Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa - Helion
Tytuł oryginału: We Are All Weird
TÅ‚umaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-7212-7
stron: 96, Format: ebook
Data wydania: 2013-11-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 22,42 zł (poprzednio: 29,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-7,47 zł)
Seth Godin jest już tam, gdzie inni będą za parę lat. Warto czytać go z wielką uwagą
kwartalnik "Nowe Media"
Ludzie wolÄ… organizować siÄ™ w plemiona — grupy, które majÄ… swoich liderów, kulturÄ™ albo definicjÄ™ normalnoÅ›ci. Cyfrowa rewolucja umożliwiÅ‚a powstanie tych plemion i wzmocniÅ‚a je, dziÄ™ki czemu mamy teraz miliony grup ludzi, które respektujÄ…, doceniajÄ… i wspierajÄ… dziaÅ‚ania, które osoby spoza grupy nazywajÄ… dziwnymi, a które dla nas, współplemieÅ„ców sÄ… caÅ‚kowicie normalne. Godin twierdzi, że wpychanie nas wszystkich w uniwersalny szablon „normalnoÅ›ci”, by sprzedać wiÄ™cej Å›mieciowych produktów masom, jest zarówno nieefektywne, jak i zÅ‚e. OkazjÄ… naszych czasów jest możliwość wspierania dziwnych, sprzedawania dziwnym i stania siÄ™ dziwnym.
Seth Godin jest autorem 13 bestsellerów, popularnym blogerem i spełnionym przedsiębiorcą. Jego książki zostały przetłumaczone na ponad 35 języków. Jest założycielem Squidoo.com, jednego ze 100 najpopularniejszych serwisów w Stanach Zjednoczonych. Prowadzi swoją rubrykę w Fast Company oraz Harvard Business Review, a także wygłasza tysiące wykładów dla firm, urzędów oraz organizacji pozarządowych.
Do 2010 roku rozkład zachowań rozciągnął się i spłaszczył do punktu, w którym więcej jest dziwnych, niż normalnych.
Świat, w którym produkuje się masowo w-jednym-rozmiarze-uniwersalnym-pasującym-wszystkim odchodzi, i to bardzo szybko. Gwałtowny rozwój plemion, mikro-społeczności ludzi pasjonujących się czymś, mających hobby i dziwactwa zmienia politykę, ekonomię, marketing, produkcję i wszystko inne. Możesz walczyć, by zachować status quo (i przegrać), albo zaangażować się w najważniejszą rewolucję naszych czasów. Ten manifest jest wezwaniem do działania dla każdego, komu kiedykolwiek na czymkolwiek zależało.
Osoby które kupowały "Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa", wybierały także:
- Wałkowanie Ameryki 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wewnętrznego stróża 31,46 zł, (12,90 zł -59%)
- GRYWALIZACJA. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych 29,32 zł, (12,90 zł -56%)
- Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie 24,90 zł, (12,45 zł -50%)
- Biuro Wszelkiego Pocieszenia 32,90 zł, (16,45 zł -50%)
Spis treści
Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa eBook -- spis treści
Wprowadzenie. Ciężarna słonica
- Masy, normalni, dziwni i bogaci (10)
- Wojna naszych czasów... (12)
Część I. Kapitalizm, przemysł i potęga mas - oraz ich nieunikniony upadek
- Rynek masowy na nowo definiuje normalność (15)
- Koniec masowości (16)
- Dziwactwo nie jest tylko nową normą - to nowa, pozytywna jakość (17)
- Witamy w Normal (18)
- Witamy u dziwaków (18)
- I znów wracamy do normalnoÅ›ci (19)
- "He can't be a man 'cause he doesn't smoke, the same cigarettes as me" (20)
- Co oznacza słowo "normalny"? (20)
- Co oznacza słowo "dziwny"? (21)
- Åšmierć mediów masowych nastÄ™puje na Twoich oczach (22)
Część II. Cztery siły dziwactwa
- SiÅ‚a pierwsza: twórczość ulega wzmocnieniu (25)
- Siła druga: dzięki bogactwu możemy robić, co chcemy, a chcemy być dziwni (25)
- Siła trzecia: marketing znacznie lepiej sobie radzi z docieraniem do dziwnych (25)
- Siła czwarta: w plemionach kontakty są lepsze (26)
- Historyczny trend masowy a wspóÅ‚czesne odchylenie ku dziwactwu (26)
- Antylopy nie majÄ… hobby (27)
- Dziwactwo jako wyraz człowieczeństwa (29)
- Bogactwo narasta, a wraz z nim narasta dziwactwo (30)
- Oddziaływanie na naszą kulturę (32)
- MÄ…drzy marketerzy już dziÅ› wspierajÄ… tych, którzy chcÄ… wybierać (35)
- Plemiona sÄ… lepiej powiÄ…zane (37)
Część III. Stopniowe i nieubłagane spłaszczanie się krzywej dzwonowej
- (Krótka) historia wÄ™dkarstwa... (43)
- ...i historia chleba (44)
- Wszyscy stanowimy margines: Kung Fu Fighting (45)
- Krzywa dzwonowa się spłaszcza (46)
- Krzywa dzwonowa nadal występuje, ale się zmienia (46)
- Wszystko zaczęło siÄ™ od lodów (48)
- Władza w ręce wybierających (49)
- Rynek oddaje władzę w ręce wybierających (49)
- Nie jedna, a wiele krzywych dzwonowych (50)
- Masy są dla nas tym, czym woda dla złotej rybki (51)
- Masowa promocja reklamowa (52)
- Kogo rozczarować? (53)
- Nawias Gutenberga (54)
- Johnny Carson nie był dziwny (55)
- Nie widziałeś wszystkiego (55)
- Ile miliardów? (56)
- Kultura cyfrowa nie rzuca cienia, a daje światło (weźmy choćby internet) (56)
- Geograficzna bliskość stanowi przeszkodę dla dziwactwa (57)
- Przywykliśmy już do krzywej dzwonowej (58)
- Nie chodzi o przedmioty (60)
- To, co w oddali, może się wydawać bardziej normalne, niż jest w rzeczywistości (60)
- Siły normalności (61)
- Trzy (nowe) siły dziwactwa (62)
- Dwa hotele (63)
- Harry Potter i skonfliktowane masy (65)
- Marketing mobilny - dziwniej już nie będzie (66)
- Jenss i trzy garnitury (67)
- T.G.I. Friday's przybywa na Union Square (czyli o walce między masami a dziwactwem) (68)
- Przypływy i odpływy dziwactwa i normalności (69)
- Telewizja kontra Boing Boing (70)
- Masy i rzÄ…dy normalnej edukacji (72)
- Popatrz z bliska, a normalność zniknie (74)
- Tak na marginesie: proste rozwiÄ…zanie problemu szkolnictwa (75)
- Dziwactwo i szczęście (76)
- Dziwactwo jest wszędzie (77)
- Mnogość (77)
- Na dziwnych również spoczywa pewna odpowiedzialność (78)
- Moralność dziwactwa (79)
- Rozłamowe -izmy (81)
- Inni (dziwni) (83)
- Geneza władzy (83)
- Girolamo Savonarola i przegrana walka o władzę (85)
- W kleszczach normalności (87)
Postscriptum. Ku plemionom
- Podziękowania (94)
- The Domino Project (95)
- O okładce (96)