reklama - zainteresowany?

jQuery. Niezbędnik programisty gier - Helion

jQuery. Niezbędnik programisty gier
Autor: Selim Arsever
Tytuł oryginału: jQuery Game Development Essentials
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-8608-7
stron: 224, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2014-04-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka jQuery. Niezbędnik programisty gier

Tagi: jQuery - Programowanie

Tworzenie gier nie musi być trudne!

JavaScript jeszcze nigdy w historii nie był tak popularny. Jego możliwości w połączeniu ze współczesnymi przeglądarkami są oszałamiające. Nikogo nie dziwią już aplikacje, które swoją użytecznością przewyższają tradycyjne desktopowe odpowiedniki. Teraz przyszła kolej na gry. Czy wkrótce i one podbiją rynek?

Dzięki bibliotece jQuery korzystanie z potencjału JavaScriptu stało się zdecydowanie łatwiejsze. Fakt ten sprawił, że zyskała ona ogromną popularność i jest ceniona w środowisku programistów. W trakcie lektury tej książki odkryjesz, jak dzięki jQuery sprawnie stworzyć wciągającą grę.

Naucz się tworzyć gry oparte na sprite\'ach, wspierające tryb multiplayer oraz zintegrowane z sieciami społecznościowymi. Dowiedz się, jak wykrywać kolizje, tworzyć rzuty izometryczne oraz projektować gry mobilne. Już za chwilę będziesz w stanie stworzyć swoją własną platformówkę, a może nawet prostą grę RPG. Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, że to nie takie trudne!

Dzięki tej książce:

  • poznasz zaawansowane możliwoÅ›ci jÄ™zyka JavaScript i biblioteki jQuery
  • nauczysz siÄ™ opierać animacjÄ™ na sprite\'ach
  • poradzisz sobie z ograniczeniami urzÄ…dzeÅ„ mobilnych
  • stworzysz wciÄ…gajÄ…cÄ… grÄ™

Masz pomysł na grę? Zrealizuj go z jQuery!

Dodaj do koszyka jQuery. Niezbędnik programisty gier

 

Osoby które kupowały "jQuery. Niezbędnik programisty gier", wybierały także:

  • ASP.NET MVC. Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio
  • jQuery, jQuery UI oraz jQuery Mobile. Receptury
  • PHP i jQuery. Techniki zaawansowane. Wydanie II
  • jQuery. Kurs video. Poziom drugi. Interaktywne banery i funkcjonalne menu
  • jQuery. Kurs video. Poziom pierwszy. Interaktywne interfejsy internetowe

Dodaj do koszyka jQuery. Niezbędnik programisty gier

Spis treści

jQuery. Niezbędnik programisty gier -- spis treści

O autorze (9)

O recenzencie (10)

Wstęp (11)

  • Co znajdziesz w książce (11)
  • Co bÄ™dzie Ci potrzebne (12)
  • Dla kogo jest ta książka (12)
  • PrzyjÄ™te konwencje (13)
  • Kod przykÅ‚adów (14)

Rozdział 1. jQuery w grach (15)

  • Jak używać biblioteki jQuery (15)
  • Przesuwanie elementów (17)
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„ (19)
  • WiÄ…zanie danych z elementami DOM (21)
  • Manipulowanie strukturÄ… DOM (21)
  • Ciekawość to pierwszy stopieÅ„ do... (23)
  • Podsumowanie (23)

Rozdział 2. Tworzymy pierwszą grę (25)

  • Jak pracować z książkÄ… (26)
  • Przejdźmy do konkretów - gra (26)
  • Zaczynamy od podstaw (27)
  • Inicjalizowanie gry (37)
  • GÅ‚ówna pÄ™tla gry (39)
  • Wykrywanie kolizji (42)
  • Podsumowanie (45)

Rozdział 3. Lepiej i szybciej, ale niekoniecznie trudniej (47)

  • InterwaÅ‚y i odmierzanie czasu (48)
  • Odpytywanie klawiatury (53)
  • Fragmenty HTML (55)
  • Unikanie przebudowywania struktury DOM (56)
  • Przemieszczanie sprite'ów za pomocÄ… przeksztaÅ‚ceÅ„ CSS (57)
  • Zastosowanie requestAnimationFrame zamiast interwaÅ‚ów (58)
  • Podsumowanie (59)

Rozdział 4. Wskakujemy na głębszą wodę (61)

  • OdÅ‚Ä…czane elementy div (61)
  • Grupy (63)
  • PrzeksztaÅ‚cenia sprite'ów (64)
  • Mapy kafelków (68)
  • Wykrywanie kolizji (71)
  • Piszemy kod gry (75)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 5. Zmieniamy perspektywę (87)

  • Optymalizowanie mapy kafelków dla gier z perspektywÄ… mapy (88)
  • Sortowanie przesÅ‚aniania (94)
  • Wykrywanie kolizji (96)
  • Kompletna gra (103)
  • Izometryczne kafelki (104)
  • Podsumowanie (105)

Rozdział 6. Dodajemy kolejne poziomy (107)

  • Implementowanie gry zÅ‚ożonej z wielu plików (108)
  • Modyfikujemy grÄ™ platformowÄ… (117)
  • Podsumowanie (121)

Rozdział 7. Tworzymy grę typu multiplayer (123)

  • World of Ar'PiGi (124)
  • ZarzÄ…dzanie kontem gracza (124)
  • Synchronizacja graczy (132)
  • Sterowanie przeciwnikami (137)
  • Podsumowanie (141)

Rozdział 8. Wkraczamy w sieci społecznościowe (143)

  • Tworzenie prostej tablicy wyników (144)
  • Mechanizmy utrudniajÄ…ce oszukiwanie (149)
  • Integracja z Twitterem (156)
  • Integracja z Facebookiem (164)
  • Podsumowanie (171)

Rozdział 9. Tworzymy grę mobilną (173)

  • Jak sprawić, by gra dobrze dziaÅ‚aÅ‚a na urzÄ…dzeniach mobilnych? (174)
  • Sterowanie dotykiem (180)
  • Integracja gry z ekranem domowym (188)
  • Korzystanie z informacji o orientacji urzÄ…dzenia (191)
  • Korzystanie z trybu offline (192)
  • Lokalne skÅ‚adowanie danych (193)
  • Podsumowanie (193)

Rozdział 10. Ujarzmiamy dźwięk (195)

  • Abstrakcyjna biblioteka obsÅ‚ugi dźwiÄ™ku (196)
  • Osadzanie dźwiÄ™ku (198)
  • Element audio (200)
  • Web Audio API (204)
  • Zastosowanie Flasha (211)
  • Generowanie efektów dźwiÄ™kowych (214)
  • Podsumowanie (214)

Skorowidz (215)

Dodaj do koszyka jQuery. Niezbędnik programisty gier

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.