reklama - zainteresowany?

Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili - Helion

Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili
ebook
Autor: S.J. Scott
Tytuł oryginału: Daily Inbox Zero: 9 Proven Steps to Eliminate Email Overload
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk
ISBN: 978-83-283-8072-1
stron: 56, Format: ebook
Data wydania: 2021-11-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 14,95 zł (poprzednio: 29,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-14,95 zł)

Dodaj do koszyka Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili

Tagi: Optymalizacja wydajności | Zarządzanie projektami IT

Trudno sobie dziś wyobrazić życie bez poczty elektronicznej. Ten wynalazek może znakomicie ułatwić komunikację zarówno w pracy, jak i w rodzinie czy między przyjaciółmi. Dzięki e-mailom zyskujemy na efektywności i sprawniej się porozumiewamy. Niestety, nieumiejętne korzystanie z poczty elektronicznej przynosi więcej szkody niż pożytku: zabiera mnóstwo czasu, obniża wydajność pracy i podnosi poziom stresu. Łatwo się rozproszyć nieistotnymi wiadomościami i stracić koncentrację. Jeśli w tym czasie pracujemy nad jakimś ważnym projektem, konsekwencje mogą być poważne. Jak więc poradzić sobie z codziennym zalewem poczty?

Rozwiązaniem jest rutyna. Jak wykorzystać ją do utrzymania porządku w swojej skrzynce pocztowej, podpowie Ci ta książka. Sprawdzisz, czy ulegasz ograniczającym przekonaniom na temat poczty elektronicznej, i wdrożysz dziewięcioetapowy plan ogarnięcia panującego w niej bałaganu. Znajdziesz tu mnóstwo pożytecznych wskazówek, dzięki którym wyrobisz w sobie dobre nawyki. Wprowadzenie takiej rutyny pozwoli Ci na zwiększenie efektywności pracy nie tylko z pocztą elektroniczną. Z pewnością znasz zaawansowane narzędzia, które służą do zarządzania e-mailami, i już wiesz, że nie rozwiązują one zasadniczego problemu. W tym poradniku, owszem, opisano kilka takich narzędzi, jednak podano również, jak poprawnie ich używać.

W książce:

  • sześć błędnych przekonań na temat poczty elektronicznej
  • siedem nawyków pozwalających uporządkować skrzynkę odbiorczą
  • cztery złote działania w zarządzaniu pocztą
  • dziesięć zasad efektywnego pisania e-maili
  • sześć narzędzi wspomagających utrzymywanie porządku w poczcie

Odzyskaj kontrolę nad swoją pocztą!

Dodaj do koszyka Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili

 

Osoby które kupowały "Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili", wybierały także:

  • Chłodzenie procesorów PC
  • Android Studio. Kurs video. Narzędzia Android developera
  • Chłodzenie procesorów PC
  • Metoda Lean Enterprise. W poszukiwaniu innowacji
  • Zarządzanie produktem w modelu lean

Dodaj do koszyka Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili

Spis treści

Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili eBook -- spis treści

Prezent dla Czytelników

Dlaczego powinieneś posprzątać w swojej skrzynce odbiorczej

  • Kim jestem?

Ograniczające przekonania na temat poczty elektronicznej

  • Ograniczające przekonanie nr 1. Musisz być stale dostępny
  • Ograniczające przekonanie nr 2. Poczucie "winy"
  • Ograniczające przekonanie nr 3. Krótkie maile są niegrzeczne
  • Ograniczające przekonanie nr 4. Myślenie, że inni ludzie są ważniejsi niż Twoje własne priorytety
  • Ograniczające przekonanie nr 5. Traktowanie skrzynki odbiorczej jak listy zadań do wykonania
  • Ograniczające przekonanie nr 6. Rozwiązaniem może być ogłoszenie "bankructwa mailowego"

7 nawyków pozwalających uporządkować skrzynkę odbiorczą

  • Nawyk nr 1. Zarezerwuj sobie czas na zajmowanie się mailami
  • Nawyk nr 2. Praktykuj "zasadę pięciu zdań"
  • Nawyk nr 3. Inteligentnie filtruj swoje wiadomości
  • Nawyk nr 4. Każdą wiadomość "obsługuj" tylko raz
  • Nawyk nr 5. Całkowicie wyeliminuj bezużyteczne wiadomości
  • Nawyk nr 6. Naucz się pisać bezwzrokowo
  • Nawyk nr 7. Ceń swój czas
  • Twój kolejny krok

