艢lub w obiektywie. Zatrzymaj w kadrze ten wyj膮tkowy dzie艅 - Helion

Tytu艂 orygina艂u: Digital Wedding Photography: Capturing Beautiful Memories
T艂umaczenie: Przemys艂aw i Karina Gancarczyk
ISBN: 978-83-246-7730-6
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2013-04-24
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 59,25 z艂 (poprzednio: 79,00 z艂)
Oszcz臋dzasz: 25% (-19,75 z艂)
Opanuj sztuk臋 pi臋knego uwieczniania niezapomnianych chwil!
- Jak fotografowa膰 w r贸偶nych warunkach o艣wietleniowych i pogodowych?
- Jak robi膰 doskona艂e zdj臋cia w trakcie ceremonii i zatrzyma膰 w kadrze dynamiczny obraz wesela?
- Jak poprawia膰 i profesjonalnie przygotowywa膰 zdj臋cia dla klient贸w?
Wbrew pozorom robienie dobrych zdj臋膰 i bycie dobrym fotografem 艣lubnym to dwie r贸偶ne umiej臋tno艣ci. Je艣li Twoje wcze艣niejsze do艣wiadczenia sprowadzaj膮 si臋 do robienia zdj臋膰 studyjnych, gdzie mo偶na wszystko wcze艣niej zaplanowa膰, w ka偶dej chwili ustawi膰 modeli wed艂ug w艂asnego uznania i pracowa膰 w doskona艂ych warunkach o艣wietleniowych, mo偶esz prze偶y膰 spore zaskoczenie, gdy zaczniesz fotografowa膰 weselnik贸w w akcji. W贸wczas pod presj膮 czasu i oczekiwa艅 klient贸w przychodzi Ci uwiecznia膰 w korzystny spos贸b ludzi przemieszczaj膮cych si臋, jedz膮cych, 艣miej膮cych si臋 lub ta艅cz膮cych. W dodatku 艣wiat艂o w takich miejscach jest najcz臋艣ciej fatalne, a Ty nie mo偶esz wykona膰 偶adnej poprawki, bo 偶adna chwila ju偶 przecie偶 si臋 nie powt贸rzy. A je艣li my艣lisz, 偶e fotografowanie 艣lub贸w uda Ci si臋 po pewnym czasie sprowadzi膰 do jednej sprawdzonej formu艂y, szybko zrozumiesz, 偶e nie ma dw贸ch takich samych uroczysto艣ci — ka偶da wymaga zupe艂nie nowego podej艣cia.
Profesjonalny fotograf 艣lubny Glen Johnson, opieraj膮c si臋 na swoim wieloletnim do艣wiadczeniu w tej bran偶y, zdradzi Ci najwa偶niejsze tajniki swojego zawodu. Ksi膮偶ka zosta艂a podzielona na trzy pe艂ne bezcennych porad i wskaz贸wek cz臋艣ci. W pierwszej zapoznasz si臋 ze stylistykami obowi膮zuj膮cymi w fotografii 艣lubnej (fotoreporta偶ow膮, portretowo-reporta偶ow膮 i tradycyjn膮), opanujesz regu艂y dobrej kompozycji zdj臋膰 weselnych oraz dowiesz si臋, jaki sprz臋t i jakie akcesoria b臋d膮 Ci potrzebne. Cz臋艣膰 druga to analiza r贸偶nego typu miejsc i zasad fotografowania ceremonii oraz ludzi w trakcie przyj臋cia, a tak偶e sposob贸w osi膮gania artystycznych efekt贸w niepozowanych uj臋膰. Ostatnia cz臋艣膰 zawiera niezwykle praktyczne uwagi na temat biznesowej strony fotografii 艣lubnej — jak wycenia膰 swoje us艂ugi, stworzy膰 w艂asne studio, poprawia膰 zdj臋cia zgodnie z oczekiwaniami klienta oraz dostarcza膰 mu je w r贸偶nej formie.
- Naucz si臋 sprawia膰, by ludzie czuli si臋 dobrze, gdy robisz im zdj臋cia
- Poznaj sposoby uchwycenia emocji i ulotnych chwil
- Naucz si臋 rozr贸偶nia膰 style pracy i dostosowywa膰 je do oczekiwa艅 klienta
- Przygotuj si臋 do pracy w r贸偶nych warunkach o艣wietleniowych
- Dowiedz si臋, jak powiniene艣 zachowa膰 si臋 podczas pracy w garderobie i w czasie ceremonii
- Stw贸rz doskona艂e studio cyfrowe, pozwalaj膮ce na odpowiedni膮 obr贸bk臋 zdj臋膰
- Dowiedz si臋, jak rzetelnie wyceni膰 swoje us艂ugi
- Przekonaj si臋, dlaczego Twoje umiej臋tno艣ci biznesowe mog膮 by膰 wa偶niejsze ni偶 Tw贸j talent
Opanuj sztuk臋 utrwalania magii ludzkich emocji
— zosta艅 profesjonalnym fotografem 艣lubnym!
