reklama - zainteresowany?

Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika - Helion

Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika
Autor: Steven F. Daniel
Tytuł oryginału: Mastering Xamarin UI Development
Tłumaczenie: Łukasz Piwko
ISBN: 978-83-283-3948-4
stron: 360, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2017-12-15
Księgarnia: Helion

Cena książki: 67,00 zł

Dodaj do koszyka Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika

Tagi: Android | C# - Programowanie | Inne - Programowanie

Platforma Xamarin jest wszechstronnym, nowoczesnym narzędziem do budowania aplikacji działających w wielu systemach. Pozwala na pisanie kodu w języku C# i ułatwia tworzenie niestandardowych widoków, układów i kontrolek. Interfejsy graficzne tworzone w Xamarin urzekają swoją estetyką. Platformy Xamarin i Xamarin.Forms zdobywają coraz większą popularność i właściwie stają się standardową technologią pisania oprogramowania na urządzenia mobilne.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak zaimplementować struktury i układy interfejsu użytkownika, a także jak tworzyć własne elementy i pisać służące do ich obsługi skrypty C#. Poznasz architekturę MVVM i nauczysz się jej implementacji w swoich aplikacjach. Zrozumiesz trudniejsze zagadnienia, takie jak włączanie do aplikacji funkcji specyficznych dla danej platformy mobilnej, współpraca z usługami Microsoft Azure App, korzystanie z pakietu SDK Facebooka oraz obsługa zewnętrznych bibliotek, takich jak Razor. Dowiesz się też, jak zaimplementować kluczowe techniki wiązania danych i efektów wizualnych w interfejsach użytkownika za pomocą własnych rendererów i interfejsu API PlatformEffects.

W książce między innymi:

  • Model aplikacji w postaci klas C#
  • Wzorzec MVVM i implementacja architektury zgodnej z tym wzorcem
  • Funkcje zależne od lokalizacji
  • Komponenty współpracujące z bazą SQLite
  • Testy aplikacji za pomocą narzędzi NUnit i UITest

Oto Xamarin: funkcjonalność, elastyczność, niezależność od platformy!


Steven F. Daniel jest prezesem australijskiej firmy programistycznej GENIESOFT STUDIOS. Od niemal 20 lat tworzy oprogramowanie na komputery PC i urządzenia mobilne. Jest znany z tego, że chętnie się dzieli swoim bogatym doświadczeniem z programistami, a środowisko Xamarin to jedno z jego ulubionych narzędzi. Daniel należy do SQLSIG (SQL Server Special Interest Group), Melbourne CocoaHeads i Java Community.

