reklama - zainteresowany?

Adobe Photoshop PL. Oficjalny podr - Helion

Adobe Photoshop PL. Oficjalny podr
Autor: Conrad Chavez
Tytuł oryginału: Adobe Photoshop Classroom in a Book (2023 Release)
Tłumaczenie: Piotr Cie
ISBN: 978-83-289-0355-5
stron: 402, Format: 180x235, okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od sierpnia 2023

Tagi: Photoshop

Adobe Photoshop w pe

Spis treści

Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2023 -- spis treści

WPROWADZENIE

  • Seria Oficjalny podręcznik
  • Co nowego w tym wydaniu
  • Wymagania wstępne
  • Instalacja programów Adobe Photoshop, Adobe Bridge i Adobe Camera Raw
  • Instalowanie fontów
  • Uruchamianie programu Adobe Photoshop
  • Materiały pomocnicze
  • Przywracanie ustawień domyślnych
  • Dodatkowe źródła informacji
  • Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe

1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ

  • Rozpoczynanie pracy w programie Adobe Photoshop
  • Używanie narzędzi
  • Próbkowanie koloru
  • Narzędzia i ich właściwości
  • Cofanie wykonanych operacji
  • Jeszcze o panelach i ich rozmieszczeniu

2. PODSTAWOWA KOREKCJA FOTOGRAFII

  • Strategia retuszu
  • Rozdzielczość i wymiary obrazu
  • Otwieranie pliku przy użyciu programu Adobe Bridge
  • Prostowanie i kadrowanie obrazu w Photoshopie
  • Poprawianie kolorystyki i tonacji
  • Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący)
  • Stosowanie narzędzia Patch (Łatka) w trybie uwzględniania zawartości obrazu
  • Retuszowanie za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel)
  • Wyostrzanie obrazu

3. ZAZNACZENIA

  • Zaznaczenia i narzędzia do ich tworzenia
  • Zaczynamy
  • Przechowywanie dokumentów w chmurze
  • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka)
  • Stosowanie narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie)
  • Przesuwanie zaznaczonego obszaru
  • Zastosowanie narzędzia Object Selection (Zaznaczanie obiektów)
  • Manipulowanie zaznaczeniami
  • Zaznaczanie za pomocą narzędzi typu lasso
  • Obracanie zaznaczenia
  • Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne)
  • Zaznaczanie od punktu środkowego
  • Zmienianie rozmiarów i kopiowanie zaznaczenia
  • Kadrowanie obrazu

4. PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH

  • O warstwach
  • Zaczynamy
  • Panel Layers (Warstwy)
  • Zmiana kolejności warstw
  • Nakładanie gradientu na warstwę
  • Stosowanie stylów warstw
  • Dodawanie warstwy dopasowania
  • Aktualizacja efektu warstwy
  • Dodawanie obramowania
  • Spłaszczanie i zapisywanie obrazu

5. SZYBKIE POPRAWKI

  • Zaczynamy
  • Poprawianie zdjęcia
  • Korygowanie rysów twarzy za pomocą filtra Liquify (Formowanie)
  • Rozmywanie tła wokół obiektu
  • Tworzenie panoramy
  • Wypełnianie pustych przestrzeni powstałych podczas kadrowania
  • Korygowanie zniekształceń
  • Zwiększanie głębi ostrości
  • Usuwanie obiektów za pomocą funkcji wypełniania z uwzględnieniem zawartości
  • Dopasowywanie perspektywy

6. MASKI I KANAŁY

  • Praca z maskami i kanałami
  • Zaczynamy
  • Zaznaczanie obiektu za pomocą funkcji Select and Mask (Zaznacz i maskuj)
  • Tworzenie szybkiej maski
  • Manipulowanie obrazem za pomocą funkcji Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe)
  • Tworzenie cienia na podstawie kanału alfa
  • Tworzenie wzoru w tle

7. PROJEKT TYPOGRAFICZNY

  • O typografii
  • Zaczynamy
  • Tworzenie maski przycinającej z tekstu
  • Układanie tekstu wzdłuż ścieżki
  • Zniekształcanie tekstu
  • Projektowanie tekstu akapitowego
  • Ostatnie poprawki

8. TECHNIKI RYSUNKU WEKTOROWEGO

  • O obrazach bitmapowych i grafice wektorowej
  • O ścieżkach i narzędziu Pen (Pióro)
  • Zaczynamy
  • Rysowanie kształtu za pomocą narzędzia Pen (Pióro)
  • Obrysowywanie kształtu na zdjęciu
  • Przekształcanie ścieżki w zaznaczenie i maskę warstwy
  • Tworzenie logo z użyciem elementów tekstowych i niestandardowego kształtu

9. KOMPONOWANIE ZAAWANSOWANE

  • Zaczynamy
  • Ustawianie warstw
  • Używanie filtów inteligentnych
  • Malowanie warstwy
  • Dodawanie tła
  • Cofanie operacji za pomocą panelu History (Historia)
  • Poprawianie obrazu o małej rozdzielczości

10. MALOWANIE PĘDZLEM MIESZAJĄCYM

  • O pędzlu mieszającym
  • Zaczynamy
  • Konfiguowanie parametrów pędzla
  • Mieszanie kolorów
  • Mieszanie kolorów pędzla z kolorami fotografi
  • Malowanie i mieszanie kolorów przy użyciu pędzla predefiniwanego

11. EDYCJA WIDEO

  • Zaczynamy
  • Panel Timeline (Oś czasu)
  • Tworzenie nowego filmu
  • Animowanie tekstu za pomocą klatek kluczowych
  • Tworzenie efektów
  • Dodawanie przejść
  • Podkład muzyczny
  • Wyciszanie niepożądanych dźwięków
  • Renderowanie film

12. KORZYSTANIE Z MODUŁU CAMERA RAW

  • Zaczynamy
  • Wewnętrzny format aparatu (RAW)
  • Przetwarzanie plików w Camera Raw
  • Retuszowanie portretu w Camera Raw

13. PRZYGOTOWYWANIE PLIKÓW DO ZAMIESZCZENIA W INTERNECIE

  • Zaczynamy
  • Tworzenie obiektów zastępczych za pomocą narzędzia Frame (Ramka)
  • Tworzenie przycisków z użyciem grup warstw
  • Automatyzacja zadań wieloetapowych
  • Stosowanie obszarów kompozycji

14. JAK UZYSKAĆ ZGODNOŚĆ KOLORÓW NA EKRANIE I NA WYDRUKU

  • Przygotowanie obrazu do drukowania
  • Zaczynamy
  • Wykonanie "testu zbliżeniowego"
  • Zarządzanie kolorem
  • Definiowanie ustawień zarządzania kolorem
  • Identyfikacja kolorów spoza danej przestrzeni
  • Ekranowa próba kolorów
  • Dostosowywanie kolorów do przestrzeni docelowej
  • Konwersja obrazu na CMYK
  • Zapisywanie obrazu w formacie Photoshop PDF
  • Drukowanie obrazu CMYK z poziomu Photoshopa

15. FILTRY NEURONALNE

  • Omówienie filtrów neuronalnych
  • Zaczynamy
  • Omówienie przestrzeni roboczej filtrów neuronalnych
  • Odnawianie starego zdjęcia portretowego
  • Dodawanie kolorów i głębi
  • Tworzenie przekonującego fotomontażu

Dodatek: Przegląd panelu Tools (Narzędzia)

Dodatek: Skróty klawiszowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.