reklama - zainteresowany?

Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki - Helion

Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki
Autor: Bruce Lawson, Remy Sharp
Tytuł oryginału: Introducing HTML5
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-246-3045-5
stron: 240, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-06-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki

Tagi: HTML i XHTML - Programowanie

Sprawdź, co potrafi HTML5!

  • Jakie nowoÅ›ci wprowadza HTML w wersji 5?
  • Jak wykorzystać usÅ‚ugi geolokalizacyjne?
  • Jak tworzyć dostÄ™pne witryny WWW?

HTML5 - początkowo po cichu, ostatnio coraz głośniej - zaczyna gościć w naszych przeglądarkach internetowych. Wbudowane mechanizmy obsługi multimediów, lepsze wykorzystanie formularzy, nowe struktury i semantyka, dzięki którym Twój serwis stanie się bardziej dostępny, to tylko część z nowinek ostatniej wersji HTML. Zastanawiasz się, jak wykorzystać go na Twoich stronach?

Ta książka odpowie na to i wiele innych pytań! Kompletne źródło informacji na temat HTML5 jest w zasięgu Twojej ręki. W trakcie lektury poznasz nowe struktury i ich przeznaczenie oraz zmodyfikowane znaczniki z wcześniejszych wersji. W kolejnym rozdziale zaznajomisz się szczegółowo z nowymi możliwościami formularzy oraz technikami ich tworzenia. W tej wersji projektowanie formularzy to naprawdę czysta przyjemność! Ponadto zobaczysz, jak szybko i łatwo można dodać do strony elementy wideo i audio. Dodatkowo nauczysz się wykorzystywać mechanizmy do przechowywania danych oraz geolokalizacji. Dzięki tej książce poczujesz powiew świeżości w świecie stron internetowych!

  • Struktura dokumentu HTML
  • Struktury zasadniczych obszarów treÅ›ci
  • Wykorzystanie konspektu
  • WAI-ARIA
  • Wykorzystanie globalnych atrybutów
  • Elementy do wprowadzania danych w formularzach
  • Natywna obsÅ‚uga multimediów
  • RozwiÄ…zywanie kÅ‚opotów z kodekami
  • ObsÅ‚uga wideo w starszych przeglÄ…darkach
  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci elementu Canvas
  • SkÅ‚adowanie danych
  • Metody dostÄ™pu do magazynu danych
  • Praca w trybie offline
  • Wykorzystanie techniki "przeciÄ…gnij i upuść"
  • Geolokalizacja - możliwoÅ›ci oraz sposoby wykorzystania

Twórz najnowocześniejsze witryny WWW!

Dodaj do koszyka Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki

Spis treści

Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki -- spis treści

Podziękowania (5)

Wprowadzenie (9)

Rozdział 1. Główna struktura dokumentu (17)

  • <head> (17)
  • Korzystanie z nowych elementów strukturalnych HTML5 (22)
  • Formatowanie HTML5 za pomocÄ… CSS (25)
  • Kiedy należy korzystać z nowych elementów strukturalnych HTML5 (29)
  • Podsumowanie (37)

Rozdział 2. Tekst (39)

  • Tworzenie struktury zasadniczych obszarów treÅ›ci (39)
  • Dodawanie artykułów i komentarzy na blogu (44)
  • Korzystanie z konspektu (46)
  • WAI-ARIA (63)
  • Jeszcze wiÄ™cej nowych struktur! (67)
  • Elementy o zmodyfikowanej definicji (73)
  • Atrybuty globalne (77)
  • WÅ‚asnoÅ›ci, które nie zostaÅ‚y opisane w tej książce (80)
  • Podsumowanie (81)

Rozdział 3. Formularze (83)

  • Kochamy HTML, a teraz jest to miÅ‚ość z wzajemnoÅ›ciÄ… (83)
  • Nowe elementy do wprowadzania danych (84)
  • Nowe atrybuty (90)
  • PrzykÅ‚ad użycia nowych elementów i atrybutów (95)
  • Zapewnienie zgodnoÅ›ci wstecz ze starszymi przeglÄ…darkami (98)
  • Stosowanie stylów dla nowych pól formularzy oraz komunikaty o bÅ‚Ä™dach (99)
  • PrzesÅ‚anianie domyÅ›lnych opcji przeglÄ…darek (100)
  • Wykorzystanie JavaScriptu do zaimplementowania wÅ‚asnego mechanizmu walidacji (101)
  • Pomijanie walidacji (103)
  • Podsumowanie (105)

Rozdział 4. Wideo i audio (107)

  • Natywna obsÅ‚uga multimediów: co, jak i dlaczego? (107)
  • Kodeki - prawdziwy horror (113)
  • Tworzenie wÅ‚asnych kontrolek (118)
  • DostÄ™pność multimediów (126)
  • Podsumowanie (129)

Rozdział 5. Element canvas (131)

  • Podstawowe informacje o elemencie canvas (132)
  • Rysowanie Å›cieżek (138)
  • Transformacje: piksele w przebraniu (141)
  • Przechwytywanie obrazów (142)
  • Przetwarzanie pojedynczych pikseli (146)
  • Animacja rysunków na elemencie canvas (150)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 6. Składowanie danych (157)

  • Opcje skÅ‚adowania danych (158)
  • Web Storage (158)
  • Web SQL Databases (166)
  • Podsumowanie (177)

Rozdział 7. Tryb offline (179)

  • WyciÄ…gniÄ™cie wtyczki: przejÅ›cie do trybu offline (179)
  • Manifest lokalnego bufora (180)
  • W jaki sposób serwuje siÄ™ manifest (183)
  • Proces przeglÄ…darka-serwer (184)
  • applicationCache (186)
  • Wykorzystywanie manifestu do wykrywania poÅ‚Ä…czenia (188)
  • Zerowanie bufora (189)
  • Podsumowanie (190)

Rozdział 8. Technika "przeciągnij i upuść" (191)

  • Wprowadzenie w tematykÄ™ techniki "przeciÄ…gnij i upuść" (192)
  • Interakcje z przeciÄ…ganymi danymi (195)
  • W jaki sposób przeciÄ…gać dowolne elementy? (198)
  • Dodawanie wÅ‚asnych ikon przeciÄ…gania (198)
  • DostÄ™pność (199)
  • Podsumowanie (201)

Rozdział 9. Geolokalizacja (203)

  • Lokalizowanie odwiedzajÄ…cych (203)
  • Metody API (205)
  • Jak to dziaÅ‚a "pod maskÄ…": prawdziwa magia (210)
  • Podsumowanie (211)

Rozdział 10. Web Messaging, Web Workers i Web Sockets (213)

  • Czat z wykorzystaniem Web Messaging API (214)
  • WielowÄ…tkowość z wykorzystaniem interfejsu Web Workers (216)
  • Web Sockets: praca ze strumieniami danych (226)
  • Podsumowanie (230)
  • I na koniec... (231)

Skorowidz (233)

Dodaj do koszyka Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.