Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia - Helion
Tytuł oryginału: The Content Strategy Toolkit: Methods, Guidelines, and Templates for Getting Content Right (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Dorota Konowrocka-Sawa
ISBN: 978-83-283-3121-1
stron: 256, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2017-03-31
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Strategia zarządzania treścią pozwala na przekazywanie odpowiednich treści we właściwym czasie, we właściwej formie i z właściwych powodów. Niejednokrotnie stanowi to warunek powodzenia różnych przedsięwzięć i jest koniecznym elementem taktyki przedsiębiorstw. Przemyślana strategia jest szczególnie cenna w marketingu, projektowaniu cyfrowym i wszelkiego rodzaju komunikacji — to jasne dla każdego, kto miał do czynienia z kiepsko opracowanymi, nieuporządkowanymi i właściwie bezużytecznymi publikacjami. Na szczęście odpowiedniego zarządzania treścią można się nauczyć.
Trzymasz w ręku świetny przewodnik, który pokaże Ci, jak samodzielnie opracować strategię zarządzania treścią. Po tej lekturze zaczniesz szybko czerpać potrzebne informacje ze statystyk strony i testów użytkowników. Dowiesz się, jak zdiagnozować przyczyny problemów z materiałami do publikacji. Sprawnie przygotujesz się do tworzenia lepszych treści i zobaczysz, jak i komu można je przekazywać. W tej książce opisano mnóstwo służących do tego narzędzi. Do Ciebie należy wybór, które z nich warto wykorzystać lub dostosować do Twoich specyficznych potrzeb!
Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:
- korzyści z przyjęcia właściwej strategii zarządzania treścią
- metody diagnozowania popełnianych błędów
- metody współdziałania z otoczeniem biznesowym podczas określania najlepszej strategii
- tworzenie strategii i planowanie mierników jej skuteczności
- skuteczne wdrażanie strategii
Udostępniane treści to zasób strategiczny. I tak też nimi zarządzaj!
Meghan Casey — jest ekspertką w dziedzinie zarządzania treścią. Zagadnieniami związanymi z przekazem i komunikacją zawodowo interesuje się od 1996 roku, od lat zajmuje się także strategią zarządzania treścią w agencji reklamowej Brain Traffic. Pomaga klientom w rozwiązywaniu trudnych problemów związanych z publikacją treści w internecie. Jest znaną i cenioną trenerką w tej dziedzinie i często wygłasza prelekcje na różnych konferencjach.
Osoby które kupowały "Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia", wybierały także:
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Wieczne opóźnienie. Zarządzanie projektami IT 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia -- spis treści
- Podziękowania (xvii)
- O autorce (xix)
- Opinie o książce "Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia" (xx)
- Przedmowa (xxii)
- Wprowadzenie (xxiv)
I. ZAPEWNIJ SOBIE BUDŻET I POPARCIE
1. Określ problemy i szanse (5)
- Zorientuj się, co jest nie tak z Twoimi materiałami (6)
- Sformułuj hipotetyczne przyczyny problemów (6)
- Wybierz metody (7)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 1.1. Arkusz audytu (8)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 1.2. Superprosty test użytkownika (9)
- Eksperymentuj (10)
- Nie zapominaj o ludziach i procesach (12)
- Przekształć problemy w szanse (13)
- Gotów? To idziemy dalej (14)
2. Przekonaj liderów i zdobądź zasoby (15)
- Myśl jak przedsiębiorca (16)
- Policz (utracone) możliwości (16)
- Oblicz ryzyko (18)
- Weź pod uwagę koszty niefinansowe (19)
- Zbuduj swoją argumentację (19)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 2.1. Przygotowywanie prezentacji projektu. Pakiet podstawowy (20)
- Roszczenie (21)
- Podstawy (21)
- Uzasadnienie (21)
- Wsparcie (21)
- Operator modalny (22)
- Przeciwdowód (22)
- Prośba (22)
- Gotów do działania? (23)
II. PRZYGOTUJ SIĘ NA SUKCES
3. Pozyskaj interesariuszy (27)
- Role i typy interesariuszy (28)
- Role (28)
- Typy (29)
- Twoi interesariusze (30)
- Wylicz i skategoryzuj (30)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 3.1. Macierz interesariuszy (31)
- Szlifuj swoje podejście (31)
- Utrzymywanie zaangażowania interesariuszy (34)
- Wszyscy na pokład (34)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 3.2. Plan zarządzania komunikacją (35)
4. Ustal i uzgodnij cele projektu (37)
- Zastaw stół (38)
- Ludzie (38)
- Plan (39)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 4.1. Plan sesji uzgadniania celów (41)
- Partnerzy (41)
- Jasny start (42)
- Podejmowanie decyzji przez grupę (42)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 4.2. E-mail zapoczątkowujący projekt (43)
- Podstawowe zasady (44)
- Słuchanie moderacyjne (45)
- Zrozumienie konsensusu (46)
- Zgodni i gotowi (46)
5. Uruchom projekt (47)
- Przygotowanie (48)
- Załóż projekt (48)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.1. Lista przygotowań do projektu (48)
- Dopilnuj, aby wszyscy się rozumieli (50)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.2. Plan zarządzania projektem (50)
- Planowanie (54)
- Harmonogramy (54)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.3. Szczegółowy harmonogram (57)
- Budżet (57)
- Praca (58)
- Raporty statusu (58)
- Kamienie milowe i cotygodniowe narady (59)
- Biegnij, projekcie, biegnij (60)
III. KOP I WYGARNIAJ
6. Zrozum swoje środowisko biznesowe (65)
- Dochodź przyczyn (66)
- Czynniki wewnętrzne (66)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.1. Makieta modelu biznesowego (67)
