Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F# - Helion
Autor: Dmitri Nesteruk
Tytu艂 orygina艂u: Design Patterns in .NET Core 3: Reusable Approaches in C# and F# for Object-Oriented Software Design
ISBN: 978-83-283-8137-7
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2021-08-01
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 55,20 z艂 (poprzednio: 68,15 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-12,95 z艂)
Tytu艂 orygina艂u: Design Patterns in .NET Core 3: Reusable Approaches in C# and F# for Object-Oriented Software Design
ISBN: 978-83-283-8137-7
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2021-08-01
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 55,20 z艂 (poprzednio: 68,15 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-12,95 z艂)
Nak艂ad wyczerpany
Zobacz tak偶e:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 z艂, (8,00 z艂 -88%)
- Ruby on Rails. 膯wiczenia 18,75 z艂, (3,00 z艂 -84%)
- Przyw贸dztwo w 艣wiecie VUCA. Jak by膰 skutecznym liderem w niepewnym 艣rodowisku 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
- Scrum. O zwinnym zarz膮dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
- Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarz膮dza膰 w XXI wieku 58,64 z艂, (12,90 z艂 -78%)
Spis tre艣ci
Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F# -- spis tre艣ci
- O autorze
- O recenzencie technicznym
- Wprowadzenie
- Dla kogo jest ta ksi膮偶ka?
- O przyk艂adach kodu
- Przedmowa do drugiego wydania
- Cz臋艣膰 I. Wprowadzenie
- Rozdzia艂 1. Zasady projektowania SOLID
- Zasada pojedynczej odpowiedzialno艣ci
- Zasada otwarty-zamkni臋ty
- Zasada podstawiania Liskov
- Zasada segregacji interfejs贸w
- Parametr-obiekt
- Zasada odwracania zale偶no艣ci
- Rozdzia艂 2. Perspektywa funkcyjna
- Podstawy funkcji
- Litera艂y funkcyjne w j臋zyku C#
- Funkcje przechowywania w C#
- Litera艂y funkcyjne w j臋zyku F#
- Kompozycja
- Cechy j臋zyka zwi膮zane z paradygmatem funkcyjnym
- Cz臋艣膰 II. Wzorce kreacyjne
- Rozdzia艂 3. Budowniczy
- Scenariusz
- Prosty budowniczy
- P艂ynny budowniczy
- Komunikowanie zamiaru
- Z艂o偶ony budowniczy
- Parametry budowniczego
- Rozszerzanie budowniczego z wykorzystaniem rekurencyjnych typ贸w generycznych
- Leniwy, funkcyjny budowniczy
- Konstrukcja DSL w F#
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 4. Fabryki
- Scenariusz
- Metoda wytw贸rcza
- Asynchroniczna metoda wytw贸rcza
- Fabryka
- Fabryka wewn臋trzna
- Separacja logiczna
- Fabryka abstrakcyjna
- Fabryki-delegaty w IoC
- Fabryka funkcyjna
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 5. Prototyp
- Kopiowanie g艂臋bokie i p艂ytkie
- ICloneable to z艂y pomys艂
- G艂臋bokie kopiowanie z wykorzystaniem specjalnego interfejsu
- G艂臋bokie kopiowanie obiekt贸w
- Duplikacja za pomoc膮 konstruktora kopiuj膮cego
- Serializacja
- Fabryka prototyp贸w
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 6. Singleton
- Singleton wed艂ug konwencji
- Klasyczna implementacja
- Leniwe 艂adowanie i bezpiecze艅stwo w膮tk贸w
- K艂opoty z singletonami
- Singletony a IoC
- Monostat
- Multiton
- Leniwe 艂adowanie i bezpiecze艅stwo w膮tk贸w
- Podsumowanie
- Cz臋艣膰 III. Wzorce strukturalne
- Rozdzia艂 7. Adapter
- Scenariusz
- Adapter
- Tymczasowe stany adaptera
- Problem z generowaniem skr贸t贸w
- Adapter w艂a艣ciwo艣ci (surogat)
- Adapter generycznych warto艣ci
- Adapter a wstrzykiwanie zale偶no艣ci
- Adaptery w .NET Framework
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 8. Most
- Konwencjonalny most
- Most do dynamicznego prototypowania
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 9. Kompozyt
- Grupowanie obiekt贸w graficznych
- Sieci neuronowe
- Opakowanie kompozytu
- Specyfikacja kompozytu
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 10. Dekorator
- Niestandardowy StringBuilder
- Adapter-dekorator
- Wielokrotne dziedziczenie z wykorzystaniem interfejs贸w
- Wielokrotne dziedziczenie z domy艣lnymi sk艂adowymi interfejsu
- Dynamiczna kompozycja dekoratora
- Kompozycja dekoratora statycznego
- Dekorator funkcyjny
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 11. Fasada
- Kwadraty magiczne
- Budowa terminalu handlowego
- Zaawansowany terminal
- Gdzie jest fasada?
