reklama - zainteresowany?

Zrozumieć social media - Helion


ebook
Autor: Artur Roguski
ISBN: 978-83-283-7396-9
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,40 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,60 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Social Media

Facebook na kozetce

Każdy z nas w pewien sposób z nich korzysta. Piszemy posty i komentarze na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, tweetujemy, dzielimy się filmikami na TikToku. Nie masz konta w żadnym z portali społecznościowych i uważasz, że jesteś całkowicie wolny od ich wpływu? Mylisz się. Skoro bowiem z Facebooka, Twittera, albo YouTube'a korzystają ludzie wokół Ciebie, Twoja rodzina, znajomi, politycy i dziennikarze, którzy komentują w telewizji otaczającą Cię rzeczywistość, to i tak masz na co dzień do czynienia z mediami społecznościowymi. A ponieważ są to potężne narzędzia kreowania trendów, wywierania presji politycznej, społecznej i sprzedażowej, dobrze, by każdy z nas wiedział, jak działają i jak się pod ich wpływem zmieniamy.

Sięgnij po książkę Artura Roguskiego i dowiedz się między innymi:

  • Dlaczego w ogóle korzystamy z mediów społecznościowych
  • Co powoduje, że się od nich uzależniamy, i czy możemy się przed tym bronić
  • Jak firmy i politycy wykorzystują to, czym dzielimy się w sieci dla swoich celów
  • W jaki sposób mądrze używać mocy mediów społecznościowych

Dodaj do koszyka

Spis treści

Zrozumieć social media eBook -- spis treści

 

Wstęp. Dlaczego powstała ta książka? 7

 

Rozdział 1. Czym są media społecznościowe? 13

  • Kiedy powstały media społecznościowe? 18
  • Jak rozwijały się media społecznościowe w Polsce? 21
  • Z komputera na telefon, czyli pierwsza rewolucja w mediach społecznościowych 23
  • Każdy z nas jest reporterem i publicystą 25
  • Od feedu do stories, czyli druga rewolucja w mediach społecznościowych 27
  • Jak działają algorytmy wyświetlania treści Facebooka, Instagrama i innych serwisów społecznościowych? 30
  • Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 36

Rozdział 2. Dlaczego i jak używamy mediów społecznościowych? 39

  • Miejsce mediów społecznościowych w piramidzie potrzeb Maslowa 42
  • Potrzeba kontaktu z bliskimi główną motywacją do korzystania z mediów społecznościowych 45
  • Ile czasu spędzamy na konsumowaniu treści? 46
  • Czas czasowi nierówny w mediach społecznościowych 49
  • Kto i dlaczego NIE korzysta z serwisów społecznościowych? 52

Rozdział 3. Nowi idole w mediach społecznościowych 57

  • Kim jest influencer? 59
  • Za co kochamy influencerów? 65
  • Jak media społecznościowe zmieniły życie celebrytów? 70
  • Od lekarza do influencera 71
  • Czy ufamy influencerom? 73
  • Idealne życie na Instagramie 77
  • Historia pewnej instagramerki oraz naleśników, które okazały się plackami tortilli 78
  • "Instagram dał mi w kość i wywrócił moje życie do góry nogami" - wywiad 81

Rozdział 4. W pogoni za treściami, czyli strach przed niedoinformowaniem 87

  • Ile osób w Polsce ma FOMO? 92
  • Pokolenie Z, czyli always on 94
  • Fonoholizm wśród polskich nastolatków 102

Rozdział 5. Emocje w mediach społecznościowych 105

  • Emocje podstawowe i złożone 108
  • Eksperyment Facebooka z manipulacją treściami 111
  • Co się dzieje w mózgu, gdy dostajemy like'a? 115
  • Jak zmienił nas Instagram? 117

Rozdział 6. Cechy osobowościowe a korzystanie z mediów społecznościowych 121

  • Czym jest wielka piątka? 124
  • Jak poszczególne wymiary osobowości determinują korzystanie z mediów społecznościowych i internetu? 127
  • Po like'ach ich poznacie 130
  • Media społecznościowe lepsze od psychiatry? 134
  • Jak różnice kulturowe wpływają na korzystanie z mediów społecznościowych? 136
  • Chińska utopia 138

Rozdział 7. Czy korzystanie z mediów społecznościowych powoduje depresję? 143

  • Przez media społecznościowe żyjemy w erze zazdrości 147
  • Zabiła się, bo dostawała za mało polubień w serwisach społecznościowych 151
  • Bierne i aktywne korzystanie z mediów społecznościowych 153

Rozdział 8. Serwisy społecznościowe i ich wpływ na odbiorców 157

  • Negatywny wpływ mediów społecznościowych na zdrowie 160
  • Nie śpię, bo lajkuję posty 161
  • Media społecznościowe a zadowolenie z własnego wyglądu 163
  • Przemoc w mediach społecznościowych 165
  • Jak minimalizować negatywny wpływ mediów społecznościowych? 171
  • Jakie są pozytywne efekty korzystania z mediów społecznościowych? 175
  • Jak pozytywne i negatywne aspekty korzystania z mediów społecznościowych rozkładają się na poszczególne serwisy? 179

Rozdział 9. Wpływ mediów społecznościowych na duże grupy ludzi 181

  • Fake news groźniejszą bronią niż karabin maszynowy 184
  • Co łączy Trumpa z macedońskim miastem Wełes? 188
  • Jak rozpoznać fałszywe informacje? 190
  • Deepfake nową formą fake newsa 197
  • Wpływ mediów społecznościowych na politykę 200
  • O takich, co ukradli dane 203
  • Media społecznościowe w czasach pandemii 206

Rozdział 10. Media społecznościowe w reklamie i promocji 213

  • Jakie dane przekazujemy serwisom społecznościowym? 218
  • Media społecznościowe napędzają nas do wydawania pieniędzy 220
  • Przepis na fałszywego influencera 223
  • Marketing szeptany 226
  • Chcę zaistnieć ze swoją marką w mediach społecznościowych. Jak to zrobić? 232

Rozdział 11. Jak używać serwisów społecznościowych na co dzień? 241

  • Ucz się na błędach innych, czyli zestawienie wpadek w mediach społecznościowych 247
  • Jak pokonać trolla? 251
  • Chcę mieć więcej like'ów! Jakie posty publikować? 255
  • Jak korzystać z hasztagów w mediach społecznościowych? 259
  • Biznesowe media społecznościowe 263
  • W grupie raźniej. Zwłaszcza na Facebooku 270
  • Kim jest community manager? 275
  • Quiz: sprawdź swoją wiedzę o mediach społecznościowych 279

Zakończenie. Jakie będą media społecznościowe w przyszłości? 283

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.