Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych - Helion
Tytuł oryginału: Designing Bots: Creating Conversational Experiences
Tłumaczenie: Konrad Matuk
ISBN: 978-83-283-4673-4
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2018-11-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,49 zł (poprzednio: 58,98 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,49 zł)
Bot jest nowatorskim interfejsem użytkownika, dzięki któremu można komunikować się z aplikacją w naturalny i intuicyjny sposób. Eksperci przewidują, że wkrótce interfejs konwersacyjny będzie standardowym wyposażeniem aplikacji. Niemniej projektowanie botów jest złożonym zagadnieniem. Trzeba wiedzieć, kiedy je zastosować i jak zapewnić odpowiednią efektywność temu rozwiązaniu. Podczas tworzenia bota należy rozważyć wiele opcji, opracować skuteczny proces komunikacji, wyznaczyć różne przebiegi konwersacji, a także zdefiniować osobowość bota i znaleźć równowagę pomiędzy bogactwem opcji sterowania a ilością tekstu.
Dzięki tej książce łatwiej zrozumiesz naturę botów i nauczysz się je projektować. Zamieszczono tu wiele informacji o pracy projektantów i programistów botów. Poza zagadnieniami teoretycznymi znajdziesz tu także sporo praktycznej wiedzy, wzbogaconej rzeczywistymi przykładami budowania użytecznych botów. Nauczysz się projektowania konwersacyjnych interfejsów użytkownika, poznasz zagadnienia związane z dystrybucją, marketingiem, architekturą i czerpaniem dochodów z takiej działalności. Nie zabrakło także informacji o perspektywach tej branży, o platformach botów i rozwoju rynku botów. Jest to lektura obowiązkowa dla projektantów aplikacji i menedżerów produktu, którzy rozważają wdrożenie tego rodzaju interfejsu w swoich rozwiązaniach!
Dzięki tej książce poznasz:
- różne zastosowania botów i dowiesz się, czym jest marka, osobowość, konwersacja
- budowę bota i zasady projektowania jego poszczególnych elementów
- wszystkie etapy tworzenia bota konsumenckiego i biznesowego
- dobre praktyki i nieoczywiste zasady projektowania interfejsów konwersacyjnych
- techniki tworzenia i testowania prototypu bota
Bot - interaktywność w nowym wymiarze!
Osoby które kupowały "Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych eBook -- spis treści
Wstęp 11
1. Czym są boty? 15
- A więc czym są boty? 16
- Rewolucja technologii botów i jej rozwój 18
- Etapy wprowadzania botów 20
- Nie wszystkie boty są takie same 21
- Podsumowanie 21
2. Typy botów 23
- Boty osobiste a boty zespołowe 23
- Superboty a boty o określonej domenie 24
- Boty biznesowe a boty konsumenckie 26
- Boty głosowe i boty tekstowe 28
- Sieć nowych botów a integracja z wykorzystaniem utworzonych wcześniej systemów 30
- Podsumowanie 31
3. Najważniejsze platformy 33
- Slack - platforma botów biznesowych 33
- Facebook Messenger - platforma botów konsumenckich 34
- Alexa - platforma bota głosowego 34
- Kik - platforma botów dla nastolatków 35
- Platformy stopniowo odchodzące do lamusa 35
- Jak wybrać odpowiednią platformę? 36
- Podsumowanie 40
4. Najważniejsze zastosowania 41
- Konwersacyjny interfejs sprzedaży 41
- Boty biznesowe 42
- Wydajność i trenowanie 43
- Boty odpowiedzialne za powiadomienia 44
- Boty kierujące do odpowiedniego człowieka 45
