reklama - zainteresowany?

Zostań architektem oprogramowania - Helion

Zostań architektem oprogramowania
ebook
Autor: Michael Keeling
TÅ‚umaczenie: Mariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN: 9788301208561
stron: 390, Format: ebook
Data wydania: 2019-12-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 75,20 zł (poprzednio: 94,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-18,80 zł)

Dodaj do koszyka Zostań architektem oprogramowania

Tagi: Inne - Programowanie

ZostaÅ„ architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy sÄ… gotowi rozwijać swoje umiejÄ™tnoÅ›ci projektowe. JeÅ›li jesteÅ› zupeÅ‚nie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonaÅ‚ym wprowadzeniem do tego tematu. Zaczniesz od podstaw i przejdziesz przez elementarne zasady, które należy znać, aby móc stać siÄ™ architektem oprogramowania. JeÅ›li jesteÅ› programistÄ…, który już coÅ› wie na temat architektury, ta książka pomoże ci uporzÄ…dkować myÅ›li. JeÅ›li jesteÅ› już zaÅ› architektem oprogramowania, ta książka da ci Å›wieże spojrzenie na to, jak poprowadzić swój zespóÅ‚. Nacisk na podstawy w tej książce przygotuje ciÄ™ do nauczania i mentorowania dzisiejszym programistom architektom jutra aby mogli w peÅ‚ni uczestniczyć w procesie projektowania. Wspólne metody projektowania opisane w tej książce dadzÄ… nowe techniki bezpiecznej i produktywnej wspóÅ‚pracy z mniej doÅ›wiadczonymi czÅ‚onkami zespoÅ‚u podczas wspólnego projektowania systemu oprogramowania. Praktyczne ćwiczenia, rzeczywiste scenariusze i praktyczne narzÄ™dzia do podejmowania decyzji sprawiÄ…, że zdobÄ™dziesz doÅ›wiadczenie potrzebne do zostania pewnym architektem oprogramowania.

Dodaj do koszyka Zostań architektem oprogramowania

 

Osoby które kupowały "Zostań architektem oprogramowania", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Zostań architektem oprogramowania

