Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020 - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Photoshop Classroom in a Book (2020 release)
Tłumaczenie: Piotr Cieślak, Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-283-7067-8
stron: 394, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,25 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-19,75 zł)
Adobe Photoshop jest rozbudowanym programem, udostępniającym mnóstwo narzędzi, filtrów i opcji. W pełni zasłużył na opinię kultowego. Korzystają z niego najlepsi, najsłynniejsi i najbardziej kreatywni artyści. Jednak nawet oni nierzadko muszą się zastanawiać nad sposobem uzyskania dostępu do potrzebnego im właśnie modułu czy filtra. A przy tym Photoshop jest cały czas rozwijany i każde wydanie przynosi nowe możliwości i nowe funkcje. Aby uzyskiwać profesjonalne efekty, trzeba więc wciąż aktualizować wiedzę i na bieżąco zapoznawać się z nowościami w Photoshopie.
Oto kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe, od lat uznawanego za najlepszą pomoc do nauki Photoshopa. Książka składa się z 15 lekcji, w ramach których omówiono zarówno podstawy, jak i zaawansowane techniki edycji obrazów. Zamieszczono tu setki przydatnych wskazówek, instrukcji i wyjaśnień, dzięki którym praca z Photoshopem stanie się efektywniejsza i o wiele bardziej satysfakcjonująca. Pokazano, jak korygować cyfrowe obrazy, w tym usuwać bez śladu niepotrzebne obiekty ze zdjęć. Wyjaśniono zasady pracy na wersjach projektów za pomocą obszarów roboczych. Zaprezentowano zaawansowane funkcje typograficzne. Opisano też techniki automatyzacji zadań i korzystania z Adobe Document Cloud.
Dowiedz się, jak:
- zacząć pracę w Photoshopie i nauczyć się korekcji fotografii
- stosować zasady pracy z warstwami, maskami i kanałami
- płynnie przejść do zaawansowanych technik kompozycji i edycji obrazu
- edytować sekwencje wideo
- wykorzystać w pełni możliwości Camera Raw
- przygotować obraz do publikacji w internecie i zadbać o wierność kolorów
W Adobe wiedzą najwięcej o Photoshopie!
Osoby które kupowały "Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop. Kurs video. Kompletny przewodnik po grafice rastrowej 169,00 zł, (67,60 zł -60%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Adobe Photoshop PL. Oficjalny podręcznik. Edycja 2020 eBook -- spis treści
WPROWADZENIE (1)
- Seria Oficjalny podręcznik (1)
- Co nowego w tym wydaniu (2)
- Wymagania wstępne (2)
- Instalacja programów Adobe Photoshop i Adobe Bridge (3)
- Uruchamianie programu Adobe Photoshop (3)
- Materiały pomocnicze (4)
- Przywracanie ustawień domyślnych (4)
- Dodatkowe źródła informacji (5)
- Autoryzowane centra szkoleniowe firmy Adobe (7)
1. NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O PRZESTRZENI ROBOCZEJ (8)
- Rozpoczynanie pracy w programie Adobe Photoshop (10)
- Używanie narzędzi (13)
- Próbkowanie koloru (18)
- Narzędzia i ich właściwości (19)
- Cofanie wykonanych operacji (25)
- Jeszcze o panelach i ich rozmieszczeniu (27)
2. PODSTAWOWA KOREKCJA FOTOGRAFII (32)
- Strategia retuszu (34)
- Rozdzielczość i wymiary obrazu (35)
- Otwieranie pliku za pośrednictwem programu Adobe Bridge (36)
- Prostowanie i kadrowanie obrazu w Photoshopie (38)
- Poprawianie kolorystyki i tonacji (40)
- Narzędzie Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) (44)
- Stosowanie narzędzia Patch (Łatka) w trybie uwzględniania zawartości obrazu (45)
- Retuszowanie za pomocą narzędzia Clone Stamp (Stempel) (46)
- Wyostrzenie obrazu (48)
3. ZAZNACZENIA (52)
- Zaznaczenia i narzędzia do ich tworzenia (54)
- Zaczynamy (55)
- Przechowywanie dokumentów w chmurze (55)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (57)
- Stosowanie narzędzia Quick Selection (Szybkie zaznaczanie) (59)
- Przesuwanie zaznaczonego obszaru (60)
- Zastosowanie narzędzia Object Selection (Zaznaczanie obiektów) (61)
- Manipulowanie zaznaczeniami (61)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzi typu lasso (65)