Krok 1. Wyłącz powiadomienia o przychodzących mailach

Krok 2. Wyłącz wszystkie pozostałe powiadomienia

Krok 3. Ogranicz liczbę skrzynek odbiorczych

  • Działanie 1. Zrezygnuj z tylu różnych kont i skrzynek odbiorczych, z ilu tylko możesz
  • Działanie 2. Stosuj filtry poczty elektronicznej
  • Działanie 3. Proaktywnie ignoruj niektórych adresatów
  • Działanie 4. Opracuj system przetwarzania wiadomości z każdej skrzynki odbiorczej

Krok 4. Stosuj 4 Złote Zasady dotyczące zarządzania pocztą

  • Wybór 1. Usuń
  • Wybór 2. Deleguj
  • Wybór 3. Odrocz
  • Wybór 4. Zrób
  • Wykształcanie nawyku stosowania 4 Złotych Zasad

Krok 5. Utwórz jedną, centralną lokalizację dla często używanych plików

Krok 6a. Zacznij korzystać z szablonów odpowiedzi

Krok 6b. Wykorzystaj programy do wysyłania szablonowych odpowiedzi

  • I. Szablony w kliencie poczty Gmail
  • II. Szablony w Outlooku
  • III. Szablony odpowiedzi w Yahoo!
  • IV. Szablony odpowiedzi w aplikacji Mail (Apple)
  • V. Szablony odpowiedzi w Mozilla Thunderbird
  • Programy komputerowe ułatwiające odpowiadanie za pomocą szablonów

Krok 7. Korzystaj z 10 zasad efektywnego pisania maili

  • Zasada 1. Pamiętaj, że krótkie odpowiedzi wcale nie są niegrzeczne
  • Zasada 2. Używaj pogrubionego tekstu i numerowanych list
  • Zasada 3. Precyzyjnie formułuj tematy swoich wiadomości
  • Zasada 4. Ogranicz do minimum bezsensowne odpowiedzi
  • Zasada 5. Usuwaj wszelkie zbędne informacje
  • Zasada 6. Przestań zadawać pytania otwarte
  • Zasada 7. Przedstaw konkretne działania
  • Zasada 8. Wystrzegaj się wielu pytań naraz
  • Zasada 9. Precyzyjnie nazywaj załączniki
  • Zasada 10. Przestrzegaj zasady pięciu zdań

Krok 8. Korzystaj z filtrów wiadomości

  • Dlaczego filtrowanie jest ważne?
  • Jaki jest najlepszy sposób na filtrowanie wiadomości poczty elektronicznej?
  • Jak działają filtry złożone?
  • I. Filtrowanie wiadomości w usłudze Gmail
  • II. Filtrowanie wiadomości w Outlooku
  • III. Filtrowanie wiadomości w usłudze Yahoo!
  • Jak filtry mogą pomóc Ci w utrzymaniu pustej skrzynki odbiorczej?

Krok 9. Przenoś konwersacje dotyczące współpracy na inne platformy

  • Narzędzie 1. Kalendarz (Google/Outlook)
  • Narzędzie 2. Outsourcing współpracy
  • Narzędzie 3. Basecamp lub HyperOffice
  • Narzędzie 4. Ankiety online
  • Narzędzie 5. Wiki
  • Narzędzie 6. Telefon lub Skype

Wskazówki pozwalające oszczędzić czas przy obsłudze poczty elektronicznej

  • Wskazówka 1. Używaj podpisów
  • Wskazówka 2. Umieść pliki w chmurze
  • Wskazówka 3. Używaj kart, nie okien
  • Wskazówka 4. Utwórz listę dystrybucyjną
  • Wskazówka 5. Naucz się skrótów klawiaturowych

Narzędzia pomagające uzyskać pustą skrzynkę odbiorczą

  • Narzędzie 1. Evernote
  • Narzędzie 2. SaneBox
  • Narzędzie 3. Mailstrom
  • Narzędzie 4. IFTTT
  • Narzędzie 5. Używaj szybkiej przeglądarki
  • Narzędzie 6. Gmail Unsubscriber

Mam 10 tysięcy maili! Co robić?

  • Krok 1. Poświęć 30 minut dziennie
  • Krok 2. Wykształć nawyk oczyszczania swojej skrzynki pocztowej
  • Krok 3. Zrezygnuj ze zbędnych subskrypcji
  • Krok 4. Sortuj wiadomości według nadawcy
  • Krok 5. Usuń jednorazowo wszystkie wiadomości śmieci
  • Krok 6. Udzielaj odpowiedzi na innych platformach
  • Krok 7. Archiwizuj ważne wiadomości e-mail
  • Krok 8. Odpowiadaj poszczególnym osobom
  • Krok 9. Bądź konsekwentny i nie ustawaj w wysiłkach
  • Krok 10. Unikaj powtarzania tych samych błędów

Uwagi końcowe

Dodaj do koszyka Zrób porządek z pocztą elektroniczną. 9 skutecznych sposobów ograniczających nadmiar maili

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.