Zostań cyfrowym DJ-em! Tworzenie, miksowanie i nagrywanie muzyki - Helion
Tytuł oryginału: Burning Down The House. Ripping, Recording, Remixing, and More!
Tłumaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7361-253-X
stron: 304, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-11-27
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Zamień peceta w studio nagrań
Technologia cyfrowa stanowi wspaniałe narzędzie dla każdego, kto związany jest z muzyką: artystów, wydawnictw fonograficznych, stacji radiowych i fanów. Technologia cyfrowa uwolniła muzykę z dotychczasowych więzów. Dzięki niej niemal każdy może dokonać rzeczy jeszcze 10 lat temu wymagających sporych nakładów finansowych. Przy znikomych kosztach nagrania mogą być teraz łatwo kopiowane, cięte, remiksowane i odtwarzane.
Dzięki tej książce przekonasz się, że komputer jest najpotężniejszym narzędziem muzycznym wszechczasów. Poznasz doskonale sposoby zgrywania, kopiowania, nagrywania i wypalania cyfrowych płyt z muzyką, korzystając z bezpłatnego oprogramowania o otwartym kodzie lub niedrogich aplikacji komercyjnych. Nauczysz się ciekawych technik sporządzania remiksów składanych, powstających w wyniku połączenia istniejących nagrań czy remiksów ulubionych utworów -- nawet jeśli jesteś zupełnym nowicjuszem, któremu takie terminy jak BPM czy MP3 nic nie mówią.
- Zgrywaj, wypalaj, kopiuj i miksuj płyty CD
- Twórz własne miksy, korzystając z funkcji przenikania i dopasowywania tempa
- Odsłuchuj, edytuj lub twórz muzykę w dowolnym gatunku i formacie
- Występuj jako DJ, korzystając z laptopa
- Uruchom własną, internetową stację radiową
- Nagrywaj dźwięk na żywo
- Twórz remiksy i składanki ulubionych utworów
- Twórz pokazy slajdów, uzupełnionych ścieżkami dźwiękowymi MP3
- Poznaj efekty audio i interesujące techniki edycyjne
- Poznaj przepisy prawa autorskiego i dowiedz się co Ci wolno, a czego nie.
Prowadzona przez Elliota Van Buskirka kolumna MP3 Insider jest najdłużej działającą kolumną, tworzoną przez jednego Autora w serwisie CNET.com, największym tego typu serwisie technologicznym na świecie. Elliot pisuje artykuły na tematy technologiczne, związane z muzyką, od roku 1998 czyli od czasu pojawienia się pierwszego odtwarzacza MP3. Jego bieżący solowy projekt remiksowy nosi tytuł Planet Vegas.
- Książka dla każdego, kto kocha muzykę
- Nauczy Cię tworzenia i miksowania za pomocą komputera
- Poznasz darmowe programy muzycznie używane przez profesjonalistów
- Założysz internetową rozgłośnię radiową
Osoby które kupowały "Zostań cyfrowym DJ-em! Tworzenie, miksowanie i nagrywanie muzyki", wybierały także:
- PreSonus Studio One. Podręcznik użytkownika (b2b) 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Xfer Serum, czyli syntezator naszego pokolenia - poradnik uzytkownika (ebook) 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu 69,00 zł, (51,75 zł -25%)
- Making Musical Apps. Real-time audio synthesis on Android and iOS 88,86 zł, (76,42 zł -14%)
- Digital Audio Essentials. A comprehensive guide to creating, recording, editing, and sharing music and other audio 176,92 zł, (152,15 zł -14%)
Spis treści
Zostań cyfrowym DJ-em! Tworzenie, miksowanie i nagrywanie muzyki -- spis treści
Wprowadzenie (11)
Rozdział 1. To nie komputer - to Twoja muzyczna maszyna (15)
- Czym właściwie jest muzyka cyfrowa? (16)
- Atrybuty cyfrowego pliku muzycznego (18)
- Przekaz strumieniowy i pobieranie (22)
