad analizy: sortowanie przez wstawianie (57)
  • Pytania i odpowiedzi (59)
  • Tematy pokrewne (60)

Cz臋艣膰 II Struktury danych (61)

Rozdzia艂 5. Listy powi膮zane (63)

  • Opis list powi膮zanych (64)
  • Interfejs list powi膮zanych (65)
  • Implementacja list powi膮zanych i analiza kodu (68)
  • Przyk艂ad u偶ycia list powi膮zanych: zarz膮dzanie ramkami (75)
  • Opis list podw贸jnie powi膮zanych (78)
  • Interfejs list podw贸jnie powi膮zanych (79)
  • Implementacja list podw贸jnie powi膮zanych i analiza kodu (81)
  • Opis list cyklicznych (90)
  • Interfejs list cyklicznych (91)
  • Implementacja list cyklicznych i analiza kodu (93)
  • Przyk艂ad u偶ycia list cyklicznych: zamiana stron (98)
  • Pytania i odpowiedzi (101)
  • Tematy pokrewne (103)

Rozdzia艂 6. Stosy i kolejki (105)

  • Opis stos贸w (106)
  • Interfejs stosu (107)
  • Implementacja stosu i analiza kodu (108)
  • Opis kolejek (111)
  • Interfejs kolejek (111)
  • Implementacja kolejki i analiza kodu (113)
  • Przyk艂ad u偶ycia kolejek: obs艂uga zdarze艅 (116)
  • Pytania i odpowiedzi (118)
  • Tematy pokrewne (119)

Rozdzia艂 7. Zbiory (121)

  • Opis zbior贸w (122)
  • Interfejs zbior贸w (124)
  • Implementacja zbioru i analiza kodu (127)
  • Przyk艂ad u偶ycia zbior贸w: pokrycie (137)
  • Pytania i odpowiedzi (141)
  • Tematy pokrewne (143)

Rozdzia艂 8. Tablice asocjacyjne (145)

  • Opis 艂a艅cuchowych tablic asocjacyjnych (147)
  • Interfejs 艂a艅cuchowych tablic asocjacyjnych (150)
  • Implementacja 艂a艅cuchowej tablicy asocjacyjnej i analiza kodu (152)
  • Przyk艂ad u偶ycia 艂a艅cuchowych tablic asocjacyjnych: tablice symboli (159)
  • Tablice asocjacyjne z otwartym adresowaniem (162)
  • Interfejs tablic asocjacyjnych z otwartym adresowaniem (166)
  • Implementacja tablicy asocjacyjnej z otwartym adresowaniem i analiza kodu (167)
  • Pytania i odpowiedzi (175)
  • Tematy pokrewne (177)

Rozdzia艂 9. Drzewa (179)

  • Drzewa binarne (181)
  • Interfejs drzew binarnych (184)
  • Implementacja drzew binarnych i analiza kodu (187)
  • Przyk艂ad u偶ycia drzewa binarnego: przetwarzanie wyra偶e艅 (198)
  • Binarne drzewa wyszukiwania (201)
  • Interfejs binarnych drzew wyszukiwania (203)
  • Implementacja binarnych drzew wyszukiwania i analiza kodu (205)
  • Pytania i odpowiedzi (227)
  • Tematy pokrewne (228)

Rozdzia艂 10. Sterty i kolejki priorytetowe (231)

  • Sterty (232)
  • Interfejs stert (233)
  • Implementacja stert i analiza kodu (235)
  • Kolejki priorytetowe (245)
  • Interfejs kolejek priorytetowych (245)
  • Implementacja kolejek priorytetowych i analiza kodu (247)
  • Przyk艂ad zastosowania kolejek priorytetowych: sortowanie paczek (248)
  • Pytania i odpowiedzi (250)
  • Tematy pokrewne (251)

Rozdzia艂 11. Grafy (253)

  • Grafy (254)
  • Interfejs graf贸w (260)
  • Implementacja graf贸w i analiza kodu (264)
  • Przyk艂ad u偶ycia graf贸w: zliczanie krok贸w w ruchu po sieci (275)
  • Przyk艂ad u偶ycia graf贸w: sortowanie topologiczne (281)
  • Pytania i odpowiedzi (285)
  • Tematy pokrewne (287)

Cz臋艣膰 III Algorytmy (289)

Rozdzia艂 12. Sortowanie i przeszukiwanie (291)

