Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki - Helion
Tytuł oryginału: Introducing HTML5
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-246-3045-5
stron: 240, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-06-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Sprawdź, co potrafi HTML5!
- Jakie nowości wprowadza HTML w wersji 5?
- Jak wykorzystać usługi geolokalizacyjne?
- Jak tworzyć dostępne witryny WWW?
HTML5 - początkowo po cichu, ostatnio coraz głośniej - zaczyna gościć w naszych przeglądarkach internetowych. Wbudowane mechanizmy obsługi multimediów, lepsze wykorzystanie formularzy, nowe struktury i semantyka, dzięki którym Twój serwis stanie się bardziej dostępny, to tylko część z nowinek ostatniej wersji HTML. Zastanawiasz się, jak wykorzystać go na Twoich stronach?
Ta książka odpowie na to i wiele innych pytań! Kompletne źródło informacji na temat HTML5 jest w zasięgu Twojej ręki. W trakcie lektury poznasz nowe struktury i ich przeznaczenie oraz zmodyfikowane znaczniki z wcześniejszych wersji. W kolejnym rozdziale zaznajomisz się szczegółowo z nowymi możliwościami formularzy oraz technikami ich tworzenia. W tej wersji projektowanie formularzy to naprawdę czysta przyjemność! Ponadto zobaczysz, jak szybko i łatwo można dodać do strony elementy wideo i audio. Dodatkowo nauczysz się wykorzystywać mechanizmy do przechowywania danych oraz geolokalizacji. Dzięki tej książce poczujesz powiew świeżości w świecie stron internetowych!
- Struktura dokumentu HTML
- Struktury zasadniczych obszarów treści
- Wykorzystanie konspektu
- WAI-ARIA
- Wykorzystanie globalnych atrybutów
- Elementy do wprowadzania danych w formularzach
- Natywna obsługa multimediów
- Rozwiązywanie kłopotów z kodekami
- Obsługa wideo w starszych przeglądarkach
- Właściwości elementu Canvas
- Składowanie danych
- Metody dostępu do magazynu danych
- Praca w trybie offline
- Wykorzystanie techniki "przeciągnij i upuść"
- Geolokalizacja - możliwości oraz sposoby wykorzystania
Twórz najnowocześniejsze witryny WWW!
Osoby które kupowały "Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki", wybierały także:
- HTML5. Kurs video. Poziom pierwszy. Programowanie dla początkujących webmasterów 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- HTML 5. Kurs video. Poziom drugi. Tworzenie profesjonalnych stron WWW 89,00 zł, (35,60 zł -60%)
- Sass od podstaw. Kurs video. Budowa kompleksowej strony w oparciu o metodologię BEM 47,93 zł, (22,05 zł -54%)
- HTML i CSS. Przewodnik dla pocz 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
Spis treści
Wprowadzenie do HTML5. Autorytety Informatyki -- spis treści
Podziękowania (5)
Wprowadzenie (9)
Rozdział 1. Główna struktura dokumentu (17)
- <head> (17)
- Korzystanie z nowych elementów strukturalnych HTML5 (22)
- Formatowanie HTML5 za pomocÄ… CSS (25)
- Kiedy należy korzystać z nowych elementów strukturalnych HTML5 (29)
- Podsumowanie (37)
Rozdział 2. Tekst (39)
- Tworzenie struktury zasadniczych obszarów treści (39)
- Dodawanie artykułów i komentarzy na blogu (44)
- Korzystanie z konspektu (46)
- WAI-ARIA (63)
- Jeszcze więcej nowych struktur! (67)
- Elementy o zmodyfikowanej definicji (73)
- Atrybuty globalne (77)
- Własności, które nie zostały opisane w tej książce (80)
- Podsumowanie (81)
Rozdział 3. Formularze (83)
- Kochamy HTML, a teraz jest to miłość z wzajemnością (83)
- Nowe elementy do wprowadzania danych (84)
- Nowe atrybuty (90)
- Przykład użycia nowych elementów i atrybutów (95)
- Zapewnienie zgodności wstecz ze starszymi przeglądarkami (98)
- Stosowanie stylów dla nowych pól formularzy oraz komunikaty o błędach (99)
- Przesłanianie domyślnych opcji przeglądarek (100)
- Wykorzystanie JavaScriptu do zaimplementowania własnego mechanizmu walidacji (101)
- Pomijanie walidacji (103)
- Podsumowanie (105)
Rozdział 4. Wideo i audio (107)
- Natywna obsługa multimediów: co, jak i dlaczego? (107)
- Kodeki - prawdziwy horror (113)
- Tworzenie własnych kontrolek (118)
- Dostępność multimediów (126)
- Podsumowanie (129)
Rozdział 5. Element canvas (131)
- Podstawowe informacje o elemencie canvas (132)
- Rysowanie ścieżek (138)
- Transformacje: piksele w przebraniu (141)
- Przechwytywanie obrazów (142)
- Przetwarzanie pojedynczych pikseli (146)
- Animacja rysunków na elemencie canvas (150)
- Podsumowanie (156)
Rozdział 6. Składowanie danych (157)
- Opcje składowania danych (158)
- Web Storage (158)
- Web SQL Databases (166)
- Podsumowanie (177)
Rozdział 7. Tryb offline (179)
- Wyciągnięcie wtyczki: przejście do trybu offline (179)
- Manifest lokalnego bufora (180)
- W jaki sposób serwuje się manifest (183)
- Proces przeglÄ…darka-serwer (184)
- applicationCache (186)
- Wykorzystywanie manifestu do wykrywania połączenia (188)
- Zerowanie bufora (189)
- Podsumowanie (190)
Rozdział 8. Technika "przeciągnij i upuść" (191)
- Wprowadzenie w tematykę techniki "przeciągnij i upuść" (192)
- Interakcje z przeciÄ…ganymi danymi (195)
- W jaki sposób przeciągać dowolne elementy? (198)
- Dodawanie własnych ikon przeciągania (198)
- Dostępność (199)
- Podsumowanie (201)
Rozdział 9. Geolokalizacja (203)
- Lokalizowanie odwiedzajÄ…cych (203)
- Metody API (205)
- Jak to działa "pod maską": prawdziwa magia (210)
- Podsumowanie (211)
Rozdział 10. Web Messaging, Web Workers i Web Sockets (213)
- Czat z wykorzystaniem Web Messaging API (214)
- Wielowątkowość z wykorzystaniem interfejsu Web Workers (216)
- Web Sockets: praca ze strumieniami danych (226)
- Podsumowanie (230)
- I na koniec... (231)
Skorowidz (233)