Adobe Flex 4. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Flex 4: Training from the Source, Volume 1
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-2884-1
stron: 448, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-04-15
Księgarnia: Helion
Cena książki: 77,00 zł
Naucz się tworzyć efektowne aplikacje internetowe dzięki możliwościom Adobe Flex 4!
- Tworzenie własnych komponentów, nadawanie im stylów i skórek
- Praca nad aplikacjami z wykorzystaniem środowiska Flash Builder
- Wydajny, zorientowany obiektowo język ActionScript 3.0
Adobe Flex 4 to najnowszy zestaw technologii służących do tworzenia bogatych aplikacji internetowych. Ta wydajna i bezpłatna struktura programistyczna to istne novum na rynku programów webowych. Flex pozwala na tworzenie prawdziwie dynamicznych i interaktywnych aplikacji o olbrzymich możliwościach. A to wszystko bez konieczności rezygnowania ze wspaniałej grafiki!
Dzięki książce "Adobe Flex 4. Oficjalny podręcznik" stopniowo, krok po kroku, nauczysz się tworzyć aplikacje w językach MXML oraz ActionScript 3.0. Znajdziesz tu omówienie nowości wprowadzonych we Fleksie 4, takich jak komponenty Spark, nowe, zaawansowane techniki tworzenia skórek oraz wiele innych. Poznasz możliwości pracy w środowisku Flex Builder oraz dowiesz się, jak tworzyć interfejsy użytkownika. Zapoznasz się z wiedzą na temat kontrolek, obsługi zdarzeń, stosowania techniki "przeciągnij i upuść", tworzenia nawigacji czy też zmiany wyglądu Twojej aplikacji za pomocą stylów. Pamiętaj, że masz przed sobą najlepszy podręcznik technologii Flex, napisany przez zespół specjalistów posiadających olbrzymie doświadczenie w prowadzeniu kursów programowania, konsultacji i wszelkich działań wspomagających programistów i projektantów.
- Flash Builder
- Tworzenie interfejsu użytkownika
- Stosowanie kontrolek
- Obsługa zdarzeń
- ActionScript i MXML
- Tworzenie komponentów
- Siatki danych
- Rendering elementów
- Stosowanie mechanizmu "przeciągnij i upuść"
- Style i skórki
Skorzystaj z niesamowitych możliwości Fleksa 4 i stwórz swoją wyjątkową aplikację internetową!
Osoby które kupowały "Adobe Flex 4. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
- Hello! Flex 4 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- Android na tablecie. Receptury 99,00 zł, (74,25 zł -25%)
- Learning .NET MAUI 88,72 zł, (67,43 zł -24%)
- Flutter for Jobseekers 88,72 zł, (67,43 zł -24%)
- My First Mobile App for Students 88,72 zł, (67,43 zł -24%)
Spis treści
Adobe Flex 4. Oficjalny podręcznik -- spis treści
O autorach (11)
Wstęp (13)
Wprowadzenie (15)
Lekcja 1. Wprowadzenie do bogatych aplikacji internetowych (27)
- Rozwój aplikacji komputerowych (27)
- Odejście od architektury opartej na stronie internetowej (29)
- Zalety bogatych aplikacji internetowych (31)
- Menedżerowie przedsiębiorstw (31)
- Przedsiębiorstwa branży IT (31)
- Użytkownicy końcowi (31)
- Technologie bogatych aplikacji internetowych (32)
- Asynchroniczny JavaScript i XML (AJAX) (32)
- Wirtualna maszyna Javy (33)
- Microsoft Silverlight (33)
- Platforma Adobe Flash (34)
- Czego się nauczyłeś? (37)
