reklama - zainteresowany?

Android na tablecie. Receptury - Helion

Android na tablecie. Receptury
ebook
Autor: B.M. Harwani
Tytuł oryginału: The Android Tablet Developer's Cookbook (Developer's Library)
Tłumaczenie: Lech Lachowski
ISBN: 978-83-246-8663-6
stron: 600, Format: ebook
Data wydania: 2014-05-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,50 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-49,50 zł)

Dodaj do koszyka Android na tablecie. Receptury

Tagi: Android | FLEX | Programowanie | Programowanie mobilne

Najlepsze przepisy dla programistów platformy Android!

Android swoją karierę rozpoczął od telefonów. Nie minęło wiele czasu, gdy pojawiły się pierwsze tablety pracujące w tym systemie. Dzisiaj ich wybór i możliwości przyprawiają o zawrót głowy. Deweloper musi obecnie wziąć pod uwagę wiele konfiguracji sprzętowych — różne rozdzielczości ekranu i różnorodność osprzętu wymagają dbałości o detale i przetestowania aplikacji w kilku środowiskach. Jak sobie z tym poradzić? Jak tworzyć rozwiązania działające na różnych tabletach oraz jak wykorzystać potencjał Androida?

Na te i wiele innych pytań odpowie ta rewelacyjna książka, należąca do cieszącej się uznaniem serii „Receptury”. Szczególny nacisk położono w niej na tablety pracujące pod kontrolą systemu Android w wersji 4.2.2. Dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy, wyświetlać powiadomienia oraz tworzyć animacje. Ponadto zapoznasz się z możliwościami sprzętowej akceleracji grafiki 2D, przechwytywania dźwięku oraz materiałów wideo. A potem opanujesz korzystanie z formatu JSON w celu przechowywania informacji oraz obsługiwanie małych ekranów. Ostatni rozdział książki poświęcony został analizie i śledzeniu sposobu wykorzystania Twojej aplikacji — dzięki temu przekonasz się, do jakich zakątków świata dotarło Twoje dzieło. Książka ta musi znaleźć się na półce każdego autora aplikacji dla Androida — ogromna baza gotowych do użycia fragmentów kodu ułatwi Ci pracę!

Dzięki tej książce:

  • stworzysz urządzenie AVD
  • sprawdzisz możliwości OpenGL
  • wykorzystasz łączność bezprzewodową
  • odkryjesz tajniki standardu NFC

Obowiązkowa lektura każdego programisty!

Dodaj do koszyka Android na tablecie. Receptury

 

Osoby które kupowały "Android na tablecie. Receptury", wybierały także:

  • Systemy operacyjne. Architektura, funkcjonowanie i projektowanie. Wydanie IX
  • Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych

Dodaj do koszyka Android na tablecie. Receptury

Spis treści

Android na tablecie. Receptury eBook -- spis treści

O autorze (11)

Wstęp (13)

CZĘŚĆ I. TECHNIKI INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA (21)

Rozdział 1. Przegląd aplikacji na tablety z systemem Android (23)

  • Receptura: wprowadzenie do tabletów z systemem Android (23)
  • Receptura: różnice pomiędzy telefonami Android a tabletami Android (25)
  • Receptura: zapewnianie kompatybilności aplikacji z telefonami i tabletami z systemem Android (26)
  • Receptura: tworzenie urządzeń AVD (27)
  • Receptura: struktura katalogów projektu Android (32)
  • Receptura: konwersja aplikacji z telefonu Android w aplikację na tablet Android (37)
  • Receptura: wymuszanie, aby aplikacja działała jedynie na tabletach (48)
  • Receptura: aktywności (49)
  • Receptura: cykl życia aktywności w systemie Android (49)
  • Receptura: rozpoczynanie korzystania z intencji (53)
  • Receptura: przekazywanie danych z jednej aktywności do drugiej (58)
  • Podsumowanie (64)

Rozdział 2. Fragmenty (67)

