Wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym (CATI). Działania ankieterskie w call centers - Helion
ISBN: 978-8-3808-8049-8
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-02
Księgarnia: Helion
Cena książki: 17,24 zł (poprzednio: 20,77 zł)
Oszczędzasz: 17% (-3,53 zł)
Publikacja przybliża jednÄ… z najpopularniejszych technik stosowanych w badaniach sondażowych – wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym (CATI – Computer Assisted Telephone lnterviewing). Autor zapoznaje czytelnika z możliwoÅ›ciami i ograniczeniami techniki CATI oraz charakteryzuje obszary głównych zastosowaÅ„ wywiadu telefonicznego. Przedstawia również wyniki wÅ‚asnych badaÅ„ metodologicznych, zrealizowanych w kilkunastu firmach z Polski, Norwegii i Islandii stosujÄ…cych technikÄ™ CATI. Książka może zainteresować badaczy – zarówno akademickich, jak i komercyjnych – korzystajÄ…cych z techniki CATI. Przydatna bÄ™dzie również osobom odpowiedzialnym za aspekty organizacyjno-logistyczne procesu zbierania danych: managerom działów realizacji, kierownikom badawczych call centers czy superwizorom nadzorujÄ…cym pracÄ™ ankieterów telefonicznych. Publikacja – poza walorami czysto naukowymi – zawiera wiele treÅ›ci o charakterze aplikacyjnym. Autor zamieszcza w niej rekomendacje zwiÄ…zane z przygotowaniem i realizowaniem badaÅ„ sondażowych z zastosowaniem techniki wywiadu telefonicznego.
Osoby które kupowały "Wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym (CATI). Działania ankieterskie w call centers", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym (CATI). Działania ankieterskie w call centers eBook -- spis treści
Wstęp 9
I. CATI jako technika badawcza. PrzeglÄ…d wybranych problemów 13
Rozdział 1. Charakterystyka techniki CATI 15
1.1. Klasyfikacje technik badawczych. CATI a inne techniki surveyowe 15
1.2. Czynniki stymulujÄ…ce rozwój badaÅ„ telefonicznych 20
1.3. Jakość danych gromadzonych w wywiadach telefonicznych 23
1.3.1. Dobór próby. Reprezentatywność badaÅ„ CATI 23
1.3.2. Zniekształcenia pomiarowe 25
1.3.3. NiedostÄ™pność respondentów 29
1.4. Badania CATI dzisiaj 32
1.4.1. Obszary zastosowań badań telefonicznych 32
1.4.2. CATI w mixed mode surveys 38
1.4.3. Problemy realizacyjne 42
1.5. Akulturacja techniki wywiadu telefonicznego 46
Rozdział 2. Przygotowanie i realizacja badania z wykorzystaniem techniki CATI 51
2.1. Oprogramowanie komputerowe zarzÄ…dzajÄ…ce realizacjÄ… projektów 51
2.1.1. Skryptowanie kwestionariusza wywiadu 52
2.1.2. Wybieranie numeru rozmówcy 54
2.1.3. Prowadzenie wywiadu 56
2.2. Aranżacja wywiadu 58
2.3. Pytania zadawane respondentom 64
2.4. Dobór próby – numery telefoniczne 66
2.4.1. Próby bazujÄ…ce na spisach numerów 66
2.4.2. Random Digit Dialing 67
2.4.3. Metoda Mitofsky-Waksberg 68
2.4.4. List-Assisted Random Digit Dialing 69
2.4.5. Próby telefonów komórkowych 70
2.5. Dobór próby – respondent 73
2.5.1. Metody probabilistyczne i quasi-probabilistyczne 74
2.5.2. Metody nieprobabilistyczne 74
Rozdział 3. Ankieter w procesie badawczym 79
3.1. Modele ról ankieterskich 79
3.2. Standaryzacja zachowań ankieterskich 83
3.3. Ankieter w wywiadzie telefonicznym 86
3.3.1. Studio telefoniczne 86
3.3.2. Organizacja pracy i wynagradzanie ankieterów CATI 87
3.3.3. Rekrutacja ankieterów 90
3.3.4. Szkolenie ankieterów 94
3.3.5. Kontrola i ocena jakoÅ›ci pracy ankieterów 97
II. Praktyka CATI. Wyniki własnych badań metodologicznych 101
Rozdział 4. Charakterystyka badań 103
4.1. Organizacja badaÅ„ – moduÅ‚ krajowy 103
4.2. Organizacja badaÅ„ – moduÅ‚ zagraniczny 108
4.3. Narzędzia badawcze 111
4.3.1. Kwestionariusz ośrodka 111
4.3.2. Plan tematów do wywiadu eksperckiego z managerem CATI 112
4.3.3. Kwestionariusz ankietera 112
4.3.4. Dyspozycje do wywiadu swobodnego z ankieterem CATI 113
4.4. Ocena wartoÅ›ci zebranych danych. Zakres wniosków 114
4.5. Sposób prezentacji wyników 115
Rozdział 5. Agencje badawcze w Polsce 117
5.1. Infrastruktura badawcza 117
5.2. Ankieterzy 118
5.2.1. Stan osobowy i procedury human resources 118
5.2.2. Wynagradzanie i ocena pracy ankieterów 123
5.3. Metodologia badań CATI 126
Rozdział 6. Ankieterzy CATI w Polsce 133
6.1. Charakterystyka badanych 133
6.2. Zalety i wady pracy ankietera CATI 140
6.3. Szkolenie wprowadzajÄ…ce 142
6.4. Stresogenność i trudność czynności ankieterskich 147
6.5. Zadowolenie z pracy 155
6.6. Trudni respondenci – ankieterskie strategie postÄ™powania 159
6.6.1. Respondenci niechętni 159
6.6.2. Respondenci zirytowani 162
6.6.3. Respondenci mający problem ze zrozumieniem treści pytań 164
6.6.4. Respondenci cechujący się dużą aktywnością uboczną 165
6.7. Czynniki utrudniajÄ…ce pracÄ™ ankieterów 166
6.7.1. Skrypt wywiadu – narzÄ™dzie badawcze 166
6.7.2. Charakterystyki społeczno-demograficzne respondenta 172
6.7.3. Biznesowy/niebiznesowy charakter wywiadu 173
6.7.4. Stacjonarny/komórkowy typ telefonii 174
6.8. Typologie ankieterów CATI 175
Rozdział 7. Agencje badawcze/ankieterzy CATI. Islandia i Norwegia a Polska 181
7.1. Infrastruktura badawcza. Ankieterzy 181
7.2. Metodologia badań CATI 183
7.3. Ankieterzy CATI 184
7.3.1. Charakterystyka badanych 184
7.3.2. Zalety i wady pracy ankietera CATI 184
7.3.3. Szkolenie wprowadzajÄ…ce 185
7.3.4. Stresogenność i trudność czynności ankieterskich 187
7.3.5. Zadowolenie z pracy 189
7.3.6. Trudni respondenci 191
7.4. Społeczne konteksty badań 193
Uwagi końcowe. Wnioski dla praktyki badawczej 199
Bibliografia 207
Aneksy 225
Aneks 1. Kwestionariusz ankietera 227
Aneks 2. Kwestionariusz ośrodka 241