Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach - Helion
ISBN: 978-83-283-5836-2
stron: 248, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2019-11-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Joanna Malinowska-Parzydło w Onet Rano. #WIEM >> Oglądaj!
MP 129: Zespół wygrany czy przegrany? Rozmawiam z Joanną Malinowską-Parzydło >> Posłuchaj!
Ciemna czy jasna strona zarządzania? Zmień reguły gry!
Marzysz o przełożonym, który zbuduje u Ciebie autorytet i zapyta ludzkim głosem o życie w pracy, a nie tylko o błędy i kejpiaje? Chcesz być wiarygodnym liderem, za którym zespół pójdzie w ogień? Jesteś zmęczony korpopląsami, manipulacjami, brakiem sensu w pracy, nieautentycznością szefa lub członków zespołu? Nie jesteś sam.
Zbyt wiele osób myśli o pracy jak o umieraniu od poniedziałku do piątku w folwarku, Mordorze i na polu walki. Jako szeregowy lider lub pracownik możesz nie mieć wpływu na zarząd, firmę lub tzw. global. Masz za to wpływ na relacje w Twoim zespole, możesz mądrze zakwestionować złe, nieskuteczne zasady i dążyć do zmiany reguł gry.
Zapraszam w podróż po specyficznej mapie zespołowych krain i gier międzyludzkich. Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach wraz ze stanowiącym jego część Atlasem gier (nie tylko) korporacyjnych to książka napisana przez życie, ludzi i firmy. Chciałabym napisać, że wszelkie podobieństwo do osób i sytuacji jest przypadkowe - ale minęłabym się z prawdą. W firmach znajdziemy niejednego Władcę marionetek, Sprzedawcę małp, Biegającego z taczką, znienawidzonego Korpokaprala lub inne opisane w grach mało chwalebne postaci - podczas gdy marzy nam się zespół 4.0 na wzór Tolkienowskiej Drużyny Pierścienia lub plemienia Na'vi z filmu Avatar.
Tak - ludzie, zgodnie ze swoją naturą, grają. W firmowe piekło lub niebo, umieranie lub rozwój. A Ty, jako lider lub członek zespołu, masz wpływ na zasady gry i wybór scenariusza - na to, czy będzie on prowadził ku Jasnej Stronie Zarządzania. Wybierz przyjazną dla siebie krainę w Atlasie gier (nie tylko) korporacyjnych, która gwarantuje pracę w poczuciu sensu i atmosferze zaufania. Ja wybrałam Younicorn!
W swoim zawodowym życiu przeczytałem wiele książek "rozwojowych" i biznesowych. Ta zdecydowanie wyróżnia się na ich tle. Po pierwsze, nie jest przeintelektualizowana - wręcz przeciwnie, daje sam łatwo przyswajalny konkret. Po drugie, opiera się na autentycznych historiach z polskiego biznesu, a nie badaniach tzw. amerykańskich naukowców. Dostajemy w niej śmieszno-straszne opisy tego, co ludzie robią sobie w pracy. Na koniec każdej gry zaś otrzymujemy narzędzia do poprawienia własnej sytuacji: test autodiagnostyczny i przestrzeń na autorefleksję, o której zapominamy w codziennej gonitwie, pośród targetów, KPI i milestone'ów. Autorka, którą jako twórca Mordoru na Domaniewskiej cenię za kierowanie na Jasną Stronę Zarządzania, przedstawia sposoby diagnozowania sytuacji swojej i zespołu oraz wskazuje kroki niezbędne do przejścia z Ciemnej, na Jasną Stronę firmowej Mocy. Jeśli więc szukasz wskazówek, jak wydostać się z zawodowego Mordoru lub innej gry korporacyjnej, w którą grasz, to znajdziesz je w tej książce.
Rafał Ferber, założyciel fanpage'a Mordor na Domaniewskiej i agencji Runaways
Osoby które kupowały "Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Zespół wygrany czy przegrany? W co grają ludzie w firmach -- spis treści
- PODZIĘKOWANIA (7)
CZĘŚĆ I. W CO GRAJĄ LUDZIE W PRACY
- Rozdział 1. HOMO ACTOR, czyli co wynika z tego, że ludzie grają w pracy i życiu (11)
- Rozdział 2. STORYTELLING: podróż i bohaterowie, czyli inspiracje do stworzenia "Atlasu gier (nie tylko) korporacyjnych" (33)
- Rozdział 3. TŁO BIZNESOWE, czyli powody, by rozmawiać dziś o zespołach i ich liderach (39)
- Rozdział 4. WYGRANA 4.0, czyli jasna strona zarządzania (51)
- Rozdział 5. PRZEGRANA 0:4, czyli ciemna strona zarządzania (63)
- Rozdział 6. ZESPÓŁ 4.0 - jego siła, wartość i wpływ (73)
CZĘŚĆ II. ATLAS GIER (NIE TYLKO) KORPORACYJNYCH
- Mapa krain (84)
- Gra Folwark (87)
- Gra Policjanci i złodzieje (101)
- Gra Władca marionetek (113)
- Gra Trójkąt dramatyczny (127)
- Gra Dożywocie (141)
- Gra Mordor (155)
- Gra Z taczką czy na taczce (169)
- Gra Małpi wybieg (181)
- Gra Transformersi (195)
- Gra Turkusowy ogród (207)
- Gra Rząd wartości (219)
- Gra Społeczność Na'vi (231)