- Boty obsługi klienta i boty odpowiadające na typowe pytania 46
- Integracja usług z botami 46
- Boty obsługujące gry i usługi rozrywkowe 47
- Boty reprezentujące markę 48
- Podsumowanie 49
5. Anatomia bota 51
- Składniki bota 51
- Główne cele i funkcje bota 55
- Podsumowanie 57
6. Budowanie świadomości marki, osobowość i zaangażowanie czynnika ludzkiego 59
- Budowanie świadomości marki 59
- Osobowość 65
- Interwencja człowieka 71
- Podsumowanie 75
7. Sztuczna inteligencja 77
- Rozumienie języka naturalnego 78
- Zarządzanie rozmową 79
- Rozpoznawanie obrazu 80
- Przewidywanie 81
- Analiza sentymentu 82
- Kiedy należy korzystać ze sztucznej inteligencji? 83
- Rezygnacja ze sztucznej inteligencji 83
- Podsumowanie 84
8. Rozmowa 85
- Powitanie 86
- Tworzenie skryptów funkcji 93
- Dekoratory 107
- Przygotowywanie użytkownika do przekazywania odpowiednich informacji 112
- Potwierdzanie 113
- Konsekwencja 116
- Wzajemność 117
- Interakcje zespołowe i prywatne 120
- Obsługa błędów 124
- Pomoc i informacje zwrotne 129
- Podsumowanie 131
9. Bogate interakcje 133
- Pliki 133
- Dźwięk 135
- Materiały wideo 135
- Obrazy 137
- Przyciski 140
- Szablony 152
- Łącza 158
- Emotikony 161
- Sygnalizowanie pisania wiadomości 163
- Menu podręczne 163
- Polecenia rozpoczynające się od ukośnika 164
- Widok strony internetowej 166
- Połączenie wszystkiego w całość 167
- Podsumowanie 168
10. Kontekst i pamięć 169
- Amnezja bota 169
- Kontekst 171
- Pamięć 177
- Podsumowanie 178
11. Dystrybucja i instalowanie botów 179
- Katalogi botów 179
- Proces weryfikacji botów 182
- Linki kierujące bezpośrednio do instalacji 182
- Kody QR 183
- @Wzmianki 184
- Kierowanie użytkowników do innych botów 185
- Podsumowanie 185
12. Metody angażowania 187
- Pierwsze wrażenie 188
- Rzeczy, o których należy pamiętać, projektując kolejne interakcje 192
- Podsumowanie 194
13. Monetyzacja 195
- Subskrypcja 195
- Wyświetlanie reklam 197
- Dane - analityka i badanie rynku 198
- Sprzedawanie towarów i usług 199
- Opłaty za odwołania 200
- Promocja marki 201
- Kiedy powinno się zacząć pobierać opłaty od użytkowników? 203
- Podsumowanie 204
14. Ogólny zarys procesu projektowania 205
- Kroki 205
- Narzędzia 206
15. Definiowanie i analiza zastosowań 207
- Podstawowa analiza 209
- Analiza rozwiązań 212
16. Tworzenie skryptów konwersacji 215
- Szkicowanie przepływów 215
- Mapowanie intencji 221
- Mapowanie encji 222
- Tworzenie skryptów przykładowych wypowiedzi bota 222
17. Projektowanie i testowanie 235
- Projektowanie bota VacationBot pracującego w komunikatorze Messenger za pomocą aplikacji Botsociety 235
- Projektowanie bota PTOBot pracującego w środowisku Slack za pomocą aplikacji Walkie 242
- Testowanie przez użytkowników 256
18. Ogólny zarys procesu budowy bota 263
- Architektura bota 263
- Technologie budowania botów 264
- Wybór właściwych narzędzi 270
19. Analityka i ciągłe ulepszanie bota 273
- Jak działa analityka botów? 273
- Analiza dzienników 275
- Raporty generowane przez narzędzia analityczne 275
- Ciągły rozwój 280
20. Na koniec świata i jeszcze dalej! 283
- Przewidywane trendy platform botów 283
- Przyszłe trendy w świecie botów 285
- Czy boty i sztuczna inteligencja zniszczą świat? 289
- Wszechobecność botów 289
Skorowidz 291