- Obracanie zaznaczenia (66)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magnetic Lasso (Lasso magnetyczne) (67)
- Zaznaczanie od punktu środkowego (68)
- Zmienianie rozmiarów i kopiowanie zaznaczenia (69)
- Kadrowanie obrazu (72)
4. PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH (74)
- O warstwach (76)
- Zaczynamy (76)
- Panel Layers (Warstwy) (77)
- Nakładanie gradientu na warstwę (92)
- Stosowanie stylów warstw (94)
- Dodanie warstwy dopasowania (99)
- Aktualizacja efektu warstwy (102)
- Dodawanie obramowania (102)
- Spłaszczanie i zapisywanie obrazu (104)
5. SZYBKIE POPRAWKI (108)
- Zaczynamy (110)
- Poprawianie zdjęcia (110)
- Korygowanie rysów twarzy za pomocą filtra Liquify (Formowanie) (114)
- Rozmywanie tła (116)
- Tworzenie panoramy (120)
- Wypełnianie pustych przestrzeni powstałych podczas kadrowania (124)
- Korygowanie zniekształceń (126)
- Zwiększanie głębi ostrości (129)
- Usuwanie obiektów za pomocą funkcji wypełniania z uwzględnieniem zawartości (132)
- Dopasowywanie perspektywy (138)
6. MASKI I KANAŁY (144)
- Praca z maskami i kanałami (146)
- Zaczynamy (146)
- Zaznaczanie obiektu za pomocą funkcji Select and Mask (Zaznacz i maskuj) (147)
- Tworzenie szybkiej maski (158)
- Manipulowanie obrazem za pomocą funkcji Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe) (160)
- Tworzenie cienia na podstawie kanału alfa (161)
7. PROJEKT TYPOGRAFICZNY (166)
- O typografii (168)
- Zaczynamy (168)
- Tworzenie maski przycinającej z tekstu (169)
- Układanie tekstu wzdłuż ścieżki (176)
- Zniekształcanie tekstu (179)
- Projektowanie tekstu akapitowego (180)
- Dodawanie zaokrąglonego prostokąta (184)
- Dodawanie tekstu pionowego (185)
8. TECHNIKI RYSUNKU WEKTOROWEGO (190)
- O obrazach bitmapowych i grafice wektorowej (192)
- O ścieżkach i narzędziu Pen (Pióro) (193)
- Zaczynamy (193)
- Rysowanie kształtu za pomocą narzędzia Pen (Pióro) (194)
- Obrysowywanie kształtu na zdjęciu (200)
- Przekształcanie ścieżki w zaznaczenie i maskę warstwy (204)
- Tworzenie logo z użyciem elementów tekstowych i niestandardowego kształtu (205)
9. KOMPONOWANIE ZAAWANSOWANE (214)
- Zaczynamy (216)
- Ustawianie warstw (217)
- Używanie filtrów inteligentnych (220)
- Malowanie warstwy (226)
- Dodawanie tła (228)
- Cofanie operacji za pomocą panelu History (Historia) (229)
- Skalowanie obrazu o małej rozdzielczości (235)
10. MALOWANIE PĘDZLEM MIESZAJĄCYM (238)
- O pędzlu mieszającym (240)
- Zaczynamy (240)
- Konfigurowanie parametrów pędzla (241)
- Mieszanie kolorów (244)
- Mieszanie kolorów pędzla z kolorami fotografii (247)
- Malowanie i mieszanie kolorów przy użyciu pędzla predefiniowanego (250)
11. EDYCJA WIDEO (258)
- Zaczynamy (260)
- Panel Timeline (Oś czasu) (261)
- Tworzenie nowego filmu (262)
- Animowanie tekstu za pomocą klatek kluczowych (266)
- Tworzenie efektów (268)
- Dodawanie przejść (272)
- Podkład muzyczny (273)
- Wyciszanie niepożądanych dźwięków (274)
- Renderowanie filmu (275)
12. KORZYSTANIE Z MODUŁU CAMERA RAW (278)
- Zaczynamy (280)
- Wewnętrzny format aparatu (RAW) (281)
- Przetwarzanie plików w Camera Raw (282)
- Zaawansowana korekcja kolorów (298)
13. PRZYGOTOWYWANIE PLIKÓW DO ZAMIESZCZENIA W INTERNECIE (316)
- Zaczynamy (318)
- Tworzenie obiektów zastępczych za pomocą narzędzia Frame (Ramka) (319)
- Automatyzacja zadań wieloetapowych (332)
- Stosowanie obszarów kompozycji (338)
14. JAK UZYSKAĆ ZGODNOŚĆ KOLORÓW NA EKRANIE I NA WYDRUKU (350)
- Przygotowanie obrazu do drukowania (352)
- Zaczynamy (353)
- Wykonanie "testu zbliżeniowego" (354)
- Zarządzanie kolorem (358)
- Definiowanie ustawień zarządzania kolorem (359)
- Identyfikacja kolorów spoza danej przestrzeni (360)
- Ekranowa próba kolorów (361)
- Dostosowywanie kolorów do przestrzeni docelowej (363)
- Konwersja obrazu na CMYK (365)
- Zapisywanie obrazu w pliku CMYK EPS (367)
- Drukowanie obrazu CMYK z poziomu Photoshopa (368)
15. DRUKOWANIE PLIKÓW 3D (374)
- Zaczynamy (376)
- Poznawanie środowiska 3D (376)
- Ustawianie obiektów 3D (380)
- Drukowanie pliku 3D (381)
DODATEK (388)