Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych - Helion
ISBN: 978-83-246-4248-9
stron: 136, Format: ebook
Data wydania: 2012-02-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)
Poznaj BPMN. Zobacz na przykładach, jak modelować w procesach biznesowych:
- Aktywności
- Zdarzenia
- Przepływy
- Bramki
- Obiekty
- Uczestników
- Podprocesy, transakcje i kompensacje
- Kolaboracje
- Choreografie
- Konwersacje
Pełne zrozumienie w biznesie
BPMN to standard opracowany przez organizację Object Management Group (OMG). Jego pełna nazwa brzmi "Business Process Model and Notation". Podstawowym celem standardu jest dostarczenie takiej notacji do opisywania procesów biznesowych, która będzie czytelna i zrozumiała tak dla biznesowych "użytkowników", którzy procesy monitorują i zarządzają nimi, jak i dla analityków przeprowadzających biznesową analizę oraz programistów odpowiedzialnych za techniczną implementację procesów.
BPMN powstaÅ‚ z bezsilnoÅ›ci — z braku jÄ™zyka wspólnego dla analityków biznesowych, "zwykÅ‚ych" uczestników biznesu i programistów. O ile bowiem informatycy mieli swój standard opisywania procesów biznesowych, o tyle ludzie w firmie, którzy mieli korzystać z ich pracy, czÄ™sto nie byli w stanie użyć przygotowanych dla nich modeli analitycznych. Standard BPMN przyjÄ™to w roku 2004. Od tego momentu przestaÅ‚o być istotne, za pomocÄ… jakiego narzÄ™dzia tworzone sÄ… modele procesów. W centrum uwagi znalazÅ‚o siÄ™ tworzenie opisu zrozumiaÅ‚ego dla wszystkich uczestników. UÅ‚atwia on pracÄ™ nad procesami zachodzÄ…cymi wewnÄ…trz firmy, otwiera także szerzej możliwoÅ›ci współdziaÅ‚ania miÄ™dzy podmiotami obecnymi na rynku.
Szymon Drejewicz. Starszy specjalista ds. jakości oprogramowania w polskim centrum Samsung Research & Development oraz asystent na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Wcześniej jako starszy konsultant i trener w firmie Infovide-Matrix SA uczestniczył w projektach BPM dla największych firm w Polsce. Specjalista od projektowania systemów oprogramowania, analizy procesów biznesowych i modelowania. Przeprowadził ponad 70 szkoleń z zakresu zarządzania procesami biznesowymi (BPMN), modelowania systemów oprogramowania w języku UML i inżynierii oprogramowania.
Osoby które kupowały "Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych", wybierały także:
- Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Elasticsearch. Kurs video. Pozyskiwanie i analiza danych 249,00 zł, (136,95 zł -45%)
- Apache Spark. Kurs video. Przetwarzanie z 149,00 zł, (96,85 zł -35%)
Spis treści
Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych eBook -- spis treści
Wstęp (5)
1. Wprowadzenie do BPMN (9)
- 1.1. Proces i model procesu (9)
- 1.2. Dlaczego notacja BPMN? (10)
- 1.3. Poziomy modelowania (12)
2. Szybki start - elementarz (15)
- 2.1. Pierwszy krok (15)
- 2.2. Pule i tory (16)
3. Bramki - dzielenie i łączenie procesów (19)
- 3.1. Bramki w BPMN (20)
- 3.2. Bramka wykluczajÄ…ca (23)
- 3.3. Bramka niewykluczajÄ…ca (24)
- 3.4. Bramka równoległa (27)
- 3.5. Bramka złożona (29)
- 3.6. Bramka oparta na zdarzeniach (32)
4. Dzielenie i Å‚Ä…czenie bez bramek (35)
- 4.1. Rozgałęzienia bez bramek (35)
- 4.2. ZÅ‚Ä…czenia bez bramek (37)
- 4.3. Kiedy pomijać bramki? (38)
5. Przepływy (41)
- 5.1. Przepływ sekwencji (43)
- 5.2. Przepływ komunikatu (50)
- 5.3. Asocjacje (51)
6. Obiekty danych (55)
- 6.1. Modelowanie obiektów i magazynów danych (56)
- 6.2. Przepływ obiektów w procesach (57)
- 6.3. Wejścia i wyjścia danych (59)
- 6.4. Kolekcje danych (61)
7. Kolaboracje i konwersacje (65)
- 7.1. Modelowanie kolaboracji (65)
- 7.2. Procesy prywatne i publiczne (68)
- 7.3. Wieloinstancyjni uczestnicy procesów biznesowych (71)
- 7.4. Konwersacje (73)
8. Zdarzenia (77)
- 8.1. Typy zdarzeń (78)
- 8.2. Jak to wszystko opanować? (96)
9. Czynności i podprocesy (99)
- 9.1. Zadania (101)
- 9.2. Podprocesy (110)
- 9.3. Pętle, czynności wieloinstancyjne i kompensacje (119)
- 9.4. Czynność wywołania (call activity) (121)
10. Choreografie (123)
- 10.1. Zadanie choreografii (124)
- 10.2. Choreografia złożona (127)
- 10.3. Kolaboracje, procesy i choreografie (131)
- 10.4. Kiedy używać diagramów choreografii? (131)
Inne źródła (133)