reklama - zainteresowany?

Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F# - Helion

Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F#
Autor: Dmitri Nesteruk
Tytu艂 orygina艂u: Design Patterns in .NET Core 3: Reusable Approaches in C# and F# for Object-Oriented Software Design
ISBN: 978-83-283-8137-7
ok艂adka: mi臋kka
Data wydania: 2021-08-01
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 55,20 z艂 (poprzednio: 68,15 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-12,95 z艂)

Nak艂ad wyczerpany

Spis tre艣ci

Wzorce projektowe w .NET Core 3. Projektowanie zorientowane obiektowo z wykorzystaniem C# i F# -- spis tre艣ci

  • O autorze
  • O recenzencie technicznym
  • Wprowadzenie
    • Dla kogo jest ta ksi膮偶ka?
    • O przyk艂adach kodu
    • Przedmowa do drugiego wydania
  • Cz臋艣膰 I. Wprowadzenie
  • Rozdzia艂 1. Zasady projektowania SOLID
    • Zasada pojedynczej odpowiedzialno艣ci
    • Zasada otwarty-zamkni臋ty
    • Zasada podstawiania Liskov
    • Zasada segregacji interfejs贸w
      • Parametr-obiekt
    • Zasada odwracania zale偶no艣ci
  • Rozdzia艂 2. Perspektywa funkcyjna
    • Podstawy funkcji
    • Litera艂y funkcyjne w j臋zyku C#
    • Funkcje przechowywania w C#
    • Litera艂y funkcyjne w j臋zyku F#
    • Kompozycja
    • Cechy j臋zyka zwi膮zane z paradygmatem funkcyjnym
  • Cz臋艣膰 II. Wzorce kreacyjne
  • Rozdzia艂 3. Budowniczy
    • Scenariusz
    • Prosty budowniczy
    • P艂ynny budowniczy
    • Komunikowanie zamiaru
    • Z艂o偶ony budowniczy
    • Parametry budowniczego
    • Rozszerzanie budowniczego z wykorzystaniem rekurencyjnych typ贸w generycznych
    • Leniwy, funkcyjny budowniczy
    • Konstrukcja DSL w F#
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 4. Fabryki
    • Scenariusz
    • Metoda wytw贸rcza
    • Asynchroniczna metoda wytw贸rcza
    • Fabryka
    • Fabryka wewn臋trzna
      • Separacja logiczna
    • Fabryka abstrakcyjna
    • Fabryki-delegaty w IoC
    • Fabryka funkcyjna
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 5. Prototyp
    • Kopiowanie g艂臋bokie i p艂ytkie
    • ICloneable to z艂y pomys艂
    • G艂臋bokie kopiowanie z wykorzystaniem specjalnego interfejsu
    • G艂臋bokie kopiowanie obiekt贸w
    • Duplikacja za pomoc膮 konstruktora kopiuj膮cego
    • Serializacja
    • Fabryka prototyp贸w
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 6. Singleton
    • Singleton wed艂ug konwencji
    • Klasyczna implementacja
      • Leniwe 艂adowanie i bezpiecze艅stwo w膮tk贸w
        • K艂opoty z singletonami
      • Singletony a IoC
        • Monostat
        • Multiton
    • Podsumowanie
  • Cz臋艣膰 III. Wzorce strukturalne
  • Rozdzia艂 7. Adapter
    • Scenariusz
    • Adapter
    • Tymczasowe stany adaptera
    • Problem z generowaniem skr贸t贸w
    • Adapter w艂a艣ciwo艣ci (surogat)
    • Adapter generycznych warto艣ci
    • Adapter a wstrzykiwanie zale偶no艣ci
    • Adaptery w .NET Framework
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 8. Most
    • Konwencjonalny most
    • Most do dynamicznego prototypowania
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 9. Kompozyt
    • Grupowanie obiekt贸w graficznych
    • Sieci neuronowe
    • Opakowanie kompozytu
    • Specyfikacja kompozytu
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 10. Dekorator
    • Niestandardowy StringBuilder
    • Adapter-dekorator
    • Wielokrotne dziedziczenie z wykorzystaniem interfejs贸w
    • Wielokrotne dziedziczenie z domy艣lnymi sk艂adowymi interfejsu
    • Dynamiczna kompozycja dekoratora
    • Kompozycja dekoratora statycznego
    • Dekorator funkcyjny
