reklama - zainteresowany?

Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier - Helion

Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier
Autor: Jeanine Meyer
Tytuł oryginału: The Essential Guide to HTML5: Using Games to learn HTML5 and JavaScript
Tłumaczenie: Marek Pętlicki
ISBN: 978-83-246-4107-9
stron: 312, Format: 170x230 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-08-17
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier

Tagi: HTML i XHTML - Programowanie | JavaScript - Programowanie | Programowanie gier

Skuteczny sposób na HTML5!

Standard HTML5 umożliwia tworzenie nie tylko dynamicznych, multimedialnych stron WWW, ale także zaawansowanych aplikacji internetowych i gier. Do niedawna, żeby to osiÄ…gnąć, konieczna byÅ‚a instalacja dodatkowych rozszerzeÅ„. Teraz można to zrealizować, korzystajÄ…c tylko i wyÅ‚Ä…cznie z HTML-a, JavaScriptu i kaskadowych arkuszy stylów CSS… JeÅ›li chcesz szybko i przyjemnie poznać podstawowe zaÅ‚ożenia HTML5 oraz natychmiast wykorzystać je w praktyce, siÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™. W charakterze materiaÅ‚u do analizy wykorzystuje ona popularne gry, takie jak "Wisielec", koÅ›ci czy blackjack.

"Wprowadzenie do HTML5" pokaże Ci nowe, ekscytujące możliwości standardu HTML5 oraz sposoby integrowania HTML-a z JavaScriptem i CSS. Dzięki podanym przykładom zrozumiesz, jak te elementy wzajemnie się uzupełniają. Każdy rozdział jest poświęcony innej aplikacji i ma podobną strukturę. Na początku znajdują się wymagania, a następnie funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu niezbędne do konkretnej implementacji. W dalszej części szczegółowo omawiana jest sama implementacja. Jeśli masz nieco większe doświadczenie w tworzeniu stron WWW, ta książka przybliży Ci sposoby wykorzystania JavaScriptu w połączeniu z dokumentami HTML oraz zapozna Cię z nowościami w HTML5, takimi jak obsługa zdarzeń, walidacja formularzy, wykorzystanie lokalnego magazynu danych czy elementy canvas, video i audio. Przykłady są wystarczająco proste, aby ich zrozumienie nie przysparzało problemów, ale na tyle inspirujące, by dać możliwość stworzenia ciekawych interaktywnych aplikacji WWW.

Połącz przyjemne z pożytecznym:

  • Poznaj JavaScript, CSS i HTML5
  • Naucz siÄ™ rysować w przeglÄ…darce internetowej
  • Korzystaj ze zdarzeÅ„
  • Przechowuj dane w przeglÄ…darce użytkownika
  • BÄ…dź na bieżąco z najnowszymi trendami!

Nauka jeszcze nigdy nie była tak wciągająca!

Dodaj do koszyka Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier

Spis treści

Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier -- spis treści

O autorce (9)

Redaktor techniczny (10)

Wstęp (11)

Rozdział 1. Podstawy (15)

  • Wprowadzenie (15)
  • Wymagania (16)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (18)
    • Podstawowe struktury i znaczniki HTML (18)
    • Programowanie w JavaScripcie (24)
  • Zbuduj aplikacjÄ™ i weź jÄ… dla siebie (26)
  • Testowanie aplikacji i wrzucanie jej na serwer (32)
  • Podsumowanie (32)

Rozdział 2. Gra w kości (35)

  • Wprowadzenie (35)
  • Wymagania (38)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (38)
    • Przetwarzanie liczb pseudolosowych i wyrażenia matematyczne (38)
    • Zmienne i instrukcje przypisania (40)
    • Funkcje użytkownika (41)
    • Kontrola logiki kodu: instrukcje if i switch (42)
    • Rysowanie na elemencie canvas (45)
  • Zbuduj wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ (53)
    • Rzut pojedynczÄ… koÅ›ciÄ… (55)
    • Rzut dwiema kośćmi (60)
    • Kompletna gra w koÅ›ci (65)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (72)
  • Podsumowanie (73)

Rozdział 3. Odbijająca się piłka (75)

  • Wprowadzenie (75)
  • Wymagania (78)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (78)
    • Rysowanie piÅ‚ki, ilustracji i gradientów (79)
  • Zbuduj aplikacjÄ™ i weź jÄ… dla siebie (90)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (100)
  • Podsumowanie (100)