Lekcja 2. Zaczynamy (39)
- Wstęp do tworzenia fleksowych aplikacji (40)
- Tworzenie projektu i aplikacji MXML (40)
- Obszar roboczy Flash Buildera (45)
- Uruchamianie aplikacji (48)
- Korzystanie z debugera programu Flash Builder (53)
- Przygotuj się do kolejnych lekcji (60)
- Czego się nauczyłeś? (62)
Lekcja 3. Projektowanie interfejsu użytkownika (65)
- Layout aplikacji (65)
- Kontenery (66)
- Obiekty layoutu (66)
- Łączenie kontenerów i obiektów layoutu (67)
- Przewijanie zawartości (68)
- Budowa znaczników MXML (68)
- Tworzenie layoutu sklepu internetowego (69)
- Tworzenie zarysu layoutu w trybie edycji źródła (70)
- Praca nad layoutem w trybie projektowania (72)
- Definiowanie sekcji produktów (75)
- Praca z layoutami opartymi na więzach (76)
- Praca ze stanami widoku (81)
- Tworzenie stanów widoku (81)
- Sterowanie stanami widoku (84)
- Refaktoryzacja (86)
- Stosowanie złożonych kontenerów (88)
- Refaktoryzacja kodu aplikacji (89)
- Czego się nauczyłeś? (90)
Lekcja 4. Stosowanie prostych kontrolek (93)
- Wprowadzenie do prostych kontrolek (94)
- Wyświetlanie obrazów (95)
- Tworzenie widoku szczegółów (98)
- Korzystanie z wiązania danych do powiązania struktury danych z prostą kontrolką (101)
- Wykorzystanie kontenera Form do umieszczania prostych kontrolek (102)
- Czego się nauczyłeś? (105)
Lekcja 5. Obsługa zdarzeń (107)
- Wprowadzenie do obsługi zdarzeń (107)
- Prosty przykład (109)
- Obsługa zdarzenia przez funkcję języka ActionScript (110)
- Przekazywanie danych podczas wywoływania funkcji obsługi zdarzenia (111)
- Używanie danych z obiektu zdarzenia (111)
- Dokonywanie inspekcji obiektu zdarzenia (114)
- Obsługa zdarzeń systemowych (117)
- Zdarzenie creationComplete (117)
- Modyfikowanie danych w zdarzeniu creationComplete (118)
- Czego się nauczyłeś? (120)
Lekcja 6. Korzystanie ze zdalnych danych XML (123)
- Osadzanie danych XML (123)
- Umieszczenie modelu poza aplikacją (124)
- Wybór między obiektami a XML-em (126)
- Ładowanie danych XML w trakcie działania programu (129)
- Tworzenie obiektu HTTPService (129)
- Wywoływanie metody send() (130)
- Uzyskiwanie dostępu do otrzymanych danych (130)
- Problemy związane z bezpieczeństwem (131)
- Pobieranie danych XML za pośrednictwem obiektu HTTPService (133)
- Przeszukiwanie XML-a za pomocą E4X (135)
- Operatory E4X (136)
- Korzystanie z dynamicznych danych XML (141)
- Używanie obiektu XMLListCollection z kontrolką List (145)
- Czego się nauczyłeś? (147)
Lekcja 7. Tworzenie klas (149)
- Tworzenie własnej klasy w języku ActionScript (149)
- Tworzenie obiektu wartości (150)
- Przygotowanie metody tworzącej obiekt (156)
- Tworzenie klas koszyka na zakupy (159)
- Manipulowanie danymi w klasie ShoppingCart (164)
- Dodawanie produktów do koszyka (164)
- Dodawanie pozycji czy uaktualnianie liczby sztuk? (166)
- Warunkowe dodawanie pozycji do koszyka (166)
- Czego się nauczyłeś? (171)
Lekcja 8. Stosowanie wiązania danych i kolekcji (173)
- Zasada działania mechanizmu wiązania danych (173)
- Prosty przykład (174)
- Bardziej skomplikowany przykład (177)
- Mechanizm wiązania danych z perspektywy kompilatora (179)