Osoby kt贸re kupowa艂y "艢lub w obiektywie. Zatrzymaj w kadrze ten wyj膮tkowy dzie艅", wybiera艂y tak偶e:
- Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj臋cia krok po kroku 49,00 z艂, (24,50 z艂 -50%)
- 艢wiat艂o w fotografii. Warsztaty ze Scottem Kelby. Kurs video 39,00 z艂, (19,50 z艂 -50%)
- Jak fotografowa膰 kota 39,90 z艂, (23,94 z艂 -40%)
- Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdj 59,00 z艂, (35,40 z艂 -40%)
- 艢wiat florystyki. Sztuka uk艂adania i fotografowania kwiat贸w. Wydanie III rozszerzone 79,00 z艂, (47,40 z艂 -40%)
Spis tre艣ci
艢lub w obiektywie. Zatrzymaj w kadrze ten wyj膮tkowy dzie艅 eBook -- spis tre艣ci
Przedmowa (5)
Podzi臋kowania (13)
Cz臋艣膰 I Czym jest cyfrowa fotografia 艣lubna (23)
Rozdzia艂 1. 艢wiat fotografii 艣lubnej (25)
- Fotografowanie 艣lub贸w (26)
- Wymagaj膮cy i dochodowy zaw贸d (27)
- Narz臋dzia do pracy (28)
- Wyb贸r aparatu (28)
- Osobowo艣膰 ma znaczenie (29)
- 膯wicz oko (29)
- Nabieranie do艣wiadczenia (29)
- Ujmowanie na zdj臋ciach najwa偶niejszych moment贸w w 偶yciu (30)
- Pierwsze kroki w biznesie (31)
- Podsumowanie (32)
Rozdzia艂 2. Rozwijanie w艂asnego stylu (33)
- Dwa modele biznesowe (34)
- Na pocz膮tek niskie ceny (34)
- Na pocz膮tek wysokie ceny (35)
- Czynnik motywacyjny (35)
- Kwestia pieni臋dzy (36)
- Tradycyjna fotografia 艣lubna (36)
- Sprz臋t (36)
- Osobowo艣膰 (37)
- Us艂ugi i gad偶ety wchodz膮ce w sk艂ad oferty (38)
- Dzie艅 艣lubu (38)
- Po 艣lubie (38)
- Styl fotoreporta偶owy (39)
- Historia i aktualne trendy (39)
- Osobowo艣膰 (39)
- Nieformalne zdj臋cia grupowe (40)
- Dzie艅 艣lubu (41)
- Po 艣lubie (41)
- Styl reporta偶owo-portretowy (44)
- Aktualne trendy (45)
- Dzie艅 艣lubu (45)
- Sprz臋t (45)
- Znajdowanie w艂asnego stylu (47)
- Dawanie klientom tego, czego oczekuj膮 (48)
- Podsumowanie (50)
Rozdzia艂 3. Wyb贸r odpowiedniego sprz臋tu do pracy (51)
- Por贸wnanie aparat贸w kompaktowych i lustrzanek (52)
- Aparat kompaktowy (52)
- Zalety i wady (53)
- Istotne wady (53)
- Wybieranie w艂asnego aparatu fotograficznego (53)
- Ma艂a waga (54)
- Wymienne obiektywy (54)
- Szybkie ostrzenie (54)
- Szybko艣膰 rejestracji zdj臋膰 (54)
- Wysoka jako艣膰 kolor贸w (54)
- Brak zauwa偶alnego op贸藕nienia migawki (55)
- D艂ugi czas pracy baterii (55)
- Mo偶liwo艣膰 korzystania z dobrych lamp b艂yskowych z pomiarem 艣wiat艂a przez obiektyw (TTL) (55)
- Wy艣wietlacz LCD (55)
- Spust migawki pozwalaj膮cy na pionowe kadrowanie zdj臋膰 (55)
- Kr贸tki czas pobierania energii (55)
- Obiektywy fotografa 艣lubnego (56)
- Obiektyw szerokok膮tny (56)
- Uj臋cia w garderobie (58)
- Zdj臋cia podczas ta艅ca (58)
- Uj臋cia grupowe (59)
- Obiektyw standardowy, czyli wszystkiego po trochu (59)
- Teleobiektyw (60)
- Robienie zdj臋膰 przy s艂abym 艣wietle (61)
- Efekty ma艂ej g艂臋bi ostro艣ci (61)
- Uj臋cia niepozowane (62)
- Kompresja tematu zdj臋cia i t艂a (62)