Dodaj do koszyka Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika

Spis treści

Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika -- spis treści

  • Podziękowania
  • Zespół wydania oryginalnego
  • O autorze
  • O recenzentach
  • Wstęp
    • Zawartość książki
    • Co jest potrzebne
    • Adresaci książki
    • Konwencje typograficzne
    • Przykłady kodu do pobrania
  • Rozdział 1. Tworzenie macierzystej aplikacji TrackMyWalks
    • Tworzenie rozwiązania TrackMyWalks
      • Aktualizowanie pakietów rozwiązania TrackMyWalks
    • Tworzenie modelu TrackMyWalks
    • Tworzenie strony głównej prezentacji szlaków
    • Tworzenie strony treści nowego wpisu
    • Strona opisu szlaku
      • Dodawanie pakietu NuGet Xamarin.Forms.Maps
    • Tworzenie strony treści DistanceTravelledPage
    • Tworzenie strony ekranu startowego
      • Modyfikacja klasy App Xamarin.Forms
    • Różnice między Xamarin Studio i Visual Studio
    • Uruchamianie aplikacji TrackMyWalks w symulatorze
    • Podsumowanie
  • Rozdział 2. MVVM i wiązanie danych
    • Wzorzec architekturalny MVVM
    • Implementowanie modeli widoków MVVM w aplikacji
    • Tworzenie klasy WalkBaseViewModel
    • Implementowanie klasy WalksPageViewModel
      • Przystosowywanie strony głównej szlaków do modelu MVVM
    • Implementowanie modelu widoku strony wprowadzania nowego wpisu
      • Przystosowywanie strony WalksEntryPage do modelu MVVM
    • Implementowanie modelu widoku strony szlaku
      • Przystosowywanie strony WalksTrailPage do modelu MVVM
    • Implementowanie modelu DistanceTravelledViewModel
      • Przystosowywanie strony DistanceTravelledPage do modelu MVVM
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Nawigacja po modelu MVVM według Xamarin.Forms
    • Interfejs API nawigacji Xamarin.Forms
    • Różnice między nawigacją i modelami widoków
    • Implementowanie usługi nawigacji
      • Tworzenie interfejsu usługi nawigacji
      • Tworzenie usługi nawigacji pośród modeli widoków
      • Przystosowywanie modelu WalkBaseViewModel do korzystania z usługi nawigacji
      • Modyfikowanie modelu widoku strony głównej szlaków i usługi nawigacji
      • Dostosowywanie strony głównej szlaków do korzystania ze zmienionego modelu widoku
      • Modyfikowanie modelu widoku strony dodawania wpisów i usługi nawigacji
      • Dostosowywanie strony WalksEntryPage do zmienionego modelu widoku
      • Modyfikowanie modelu widoku strony szlaku i usługi nawigacji
      • Przystosowywanie strony WalksTrailPage do korzystania ze zmienionego modelu widoku
      • Modyfikowanie modelu widoku przebytego dystansu i usługi nawigacji
      • Przystosowywanie strony DistanceTravelledPage do korzystania z odnowionego modelu widoku
      • Dostosowywanie klasy Xamarin.Forms.App do korzystania z usługi nawigacji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Funkcje dotyczące lokalizacji
    • Tworzenie i używanie usług specyficznych dla konkretnej platformy
      • Tworzenie interfejsu usługi lokalizacji dla aplikacji TrackMyWalks
      • Klasa usługi lokalizacji dla platformy Android
      • Klasa usługi lokalizacji dla platformy iOS
      • Włączanie aktualizacji w tle i sprawdzanie aktualnej pozycji użytkownika
      • Dostosowywanie klasy WalkEntryViewModel do współpracy z usługą lokalizacji
      • Dostosowywanie klasy DistanceTravelledViewModel do usługi lokalizacyjnej
      • Rejestrowanie modeli widoków na stronie SplashPage
      • Integrowanie klasy MainActivity z Xamarin.Forms.Maps
      • Dodawanie do klasy Xamarin.Forms.App funkcji specyficznych dla platform
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Regulacja parametrów interfejsu użytkownika
    • Tworzenie klasy DataTemplate dla aplikacji TrackMyWalks
      • Wykorzystywanie szablonu danych na stronie głównej
    • Tworzenie elementu wyboru opcji dla platformy iOS
    • Tworzenie renderera dla własnej kontrolki dla platformy iOS
      • Stosowanie własnego elementu wyboru opcji na stronie WalksEntryPage
    • Tworzenie efektów dla systemu iOS za pomocą API Effects
    • Tworzenie efektów dla platformy Android za pomocą interfejsu API Effects
    • Implementowanie konwerterów wartości w aplikacji TrackMyWalks
      • Wykorzystywanie konwertera w klasie WalkBaseViewModel
      • Wykorzystywanie konwertera logicznego w modelu WalksPageViewModel
      • Dostosowywanie strony głównej do zmienionego modelu widoku
      • Stosowanie zmienionego modelu widoku na stronie WalksTrailPage
      • Wykorzystywanie zmienionego modelu widoku na stronie DistanceTravelledPage