- Metody dostępowe set i get (180)
- Rozgłaszanie i nasłuchiwanie zdarzeń (181)
- Zdarzenia w mechanizmie wiązania danych (182)
- Podsumowanie informacji o wiązaniu danych (184)
- Korzystanie z klasy ArrayCollection (184)
- Wypełnianie obiektu ArrayCollection danymi (185)
- Korzystanie z danych zapisanych w kolekcji ArrayCollection (191)
- Sortowanie elementów kolekcji ArrayCollection (193)
- Refaktoryzacja kodu - wyszukiwanie za pomocą kursora (197)
- Usuwanie elementów z wykorzystaniem kursora (200)
- Filtrowanie kolekcji ArrayCollection (201)
- Refaktoryzacja klasy ShoppingCartItem (202)
- Czego się nauczyłeś? (204)
Lekcja 9. Tworzenie komponentów (207)
- Wprowadzenie w tematykę komponentów MXML (208)
- Zasady tworzenia komponentów (209)
- Tworzenie własnego komponentu (209)
- Własne komponenty a architektura aplikacji (211)
- Tworzenie komponentu ShoppingView (213)
- Tworzenie komponentu ProductItem (218)
- Tworzenie komponentów zarządzających pobieraniem danych (226)
- Czego się nauczyłeś? (233)
Lekcja 10. Korzystanie z komponentów DataGroup oraz List (235)
- Korzystanie z komponentów List (236)
- Właściwość labelFunction klasy List (236)
- Korzystanie z komponentów DataGroup (238)
- Implementacja renderera elementów (239)
- Zastosowanie komponentu DataGroup w klasie ShoppingView (243)
- Wirtualizacja (246)
- Implementowanie wirtualizacji (246)
- Wirtualizacja w komponentach List (247)
- Wyświetlanie produktów z wybranej kategorii (249)
- Filtrowanie produktów pod względem kategorii (249)
- Wykorzystanie zdarzenia change komponentu List (250)
- Czego się nauczyłeś? (251)
Lekcja 11. Tworzenie i rozgłaszanie zdarzeń (253)
- Korzyści ze stosowania luźno powiązanej architektury (253)
- Rozsyłanie zdarzeń (255)
- Deklarowanie zdarzeń komponentu (258)
- Kiedy przydają się klasy niestandardowych zdarzeń (260)
- Tworzenie i używanie zdarzenia UserAcknowledgeEvent (261)
- Strumień zdarzenia i faza propagacji (264)
- Tworzenie i używanie klasy ProductEvent (269)
- Tworzenie komponentu ProductList (271)
- Korzystanie z komponentu ProductList (273)
- Korzystanie ze zdarzenia ProductEvent podczas dodawania i usuwania produktów (274)
- Obsługa zdarzenia COLLECTION_CHANGE (275)
- Czego się nauczyłeś? (277)
Lekcja 12. Stosowanie siatek danych i rendererów elementów (279)
- Dwa zestawy kontrolek: Spark i MX (280)
- Komponent DataGrid i renderery elementów (280)
- Wyświetlanie koszyka na zakupy w kontrolce DataGrid (281)
- Korzystanie z komponentu CartGrid (283)
- Dodawanie kontrolek edycji do DataGridColumn (283)
- Tworzenie renderera elementów służącego do wyświetlenia informacji o produkcie (285)
- Tworzenie renderera elementów służącego do wyświetlenia przycisku Remove (287)
- Ponowne wykorzystanie klasy ProductEvent (289)
- Wykorzystanie właściwości labelFunction do wyświetlania wartości produktów (290)
- Używanie komponentu AdvancedDataGrid (292)
- Sortowanie zawartości kontrolki AdvancedDataGrid (292)
- Sortowanie w trybie zaawansowanym (293)
- Nadawanie stylów komponentowi AdvancedDataGrid (294)
- Grupowanie danych (298)