- Pomówmy o kodekach (23)
Rozdział 2. Czego potrzebujemy (i czego nie potrzebujemy) (27)
- Czego potrzebujemy (28)
- Serce całego systemu (28)
- Wymagania programowe (33)
- Odtwarzacze (34)
- Rippery (35)
- Programy do nagrywania (36)
- Edytory audio (36)
- Edytory wielośladowe (37)
- Sekwencery pętlowe (38)
- Oprogramowanie dla DJ (39)
- Aplikacje audio do pracy na żywo (39)
Rozdział 3. Kopiowanie płyt CD (41)
- Nagrywarka potrzebuje pomocy (42)
- Wybór dysków CD (43)
- Dane powinny być czystym paliwem (45)
- Kopiowanie plików za pomocą programu Exact Audio Copy (48)
- Kopiowanie płyt Data CD oraz plików MP3 i innych nagrań skompresowanych (52)
- Etykiety (52)
- Wkładki (52)
- Etykietowanie płyt CD (52)
Rozdział 4. Zgrywanie płyt CD (55)
- Kodować czy nie kodować (56)
- Zgrywanie do plików WAV (56)
- Zgrywanie do plików WAV za pomocą programu EAC (57)
- Zgrywanie do plików AIFF za pomocą programu iTunes (64)
- Zgrywanie do plików MP3 (65)
- Konfigurowanie programu EAC do zgrywania plików MP3 (66)
- Instalacja kodeka Lame (66)
- Ustawienia prędkości transmisji bitów (67)
- Zgrywanie i kodowanie (67)
- Zgrywanie w formatach WAV i MP3 (69)
- Weryfikacja plików MP3 (71)
Rozdział 5. Pobieranie plików muzycznych (73)
- Prosto i zwięźle (74)
- Witryny zespołów muzycznych (74)
- Radio internetowe i pobieranie utworów (74)
- Uwolnij się od kłopotów; subskrybuj (76)
- Pobieranie plików z "szarej strefy" (77)
- Grupy dyskusyjne: życie nie jest usłane różami (78)
- IRC: prymitywnie, ale skutecznie (78)
- Serwery FTP: pod obserwacją (78)
- Programy do wymiany plików i sieci P2P (80)
- Przyszłość pobierania (90)
Rozdział 6. Nagrywanie i miksowanie muzyki na żywo (91)
- Konfiguracja (92)
- Próba dźwięku (93)
- Spójrz na to z góry (96)
- Podstawy edycji (97)
- Dodawanie efektów VST (98)
- Dodawanie kolejnych ścieżek (99)
- Zgrywanie nagrania wielościeżkowego (102)
- Zgrywanie w formacie MP3 (103)
Rozdział 7. Wypalanie miksu doskonałego (107)
- Wybór utworów (108)
- Witryny internetowe poświęcone tworzeniu miksów (108)
- Miksy tematyczne (110)
- Miksy dla specyficznych sytuacji (111)
- Przygotowanie (113)
- Normalizacja i konwersja (113)
- Kluczem jest kolejność utworów (114)
- Czas wypalać (115)
- Nagrywanie za pomocą EAC (115)
- Nagrywanie za pomocą programu Roxio Easy CD Creator Pro (118)
- Miks został nagrany (120)
Rozdział 8. Cyfrowe kopiowanie płyt winylowych (121)
- Czyste połączenie (122)
- Plan A: nagranie czysto cyfrowe (124)
- Plan B: wyjście analogowe RCA (124)
- Plan C: analogowe wyjście słuchawkowe (124)
- Próba dźwięku (127)
- Rozwiązywanie problemów (128)
- Ustawianie poziomów (130)
- Nagrywanie stron płyty osobno (133)
- Usuwanie trzasków i szumów (135)
- Eksportowanie pojedynczych utworów (141)
- Eksport nieskompresowanych plików WAV do nagrania na płycie CD (141)
- Eksportowanie do plików MP3 (142)
Rozdział 9. Zamiana obrazów cyfrowych w muzyczne klipy wideo (145)
- Instalacja oprogramowania (146)
- Balans obrazu i dźwięku (148)
- Ustalanie kolejności obrazów i utworów (149)
- Importowanie obrazów (150)
- Konfigurowanie obrazów (150)
- Dodawanie plików muzycznych (152)
- Definiowanie przejść (lub pozostawienie domyślnych) (152)
- Eksportowanie pokazu (153)
- Wyłączanie wygaszacza ekranu (o ile to konieczne) (155)
- Źródła wiedzy na temat edycji wideo (155)
Rozdział 10. Tworzenie biblioteki rytmów i próbek (157)
- Zbieranie sampli (160)
- Zakup płyt CD-ROM z pętlami (161)