- Portrety (63)
- Obiektywy artystyczne (64)
- 50 mm f/1,4 (64)
- Lensbaby (66)
- Filtry ochronne (67)
- Wyb贸r o艣wietlenia (68)
- Przeno艣ne systemy o艣wietleniowe (68)
- Flesz mocowany na aparacie (70)
- Balans kolor贸w (73)
- Torby i walizki do przewo偶enia Twojego sprz臋tu (75)
- Plecak fotograficzny (75)
- Walizka na k贸艂kach (76)
- Ustawienia aparatu fotograficznego i opcje menu (77)
- Przestrze艅 kolor贸w (77)
- Format pliku (77)
- Wyostrzanie (78)
- Tryby ekspozycji (78)
- Metody kompensacji ekspozycji (79)
- Podsumowanie (82)
Rozdzia艂 4. Ustalanie w艂asnego toku pracy (83)
- Znajdowanie w艂asnych rozwi膮za艅 (84)
- Tok pracy dla robienia zdj臋膰 podczas 艣lubu (84)
- Przygotowanie si臋 do sesji zdj臋ciowej (85)
- Baterie (85)
- Przestrze艅 kolor贸w (86)
- Format pliku (87)
- Karty pami臋ci (89)
- Pakowanie sprz臋tu (92)
- Ostatnie przygotowania (92)
- Robienie zdj臋膰 (92)
- Opcje zwi膮zane z pami臋ci膮 przeno艣n膮 (93)
- Transfer zdj臋膰 z aparatu do komputera (93)
- Tworzenie zapasowej kopii zdj臋膰 (94)
- Przegl膮danie i edycja zdj臋膰 (94)
- Archiwizowanie gotowych plik贸w (96)
- Tok pracy - przyk艂ady (98)
- Tok pracy autora (98)
- Tok pracy Studio Coburg's Digital Wedding (99)
- Tok pracy Holland Photo Arts' Digital Wedding (100)
- Podsumowanie (101)
Rozdzia艂 5. Komponowanie w艂asnych dzie艂 (103)
- Regu艂a tr贸jpodzia艂u (104)
- Ruch w kadrze (105)
- Wykorzystanie pustej przestrzeni (106)
- Przycinanie postaci ludzkich (107)
- Celowanie w 艣rodek tarczy (109)
- Podkre艣lanie najwa偶niejszej cz臋艣ci zdj臋cia przez wyostrzenie jej (111)
- Naturalne upozowanie (113)
- Kreatywna sesja portretowa (113)
- My艣l kreatywnie (116)
- Podsumowanie (117)
Cz臋艣膰 II Fotografowanie uroczysto艣ci 艣lubnych (119)
Rozdzia艂 6. Pi臋kno i emocje w garderobie (121)
- Sprz臋t (122)
- Obiektyw szerokok膮tny (123)
- Obiektyw standardowy (124)
- Teleobiektyw 70 - 200 mm (126)
- Lensbaby (127)
- O艣wietlenie w garderobie (128)
- 艢wiat艂o z okna (129)
- R贸wnowa偶enie 艣wiat艂a pochodz膮cego z r贸偶nych 藕r贸de艂 (130)
- Garderoba m臋ska (132)
- Zdj臋cia detali (134)
- Etykieta w garderobie (137)
- Zapukaj, zanim wejdziesz (137)
- Porozmawiaj o kwestii nago艣ci (137)
- Jakich zdj臋膰 nie robi膰 (137)
- Podsumowanie (138)
Rozdzia艂 7. Zdj臋cia w plenerze (139)
- Sprz臋t (140)
- Praca w pe艂nym s艂o艅cu (140)
- Zakres tonalny (140)
- Jak zmniejszy膰 straty (143)
- Korzystanie z formatu JPEG w s艂oneczny dzie艅 (146)
- Obserwuj histogram i alarm prze艣wietlenia (146)
- Zakres ekspozycji (146)
- Prze艣wietlenie (146)
- Niedo艣wietlenie (147)
- Wskaz贸wki dotycz膮ce zdj臋膰 grupowych (147)
- Praca w pe艂nym s艂o艅cu (147)
- 艢wiat艂o s艂oneczne p贸藕nym popo艂udniem (148)
- B艂ysk wype艂niaj膮cy (150)
- Techniki zwi膮zane z o艣wietleniem z ty艂u (151)
- 艢wiat艂o w pochmurny dzie艅 (152)
- Znajdowanie cienia (154)