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 11. Fasada
    • Kwadraty magiczne
    • Budowa terminalu handlowego
    • Zaawansowany terminal
    • Gdzie jest fasada?
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 12. Py艂ek
    • Nazwy u偶ytkownik贸w
    • Formatowanie tekstu
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 13. Pe艂nomocnik
    • Pe艂nomocnik zabezpieczaj膮cy
    • Pe艂nomocnik w艂a艣ciwo艣ci
    • Pe艂nomocnik warto艣ci
    • Pe艂nomocnik kompozytu: SoA/AoS
    • Pe艂nomocnik kompozytu z w艂a艣ciwo艣ciami przechowywanymi w tablicy
    • Pe艂nomocnik wirtualny
    • Pe艂nomocnik komunikacji
    • Dynamiczny pe艂nomocnik do logowania
    • Podsumowanie
  • Cz臋艣膰 IV. Wzorce zachowa艅
  • Rozdzia艂 14. 艁a艅cuch odpowiedzialno艣ci
    • Scenariusz
    • 艁a艅cuch metod
    • 艁a艅cuch broker贸w
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 15. Polecenie
    • Scenariusz
      • Implementacja wzorca Polecenie
      • Operacje cofania
      • Polecenia z艂o偶one
      • Polecenie funkcyjne
      • Zapytania i rozdzielanie zapyta艅 od polece艅
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 16. Interpreter
    • Ewaluator wyra偶e艅 numerycznych
      • Leksykalizacja
      • Parsowanie
      • Wykorzystanie leksera i parsera
    • Interpreter w paradygmacie funkcyjnym
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 17. Iterator
    • W艂a艣ciwo艣ci wspierane przez tablice
    • Stw贸rzmy iterator
    • Ulepszony iterator
    • Adapter iteratora
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 18. Mediator
    • Chat room
    • Mediator ze zdarzeniami
    • Wprowadzenie do biblioteki MediatR
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 19. Memento
    • Rachunek bankowy
    • Cofnij i pon贸w
    • Wykorzystanie wzorca Memento do interakcji z kodem niezarz膮dzanym
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 20. Pusty obiekt
    • Scenariusz
    • Podej艣cie natr臋tne
      • Wirtualny pe艂nomocnik pustego obiektu
    • Pusty obiekt
    • Dynamiczny pusty obiekt
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 21. Obserwator
    • S艂abe zdarzenie
    • Strumienie zdarze艅
    • Obserwatory w艂a艣ciwo艣ci
      • Proste powiadomienie o zmianie
      • Dwukierunkowe powi膮zania
      • Problemy z zale偶no艣ciami
      • Widoki
    • Kolekcje obserwowalne
      • Obserwowalne zapytania LINQ
    • Subskrypcje deklaratywne w Autofac
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 22. Stan
    • Przej艣cia mi臋dzy stanami zale偶ne od stanu
    • Maszyna stan贸w samor贸bka
    • Maszyna stan贸w na bazie instrukcji switch
    • Kodowanie tranzycji za pomoc膮 wyra偶e艅 instrukcji switch
    • Maszyny stan贸w z wykorzystaniem biblioteki Stateless
      • Typy, akcje i ignorowanie przej艣膰
      • Ponowne wej艣cie w ten sam stan
      • Stany hierarchiczne
      • Dodatkowe w艂asno艣ci
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 23. Strategia
    • Strategia dynamiczna
    • Strategia statyczna
    • Strategie r贸wno艣ci i por贸wnywania
    • Strategia funkcyjna
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 24. Metoda szablonowa
    • Symulacja gry
    • Funkcyjna odmiana Metody szablonowej
    • Podsumowanie
  • Rozdzia艂 25. Wizytator
    • Nachalny wizytator
    • Wy艣wietlacz reflektywny
      • Metody rozszerze艅?
      • Funkcyjny wizytator reflektywny
      • Usprawnienia
    • Co to jest dysponowanie?
    • Wizytator dynamiczny
    • Klasyczny wizytator
      • Implementacja dodatkowego wizytatora
    • Wizytator acykliczny
    • Wizytator funkcyjny
    • Podsumowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.