- Pobieranie sampli (161)
- Próbkowanie z płyt audio CD (164)
- Wyodrębnianie próbek z płyt winylowych (168)
- Próbki dźwięków zabawek, urządzeń i głosu (168)
- Zarządzanie próbkami (169)
- Sortowanie według tempa (169)
Rozdział 11. Własna domowa rozgłośnia radiowa (173)
- Rozwiązanie cyfrowe (174)
- Przenośne nadajniki FM (176)
- Domowe nadajniki FM (177)
- Instalacja (178)
Rozdział 12. Tworzymy własny zestaw DJ (181)
- Przygotowanie to klucz (182)
- Miksowanie (182)
- Miksowanie za pomocą programu Tactile12000 (182)
- Miksowanie za pomocą programu PCDJ Silver (znanego też jako MP3 Mixmaster) (184)
- Predefiniowane przejścia i efekty (190)
- Miks sześciostopniowy (193)
- Eksport połączonych utworów (193)
- Na występie (193)
- Podłączanie do systemu dźwiękowego (194)
Rozdział 13. Przygotowywanie samoodtwarzających i samonagrywających się płyt CD (195)
- Tworzenie samooodtwarzającej się płyty MP3 CD (196)
- Aranżowanie zawartości (197)
- Odsłuchiwanie miksu (199)
- Nagrywanie płyty (200)
- Kompresja też się przydaje (200)
- Ładowanie programu samonagrywającej się płyty CD na witrynę internetową (200)
- Jak stworzyć własną witrynę (201)
- Tworzenie apletu i importowanie plików MP3 (202)
Rozdział 14. Tworzymy własną internetową stację radiową (209)
- Tworzenie stacji Launch (211)
- Definiowanie listy odtwarzania (211)
- Promocja własnej stacji LAUNCH (213)
- Programowanie własnej stacji w serwisie Live365.com (214)
- Ustawienia prędkości transmisji bitów i identyfikatora stacji (214)
- Ładowanie i ustawianie kolejności (217)
- Posłuchajmy swojej stacji (219)
- Nadawanie przy użyciu własnego serwera Shoutcast (220)
- Instalacja własnego serwera Shoutcast (222)
- Nadawanie w sieci i prawo do rozpowszechniania (223)
- Nakładanie głosu lektora (229)
- Obsługa stacji Shoutcast przy użyciu dedykowanego serwera (230)
- Promowanie stacji Shoutcast (232)
Rozdział 15. Podstawy remiksowania (233)
- Przygotowanie (234)
- Soinc Foundry Acid (235)
- Import utworu do programu Acid (237)
- Przygotowanie pętli w Audacity (241)
- Korekcja (241)
- Wyodrębnianie sampli (242)
- Przycinanie pętli (243)
- Importowanie sampli do programu Acid (245)
- Dodawanie ścieżki rytmicznej (247)
- Komponowanie pędzlem (249)
- Dosładzanie (250)
- Dodawanie efektów (250)
- Wskazówki i sztuczki (257)
- Dodatkowe pomysły dotyczące sampli (259)
- Sample i dostrajanie wyskości (260)
- Nieskrępowane przetwarzanie próbek rytmicznych (262)
- Wbitki (263)
- Zdwajanie i zwielokrotnianie próbek rytmicznych (263)
- Dodawanie zakłóceń (263)
- Mastering (265)
- Dodatkowe źródła (266)
Rozdział 16. Tworzymy remiks mieszany (267)
- Przygotowanie (269)
- Jak pozyskać ścieżkę a capella (269)
- Przygotowanie utworów (270)
- Kwantyzacja czyni cuda (271)
- Po pierwsze, wokale (275)
- Po drugie, długie pętle instrumentalne (276)
- Zmiana wysokości dźwięku (278)
- Malowanie muzyki (278)
- Aranżacja (278)
- Mastering i zgranie (279)
- Jak zatytułować swoje dzieło (280)
- Źródła dodatkowe (280)
Dodatek A Kwestie prawne (281)
- Uprawnienia właściciela praw autorskich (281)
- Prawo do reprodukowania dzieła (282)
- Prawo do tworzenia dzieł pochodnych, opartych na dziele oryginalnym (282)
- Prawo do dystrybucji dzieła (282)
- Prawo do publicznych wykonań (282)
- Prawo do publicznego prezentowania (283)
- Prawo do transmisji cyfrowej (283)
- Uczciwe korzystanie (283)
Dodatek B Słowniczek (285)
Skorowidz (295)