- Powierzchnie odbijaj膮ce 艣wiat艂o (154)
- 艢wiat艂o p贸藕nowieczorne (156)
- Wyb贸r t艂a (159)
- Zawieranie t艂a w zdj臋ciu (159)
- Ograniczanie t艂a (160)
- Pozw贸l, by t艂o decydowa艂o o wyborze obiektywu (160)
- Podsumowanie (160)
Rozdzia艂 8. Zdj臋cia we wn臋trzach (161)
- Sprz臋t (162)
- Statyw (162)
- Lampy wyzwalane zdalnie (163)
- O艣wietlenie (164)
- Popularne systemy o艣wietleniowe (164)
- Balans bieli (170)
- Minimalizowanie odblask贸w (171)
- Wybieranie miejsc do zdj臋膰 (172)
- Miejsce przy o艂tarzu (172)
- Dostrzeganie dobrych miejsc (173)
- Podsumowanie (174)
Rozdzia艂 9. Dokumentowanie ceremonii (175)
- Zdj臋cia obowi膮zkowe (176)
- Zasady zachowania obowi膮zuj膮ce podczas ceremonii (178)
- Zasady dotycz膮ce pracy z fleszem (180)
- Og贸lne informacje na temat ceremonii (181)
- Networking (181)
- Dziwne sytuacje (181)
- Chwile pe艂ne emocji (181)
- Praca w skrajnie trudnych warunkach o艣wietleniowych (182)
- Pe艂ne s艂o艅ce (182)
- Zdj臋cia z ceremonii w s艂abym 艣wietle (184)
- Zdj臋cia go艣ci (185)
- Gdzie by膰 i kiedy (187)
- Przed rozpocz臋ciem ceremonii (187)
- W trakcie uroczysto艣ci (189)
- Koniec ceremonii (190)
- Podsumowanie (194)
Rozdzia艂 10. Zdj臋cia niepozowane (195)
- Dostrzeganie odpowiedniej chwili (196)
- Sprz臋t (197)
- Kiedy u偶y膰 obiektywu o d艂ugiej ogniskowej (198)
- Kiedy u偶y膰 obiektywu szerokok膮tnego (199)
- Jak dostrzega膰 odpowiedni膮 sytuacj臋 (200)
- Analiza charakterologiczna (200)
- Ujmij twarze (201)
- Obserwowanie i czekanie (202)
- Podsumowanie (203)
Rozdzia艂 11. Tworzenie romantycznych zdj臋膰 podczas magicznej godziny (205)
- Definiowanie romantycznego zdj臋cia (206)
- Dekonstrukcja romantyzmu (207)
- Sprz臋t (214)
- Planowanie sesji zdj臋ciowej (215)
- Sesja przed艣lubna (216)
- Wprowadzenie do sesji zdj臋ciowej (216)
- Romantyzm cyfrowy (217)
- Podsumowanie (219)
Rozdzia艂 12. Na przyj臋ciu (221)
- Obowi膮zkowe uj臋cia (222)
- Krojenie tortu (223)
- Zdj臋cia z pierwszego ta艅ca i ta艅ca z rodzicami (227)
- Rzucanie bukietu i podwi膮zki (229)
- Podpisywanie aktu ma艂偶e艅stwa (232)
- Zaawansowane techniki o艣wietleniowe (233)
- Sprz臋t (233)
- Techniki (233)
- Inne fotografie z przyj臋cia (239)
- Podsumowanie (242)
Rozdzia艂 13. 艢luby wyjazdowe (243)
- Jak jest naprawd臋 (244)
- Jak znale藕膰 prac臋 (245)
- Twoja strona internetowa (245)
- Konsultanci 艣lubni (246)
- Reklama (247)
- Zaplanowanie podr贸偶y (248)
- Wskaz贸wki dotycz膮ce lot贸w samolotem (248)
- Wskaz贸wki dotycz膮ce podr贸偶y taks贸wkami (249)
- Wskaz贸wki dotycz膮ce podr贸偶y autobusem (250)
- Kwestie zdrowotne (250)
- Biegunka podr贸偶na (250)
- Niebezpieczne stworzenia (250)
- Szczepienia (251)
- Dokumenty podczas zagranicznych podr贸偶y (251)
- Przekraczanie granic (252)
- Przewo偶enie sprz臋tu (253)
- Podr臋czny baga偶 fotograficzny (253)
- Baga偶 do odprawy (253)
- Torba na aparat (254)
