100 sposobów na Flash - Helion
Tytuł oryginału: Flash Hacks
Tłumaczenie: Piotr Cieślak (rozdz. 7 - 12), Konrad Mantorski (wstęp, rozdz. 1 - 6)
ISBN: 83-7361-629-2
stron: 480, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-01-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 54,90 zł
Chyba każdy, kto zajmuje się grafiką komputerową lub projektowaniem witryn WWW i prezentacji multimedialnych, zna program Macromedia Flash. To doskonałe narzędzie do tworzenia interaktywnych animacji wektorowych jest obecne na rynku od prawie 8 lat. Jego najnowsza wersja, nosząca oznaczenie MX 2004, to prawdziwy multimedialny "scyzoryk armii szwajcarskiej" -- pozwala nie tylko na tworzenie grafiki i animacji, ale również na prostą obróbkę klipów wideo i dźwięków, posiada w pełni funkcjonalny, obiektowy język programowania ActionScript 2.0 i wiele innych przydatnych narzędzi. Flash jest idealną aplikacją dla tych, których pasjonuje nie tylko tworzenie, ale także poszukiwanie nowych sposobów rozwiązywania zadań związanych z projektowaniem.
"100 sposobów na Flash" to książka zawierająca opisy technik pracy z Flashem, wykorzystywanych przez najbardziej znanych projektantów. Wykorzystanie zawartych w książce sztuczek pozwoli Ci nie tylko na poszerzenie horyzontów twórczych, ale także na zmianę podejścia do projektowania. Dzięki nim stworzysz oryginalniejsze i bardziej wydajne aplikacji i jednocześnie zmniejszysz nakład pracy potrzebny do ich opracowania.
- Wizualne efekty specjalne oparte na elementach graficznych
- Maski i rysowanie
- Animacja postaci
- Zaawansowane techniki animacyjne
- Uwzględnianie fizyki w animacjach
- Formatowanie tekstu za pomocą stylów CSS
- Efekty specjalne tworzone w oparciu o tekst
- Dźwięk
- Tworzenie elementów interfejsów użytkownika
- Optymalizacja projektów
- Sztuczki z językiem ActionScript
- Integracja z przeglądarką internetową
- Zabezpieczanie prezentacji Flash
Wykorzystaj w swojej pracy sztuczki ekspertów.
Przekonasz się, jak wielu rzeczy jeszcze nie wiedziałeś o Flashu.
Osoby które kupowały "100 sposobów na Flash", wybierały także:
- Tablice informatyczne. Flash MX 2004 ActionScript 12,58 zł, (3,90 zł -69%)
- Flash i Wallaby. Projektowanie animacji zgodnych z HTML5 24,69 zł, (7,90 zł -68%)
- Flash i ActionScript. Aplikacje 3D od podstaw 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
- Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia 126,70 zł, (70,95 zł -44%)
- ActionScript 3.0. Biblia 97,23 zł, (54,45 zł -44%)
Spis treści
100 sposobów na Flash -- spis treści
O Autorach (7)
Słowo wstępne (11)
Wstęp (15)
Rozdział 1. Efekty wizualne (23)
- 1. Markowane przekształcenia pikselowe (24)
- 2. Pikselowe efekty tekstowe (31)
- 3. Efekt starego filmu (34)
- 4. Tworzenie plików SWF z animowanych obrazków GIF (40)
- 5. Animowanie plików PSD we Flashu (44)
- 6. Drzewko na Brooklynie (50)
- 7. Gałęzie kołysane wiatrem: imitacja ruchu drzewa (54)
Rozdział 2. Efekty kolorystyczne (57)
- 8. Kolorystyczne efekty wideo (58)
- 9. Ściemnienie - rozjaśnienie (63)
- 10. Transformacje niestandardowe (67)
- 11. Tworzenie i organizowanie niestandardowych palet barw (71)
- 12. Wykorzystanie naturalnych schematów kolorystycznych (74)
- 13. Efekt sepii (77)
Rozdział 3. Rysowanie i maski (83)
- 14. Szybkie tworzenie kół w czasie rzeczywistym (84)
- 15. Tworzenie syntetycznej grafiki (89)
- 16. Tworzenie elementów mozaiki (91)
- 17. Pokrywanie obszaru wzorem (94)
- 18. Efekt a la Escher (98)
- 19. Redukcja niedokładności właściwości alfa (102)
- 20. Wykorzystanie skomplikowanych kształtów jako masek (107)
- 21. Wzory interferencyjne i efekt falowania (112)
- 22. Postrzępione krawędzie bitmap (113)
- 23. Dodawanie do bitmapy krawędzi wektorowych (116)
- 24. Rozwiązanie problemu z przesunięciem bitmapy (119)
- 25. Efekt odwracanej strony - symetria i maskowanie (123)
Rozdział 4. Animacja (129)