Spis treści

Zostań architektem oprogramowania eBook -- spis treści

  • OkÅ‚adka
  • Strona tytuÅ‚owa
  • Strona redakcyjna
  • PodziÄ™kowania
  • Przedmowa
  • Witamy
  • Część I. Wprowadzenie do architektury oprogramowania
    • 1. Zostać architektem oprogramowania
      • Czym zajmujÄ… siÄ™ architekci oprogramowania?
      • Czym jest architektura oprogramowania?
      • ZostaÅ„my architektami w naszym zespole
      • Budowanie niesamowitego oprogramowania
      • Studium przypadku: Projekt Lionheart
      • Co dalej
    • 2. Podstawy myÅ›lenia projektowego
      • Cztery zasady myÅ›lenia projektowego
      • Zastosowanie nastawienia projektowego
      • MyÅ›lenie, robienie, sprawdzanie
      • Co dalej
  • Część II. Podstawy projektowania architektury
    • 3. Opracowywanie strategii projektowania
      • Poszukiwanie satysfakcjonujÄ…cego projektu
      • Decydowanie, ile zaprojektować na poczÄ…tku
      • Niech ryzyko bÄ™dzie naszym przewodnikiem
      • Tworzenie planu projektowania
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 4. Wczuwanie siÄ™ w interesariuszy
      • Rozmawianie z wÅ‚aÅ›ciwymi ludźmi
      • Tworzenie mapy interesariuszy
      • Odkrywanie celów biznesowych
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 5. W poszukiwaniu wymagaÅ„ istotnych dla architektury
      • Zawężanie możliwoÅ›ci projektowych za pomocÄ… ograniczeÅ„
      • Definiowanie atrybutów jakoÅ›ciowych
      • Poszukiwanie klas wymagaÅ„ funkcjonalnych
      • Dowiedzmy siÄ™, co jeszcze wpÅ‚ywa na architekturÄ™
      • Poszukiwanie potrzebnych informacji
      • Budowanie specyfikacji ASR
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas)
      • Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwoÅ›ci, zawężamy, aby decydować
      • Akceptowanie ograniczeÅ„
      • Wspieranie pożądanych atrybutów jakoÅ›ciowych
      • Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiÄ…zków
      • Projektowanie z myÅ›lÄ… o zmianach
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców
      • Czym jest wzorzec architektoniczny?
      • Wzorzec warstwowy
      • Wzorzec porty i adaptery
      • Wzorzec potoki i filtry
      • Wzorzec architektury zorientowanej na usÅ‚ugi
      • Wzorzec publish-subscribe
      • Wzorzec wspóÅ‚dzielonych danych
      • Wzorzec wielowarstwowy
      • Wzorzec centrum kompetencji
      • Wzorzec otwartego udziaÅ‚u
      • Wzorzec wielkiej kuli bÅ‚ota
      • Odkrywanie nowych wzorców
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 8. ZarzÄ…dzanie zÅ‚ożonoÅ›ciÄ… za pomocÄ… sensownych modeli
      • MyÅ›lenie o architekturze
      • Projektowanie metamodelu
      • Wbudowywanie modeli do kodu
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych
      • Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych
      • Wybieranie odpowiednich dziaÅ‚aÅ„ projektowych
      • Zapraszanie wÅ‚aÅ›ciwych uczestników
      • ZarzÄ…dzanie grupÄ…
      • Praca z rozproszonymi zespoÅ‚ami
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 10. Wizualizacja decyzji projektowych
      • Przedstawianie architektury z różnych perspektyw
      • Rysowanie fantastycznych diagramów
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 11. Opisywanie architektury
      • Opowiadanie caÅ‚ej historii
      • Dopasowywanie metody opisu do sytuacji
      • Szanowanie swoich odbiorców
      • Tworzenie widoków wokóÅ‚ potrzeb interesariuszy
      • WyjaÅ›nianie powodów naszych decyzji
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 12. Karty oceny dla architektury
      • Ocenianie sÅ‚uży uczeniu siÄ™
      • Testowanie projektu
      • Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych
      • Oceniajmy wczeÅ›nie, oceniajmy czÄ™sto, oceniajmy w sposób ciÄ…gÅ‚y
      • Projekt Lionheart: do tej pory
      • Co dalej
    • 13. Wzmacnianie architektów w zespole
      • Promowanie myÅ›lenia architektonicznego
      • UÅ‚atwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejÄ™tnoÅ›ci
      • Stworzenie możliwoÅ›ci bezpiecznej praktyki
      • Delegowanie kompetencji projektowych
      • Wspólne projektowanie architektury
      • Projekt Lionheart: epickie podsumowanie
      • Co dalej
  • Część III. Skrzynka narzÄ™dziowa architekta
    • 14. DziaÅ‚ania na rzecz zrozumienia problemu
      • DziaÅ‚anie 1. Wybór jednej rzeczy
      • DziaÅ‚anie 2. Mapa empatii
      • DziaÅ‚anie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka
      • DziaÅ‚anie 4. Wywiad z interesariuszami
      • DziaÅ‚anie 5. Lista zaÅ‚ożeÅ„
      • DziaÅ‚anie 6. Sieć atrybutów jakoÅ›ciowych
      • DziaÅ‚anie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakoÅ›ciowych
      • DziaÅ‚anie 8. Mad lib punkty widzenia
      • DziaÅ‚anie 9. Miara odpowiedzi sofizmatu rozszerzenia
      • DziaÅ‚anie 10. Mapa interesariuszy
    • 15. DziaÅ‚ania w celu zbadania potencjalnych rozwiÄ…zaÅ„
      • DziaÅ‚anie 11. Personifikacja architektury
      • DziaÅ‚anie 12. Architektoniczny flipbook
      • DziaÅ‚anie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-wspóÅ‚pracownik
      • DziaÅ‚anie 14. Mapa pojęć
      • DziaÅ‚anie 15. Dzielenie i zdobywanie
      • DziaÅ‚anie 16. Burza zdarzeÅ„
      • DziaÅ‚anie 17. Grupowe postery
      • DziaÅ‚anie 18. Projektowanie karuzelowe
      • DziaÅ‚anie 19. Wspólna sesja przy biaÅ‚ej tablicy
    • 16. DziaÅ‚ania sÅ‚użące osiÄ…gniÄ™ciu namacalnoÅ›ci projektu
      • DziaÅ‚anie 20. Zapisy decyzji architektonicznych
      • DziaÅ‚anie 21. Architektoniczne haiku
      • DziaÅ‚anie 22. Diagram kontekstowy
      • DziaÅ‚anie 23. Lista najpopularniejszych haseÅ‚
      • DziaÅ‚anie 24. Tablica koncepcyjna
      • DziaÅ‚anie 25. Modularny diagram dekompozycji
      • DziaÅ‚anie 26. Odrzucone Å›cieżki
      • DziaÅ‚anie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjÄ™cia decyzji
      • DziaÅ‚anie 28. Diagram sekwencji
      • DziaÅ‚anie 29. Metafora systemowa
    • 17. DziaÅ‚ania sÅ‚użące ocenie możliwoÅ›ci projektowych
      • DziaÅ‚anie 30. Briefing architektury
      • DziaÅ‚anie 31. PrzeglÄ…d kodu
      • DziaÅ‚anie 32. Macierz decyzyjna
      • DziaÅ‚anie 33. Obserwacja zachowania
      • DziaÅ‚anie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba
      • DziaÅ‚anie 35. Burza ryzyk
      • DziaÅ‚anie 36. Sprawdzanie poczytalnoÅ›ci
      • DziaÅ‚anie 37. PrzeglÄ…d scenariusza
      • DziaÅ‚anie 38. Szkicowanie i porównywanie
  • D1. Biografie przedstawicieli spoÅ‚ecznoÅ›ci
  • Bibliografia
  • Przypisy

Dodaj do koszyka Zostań architektem oprogramowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.