- Plecak podr臋czny (255)
- Czy to praca, czy wakacje? (257)
- Dwa powody, dla kt贸rych warto zdecydowa膰 si臋 na prac臋 na 艣lubie wyjazdowym (257)
- Jak obliczy膰 stawk臋 (258)
- Podsumowanie (258)
Cz臋艣膰 III Cyfrowa fotografia 艣lubna a kwestie biznesowe (259)
Rozdzia艂 14. Tworzenie w艂asnej przestrzeni roboczej (261)
- Trzy warianty przestrzeni roboczej (262)
- Studio (262)
- Biuro (262)
- Biuro w domu (263)
- Projektowanie przestrzeni roboczej (264)
- Kolor 艣cian (264)
- Miejsce do siedzenia (264)
- O艣wietlenie (264)
- Rozmowa z klientem (265)
- Projektor cyfrowy (265)
- Telewizor plazmowy (266)
- Por贸wnanie koszt贸w (266)
- Muzyka (267)
- Aran偶acja scenerii (267)
- Spotkanie poza biurem (267)
- Osprz臋t komputerowy (268)
- Wyb贸r komputera (268)
- Wyb贸r wielko艣ci komputera (268)
- RAM (271)
- Szybko艣膰 dysku twardego (271)
- Rozmiar dysku (272)
- Pod艂膮czanie zewn臋trznych dysk贸w (272)
- Nagrywarka CD i DVD z oprogramowaniem (272)
- Karta graficzna (273)
- Tworzenie sieci komputerowej (273)
- Monitory (273)
- Drukarka biurowa (275)
- Ognioodporny sejf (275)
- Podstawowe oprogramowanie (276)
- Us艂ugi internetowe (277)
- Rejestrator domen (277)
- Hosting witryny internetowej (277)
- Twoja witryna (278)
- Zr贸b to sam albo wynajmij kogo艣 (278)
- SEO (278)
- Faza tw贸rcza (279)
- Uczy艅 j膮 przyjazn膮 dla klienta (279)
- Jakie informacje umie艣ci膰 na stronie (279)
- Oprogramowanie do tworzenia witryn internetowych (280)
- Podsumowanie (282)
Rozdzia艂 15. Praca w studiu cyfrowym (283)
- Transfer obraz贸w z aparatu do komputera (284)
- Problemy z pobieraniem zdj臋膰 (285)
- Nie formatuj w komputerze (287)
- Edytowanie, zaznaczanie i usuwanie obraz贸w (288)
- Oprogramowanie DAM (288)
- Proces edycji (289)
- Zaznacz najlepsze (289)
- Zmiana nazw zdj臋膰 (291)
- Archiwizacja danych (292)
- Obr贸bka zdj臋膰 (293)
- Poziomy (293)
- Rozja艣nij ciemny obraz za pomoc膮 trybu Screen (Mno偶enie odwrotno艣ci) (295)
- Wyostrzanie (296)
- Podsumowanie (298)
Rozdzia艂 16. Tworzenie ko艅cowych produkt贸w (299)
- Opcje w zakresie odbitek (300)
- Wydruki pr贸bne (300)
- Wydruki pr贸bne na papierze (300)
- Cyfrowe "wydruki" pr贸bne (300)
- Odbitki na papierze (301)
- Zamawianie odbitek w laboratorium (302)
- Drukowanie w艂asnych odbitek (302)
- Zdj臋cia pr贸bne online i sprzeda偶 odbitek (304)
- Dostawcy us艂ug (306)
- Labtricity.com (306)
- Pictage.com (306)
- Printroom.com (307)
- IntoTheDarkroom.com (308)
- Odbitker.pl (309)
- Ustalenie terminu wyga艣ni臋cia galerii (310)
- Zam贸wienia klienta sk艂adane w biurze (310)
- DVD lub CD z danymi jako produkt ko艅cowy (310)
- Prawo do u偶ytku domowego (311)
- Inne pliki, kt贸re mo偶na zawrze膰 na dysku (311)
- Albumy (313)
- Stadium projektu (314)
- Filmy DVD (317)
- Komputerowy pokaz slajd贸w (318)
- Podsumowanie (318)
Skorowidz (319)