reklama - zainteresowany?

ZarzÄ…dzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty - Helion

ZarzÄ…dzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty
Autor: Joel Spolsky
Tytuł oryginału: Joel on Software: And on Diverse and Occasionally Related Matters That Will Prove of Interest to Software Developers, Designers, and Managers, and to Those Who, Whether by Good Fortune or Ill Luck, Work with Them in Some Capacity
Tłumaczenie: Mikołaj Szczepaniak
ISBN: 83-7361-869-4
stron: 360, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-06-07
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,90 zł

Dodaj do koszyka ZarzÄ…dzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty

Tagi: Inne - Programowanie | Zarządzanie projektami IT

Poznaj skuteczne i techniki kierowania pracą zespołu programistów

  • Dowiedz siÄ™, jak przygotować specyfikacjÄ™ funkcjonalnÄ… produktu, którÄ… wszyscy odpowiednio zrozumiejÄ…
  • Stwórz możliwy do zrealizowania harmonogram prac nad projektem
  • Zbuduj zespół projektowy, zatrudniajÄ…c odpowiednich ludzi
  • PamiÄ™taj o prawach Murphy'ego

Projekty informatyczne są dość specyficznym typem projektów. Zarządzanie nimi też różni się od tradycyjnego zarządzania projektami. Informatycy to ludzie pracujący w sposób zdecydowanie odmienny od standardowo przyjętego, co z kolei sprawia, że kierowanie zespołem informatyków wymaga odpowiedniego podejścia. Metody zarządzania projektami zaczerpnięte z innych branż często nie sprawdzają się przy projektach IT. Na szczęście metody skutecznego zarządzania projektami informatycznymi naprawdę istnieją. Poznanie ich jest niezbędne do tego, aby kierowany przez Ciebie projekt zakończył się w terminie i zmieścił w wyznaczonym budżecie.

"Zarządzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty" to zbiór zasad zarządzania projektami IT spisanych przez programistę, którego niespodziewanie mianowano kierownikiem projektu. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak zbudować skutecznie działający zespół programistów, jak stworzyć realny harmonogram prac i pisać specyfikacje, które rzeczywiście okażą się przydatne. Przekonasz się, że stosowanie gotowych rozwiązań dostępnych w internecie nie zawsze zdaje egzamin, i nauczysz się, jak ważne jest testowanie kodu na każdym etapie projektu. Przeczytasz o strategii tworzenia oprogramowania i dowiesz się, dlaczego pozornie skazane na sukces projekty IT upadają.

  • 12 zasad skutecznego zarzÄ…dzania projektami IT
  • Tworzenie użytecznych specyfikacji funkcjonalnych
  • Planowanie harmonogramu realizacji projektu
  • Testowanie i usuwanie bÅ‚Ä™dów
  • Tajniki skutecznej rekrutacji
  • Korzystanie z rozwiÄ…zaÅ„ open source
  • Dobór odpowiedniej technologii

Naucz się skutecznie zarządzać projektami,
w których dotychczas brałeś udział jako programista.

Dodaj do koszyka ZarzÄ…dzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka ZarzÄ…dzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty

Spis treści

Zarządzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty -- spis treści

  • O Autorze (9)
  • Wprowadzenie (11)

Część I Bity i bajty: praktyczne elementy programowania (15)

  • RozdziaÅ‚ 1. Wybór jÄ™zyka programowania (17)
  • RozdziaÅ‚ 2. Powrót do podstaw (19)
  • RozdziaÅ‚ 3. Test Joela: 12 kroków ku lepszemu oprogramowaniu (29)
  • RozdziaÅ‚ 4. Absolutne minimum na temat formatu Unicode i innych systemów kodowania znaków, które nie może być obce żadnemu programiÅ›cie (bez wyjÄ…tku!) (43)
  • RozdziaÅ‚ 5. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 1: Po co to wszystko? (55)
  • RozdziaÅ‚ 6. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 2: Czym wÅ‚aÅ›ciwie jest specyfikacja? (63)
  • RozdziaÅ‚ 7. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 3: Ale... jak? (73)
  • RozdziaÅ‚ 8. Niegroźne specyfikacje funkcjonalne. Część 4: Wskazówki (77)
  • RozdziaÅ‚ 9. Niegroźne harmonogramy tworzenia oprogramowania (85)
  • RozdziaÅ‚ 10. Codzienne kompilacje sÄ… Twoimi sprzymierzeÅ„cami (97)
  • RozdziaÅ‚ 11. BezwzglÄ™dne usuwanie bÅ‚Ä™dów (103)
  • RozdziaÅ‚ 12. Pięć Å›wiatów (109)
  • RozdziaÅ‚ 13. Przygotowywanie papierowych prototypów (117)
  • RozdziaÅ‚ 14. Nie pozwól, aby astronauci architektur decydowali o Twoich projektach (119)
  • RozdziaÅ‚ 15. Ognia i naprzód (123)
  • RozdziaÅ‚ 16. RzemiosÅ‚o (127)
  • RozdziaÅ‚ 17. Trzy bÅ‚Ä™dne opinie w Å›wiecie informatyki (133)
  • RozdziaÅ‚ 18. Dwukulturowość (139)
  • RozdziaÅ‚ 19. Zbieraj od użytkowników raporty o bÅ‚Ä™dach - rób to automatycznie! (147)

