reklama - zainteresowany?

Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych - Helion

Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych
ebook
Autor: Szymon Drejewicz
ISBN: 978-83-246-4248-9
stron: 136, Format: ebook
Data wydania: 2012-02-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)

Dodaj do koszyka Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych

Tagi: Business Intelligence | Inne | Start-up

Poznaj BPMN. Zobacz na przykładach, jak modelować w procesach biznesowych:

  • AktywnoÅ›ci
  • Zdarzenia
  • PrzepÅ‚ywy
  • Bramki
  • Obiekty
  • Uczestników
  • Podprocesy, transakcje i kompensacje
  • Kolaboracje
  • Choreografie
  • Konwersacje

Pełne zrozumienie w biznesie

BPMN to standard opracowany przez organizację Object Management Group (OMG). Jego pełna nazwa brzmi "Business Process Model and Notation". Podstawowym celem standardu jest dostarczenie takiej notacji do opisywania procesów biznesowych, która będzie czytelna i zrozumiała tak dla biznesowych "użytkowników", którzy procesy monitorują i zarządzają nimi, jak i dla analityków przeprowadzających biznesową analizę oraz programistów odpowiedzialnych za techniczną implementację procesów.

BPMN powstaÅ‚ z bezsilnoÅ›ci — z braku jÄ™zyka wspólnego dla analityków biznesowych, "zwykÅ‚ych" uczestników biznesu i programistów. O ile bowiem informatycy mieli swój standard opisywania procesów biznesowych, o tyle ludzie w firmie, którzy mieli korzystać z ich pracy, czÄ™sto nie byli w stanie użyć przygotowanych dla nich modeli analitycznych. Standard BPMN przyjÄ™to w roku 2004. Od tego momentu przestaÅ‚o być istotne, za pomocÄ… jakiego narzÄ™dzia tworzone sÄ… modele procesów. W centrum uwagi znalazÅ‚o siÄ™ tworzenie opisu zrozumiaÅ‚ego dla wszystkich uczestników. UÅ‚atwia on pracÄ™ nad procesami zachodzÄ…cymi wewnÄ…trz firmy, otwiera także szerzej możliwoÅ›ci współdziaÅ‚ania miÄ™dzy podmiotami obecnymi na rynku.



Szymon Drejewicz. Starszy specjalista ds. jakości oprogramowania w polskim centrum Samsung Research & Development oraz asystent na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Wcześniej jako starszy konsultant i trener w firmie Infovide-Matrix SA uczestniczył w projektach BPM dla największych firm w Polsce. Specjalista od projektowania systemów oprogramowania, analizy procesów biznesowych i modelowania. Przeprowadził ponad 70 szkoleń z zakresu zarządzania procesami biznesowymi (BPMN), modelowania systemów oprogramowania w języku UML i inżynierii oprogramowania.

Dodaj do koszyka Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych

 

Osoby które kupowały "Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych", wybierały także:

  • Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji
  • Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja. Wydanie II
  • Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja
  • Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji
  • Power Pivot dla Excela. Zaawansowane możliwoÅ›ci

Dodaj do koszyka Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych

Spis treści

Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych eBook -- spis treści

Wstęp (5)

1. Wprowadzenie do BPMN (9)

  • 1.1. Proces i model procesu (9)
  • 1.2. Dlaczego notacja BPMN? (10)
  • 1.3. Poziomy modelowania (12)

2. Szybki start - elementarz (15)

  • 2.1. Pierwszy krok (15)
  • 2.2. Pule i tory (16)

3. Bramki - dzielenie i łączenie procesów (19)

  • 3.1. Bramki w BPMN (20)
  • 3.2. Bramka wykluczajÄ…ca (23)
  • 3.3. Bramka niewykluczajÄ…ca (24)
  • 3.4. Bramka równolegÅ‚a (27)
  • 3.5. Bramka zÅ‚ożona (29)
  • 3.6. Bramka oparta na zdarzeniach (32)

4. Dzielenie i Å‚Ä…czenie bez bramek (35)

  • 4.1. RozgaÅ‚Ä™zienia bez bramek (35)
  • 4.2. ZÅ‚Ä…czenia bez bramek (37)
  • 4.3. Kiedy pomijać bramki? (38)

5. Przepływy (41)

  • 5.1. PrzepÅ‚yw sekwencji (43)
  • 5.2. PrzepÅ‚yw komunikatu (50)
  • 5.3. Asocjacje (51)

6. Obiekty danych (55)

  • 6.1. Modelowanie obiektów i magazynów danych (56)
  • 6.2. PrzepÅ‚yw obiektów w procesach (57)
  • 6.3. WejÅ›cia i wyjÅ›cia danych (59)
  • 6.4. Kolekcje danych (61)

7. Kolaboracje i konwersacje (65)

  • 7.1. Modelowanie kolaboracji (65)
  • 7.2. Procesy prywatne i publiczne (68)
  • 7.3. Wieloinstancyjni uczestnicy procesów biznesowych (71)
  • 7.4. Konwersacje (73)

8. Zdarzenia (77)

  • 8.1. Typy zdarzeÅ„ (78)
  • 8.2. Jak to wszystko opanować? (96)

9. Czynności i podprocesy (99)

  • 9.1. Zadania (101)
  • 9.2. Podprocesy (110)
  • 9.3. PÄ™tle, czynnoÅ›ci wieloinstancyjne i kompensacje (119)
  • 9.4. Czynność wywoÅ‚ania (call activity) (121)

10. Choreografie (123)

  • 10.1. Zadanie choreografii (124)
  • 10.2. Choreografia zÅ‚ożona (127)
  • 10.3. Kolaboracje, procesy i choreografie (131)
  • 10.4. Kiedy używać diagramów choreografii? (131)

Inne źródła (133)

Dodaj do koszyka Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.