- Wyświetlanie danych podsumowujących (303)
- Czego się nauczyłeś? (311)
Lekcja 13. Obsługa techniki "przeciągnij i upuść" (313)
- Zasada działania menedżera przeciągania i upuszczania (314)
- Przeciąganie i upuszczanie między dwoma komponentami DataGrid (315)
- Przeciąganie i upuszczanie między siatką danych i listą (317)
- Stosowanie mechanizmu "przeciągnij i upuść" w komponentach, które go nie obsługują (322)
- Przeciąganie produktu do koszyka na zakupy (327)
- Czego się nauczyłeś? (332)
Lekcja 14. Tworzenie nawigacji (335)
- Wprowadzenie do nawigacji (335)
- Przygotowanie procesu dokonywania płatności wyświetlanego w kontenerze ViewStack (337)
- Integrowanie aplikacji z komponentem CheckOutView (342)
- Czego się nauczyłeś? (344)
Lekcja 15. Formatowanie i walidacja danych (347)
- Podstawowe informacje o klasach formatujących i walidujących (347)
- Klasy formatujące (348)
- Klasy walidujące (348)
- Korzystanie z klas formatujących (349)
- Korzystanie z dwustronnego wiązania danych (352)
- Korzystanie z klas walidatorów (353)
- Czego się nauczyłeś? (356)
Lekcja 16. Zmiana wyglądu aplikacji za pomocą stylów (359)
- Wprowadzenie projektu graficznego aplikacji za pomocą stylów i skórek (359)
- Przygotowanie aplikacji na zmiany (360)
- Stosowanie stylów (361)
- Nadawanie stylów przez atrybuty znaczników (362)
- Dziedziczenie stylów (364)
- Nadawanie stylów za pomocą znacznika <mx:Style> (365)
- Nadawanie stylów za pomocą plików CSS (368)
- Definiowanie stylów dla pozostałych elementów aplikacji (371)
- Zmiana stylów w trakcie działania aplikacji (377)
- Korzyści płynące z wczytywania stylów (378)
- Tworzenie pliku SWF z arkusza CSS (378)
- Wczytywanie arkusza stylów za pomocą klasy StyleManager (379)
- Przesłanianie stylów we wczytanych plikach CSS (379)
- Czego się nauczyłeś? (379)
Lekcja 17. Zmiana wyglądu aplikacji za pomocą skórek (381)
- Skórki komponentów Spark (381)
- Powiązanie między skórkami i stanami (385)
- Rysowanie we Fleksie (385)
- Definiowanie wyglądu przycisku w różnych stanach (389)
- Tworzenie skórki dla aplikacji (393)
- Czego się nauczyłeś? (397)
Lekcja 18. Tworzenie komponentów w języku ActionScript (399)
- Komponenty tworzone w języku ActionScript (400)
- Tworzenie komponentów może być skomplikowane (400)
- Komponenty od środka (401)
- Po co tworzyć komponenty? (402)
- Definiowanie komponentu (403)
- Definiowanie interfejsu (404)
- Wybór klasy bazowej (405)
- Tworzenie klasy (406)
- Używanie zdefiniowanej klasy (408)
- Tworzenie części wizualnej (410)
- Określenie wymagań dotyczących skórki (410)
- Tworzenie skórki (412)
- Dodawanie funkcjonalności do komponentu (416)
- Asynchroniczna praca komponentów (416)
- Komunikowanie się za pomocą zdarzeń (421)
- Sprzątanie po sobie (424)
- Tworzenie renderera dla skórki (426)
- Czego się nauczyłeś? (428)
Dodatek A: Przygotowanie do pracy (432)
- Instalowanie oprogramowania (432)
- Instalowanie środowiska Flash Builder (432)
- Kopiowanie plików lekcji (432)
- Instalowanie odtwarzacza Flash Player z możliwością debugowania (433)
- Importowanie projektów (434)
- Importowanie plików lekcji (434)
Skorowidz (437)