reklama - zainteresowany?

Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych - Helion

Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych
Autor: Amir Shevat
Tytuł oryginału: Designing Bots: Creating Conversational Experiences
Tłumaczenie: Konrad Matuk
ISBN: 978-83-283-4672-7
stron: 296, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2018-11-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Dodaj do koszyka Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych

Tagi: Inne | Inne - Programowanie | Prezenty dla Niego | Techniki programowania

Bot jest nowatorskim interfejsem użytkownika, dzięki któremu można komunikować się z aplikacją w naturalny i intuicyjny sposób. Eksperci przewidują, że wkrótce interfejs konwersacyjny będzie standardowym wyposażeniem aplikacji. Niemniej projektowanie botów jest złożonym zagadnieniem. Trzeba wiedzieć, kiedy je zastosować i jak zapewnić odpowiednią efektywność temu rozwiązaniu. Podczas tworzenia bota należy rozważyć wiele opcji, opracować skuteczny proces komunikacji, wyznaczyć różne przebiegi konwersacji, a także zdefiniować osobowość bota i znaleźć równowagę pomiędzy bogactwem opcji sterowania a ilością tekstu.

Dzięki tej książce łatwiej zrozumiesz naturę botów i nauczysz się je projektować. Zamieszczono tu wiele informacji o pracy projektantów i programistów botów. Poza zagadnieniami teoretycznymi znajdziesz tu także sporo praktycznej wiedzy, wzbogaconej rzeczywistymi przykładami budowania użytecznych botów. Nauczysz się projektowania konwersacyjnych interfejsów użytkownika, poznasz zagadnienia związane z dystrybucją, marketingiem, architekturą i czerpaniem dochodów z takiej działalności. Nie zabrakło także informacji o perspektywach tej branży, o platformach botów i rozwoju rynku botów. Jest to lektura obowiązkowa dla projektantów aplikacji i menedżerów produktu, którzy rozważają wdrożenie tego rodzaju interfejsu w swoich rozwiązaniach!

Dzięki tej książce poznasz:

  • różne zastosowania botów i dowiesz się, czym jest marka, osobowość, konwersacja
  • budowę bota i zasady projektowania jego poszczególnych elementów
  • wszystkie etapy tworzenia bota konsumenckiego i biznesowego
  • dobre praktyki i nieoczywiste zasady projektowania interfejsów konwersacyjnych
  • techniki tworzenia i testowania prototypu bota

Bot - interaktywność w nowym wymiarze!

Dodaj do koszyka Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych

 

Osoby które kupowały "Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych", wybierały także:

  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku
  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Lean dla bystrzaków. Wydanie II
  • Gra bez końca

Dodaj do koszyka Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych

Spis treści

Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych -- spis treści

 

Wstęp 11

 

1. Czym są boty? 15

  • A więc czym są boty? 16
  • Rewolucja technologii botów i jej rozwój 18
  • Etapy wprowadzania botów 20
  • Nie wszystkie boty są takie same 21
  • Podsumowanie 21

2. Typy botów 23

  • Boty osobiste a boty zespołowe 23
  • Superboty a boty o określonej domenie 24
  • Boty biznesowe a boty konsumenckie 26
  • Boty głosowe i boty tekstowe 28
  • Sieć nowych botów a integracja z wykorzystaniem utworzonych wcześniej systemów 30
  • Podsumowanie 31

3. Najważniejsze platformy 33

  • Slack - platforma botów biznesowych 33
  • Facebook Messenger - platforma botów konsumenckich 34
  • Alexa - platforma bota głosowego 34
  • Kik - platforma botów dla nastolatków 35
  • Platformy stopniowo odchodzące do lamusa 35
  • Jak wybrać odpowiednią platformę? 36
  • Podsumowanie 40

4. Najważniejsze zastosowania 41

  • Konwersacyjny interfejs sprzedaży 41
  • Boty biznesowe 42
  • Wydajność i trenowanie 43
  • Boty odpowiedzialne za powiadomienia 44
  • Boty kierujące do odpowiedniego człowieka 45
  • Boty obsługi klienta i boty odpowiadające na typowe pytania 46
  • Integracja usług z botami 46
  • Boty obsługujące gry i usługi rozrywkowe 47
  • Boty reprezentujące markę 48
  • Podsumowanie 49