- Czynniki zewnętrzne (70)
- Zgromadź informacje (72)
- Rozmowy z interesariuszami (72)
- Planowanie rozmów (72)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.2. Przewodnik do rozmowy z interesariuszem (73)
- Porządkowanie wywiadu (73)
- Przeprowadzanie wywiadów (74)
- Przegląd dokumentacji (75)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.3. Zeszyt odkrywczych spostrzeżeń (77)
- Otwarty na biznes (77)
7. Poznaj swoich odbiorców i użytkowników (79)
- Co chcesz wiedzieć i zrozumieć? (80)
- Badania rynku a badania użytkowników (80)
- Pytania i luki (82)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 7.1. Macierz zrozumienia użytkownika (83)
- Twoje podejście do badań użytkownika (84)
- Ocena apetytu (84)
- Proponowanie podejścia (85)
- Przeprowadzanie badań (86)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 7.2. Zadania na warsztat badania użytkowników (90)
- Miło was poznać, użytkownicy (91)
8. Zapoznaj się ze swoim przekazem (93)
- Krajobraz treści (94)
- Zrób listę (94)
- Udokumentuj szczegóły (96)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 8.1. Lista krajobrazu treści (97)
- Zwizualizuj ekosystem (98)
- Migawki materiałów (99)
- Wykazy (101)
- Audyty treści (103)
- Mapy treści (105)
- Testy użytkownika (106)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 8.2. Przykładowe testy użytkownika (108)
- Rzetelność przekazu (108)
9. Przyjrzyj się, jak planowana i wykonywana jest praca (109)
- Problemy z rolami i odpowiedzialnością (110)
- Jakich problemów wypatrywać? (110)
- Jak diagnozować i dokumentować problemy? (113)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 9.1. Arkusz czasu pracy (114)
- Problemy z planowaniem i procesem (114)
- Jakich problemów wypatrywać? (115)
- Jak odkrywać i dokumentować problemy? (116)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 9.2. Ćwiczenia na warsztaty planowania i procesów (117)
- Planowanie, ludzie, procesy: sprawdzenie (119)
10. Złóż to wszystko w jedną całość (121)
- Przygotowanie uzgodnionej wizji strategii (122)
- Uporządkuj swoje odkrycia pod kątem klarowności i możliwości podjęcia działania (123)
- Analizuj i wyciągaj wnioski (128)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 10.1. Uzgodniona wizja strategii. Dokument wstępny (128)
- Dochodzenie do części strategicznej (130)
- Diagnoza: mamy to! (131)
IV. SFORMUŁUJ SWOJĄ STRATEGIĘ
11. Stwórz kompas przekazu (135)
- Typy projektów (136)
- Funkcja (136)
- Platforma (137)
- Podzbiór (138)
- Deklaracja podstawowej strategii (138)
- Jak wygląda deklaracja podstawowej strategii? (139)
- Jak sformułować deklarację podstawowej strategii? (141)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 11.1. Deklaracja podstawowej strategii Mad Lib (142)
- Ramy przekazu (143)
- Jak wyglądają ramy przekazu? (143)
- Jak opracować ramy przekazu? (145)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 11.2. Szablon ram przekazu (146)
- Wytycz szlak (146)
12. Zdecyduj, jak będziesz mierzył sukces (147)
- Podejmowanie decyzji, co mierzyć (148)
- Definiowanie kilku pojęć (148)
- Wybór miar (149)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.1. Prezentacja "Dane was wyzwolą" (150)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.2. Arkusz modelu heurystycznego (151)
- Łączenie wszystkiego razem (155)
- Pomiar skuteczności przekazu (156)
- Udokumentuj efektywność Twojego przekazu (156)
- Złóż sprawozdanie interesariuszom (156)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.3. Przykładowe sprawozdanie z karty wyników przekazu (157)
- Wykorzystywanie wyników pomiarów (158)
13. Zaprojektuj swoje materiały (159)
- Co rozumiem pod pojęciem projektu treści? (160)
- Priorytetyzacja (161)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.1. Szablony priorytetyzacji przekazu (163)
- Organizacja (164)
- Mapy strony (164)
- Systematyka (167)
- Prezentacja (169)
- Model rdzenia (170)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.2. Instrukcje i arkusze modelu rdzenia (172)
- Modele treści (176)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.3. Arkusz modelu treści (179)
- Specyfikacje (180)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.4. Szablony nakładki i tabeli strony (181)
- Najlepiej przygotowane plany (183)
V. WCIEL SWOJĄ STRATEGIĘ W ŻYCIE
14. Twórz materiały w oparciu o strategię (187)
- Role, odpowiedzialność i proces (188)
- Role i obowiązki (188)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 14.1. Macierz ról i obowiązków (189)
- Proces (191)
- Narzędzia pozwalające na tworzenie materiałów (194)
- Wykaz produkcji materiałów (194)
- Przewodnik stylu (195)
- Listy i formularze informacji zwrotnej (197)
- Do biegu. Gotowi. Pisz! (199)
15. Zarządzaj swoim przekazem, planuj go i aktualizuj (201)
- Cykl życia przekazu (202)
- Uprawnienia (203)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 15.1. Zestaw umiejętności stratega zarządzania treścią (204)
- Rola i odpowiedzialność władz strategicznych (204)
- Role i obowiązki władz odpowiedzialnych za implementację (205)
- Aktualizacja (206)
- Aktualizacja planowa (206)
- Aktualizacja nieplanowa (207)
- Planowanie (209)
- Planowanie produktu przekazu (209)
- Planowanie redakcyjne (212)
- Narzędzie strategii zarządzania treścią 15.2. Szablony kalendarzy redakcyjnych (214)
- Żegnaj, kolego po fachu (214)
Dodatek: Lista narzędzi (215)
Skorowidz (225)