  • Receptura: wprowadzenie do fragmentów (68)
  • Receptura: cykl życia fragmentu (68)
  • Receptura: tworzenie fragmentów pierwszego planu oraz różnice pomiędzy fragmentami pierwszego planu a fragmentami w tle (70)
  • Receptura: dodawanie i usuwanie fragmentów w przypadku zmiany orientacji urządzenia (78)
  • Receptura: rola klas FragmentManager i FragmentTransaction w obsłudze fragmentów (83)
  • Receptura: tworzenie fragmentów dynamicznie w trakcie wykonywania aplikacji (86)
  • Receptura: implementowanie komunikacji pomiędzy fragmentami (92)
  • Receptura: wyświetlanie opcji za pomocą klasy ListFragment (98)
  • Receptura: wyświetlanie okien dialogowych za pomocą klasy DialogFragment (102)
  • Receptura: konfigurowanie preferencji użytkownika za pomocą klasy PreferenceFragment (109)
  • Podsumowanie (117)

Rozdział 3. Paski akcji w działaniu (119)

  • Receptura: różnice pomiędzy menu i paskiem akcji (119)
  • Receptura: przełączanie widoczności paska akcji (120)
  • Receptura: komponenty paska akcji (121)
  • Receptura: wyświetlanie elementów akcji w pasku akcji (121)
  • Receptura: nawigowanie do strony głównej po wybraniu ikony aplikacji (126)
  • Receptura: wyświetlanie widoków akcji w pasku akcji (127)
  • Receptura: wyświetlanie podmenu w pasku akcji (132)
  • Receptura: tworzenie paska zadań z zakładkami (139)
  • Receptura: tworzenie paska akcji z rozwijaną listą (145)
  • Podsumowanie (149)

Rozdział 4. Nowe widżety (151)

  • Receptura: wyświetlanie kalendarza w aplikacji Android (151)
  • Receptura: wyświetlanie i wybieranie liczb za pomocą widżetu NumberPicker (154)
  • Receptura: tworzenie stosu obrazów za pomocą widżetu StackView (160)
  • Receptura: wyświetlanie listy opcji za pomocą widżetu ListPopupWindow (165)
  • Receptura: sugerowanie opcji za pomocą widżetu PopupMenu (170)
  • Podsumowanie (172)

CZĘŚĆ II. ZARZĄDZANIE ZAWARTOŚCIĄ (175)

Rozdział 5. Schowek systemowy oraz operacja przeciągnij i upuść (177)

  • Receptura: operacja przeciągnij i upuść (177)
  • Receptura: przeciąganie i upuszczanie tekstu (179)
  • Receptura: przeciąganie i upuszczanie obrazów (188)
  • Receptura: wycinanie, kopiowanie i wklejanie tekstu przy wykorzystaniu schowka systemowego (198)
  • Podsumowanie (202)

Rozdział 6. Powiadomienia oraz intencje oczekujące (205)

  • Receptura: intencje oczekujące (205)
  • Receptura: rozgłaszanie intencji (207)
  • Receptura: system powiadomień systemu Android (214)
  • Receptura: tworzenie powiadomień (215)
  • Receptura: wykorzystanie klasy Notification.Builder (216)
  • Receptura: pozyskiwanie obiektu klasy NotificationManager (218)
  • Receptura: tworzenie powiadomienia i wykorzystywanie intencji oczekującej w celu rozpoczęcia aktywności (218)
  • Podsumowanie (222)

Rozdział 7. Ładowarki (225)

  • Receptura: ładowarki (225)
  • Receptura: dostawca treści (226)
  • Receptura: zastosowanie klasy CursorLoader w celu uzyskania dostępu do informacji przechowywanych przez dostawcę treści Contacts (228)
  • Receptura: Tworzenie niestandardowego dostawcy treści (233)
  • Receptura: wyświetlanie informacji z niestandardowego dostawcy treści (243)
  • Receptura: aktualizowanie i usuwanie informacji przechowywanych w niestandardowym dostawcy treści
  • Podsumowanie (252)