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 12. Py艂ek
- Nazwy u偶ytkownik贸w
- Formatowanie tekstu
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 13. Pe艂nomocnik
- Pe艂nomocnik zabezpieczaj膮cy
- Pe艂nomocnik w艂a艣ciwo艣ci
- Pe艂nomocnik warto艣ci
- Pe艂nomocnik kompozytu: SoA/AoS
- Pe艂nomocnik kompozytu z w艂a艣ciwo艣ciami przechowywanymi w tablicy
- Pe艂nomocnik wirtualny
- Pe艂nomocnik komunikacji
- Dynamiczny pe艂nomocnik do logowania
- Podsumowanie
- Cz臋艣膰 IV. Wzorce zachowa艅
- Rozdzia艂 14. 艁a艅cuch odpowiedzialno艣ci
- Scenariusz
- 艁a艅cuch metod
- 艁a艅cuch broker贸w
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 15. Polecenie
- Scenariusz
- Implementacja wzorca Polecenie
- Operacje cofania
- Polecenia z艂o偶one
- Polecenie funkcyjne
- Zapytania i rozdzielanie zapyta艅 od polece艅
- Podsumowanie
- Scenariusz
- Rozdzia艂 16. Interpreter
- Ewaluator wyra偶e艅 numerycznych
- Leksykalizacja
- Parsowanie
- Wykorzystanie leksera i parsera
- Interpreter w paradygmacie funkcyjnym
- Podsumowanie
- Ewaluator wyra偶e艅 numerycznych
- Rozdzia艂 17. Iterator
- W艂a艣ciwo艣ci wspierane przez tablice
- Stw贸rzmy iterator
- Ulepszony iterator
- Adapter iteratora
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 18. Mediator
- Chat room
- Mediator ze zdarzeniami
- Wprowadzenie do biblioteki MediatR
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 19. Memento
- Rachunek bankowy
- Cofnij i pon贸w
- Wykorzystanie wzorca Memento do interakcji z kodem niezarz膮dzanym
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 20. Pusty obiekt
- Scenariusz
- Podej艣cie natr臋tne
- Wirtualny pe艂nomocnik pustego obiektu
- Pusty obiekt
- Dynamiczny pusty obiekt
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 21. Obserwator
- S艂abe zdarzenie
- Strumienie zdarze艅
- Obserwatory w艂a艣ciwo艣ci
- Proste powiadomienie o zmianie
- Dwukierunkowe powi膮zania
- Problemy z zale偶no艣ciami
- Widoki
- Kolekcje obserwowalne
- Obserwowalne zapytania LINQ
- Subskrypcje deklaratywne w Autofac
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 22. Stan
- Przej艣cia mi臋dzy stanami zale偶ne od stanu
- Maszyna stan贸w samor贸bka
- Maszyna stan贸w na bazie instrukcji switch
- Kodowanie tranzycji za pomoc膮 wyra偶e艅 instrukcji switch
- Maszyny stan贸w z wykorzystaniem biblioteki Stateless
- Typy, akcje i ignorowanie przej艣膰
- Ponowne wej艣cie w ten sam stan
- Stany hierarchiczne
- Dodatkowe w艂asno艣ci
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 23. Strategia
- Strategia dynamiczna
- Strategia statyczna
- Strategie r贸wno艣ci i por贸wnywania
- Strategia funkcyjna
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 24. Metoda szablonowa
- Symulacja gry
- Funkcyjna odmiana Metody szablonowej
- Podsumowanie
- Rozdzia艂 25. Wizytator
- Nachalny wizytator
- Wy艣wietlacz reflektywny
- Metody rozszerze艅?
- Funkcyjny wizytator reflektywny
- Usprawnienia
- Co to jest dysponowanie?
- Wizytator dynamiczny
- Klasyczny wizytator
- Implementacja dodatkowego wizytatora
- Wizytator acykliczny
- Wizytator funkcyjny
- Podsumowanie