      • Wykorzystywanie efektów platformy w klasie WalkCellDataTemplate
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Szablony Razor
    • Podstawy biblioteki Razor
    • Tworzenie i implementowanie szablonów Razor w Xamarin Studio
      • Dodawanie pakietu SQLite.Net do rozwiązania BookLibrary
    • Tworzenie i implementowanie opakowania bazy danych książek
    • Tworzenie i implementowanie opakowania bazy danych aplikacji BookLibrary
    • Tworzenie i implementowanie strony głównej listy książek
    • Tworzenie i implementowanie szablonu BookLibraryAdd
    • Tworzenie i implementowanie szablonu BookLibraryEdit
    • Tworzenie i implementowanie klasy WebViewController
      • Rozbudowa arkusza stylów biblioteki książek
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. API Data Access i usługi aplikacji Microsoft Azure
    • Rejestracja aplikacji TrackMyWalks w Microsoft Azure
      • Dodawanie pakietu NuGet Json.Net do aplikacji TrackMyWalks
      • Dodawanie pakietu NuGet HttpClient do aplikacji TrackMyWalks
      • Wykorzystywanie biblioteki Json.Net w modelu WalkEntries
    • Tworzenie klasy usługi sieciowej HTTP dla aplikacji TrackMyWalks
    • Tworzenie API DataService dla aplikacji TrackMyWalks
    • Tworzenie klasy API DataService dla aplikacji TrackMyWalks
      • Zmiany w klasie WalkBaseViewModel, aby móc korzystać z API DataService
      • Dostosowywanie klasy WalkEntryViewModel do interfejsu DataService
      • Dostosowywanie klasy WalksPageViewModel do API DataService
      • Dostosowywanie strony WalksPage do nowego modelu widoku
      • Dostosowywanie klasy elementu wyboru opcji do platformy iOS
      • Dostosowywanie strony WalksEntryPage do nowego elementu wyboru opcji
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Uspołecznianie aplikacji, czyli jak korzystać z API Facebooka
    • Rejestracja aplikacji TrackMyWalks na Facebooku
      • Dodawanie pakietu Xamarin.Auth do aplikacji TrackMyWalks
      • Dodawanie biblioteki SDK Facebooka do aplikacji TrackMyWalks
    • Tworzenie modelu użytkownika Facebooka w aplikacji TrackMyWalks
      • Tworzenie klasy FacebookCredentials w aplikacji TrackMyWalks
      • Logowanie do aplikacji TrackMyWalks za pomocą Facebooka
      • Tworzenie klasy logowania na Facebooku w aplikacji TrackMyWalks (iOS)
    • Dostosowywanie interfejsu NavigationService do aplikacji TrackMyWalks
      • Dostosowywanie klasy NavigationService do aplikacji TrackMyWalks
    • Dostosowywanie strony WalksPage do mechanizmu logowania Facebooka
      • Uzdatnianie modelu widoku WalksPage do współpracy z FacebookApiUser
      • Dostosowywanie klasy DistanceTravelledPage do aplikacji TrackMyWalks
      • Obsługa logowania na Facebooku przez klasę Xamarin.Forms App
      • Funkcjonalność Facebooka w aplikacji TrackMyWalks
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Testowanie jednostkowe aplikacji Xamarin.Forms przy użyciu środowisk NUnit i UITest
    • Tworzenie folderu rozwiązania testów jednostkowych w Xamarin Studio
    • Tworzenie projektu testów jednostkowych w Xamarin Studio
      • Dodawanie pakietu NuGet Moq do projektu testów jednostkowych
      • Dodawanie projektu TrackMyWalks do TrackMyWalks.UnitTests
      • Implementowanie klasy testowej NUnit WalksTrailViewModel
      • Implementowanie klasy testowej NUnit WalkEntryViewModel
      • Wykonywanie testów TrackMyWalks.UnitTests w Xamarin Studio
    • Tworzenie projektu testowania interfejsu użytkownika w Xamarin Studio
    • Najczęściej używane metody UITest
      • Przygotowywanie i inicjalizowanie aplikacji TrackMyWalks do testów UITest
      • Implementowanie CreateNewWalkEntry przy użyciu UITest.Framework
    • Dodawanie agenta Xamarin Test Cloud do projektu iOS
      • Dostosowywanie klasy AppDelegate do współpracy z Xamarin Test Cloud Agent
    • Testowanie aplikacji TrackMyWalks za pomocą testów UITest w Xamarin Studio
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Pakowanie i wdrażanie aplikacji Xamarin.Forms
    • Tworzenie i przygotowywanie zespołu programistów iOS
    • Tworzenie certyfikatu dla aplikacji iOS TrackMyWalks
      • Uzyskiwanie certyfikatu programistycznego iOS od firmy Apple
      • Tworzenie identyfikatora aplikacji TrackMyWalks (iOS)
    • Tworzenie profilu dostarczania aplikacji TrackMyWalks
    • Przygotowywanie aplikacji TrackMyWalks (iOS) do wysłania do weryfikacji
      • Wysyłanie aplikacji TrackMyWalks (iOS) do iTunes Connect przy użyciu Xamarin Studio
    • Podsumowanie

Dodaj do koszyka Xamarin. Tworzenie interfejsów użytkownika

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.