Część II Zarządzanie zespołem programistów (157)

  • RozdziaÅ‚ 20. Partyzancki poradnik rekrutacji (159)
  • RozdziaÅ‚ 21. Szkodliwy wpÅ‚yw "motywujÄ…cego" systemu kar i nagród (173)
  • RozdziaÅ‚ 22. Pięć wymówek, z powodu których nie korzystamy z pomocy testerów (177)
  • RozdziaÅ‚ 23. Szkodliwe skutki przeÅ‚Ä…czania zadaÅ„ rozdzielonych pomiÄ™dzy pracowników (185)
  • RozdziaÅ‚ 24. Rzeczy, których nigdy nie należy robić: część pierwsza (189)
  • RozdziaÅ‚ 25. Sekret góry lodowej: rozwiÄ…zanie (195)
  • RozdziaÅ‚ 26. Prawo Nieszczelnych Abstrakcji (203)
  • RozdziaÅ‚ 27. Lord Palmerston o programowaniu (209)
  • RozdziaÅ‚ 28. Mierniki (217)

Część III Być jak Joel: Przypadkowo wybrane opinie na nieprzypadkowe tematy (219)

  • RozdziaÅ‚ 29. Rick Chapman w poszukiwaniu gÅ‚upoty (221)
  • RozdziaÅ‚ 30. Czym zajmujÄ… siÄ™ psy w tym kraju? (225)
  • RozdziaÅ‚ 31. Realizacja zadaÅ„ z perspektywy poczÄ…tkujÄ…cego programisty (231)
  • RozdziaÅ‚ 32. Dwie historie (237)
  • RozdziaÅ‚ 33. McDonald's kontra The Naked Chef (243)
  • RozdziaÅ‚ 34. Nic nie jest tak proste, na jakie wyglÄ…da (249)
  • RozdziaÅ‚ 35. W obronie syndromu NIH (253)
  • RozdziaÅ‚ 36. Pierwszy list w sprawie strategii: Ben & Jerry kontra Amazon (257)
  • RozdziaÅ‚ 37. Drugi list w sprawie strategii: problem jajka i kury (267)
  • RozdziaÅ‚ 38. Trzeci list w sprawie strategii: wróćmy do podstaw! (275)
  • RozdziaÅ‚ 39. Czwarty list w sprawie strategii: Bloatware i mit 80-20 (281)
  • RozdziaÅ‚ 40. PiÄ…ty list w sprawie strategii: ekonomia otwartego dostÄ™pu do kodu źródÅ‚owego (285)
  • RozdziaÅ‚ 41. TydzieÅ„ szaleÅ„stwa prawa Murphy'ego (295)
  • RozdziaÅ‚ 42. Jak Microsoft przegraÅ‚ wojnÄ™ na interfejsy API (299)

Część IV Przydługi komentarz na temat technologii .NET (315)

  • RozdziaÅ‚ 43. Microsoft oszalaÅ‚ (317)
  • RozdziaÅ‚ 44. Nasza strategia .NET (323)
  • RozdziaÅ‚ 45. Przepraszam szanownego pana, mogÄ™ prosić o program Å‚Ä…czÄ…cy? (327)

Dodatki (331)

  • Dodatek A Najlepsze pytania do Joela (333)
  • Skorowidz (347)

    Dodaj do koszyka ZarzÄ…dzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.