reklama - zainteresowany?

Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności - Helion

Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności
Autor: Jonathan Rasmusson
Tytuł oryginału: The Agile Samurai: How Agile Masters Deliver Great Software
Tłumaczenie: Andrzej Stefański
ISBN: 978-83-246-3483-5
stron: 272, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2012-01-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności

Tagi: Agile - Programowanie | Inne - Programowanie | programowanie-kupon

Podręcznik zwinnego zespołu!

  • Czym wyróżniajÄ… siÄ™ zwinne projekty?
  • Jak dziaÅ‚a zwinne planowanie?
  • Co dajÄ… testy jednostkowe i ciÄ…gÅ‚a integracja?

Konkurencja na rynku oprogramowania, oczekiwania klientów oraz tempo życia wymagają zmiany podejścia do wytwarzania aplikacji. Klienci nie chcą już czekać miesiącami na pierwszą wersję zamówionego produktu - chcą zobaczyć cokolwiek już za tydzień! Niemożliwe? A jednak! Jeśli zastosujesz zwinne praktyki, masz szansę błyskawicznie pokazać klientowi działające zręby aplikacji, a w kolejnych (krótkich!) iteracjach kolejne efekty. Zobacz, jaki wpływ na efektywność może mieć zwinność. Sprawdź, jak dobrać ludzi do zwinnego zespołu oraz jak nim zarządzać.

Jonathan w swojej książce zaprezentuje Ci wszystko, co musisz wiedzieć na temat zwinnych praktyk. Dowiesz się, jak ważny jest zespół, co go napędza i jakie role pełnią jego członkowie. Najpierw poznasz największe zagrożenia dla projektu i zalety tablic koncepcyjnych oraz przygotujesz się do rozpoczęcia fazy realizacji. Kolejne rozdziały zawierają niezbędne informacje poświęcone planowaniu, szacowaniu oraz zarządzaniu iteracjami. Dodatkowo na własne oczy zobaczysz, jak ważne są testy jednostkowe, refaktoryzacja oraz ciągła integracja w procesie wytwarzania oprogramowania. Książka ta jest idealnym źródłem informacji dla członków zwinnych zespołów oraz osób, które kolejny projekt chciałyby zrealizować z wykorzystaniem właśnie tej metodologii.

  • Cechy charakterystyczne zwinnych projektów
  • Role w projekcie
  • Wskazówki w kwestii tworzenia zwinnego zespoÅ‚u
  • Tablice koncepcyjne
  • Identyfikacja istotnego ryzyka
  • Definiowanie celu
  • Zbieranie historii użytkowników
  • Szacowanie
  • Planowanie
  • ZarzÄ…dzanie iteracjami
  • Plan komunikacji
  • Codzienny miniprzeglÄ…d
  • Testy jednostkowe
  • Refaktoryzacja kodu
  • Programowanie oparte na testach
  • PotencjaÅ‚ ciÄ…gÅ‚ej integracji

Poznaj nowoczesne metodologie wytwarzania oprogramowania!


Jonathan Rasmusson ma ponad dziesięć lat doświadczenia w branży. Jest przedsiębiorcą i zwinnym trenerem związanym z firmami ThoughtWorks oraz Cortex Business Solutions, a także międzynarodowym konsultantem. Od dawna pomaga innym znaleźć najlepsze rozwiązania i sposoby pracy. Brał także udział w tworzeniu zaawansowanych systemów dla dużych firm, takich jak Microsoft czy British Petroleum.

Dodaj do koszyka Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności

 

Osoby które kupowały "Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • TDD. Sztuka tworzenia dobrego kodu
  • Doskona
  • Miejsce przy stole. Przywództwo w IT w czasach Agile
  • Czysty Agile. Powrót do podstaw

Dodaj do koszyka Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności

Spis treści

Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności -- spis treści

Podziękowania (9)

Dobrze Cię widzieć (11)

Część I. Wprowadzenie (15)

Rozdział 1. Zwinność w pigułce (17)

  • 1.1. Dostarczaj czegoÅ› wartoÅ›ciowego co tydzieÅ„ (18)
  • 1.2. Jak dziaÅ‚a zwinne planowanie? (21)
  • 1.3. Zrobione oznacza zrobione (23)
  • 1.4. Trzy proste prawdy (24)

Rozdział 2. Poznaj swój zwinny zespół (27)

  • 2.1. Czym wyróżniajÄ… siÄ™ zwinne projekty? (28)
  • 2.2. Co napÄ™dza zwinny zespół (30)
  • 2.3. Typowe role (36)
  • 2.4. Wskazówki co do tworzenia Twojego zwinnego zespoÅ‚u (45)

Część II. Inicjacja projektu zwinnego (49)

Rozdział 3. Jak zapakować autokar (51)

  • 3.1. Co zabija wiÄ™kszość projektów (52)
  • 3.2. Zadawaj trudne pytania (52)
  • 3.3. Zrób tablicÄ™ koncepcyjnÄ… (54)
  • 3.4. Jak to dziaÅ‚a (54)
  • 3.5. Tablica koncepcyjna w piguÅ‚ce (55)

Rozdział 4. Kontekst projektu (57)

  • 4.1. Zapytaj: po co tu jesteÅ›my? (58)
  • 4.2. Tworzenie krótkiego podsumowania (60)
  • 4.3. Projekt opakowania (63)
  • 4.4. Stwórz listÄ™ "NIE" (66)
  • 4.5. Poznaj swoich sÄ…siadów (68)

