Zostań architektem oprogramowania - Helion
TÅ‚umaczenie: Mariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN: 9788301208561
stron: 390, Format: ebook
Data wydania: 2019-12-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 75,20 zł (poprzednio: 94,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-18,80 zł)
ZostaÅ„ architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy sÄ… gotowi rozwijać swoje umiejÄ™tnoÅ›ci projektowe. JeÅ›li jesteÅ› zupeÅ‚nie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonaÅ‚ym wprowadzeniem do tego tematu. Zaczniesz od podstaw i przejdziesz przez elementarne zasady, które należy znać, aby móc stać siÄ™ architektem oprogramowania. JeÅ›li jesteÅ› programistÄ…, który już coÅ› wie na temat architektury, ta książka pomoże ci uporzÄ…dkować myÅ›li. JeÅ›li jesteÅ› już zaÅ› architektem oprogramowania, ta książka da ci Å›wieże spojrzenie na to, jak poprowadzić swój zespóÅ‚. Nacisk na podstawy w tej książce przygotuje ciÄ™ do nauczania i mentorowania dzisiejszym programistom architektom jutra aby mogli w peÅ‚ni uczestniczyć w procesie projektowania. Wspólne metody projektowania opisane w tej książce dadzÄ… nowe techniki bezpiecznej i produktywnej wspóÅ‚pracy z mniej doÅ›wiadczonymi czÅ‚onkami zespoÅ‚u podczas wspólnego projektowania systemu oprogramowania. Praktyczne ćwiczenia, rzeczywiste scenariusze i praktyczne narzÄ™dzia do podejmowania decyzji sprawiÄ…, że zdobÄ™dziesz doÅ›wiadczenie potrzebne do zostania pewnym architektem oprogramowania.
Osoby które kupowały "Zostań architektem oprogramowania", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
Spis treści
Zostań architektem oprogramowania eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Podziękowania
- Przedmowa
- Witamy
- Część I. Wprowadzenie do architektury oprogramowania
- 1. Zostać architektem oprogramowania
- Czym zajmujÄ… siÄ™ architekci oprogramowania?
- Czym jest architektura oprogramowania?
- Zostańmy architektami w naszym zespole
- Budowanie niesamowitego oprogramowania
- Studium przypadku: Projekt Lionheart
- Co dalej
- 2. Podstawy myślenia projektowego
- Cztery zasady myślenia projektowego
- Zastosowanie nastawienia projektowego
- Myślenie, robienie, sprawdzanie
- Co dalej
- 1. Zostać architektem oprogramowania
- Część II. Podstawy projektowania architektury
- 3. Opracowywanie strategii projektowania
- Poszukiwanie satysfakcjonujÄ…cego projektu
- Decydowanie, ile zaprojektować na początku
- Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem
- Tworzenie planu projektowania
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 4. Wczuwanie siÄ™ w interesariuszy
- Rozmawianie z właściwymi ludźmi
- Tworzenie mapy interesariuszy
- Odkrywanie celów biznesowych
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 5. W poszukiwaniu wymagań istotnych dla architektury
- Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń
- Definiowanie atrybutów jakoÅ›ciowych
- Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych
- Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę
- Poszukiwanie potrzebnych informacji
- Budowanie specyfikacji ASR
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas)
- Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować
- Akceptowanie ograniczeń
- Wspieranie pożądanych atrybutów jakoÅ›ciowych
- Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiÄ…zków
- Projektowanie z myślą o zmianach
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców
- Czym jest wzorzec architektoniczny?
- Wzorzec warstwowy
- Wzorzec porty i adaptery
- Wzorzec potoki i filtry
- Wzorzec architektury zorientowanej na usługi
- Wzorzec publish-subscribe
- Wzorzec wspóÅ‚dzielonych danych
- Wzorzec wielowarstwowy
- Wzorzec centrum kompetencji
- Wzorzec otwartego udziału
- Wzorzec wielkiej kuli błota
- Odkrywanie nowych wzorców
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 8. Zarządzanie złożonością za pomocą sensownych modeli
- Myślenie o architekturze
- Projektowanie metamodelu
- Wbudowywanie modeli do kodu
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych
- Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych
- Wybieranie odpowiednich działań projektowych
- Zapraszanie wÅ‚aÅ›ciwych uczestników
- ZarzÄ…dzanie grupÄ…
- Praca z rozproszonymi zespołami
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 10. Wizualizacja decyzji projektowych
- Przedstawianie architektury z różnych perspektyw
- Rysowanie fantastycznych diagramów
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 11. Opisywanie architektury
- Opowiadanie całej historii
- Dopasowywanie metody opisu do sytuacji
- Szanowanie swoich odbiorców
- Tworzenie widoków wokóÅ‚ potrzeb interesariuszy
- WyjaÅ›nianie powodów naszych decyzji
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 12. Karty oceny dla architektury
- Ocenianie służy uczeniu się
- Testowanie projektu
- Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych
- Oceniajmy wczeÅ›nie, oceniajmy czÄ™sto, oceniajmy w sposób ciÄ…gÅ‚y
- Projekt Lionheart: do tej pory
- Co dalej
- 13. Wzmacnianie architektów w zespole
- Promowanie myślenia architektonicznego
- Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności
- Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki
- Delegowanie kompetencji projektowych
- Wspólne projektowanie architektury
- Projekt Lionheart: epickie podsumowanie
- Co dalej
- 3. Opracowywanie strategii projektowania
- Część III. Skrzynka narzędziowa architekta
- 14. Działania na rzecz zrozumienia problemu
- DziaÅ‚anie 1. Wybór jednej rzeczy
- Działanie 2. Mapa empatii
- Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka
- Działanie 4. Wywiad z interesariuszami
- Działanie 5. Lista założeń
- DziaÅ‚anie 6. Sieć atrybutów jakoÅ›ciowych
- DziaÅ‚anie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakoÅ›ciowych
- Działanie 8. Mad lib punkty widzenia
- Działanie 9. Miara odpowiedzi sofizmatu rozszerzenia
- Działanie 10. Mapa interesariuszy
- 15. Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań
- Działanie 11. Personifikacja architektury
- Działanie 12. Architektoniczny flipbook
- DziaÅ‚anie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-wspóÅ‚pracownik
- Działanie 14. Mapa pojęć
- Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie
- Działanie 16. Burza zdarzeń
- Działanie 17. Grupowe postery
- Działanie 18. Projektowanie karuzelowe
- DziaÅ‚anie 19. Wspólna sesja przy biaÅ‚ej tablicy
- 16. Działania służące osiągnięciu namacalności projektu
- Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych
- Działanie 21. Architektoniczne haiku
- Działanie 22. Diagram kontekstowy
- Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł
- Działanie 24. Tablica koncepcyjna
- Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji
- Działanie 26. Odrzucone ścieżki
- Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji
- Działanie 28. Diagram sekwencji
- Działanie 29. Metafora systemowa
- 17. Działania służące ocenie możliwości projektowych
- Działanie 30. Briefing architektury
- Działanie 31. Przegląd kodu
- Działanie 32. Macierz decyzyjna
- Działanie 33. Obserwacja zachowania
- Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba
- Działanie 35. Burza ryzyk
- Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności
- Działanie 37. Przegląd scenariusza
- DziaÅ‚anie 38. Szkicowanie i porównywanie
- 14. Działania na rzecz zrozumienia problemu
- D1. Biografie przedstawicieli społeczności
- Bibliografia
- Przypisy