  • Sortowanie przez wstawianie (293)
  • Interfejs sortowania przez wstawianie (293)
  • Implementacja sortowania przez wstawianie i analiza kodu (294)
  • Quicksort (296)
  • Interfejs quicksort (297)
  • Implementacja quicksort i analiza kodu (298)
  • Przyk艂ad u偶ycia quicksort: zawarto艣膰 katalogu (303)
  • Sortowanie przez z艂膮czanie (306)
  • Interfejs sortowania przez z艂膮czanie (307)
  • Implementacja sortowania przez z艂膮czanie i analiza kodu (307)
  • Sortowanie ze zliczaniem (312)
  • Interfejs sortowania ze zliczaniem (313)
  • Implementacja sortowania ze zliczaniem i analiza kodu (313)
  • Sortowanie na bazie (317)
  • Interfejs sortowania na bazie (317)
  • Implementacja sortowania na bazie i analiza kodu (318)
  • Wyszukiwanie binarne (321)
  • Interfejs wyszukiwania binarnego (321)
  • Implementacja wyszukiwania binarnego i analiza kodu (322)
  • Przyk艂ad u偶ycia przeszukiwania binarnego: kontrola pisowni (324)
  • Pytania i odpowiedzi (326)
  • Tematy pokrewne (328)

Rozdzia艂 13. Metody numeryczne (329)

  • Przybli偶anie wielomianami (330)
  • Interfejs interpolacji wielomianowej (334)
  • Implementacja interpolacji wielomianowej i analiza kodu (334)
  • Oszacowanie najmniejszymi kwadratami (337)
  • Interfejs oszacowania najmniejszymi kwadratami (339)
  • Implementacja szacowania najmniejszymi kwadratami i analiza kodu (339)
  • Rozwi膮zywanie r贸wna艅 (340)
  • Interfejs rozwi膮zywania r贸wna艅 (345)
  • Implementacja rozwi膮zywania r贸wna艅 i analiza kodu (345)
  • Pytania i odpowiedzi (347)
  • Tematy pokrewne (348)

Rozdzia艂 14. Kompresja danych (349)

  • Operatory bitowe (352)
  • Interfejs operacji bitowych (353)
  • Implementacja operacji bitowych i analiza kodu (354)
  • Kodowanie Huffmana (358)
  • Interfejs kodowania Huffmana (362)
  • Implementacja kodowania Huffmana i analiza kodu (362)
  • Przyk艂ad u偶ycia kodowania Huffmana: optymalizacja przesy艂ania przez sie膰 (376)
  • Algorytm LZ77 (378)
  • Interfejs LZ77 (382)
  • Implementacja LZ77 i analiza kodu (382)
  • Pytania i odpowiedzi (395)
  • Tematy pokrewne (397)

Rozdzia艂 15. Szyfrowanie danych (399)

  • DES (402)
  • Interfejs DES (409)
  • Implementacja DES i analiza kodu (410)
  • Przyk艂ad u偶ycia DES: blokowe tryby szyfrowania (420)
  • Algorytm RSA (423)
  • Interfejs RSA (426)
  • Implementacja RSA i analiza kodu (427)
  • Pytania i odpowiedzi (430)
  • Tematy pokrewne (432)

Rozdzia艂 16. Algorytmy operuj膮ce na grafach (435)

  • Drzewa minimalne (438)
  • Interfejs drzew minimalnych (439)
  • Implementacja i analiza kodu (441)
  • Najkr贸tsze 艣cie偶ki (446)
  • Interfejs najkr贸tszych 艣cie偶ek (447)
  • Implementacja najkr贸tszej 艣cie偶ki i analiza kodu (449)
  • Przyk艂ad u偶ycia najkr贸tszych 艣cie偶ek: tablic tras (454)
  • Problem komiwoja偶era (457)
  • Interfejs problemu komiwoja偶era (459)
  • Implementacja problemu komiwoja偶era i analiza kodu (460)
  • Pytania i odpowiedzi (464)
  • Tematy pokrewne (465)

Rozdzia艂 17. Algorytmy geometryczne (467)

  • Sprawdzanie, czy odcinki si臋 przecinaj膮 (470)
  • Interfejs sprawdzania, czy odcinki si臋 przecinaj膮 (473)
  • Implementacja sprawdzenia, czy odcinki si臋 przecinaj膮 i analiza kodu (473)
  • Obrys wypuk艂y (475)
  • Interfejs obrys贸w wypuk艂ych (477)
  • Implementacja obrysu wypuk艂ego i analiza kodu (478)
  • D艂ugo艣膰 艂uku na powierzchniach sferycznych (482)
  • Interfejs d艂ugo艣ci 艂uku na powierzchniach sferycznych (485)
  • Implementacja d艂ugo艣ci 艂uku na powierzchniach sferycznych i analiza kodu (485)
  • Przyk艂ad u偶ycia d艂ugo艣ci 艂uku: przybli偶one okre艣lanie odleg艂o艣ci na Ziemi (486)
  • Pytania i odpowiedzi (489)
  • Tematy pokrewne (492)

Skorowidz (493)

Dodaj do koszyka Algorytmy w C

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.