Rozdział 4. Armata i proca (103)

  • Wprowadzenie (103)
  • Wymagania (106)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (107)
    • Tablice i obiekty definiowane przez programistÄ™ (107)
    • Obroty i przesuniÄ™cia w operacjach rysowania (109)
    • Rysowanie odcinków (113)
    • Zdarzenia myszy: napinanie procy (114)
    • Modyfikowanie listy wyÅ›wietlanych elementów z użyciem metody splice() (116)
    • OdlegÅ‚ość miÄ™dzy punktami (117)
  • Zbuduj aplikacjÄ™ i weź jÄ… dla siebie (117)
    • StrzaÅ‚ z armaty: ustawianie kÄ…ta i prÄ™dkoÅ›ci (122)
    • Proca: definiowanie parametrów lotu pocisku za pomocÄ… myszy (128)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (136)
  • Podsumowanie (137)

Rozdział 5. Pamięć (139)

  • Wprowadzenie (139)
  • Podstawowe wymagania (143)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (144)
    • Reprezentowanie kart (144)
    • Wykorzystanie obiektu Date do obliczana czasu (146)
    • ObsÅ‚uga pauzy (146)
    • Rysowanie tekstu (147)
    • Rysowanie wielokÄ…tów (149)
    • Mieszanie kart (150)
    • KlikniÄ™cia w karty (151)
    • Zapobieganie oszustwom (152)
  • Zbuduj wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ (153)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (166)
  • Podsumowanie (166)

Rozdział 6. Quiz (167)

  • Wprowadzenie (167)
  • Podstawowe wymagania (172)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (172)
    • Zapisywanie informacji w tablicach i ich odczytywanie (172)
    • Tworzenie elementów HTML w czasie dziaÅ‚ania programu (175)
    • Zmiana stylu CSS elementów za pomocÄ… kodu JavaScript (177)
    • Używanie formularzy i ich pól do komunikacji z graczem (179)
    • WyÅ›wietlanie wideo (180)
  • Zbuduj wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ (182)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (193)
  • Podsumowanie (194)

Rozdział 7. Labirynt (195)

  • Wprowadzenie (195)
  • Wymagania podstawowe (201)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (201)
    • Reprezentacja Å›cian i pionka (201)
    • Wykorzystanie zdarzeÅ„ myszy do budowania Å›cian (202)
    • ObsÅ‚uga klawiszy strzaÅ‚ek (203)
    • Detekcja kolizji: pionek i Å›ciany (204)
    • Wykorzystanie lokalnego magazynu danych (207)
    • Kodowanie danych do zapisu w magazynie lokalnym (212)
    • Przyciski typu radio (214)
  • Zbuduj wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ (214)
    • Druga wersja aplikacji "Labirynt" (224)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (231)
  • Podsumowanie (231)

Rozdział 8. Kamień, papier, nożyce (233)

  • Wprowadzenie (233)
  • Podstawowe wymagania (236)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (237)
    • Tworzenie graficznych przycisków do interakcji z graczem (237)
    • Generowanie ruchu komputera (241)
    • Zaczynamy (249)
  • Zbuduj wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ (250)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (257)
  • Podsumowanie (257)

Rozdział 9. Wisielec (259)

  • Wprowadzenie (259)
  • Wymagania podstawowe (265)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (265)
    • Przechowywanie listy wyrazów w tablicy zdefiniowanej w zewnÄ™trznym skrypcie (266)
    • Generowanie, pozycjonowanie elementów HTML, formatowanie elementów w postać przycisków i blokowanie przycisków (266)
    • Tworzenie rysunku na elemencie canvas (269)
    • Åšledzenie stanu gry i rozstrzygniÄ™cie wygranej lub przegranej (271)
    • Sprawdzenie, czy gracz odgadÅ‚, i ustawienie textContent (272)
  • Zbuduj wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ (273)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (282)
  • Podsumowanie (282)

Rozdział 10. Blackjack (283)

  • Wprowadzenie (283)
  • Wymagania podstawowe (288)
  • Funkcje HTML5, CSS i JavaScriptu (289)
  • Zbuduj wÅ‚asnÄ… aplikacjÄ™ (297)
  • Testowanie aplikacji i wrzucenie jej na serwer (306)
  • Podsumowanie (307)

Skorowidz (308)

Dodaj do koszyka Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.