CZĘŚĆ III. TECHNIKI MULTIMEDIALNE (255)

Rozdział 8. Animacje (257)

  • Receptura: typy animacji (257)
  • Receptura: korzystanie z klasy ValueAnimator (259)
  • Receptura: wykorzystanie klasy ObjectAnimator do animowania widoków (267)
  • Receptura: uruchamianie wielu animacji za pomocą klasy AnimatorSet (273)
  • Receptura: animacja poklatkowa (279)
  • Receptura: animacja generująca klatki pośrednie (283)
    • Korzystanie z klasy AlphaAnimation (287)
    • Korzystanie z klasy TranslateAnimation (287)
    • Korzystanie z klasy RotateAnimation (288)
    • Korzystanie z klasy ScaleAnimation (289)
  • Receptura: zastosowanie animacji układu (293)
  • Receptura: gromadzenie i wyświetlanie sekwencji animacji za pomocą klasy AnimationSet (301)
  • Podsumowanie (306)

Rozdział 9. Sprzętowa akceleracja grafiki 2D (309)

  • Receptura: akceleracja sprzętowa (309)
  • Receptura: korzystanie z warstw widoku (313)
  • Receptura: poprawa wydajności aplikacji opartych na grafice przy wykorzystaniu klasy SurfaceView (317)
  • Receptura: zastosowanie transformacji z wykorzystaniem klasy TextureView (323)
  • Podsumowanie (326)

Rozdział 10. Tworzenie i renderowanie grafiki (327)

  • Receptura: interfejsy API wymagane dla grafiki (327)
  • Receptura: tworzenie i renderowanie prostokąta przy użyciu OpenGL (328)
  • Receptura: zastosowanie kolorów wieloodcieniowych (334)
  • Receptura: rotacja grafiki (337)
  • Receptura: skalowanie grafiki (342)
  • Receptura: przesuwanie grafiki (346)
  • Podsumowanie (349)

Rozdział 11. Przechwytywanie audio, wideo i obrazów (351)

  • Receptura: przechwytywanie obrazu z wykorzystaniem wbudowanej intencji (351)
  • Receptura: przechwytywanie obrazu za pomocą kodu Java (356)
  • Receptura: nagrywanie audio z wykorzystaniem wbudowanej intencji (362)
  • Receptura: klasa CamcorderProfile (365)
  • Receptura: klasa MediaRecorder i jej metody (372)
  • Receptura: nagrywanie audio z wykorzystaniem kodu Java (373)
  • Receptura: nagrywanie wideo za pomocą wbudowanej intencji (379)
  • Receptura: nagrywanie wideo z użyciem kodu Java (382)
  • Podsumowanie (389)

CZĘŚĆ IV. INTERFEJS SIECIOWY I SPRZĘTOWY (391)

Rozdział 12. Łączność bezprzewodowa (393)

  • Receptura: wiązanie ze sobą dwóch urządzeń Bluetooth (393)
  • Receptura: ręczne przesyłanie plików z jednego urządzenia na drugie z wykorzystaniem technologii Bluetooth (397)
  • Receptura: łączenie w parę urządzenia Bluetooth z komputerem z systemem Windows (399)
  • Receptura: włączanie lokalnego urządzenia Bluetooth (400)
  • Receptura: wyświetlanie listy powiązanych urządzeń (405)
  • Receptura: przesyłanie plików za pomocą technologii Bluetooth (410)
  • Receptura: standard Wi-Fi (412)
  • Receptura: włączanie i wyłączanie Wi-Fi (414)
  • Receptura: Wi-Fi Direct (418)
  • Podsumowanie (423)

Rozdział 13. Rdzenie i wątki (425)