- 26. Płynna animacja skryptowa (130)
- 27. Animacja ograniczona czasowo (133)
- 28. Szybkie i wydajne animowanie postaci (137)
- 29. Alternatywne narzędzia do tworzenia animacji (141)
- 30. Animacyjne déjá vu (144)
- 31. Matrix bez tajemnic (146)
- 32. Generowana komputerowo animacja postaci (149)
- 33. Efekty cząsteczkowe (155)
- 34. Animowanie skomplikowanych kształtów (158)
Rozdział 5. Efekty trójwymiarowe i fizyka (163)
- 35. Imitacja efektu trójwymiarowego (164)
- 36. Obrazy panoramiczne (169)
- 37. Wydajny ploter 3D (176)
- 38. Wykorzystanie przyspieszenia do imitowania efektu grawitacji i tarcia (180)
- 39. Symulacja rzutu (183)
- 40. Wykrywanie kolizji (186)
- 41. Obracanie obiektu w określonym kierunku (192)
Rozdział 6. Tekst (197)
- 42. Wyraźny tekst (199)
- 43. Autouzupełnianie (201)
- 44. Tworzenie listy wszystkich wpisanych słów (208)
- 45. Importowanie do Flasha złożonego formatowania tekstu (212)
- 46. HTML i CSS we Flashu (218)
- 47. Wykorzystanie funkcji ułatwień dostępu do utworzenia pola pomocy tekstowej (225)
- 48. Modelowanie efektów tekstowych (231)
- 49. Efekt pisma maszynowego (235)
- 50. Czasowe efekty tekstowe (237)
- 51. Efekty tekstowe na listwie czasowej (241)
Rozdział 7. Dźwięk (245)
- 52. Syntezator mowy w programie Flash (246)
- 53. Synchronizacja mowy i ruchu ust animowanej postaci (253)
- 54. Wymuszenie synchronizacji dźwięku (257)
- 55. Jak z prostych dźwięków mono zrobić dźwięki stereo (260)
- 56. Efekty dźwiękowe w czasie rzeczywistym (263)
- 57. Jak szybko przygotować dźwięki do interfejsu aplikacji (264)
- 58. Optymalizacja dźwięku (270)
- 59. Dodatkowe informacje o dźwięku (punkty kontrolne) (278)
- 60. Własna klasa obiektów umożliwiająca przekształcanie dźwięku (282)
Rozdział 8. Elementy interfejsu użytkownika (285)
- 61. Pokrętła Amita, czyli testowanie na gorąco (287)
- 62. Prawy i środkowy przycisk myszy (292)
- 63. Klipy filmowe jako przyciski (294)
- 64. Hej, a gdzie jest mój pasek przewijania? (299)
Rozdział 9. Wydajność i optymalizacja (303)
- 65. Opanować pęczniejące projekty (306)
- 66. Pomiar szybkości wczytywania złożonych witryn internetowych (308)
- 67. Tuszowanie efektów włączenia trybu niskiej jakości (311)
- 68. Zwiększanie wydajności poprzez optymalizację grafiki (316)
- 69. Pomiar wydajności działania projektu (318)
- 70. Dynamiczna zmiana stopnia skomplikowania animacji (320)
- 71. Budżet zasobów systemowych (326)
- 72. Zastępujemy wektory bitmapą (331)
- 73. Optymalizacja pobierania i zastosowania komponentów (334)
Rozdział 10. ActionScript (337)
- 74. Zewnętrzne edytory skryptów (341)
- 75. Jawne deklaracje typów zmiennych dla każdego (347)
- 76. Podpowiedzi (351)
- 77. Klonowanie obiektu (352)
- 78. Licznik oczekujący (detektor bezczynności) (358)
- 79. Szybkie wyszukiwanie w ActionScript (361)
- 80. Blokowanie warstwy ze skryptem (364)
- 81. Usuwanie błędów za pomocą polecenia trace() (366)
- 82. Nieudokumentowane polecenia ActionScript (370)
- 83. Tylnym wejściem: metoda ASnative() (375)
- 84. Tajemnicze operatory (376)
- 85. Importowanie plików ASC w postaci XML (381)
Rozdział 11. Integracja z przeglądarkami (389)
- 86. Strony przyjazne dla przeglądarki (391)
- 87. Uniwersalny wykrywacz odtwarzacza Flash (395)
- 88. Testowanie projektu w różnych wersjach odtwarzacza (401)
- 89. Preferencje i standardowe opcje publikowania (404)
- 90. Wyśrodkowanie pliku SWF bez skalowania (407)
- 91. Wyśrodkowanie pliku SWF za pomocą CSS (408)
- 92. Dynamiczne skalowanie zawartości (415)
- 93. Łącza HTML we Flashu (418)
- 94. Implementacja przycisku Wstecz we Flashu (420)
- 95. Aktywna klawiatura w filmie SWF (427)
- 96. Skróty klawiaturowe (428)
Rozdział 12. Bezpieczeństwo (435)
- 97. Odzyskiwanie zasobów z pliku SWF (443)
- 98. Utrudnianie dostępu do filmów Flash (449)
- 99. Film SWF melduje się posłusznie (452)
- 100. Przeglądamy skompilowany ActionScript (456)
Skorowidz (463)