Rozdział 5. Realizacja (75)

  • 5.1. Pokaż rozwiÄ…zanie (76)
  • 5.2. Zapytaj, co nie da nam spokojnie spać (77)
  • 5.3. OkreÅ›l rozmiar (81)
  • 5.4. WyjaÅ›nij dokÅ‚adnie, co zamierzasz dostarczyć (83)
  • 5.5. Pokaż, co siÄ™ bÄ™dzie dziaÅ‚o (90)

Część III. Planowanie zwinnego projektu (97)

Rozdział 6. Zbieranie historii użytkowników (99)

  • 6.1. Problem z dokumentacjÄ… (100)
  • 6.2. Wprowadź historie użytkownika (103)
  • 6.3. Cechy dobrych historii użytkownika (104)
  • 6.4. Jak przeprowadzić warsztaty zbierania historii (112)

Rozdział 7. Szacowanie: piękna sztuka zgadywania (119)

  • 7.1. Problem z wysokopoziomowymi szacunkami (120)
  • 7.2. Zamiana cytryn w lemoniadÄ™ (121)
  • 7.3. Jak to dziaÅ‚a? (127)

Rozdział 8. Zwinne planowanie: zmagania z rzeczywistością (135)

  • 8.1. Problemy z planowaniem statycznym (136)
  • 8.2. Stwórz zwinny plan (138)
  • 8.3. BÄ…dź elastyczny co do zakresu projektu (140)
  • 8.4. Twój pierwszy plan (143)
  • 8.5. Wykres malejÄ…cy (151)
  • 8.6. Zmiana projektu w projekt zwinny (155)
  • 8.7. Zastosowanie w praktyce (156)

Część IV. Realizacja zwinnego projektu (165)

Rozdział 9. Zarządzanie iteracjami: działanie (167)

  • 9.1. Jak dostarczać wartoÅ›ciowe rzeczy co tydzieÅ„ (168)
  • 9.2. Zwinna iteracja (169)
  • 9.3. Potrzebna pomoc (170)
  • 9.4. Krok 1. Analiza i projektowanie: przygotowanie do pracy (171)
  • 9.5. Krok 2. Programowanie: praca (177)
  • 9.6. Krok 3. Testowanie: sprawdzanie pracy (178)
  • 9.7. Kanban (180)

Rozdział 10. Tworzenie zwinnego planu komunikacji (185)

  • 10.1. Cztery rzeczy do zrobienia w każdej iteracji (186)
  • 10.2. SPH - spotkanie planowania historii (186)
  • 10.3. Pokaz (188)
  • 10.4. Zaplanuj nastÄ™pnÄ… iteracjÄ™ (188)
  • 10.5. Jak poprowadzić miniprzeglÄ…d (190)
  • 10.6. Jak nie prowadzić codziennych podsumowaÅ„ (192)
  • 10.7. Wykorzystaj to, co dziaÅ‚a (193)

Rozdział 11. Przygotowanie wizualizacji przestrzeni roboczej (197)

  • 11.1. Oho... Mamy kÅ‚opoty! (198)
  • 11.2. Jak stworzyć wizualizacjÄ™ przestrzeni roboczej (201)
  • 11.3. Pokaż swoje zamiary (203)
  • 11.4. Stwórz i ogÅ‚oÅ› wspólny sÅ‚ownik dla danej dziedziny (204)
  • 11.5. Uważaj na bÅ‚Ä™dy (205)

Część V. Tworzenie zwinnego oprogramowania (209)

Rozdział 12. Testowanie jednostkowe: wiedzieć, że działa (211)

  • 12.1. Witamy w Vegas! (212)
  • 12.2. Wprowadź testy jednostkowe (214)

Rozdział 13. Refaktoryzacja: spłacanie długu technicznego (221)

  • 13.1. Wprowadzanie dynamicznych zmian (222)
  • 13.2. DÅ‚ug techniczny (223)
  • 13.3. SpÅ‚acanie przez refaktoryzacjÄ™ (225)

Rozdział 14. Programowanie oparte na testach (TDD) (233)

  • 14.1. Najpierw napisz testy (234)
  • 14.2. Wykorzystanie testów do opanowania zÅ‚ożonoÅ›ci (238)

Rozdział 15. Ciągła integracja: utrzymywanie gotowości produkcyjnej (243)

  • 15.1. Pokaz (244)
  • 15.2. Kultura gotowoÅ›ci produkcyjnej (246)
  • 15.3. Czym jest ciÄ…gÅ‚a integracja? (247)
  • 15.4. Jak to dziaÅ‚a? (248)
  • 15.5. Przygotuj proces publikacji kodu (249)
  • 15.6. Stwórz automatycznÄ… kompilacjÄ™ (250)
  • 15.7. Pracuj nad maÅ‚ymi fragmentami (252)
  • 15.8. Co dalej? (254)

Dodatki (257)

Dodatek A. Zasady zwinności (259)

  • A.1. Manifest Agile (259)
  • A.2. DwanaÅ›cie zasad zwinnoÅ›ci (260)

Dodatek B. Zasoby internetowe (261)

Dodatek C. Bibliografia (263)

Dodaj do koszyka Zwinny samuraj. Jak programują mistrzowie zwinności

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.