  • Receptura: użyteczność architektury procesorów wielordzeniowych (425)
  • Receptura: użyteczność procesów odzyskiwania pamięci (426)
  • Receptura: wątki (429)
  • Receptura: używanie wielu wątków (432)
  • Receptura: korzystanie z klasy AsyncTask (437)
  • Podsumowanie (442)

Rozdział 14. Klawiatury i sensory (443)

  • Receptura: zmiana klawiatury i metody wprowadzania danych w systemie Android (443)
  • Receptura: sensory (445)
  • Receptura: lista sensorów obsługiwanych przez urządzenie (448)
  • Receptura: korzystanie z akcelerometru (450)
  • Receptura: korzystanie z czujnika zbliżeniowego (455)
  • Receptura: korzystanie z żyroskopu (458)
  • Podsumowanie (461)

CZĘŚĆ V. EKSPLORACJA SIECI WWW (463)

Rozdział 15. JSON (465)

  • Receptura: JSON (465)
  • Receptura: wykorzystywanie obiektu JSONObject do przechowywania informacji (468)
  • Receptura: zagnieżdżanie obiektów JSONObject (471)
  • Receptura: korzystanie z tablicy JSONArray (473)
  • Receptura: korzystanie z klas JsonReader oraz JsonWriter (478)
  • Receptura: wykorzystywanie usług sieciowych JSON w aplikacjach Android (483)
  • Podsumowanie (488)

Rozdział 16. Klasa WebView (489)

  • Receptura: klasa WebView i jej metody (489)
  • Receptura: wyświetlanie stron WWW za pomocą kontrolki WebView (491)
  • Receptura: korzystanie z klasy WebViewClient (496)
  • Receptura: korzystanie z klasy WebViewFragment (499)
  • Podsumowanie (507)

CZĘŚĆ VI. ZAAWANSOWANE TECHNIKI SYSTEMU ANDROID (509)

Rozdział 17. Obsługa małych ekranów (511)

  • Receptura: czynniki decydujące o obsłudze różnych ekranów i gęstości (511)
  • Receptura: zapewnianie obsługi dla różnych wersji platformy (513)
  • Receptura: wykorzystanie pakietu Android Support Library do zapewnienia obsługi starszych wersji systemu (518)
  • Receptura: dostosowywanie aplikacji do orientacji ekranu za pomocą kotwiczenia kontrolek (524)
  • Receptura: obsługa orientacji ekranu przy użyciu alternatywnych układów (528)
  • Podsumowanie (532)

Rozdział 18. Widżety ekranu głównego (535)

  • Receptura: widżety aplikacji oraz widżety ekranu głównego (535)
  • Receptura: metody cyklu życia widżetu aplikacji (538)
  • Receptura: tworzenie widżetów ekranu głównego (539)
  • Receptura: aktualizowanie widżetu ekranu głównego za pomocą kontrolki Button (547)
  • Receptura: zastosowanie klasy AlarmManager do częstej aktualizacji widżetu ekranu głównego (551)
  • Podsumowanie (554)

Rozdział 19. Android Beam (555)

  • Receptura: standard NFC (555)
  • Receptura: znaczniki NFC (556)
  • Receptura: struktura wykorzystywana do wymiany informacji za pomocą znaczników NFC (557)
  • Receptura: odczytywanie danych ze znaczników NFC (560)
  • Receptura: zapisywanie danych do znacznika NFC (566)
  • Receptura: korzystanie z funkcji Android Beam (570)
  • Receptura: przesyłanie danych za pomocą funkcji Android Beam (571)
  • Podsumowanie (575)

Rozdział 20. Analityka i śledzenie aplikacji (577)

  • Receptura: analizowanie i śledzenie aplikacji (577)
  • Receptura: wykorzystanie biblioteki EasyTracker do śledzenia aplikacji Android (578)
  • Receptura: wykorzystanie narzędzia GoogleAnalytics do śledzenia aplikacji Android (587)
  • Podsumowanie (589)

Skorowidz (591)

Dodaj do koszyka Android na tablecie. Receptury

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.