5. Anatomia bota 51

  • Składniki bota 51
  • Główne cele i funkcje bota 55
  • Podsumowanie 57

6. Budowanie świadomości marki, osobowość i zaangażowanie czynnika ludzkiego 59

  • Budowanie świadomości marki 59
  • Osobowość 65
  • Interwencja człowieka 71
  • Podsumowanie 75

7. Sztuczna inteligencja 77

  • Rozumienie języka naturalnego 78
  • Zarządzanie rozmową 79
  • Rozpoznawanie obrazu 80
  • Przewidywanie 81
  • Analiza sentymentu 82
  • Kiedy należy korzystać ze sztucznej inteligencji? 83
  • Rezygnacja ze sztucznej inteligencji 83
  • Podsumowanie 84

8. Rozmowa 85

  • Powitanie 86
  • Tworzenie skryptów funkcji 93
  • Dekoratory 107
  • Przygotowywanie użytkownika do przekazywania odpowiednich informacji 112
  • Potwierdzanie 113
  • Konsekwencja 116
  • Wzajemność 117
  • Interakcje zespołowe i prywatne 120
  • Obsługa błędów 124
  • Pomoc i informacje zwrotne 129
  • Podsumowanie 131

9. Bogate interakcje 133

  • Pliki 133
  • Dźwięk 135
  • Materiały wideo 135
  • Obrazy 137
  • Przyciski 140
  • Szablony 152
  • Łącza 158
  • Emotikony 161
  • Sygnalizowanie pisania wiadomości 163
  • Menu podręczne 163
  • Polecenia rozpoczynające się od ukośnika 164
  • Widok strony internetowej 166
  • Połączenie wszystkiego w całość 167
  • Podsumowanie 168

10. Kontekst i pamięć 169

  • Amnezja bota 169
  • Kontekst 171
  • Pamięć 177
  • Podsumowanie 178

11. Dystrybucja i instalowanie botów 179

  • Katalogi botów 179
  • Proces weryfikacji botów 182
  • Linki kierujące bezpośrednio do instalacji 182
  • Kody QR 183
  • @Wzmianki 184
  • Kierowanie użytkowników do innych botów 185
  • Podsumowanie 185

12. Metody angażowania 187

  • Pierwsze wrażenie 188
  • Rzeczy, o których należy pamiętać, projektując kolejne interakcje 192
  • Podsumowanie 194

13. Monetyzacja 195

  • Subskrypcja 195
  • Wyświetlanie reklam 197
  • Dane - analityka i badanie rynku 198
  • Sprzedawanie towarów i usług 199
  • Opłaty za odwołania 200
  • Promocja marki 201
  • Kiedy powinno się zacząć pobierać opłaty od użytkowników? 203
  • Podsumowanie 204

14. Ogólny zarys procesu projektowania 205

  • Kroki 205
  • Narzędzia 206

15. Definiowanie i analiza zastosowań 207

  • Podstawowa analiza 209
  • Analiza rozwiązań 212

16. Tworzenie skryptów konwersacji 215

  • Szkicowanie przepływów 215
  • Mapowanie intencji 221
  • Mapowanie encji 222
  • Tworzenie skryptów przykładowych wypowiedzi bota 222

17. Projektowanie i testowanie 235

  • Projektowanie bota VacationBot pracującego w komunikatorze Messenger za pomocą aplikacji Botsociety 235
  • Projektowanie bota PTOBot pracującego w środowisku Slack za pomocą aplikacji Walkie 242
  • Testowanie przez użytkowników 256

18. Ogólny zarys procesu budowy bota 263

  • Architektura bota 263
  • Technologie budowania botów 264
  • Wybór właściwych narzędzi 270

19. Analityka i ciągłe ulepszanie bota 273

  • Jak działa analityka botów? 273
  • Analiza dzienników 275
  • Raporty generowane przez narzędzia analityczne 275
  • Ciągły rozwój 280

20. Na koniec świata i jeszcze dalej! 283

  • Przewidywane trendy platform botów 283
  • Przyszłe trendy w świecie botów 285
  • Czy boty i sztuczna inteligencja zniszczą świat? 289
  • Wszechobecność botów 289

Skorowidz 291

Dodaj do koszyka Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.